آزمون MHLE برای چه کسانی مناسب است؟

 بسیاری از مؤسسات و مراکز علمی در سراسر دنیا آزمون های مختلفی را برای تعیین سطح دانش و مهارت زبان انگلیسی داوطلبان و متقاضیان طراحی و اجرا می کنند. قبولی در این آزمون ها مزیت های تحصیلی و شغلی بسیاری برای داوطلبان به همراه دارد. برای مثال اگر شما قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر آلمانی زبان را داشته باشید، لازم است مدرک آزمون گوته را کسب نمایید. از جمله مدارک معتبر و بین المللی زبان می توان به PTE، IELTS، TOEFL و آزمون کمبریج اشاره کرد.

در کشور ما نیز آزمون های متعددی جهت پذیرش متقاضیان برای تحصیل در مقاطع بالاتر و یا رشته های تحصیلی مختلف برگزار می شود که آزمون MHLE یکی از آن هاست که توسط وزارت بهداشت برگزار می شود. در مقاله پیش رو قصد داریم اطلاعات جامعی در رابطه با آزمون mhle در اختیار شما قرار دهیم. هم چنین به این سؤال پاسخ دهیم که آزمون MHLE برای چه کسانی مناسب است؟

آزمون MHLE چیست؟

امتحان MHLE مخفف عبارت Ministry of Health Language Examination است که هر دو سال یک بار در تهران و توسط سازمان وزارت بهداشت برگزار می شود. این امتحان دارای 100 سؤال 4 گزینه ای در سطح آزمون تافل است و نمره منفی هم ندارد.

در این امتحان لازم است به 30 سؤال شنیداری listening، 30 سؤال درک مطلب reading، 20 سؤال واژگان و لغت و 20 سؤال گرامر structure پاسخ دهید. برای این که بتوانید در این آزمون حداکثر نمره را کسب نمایید لازم است دانش و مهارت خود را در زمینه های واژگان، دستور زبان و شنیداری ارتقا دهید. حداقل نمره قبولی در آزمون MHLE این است که بتوانید حداقل به نیمی از سؤالات پاسخ صحیح دهید.

آزمون MHLE

آزمون MHLE برای چه کسانی مناسب است؟

امتحان MHLE جهت ارزیابی دانش و مهارت زبان انگلیسی داوطلبان و متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی و پیرا پزشکی اجرا می شود. بنابراین در صورتی که شرایط زیر در رابطه با شما صدق می کند، مدرک MHLE برای شما مهم و ضروری خواهد بود.

  • اگر قصد شرکت در مقطع دکترای تخصصی پزشکی را دارید.
  • تمامی شاخه های زیر گروه علوم پزشکی جهت شرکت در دوره دکترای تخصصی لازم است نمره قبولی این آزمون را کسب نمایند.
  • اگر قصد دارید از بورسیه های رسمی دانشگاه های علوم پزشکی استفاده کنید، دارا بودن این مدرک الزامی ست.
  • برای داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستند نیز آزمون MHLE الزامی خواهد بود.

راهکارهای موفقیت در آزمون MHLE

اگر می خواهید در بخش شنیداری یا listening آزمون بالاترین امتیاز را کسب نمایید با کمک پادکست ها، ویدیوهای آموزشی یوتیوب و هم چنین گفتگوهای TED مهارت شنیداری خود را افزایش دهید.

جهت کسب موفقیت در بخش درک مطلب امتحان MHLE، پیشنهاد می کنیم از کتاب، روزنامه های انگلیسی، کاتالوگ، بلاگ ها و کتاب های آموزشی کمک بگیرید. هم چنین می توانید هنگام خواندن متون بر روی کلمات یا عبارات مهم خط بکشید. این کار می تواند در تقویت واژگان زبان انگلیسی شما نیز مؤثر واقع شود.

برای تقویت دستور زبان و لغات انگلیسی هم نیاز دارید از طریق منابع و کتاب های آموزشی دایره واژگان خود را گسترش دهید و یا به کلاس های آنلاین و حضوری آموزش زبان مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که جهت موفقیت در امتحان MHLE و آشنایی با نحوه سؤالات لازم است در آزمون های آزمایشی شرکت نمایید.

اگر می خواهید در زمینه درک مطلب و listening مهارت پیدا کنید در گام اول نیاز دارید که بر روی واژگان زبان انگلیسی و دستور زبان تمرکز داشته باشید تا بتوانید مکالمات و جملات انگلیسی را درک کنید. بنابراین بر گسترش مهارت واژگان خود کوشا باشید تا بتوانید بالاترین نمره آزمون MHLE را کسب نمایید.

آزمون MHLE

آزمون آزمایشی MHLE بهترین راهکار برای سنجش توانایی های شما

اساتید آنلاین با داشتن سال ها تجربه موفق برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و برگزاری آزمون های آزمایشی، اقدام به طراحی و آماده سازی آزمون آزمایشی MHLE برای داوطلبان این آزمون کرده است. این آزمون آزمایشی دارای مزایای بسیاری است از جمله:

  • شبیه ترین سیستم به آزمون اصلی است.
  • در هر زمان و مکان در دسترس شماست.
  • باعث آشنایی دقیق شما با فرمت سؤالات آزمون اصلی می‌شود.
  • نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد و کاملاً تحت وب است.
  • بهترین اساتید زبان انگلیسی بر سؤالات این آزمون نظارت داشته و داوطلبان را پشتیبانی خواهند کرد.
  • کارنامه آزمون آزمایشی آنلاین MHLE اساتیدآنلاین به صورت لحظه ای تصحیح شده و شرکت کنندگان می توانند پس از اتمام آزمون نمره و نمودار پیشرفت خود را در پروفایل خود مشاهده نمایند و نیازی به هیچگونه زمان انتظار برای دریافت نمره ندارند.
  • هزینه بسیار اندکی دارد.

آزمون آزمایشی MHLE همانند آزمون اصلی در چهار بخش و از 100 سؤال تشکیل‌شده است. مهارت‌های شنیداری، گرامر، لغت و درک مطلب چهار بخش آزمون را تشکیل می‌دهند. سطح این آزمون از لحاظ سختی در استانداردهای تافل است در نتیجه آزمون آزمایشی نیز از لحاظ سختی سؤالات همانند آزمون اصلی است. این آزمون نمره منفی ندارد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question