بهترین روش آمادگی آزمون تولیمو

روش های مختلفی برای آمادگی آزمون تولیمو وجود دارد. در واقع این روش ها برای هر شخصی منحصر به فرد است و نمی توان برای همه نسخه ای یکسان پیچید. 

با این حال سال ها تجربه ما در اساتید آنلاین باعث شده بتوانیم از میان بسیاری روش های گوناگون بهترین ها را به شما معرفی کنیم. آنچه که در این مقاله می خوانید حاصل تجربه های مختلف شرکت کنندگان در این آزمون زبان انگلیسی است.

آزمون آزمایشی تولیمو

از فرمت و سوالات امتحان مطلع شوید

آزمون‌ های زبان انگلیسی به مهارت‌ های مختلف گفتاری، شنیداری و نوشتاری تقسیم می‌شوند. بررسی نمونه سوالات آزمون های پیشین تولیمو به شما کمک خواهند کرد که از سوالات و موضوعات مهم و رایجی که در اکثر امتحانات استفاده می شود آشنا شوید و بر اساس آن ها خود را برای امتحان آماده کنید.

هم چنین لازم است در مورد جزییات کوچک تر آزمون اطلاعات کافی داشته باشید برای مثال، برای پاسخ گویی بخش شنیداری یا Listening چه مدت زمان نیاز دارید یا چند مرتبه سوالات از بلندگو یا ضبط پخش خواهد شد. توجه به این نکات به شما کمک می کند که با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوید. 

بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید

قبل از مطالعه برای آمادگی آزمون تولیمو از خود بپرسید در چه زمینه هایی ضعیف تر هستید یا بهتر است زمان خود را برای تقویت کدام مهارت صرف نمایید. گاهی اوقات هر 4 مهارت زبان ( نوشتاری، شنیداری، گفتاری و خواندن ( درک مطلب) ) در آزمون زبان انگلیسی دارای نمره و امتیازهای یکسانی هستند بنابراین نباید زمان زیادی را برای موضوعات و زمینه هایی که در آن ها مهارت دارید بگذرانید بلکه لازم است زمان خود را برای تقویت نقاط ضعف خود و بهبود آن ها صرف نمایید.

اگر در گذشته در این آزمون شرکت کرده اید آن را با دقت بررسی کنید و از اشتباهات خود یادداشت بردارید. هم چنین می توانید در آزمون آزمایشی تولیمو ثبت نام کنید و با بررسی سطح مهارت فعلی خود برای تقویت و بهبود نقاط ضعف تان برنامه ریزی اصولی و مناسبی ترتیب دهید.

بسیاری از دواطلبان مهارت شنیداری یا Listening را سخت ترین بخش آزمون تولیمو می دانند به این خاطر که باید به سوالات و اطلاعاتی که تنها یک بار فرصت شنیدن آن ها را دارند پاسخ دهند. اگر شما نیز در این زمینه ضعیف هستید با کمک ویدیوهای آموزشی مهارت تان را در این زمینه تقویت کنید.

استراتژی موفقیت در آزمون تولیمو این است: در هر بخش که نیاز به تمرین بیشتر دارید، برنامه مطالعاتی خود را بر آن بخش متمرکز کنید. با رعایت این نکته مطمئنا نمره بالایی در آزمون تولیمو دریافت خواهید کرد.

بهترین روش آمادگی آزمون تولیمو
بهترین روش آمادگی آزمون تولیمو

یک برنامه مطالعاتی تنظیم کنید

اگر می خواهید در آزمون تولیمو موفق شوید قبل از هر چیز یک برنامه مطالعاتی دقیق و اصولی تنظیم کنید. زمان خود را به درستی تقسیم کنید و بیش از هر چیز بر نقاط ضعف خود تمرکز داشته باشید. بهترین برنامه مطالعاتی این است که 30 تا 45 دقیقه تمرین کنید سپس 15 تا 20 دقیقه استراحت داشته باشید. می توانید برای تنظیم برنامه خود از مثال زیر استفاده کنید:

  • 11.00-11.30: تمرین واژگان – برای مثال از فلش کارت ها کمک بگیرید
  • 12.30-1.30:  نوشتن – در مورد موضوعی خاص 1 تا 2 صفحه بنویسید
  • 14:00-15:00:  گوش دادن – به یک پادکست یا فایل صوتی گوش دهید و کلمات یا واژگان جدید آن را یادداشت کنید.
  • 15.30-16.30: درک مطلب – از نمونه سوالات درک مطلب در آزمون های گذشته استفاده کنید و سعی داشته باشید که به 1 تا 2 سوال آن پاسخ دهید.

از معلم خصوصی کمک بگیرید

اگر می خواهید برای آزمون تولیمو آمادگی بالایی داشته باشید و بهترین نمره را کسب کنید از معلمان این حوزه کمک بگیرید. شما می توانید معلمان بسیاری را بیابید که در آزمون های زبان انگلیسی تخصص دارند .آن ها به خوبی می دانند برای موفقیت در آزمون تولیمو به چه چیزی نیاز دارید.  آن ‌ها می ‌توانند به شما کمک کنند برنامه‌ مناسبی تنطیم کنید، منابع مورد نیازتان را فراهم کنید و بر روی تقویت نقاط ضعف خود تمرکز داشته باشید. هم چنین شما می توانید از معلمان و کلاس های آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین نیز استفاده کنید.

دایره لغات خود را تقویت کنید

برای قبولی و کسب بالاترین نمره در آزمون زبان تولیمو لازم است دایره واژگان خود را گسترش دهید. برای تقویت این مهارت می توانید از تکنیک های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، از فلش کارت ها کمک بگیرید یا از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید

ژورنال نویسی راه و تکنیکی فوق العاده برای تقویت مهارت جمله سازی و نوشتاری شماست. ژورنال نویسی در واقع شیوه ای از خاطره نویسی است. شما می توانید روزانه برای مثال، 20 دقیقه از زمان خود را برای نوشتن موضوعات مختلف، علاقه مندی ها، احساسات، افکار، برنامه و رویدادهای زندگی تان صرف کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که یکی از بخش های مهم در آزمون تولیمو سوالی تشریحی ست که لازم است شما در مورد آن نظر خود را بنویسید بنابراین ژورنال نویسی به شما کمک می کند با جمله سازی و هم چنین واژگان جدید زبان انگلیسی آشنا شوید و از این طریق علاوه بر تقویت مهارت نوشتاری خود، دایره کلمات زبان انگلیسی تان را نیز افزایش دهید. 

بر روی تقویت مهارت گفتاری خود تمرکز کنید

یک مطالعه توسط دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان داد که مهارت ‌های زبان ‌آموزانی که صحبت کردن را تمرین می‌ کنند بیشتر از افرادی ست که فقط از تمرینات درک مطلب یاد می‌ گیرند.  اگر چه فلش کارت ها و سایر تکنیک های مطالعه مفید هستند اما صحبت کردن و مکالمه این فرصت را برایتان فراهم می کند که تمام واژگان و عباراتی که تمرین کرده اید را استفاده نمایید و در واقع با نحوه صحیح کاربرد و استفاده آن ها در جمله بیشتر آشنا شوید. برای تقویت این مهارت می توانید از معلم خصوصی یا هم کلاسی و دوست خود کمک بگیرید.

تا جایی که می توانید بخوانید

از مطالعه متون انگلیسی غافل نشوید.  خواندن و مطالعه این امکان را به شما می ‌دهد که با واژگان جدید و نحوه استفاده کلمات در جملات و عبارت ها آشنا شوید. برای تقویت این مهارت می توانید از روزنامه، مجلات، وبلاگ ها، کتاب و رمان های انگلیسی استفاده کنید. خنوادن متون یکی از بهترین روش های آمادگی در آزمون تولیمو و دیگر آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل است.

مهارت شنیداری خود را تقویت کنید

شما می توانید مهارت شنیداری خود را به دو صورت افزایش دهید: گوش دادن فعال و گوش دادن غیرفعال.

 گوش دادن فعال یعنی به یک پادکست، ویدیوی یوتیوب یا فیلم توجه دقیق و کامل داشته باشید و در حین گوش دادن یادداشت بردارید. می‌توانید هنگام مکالمه و صحبت کردن با معلم یا هم کلاسی خود گوش دادن فعال را تمرین کنید و هر زمان که کلمه جدیدی یاد می‌گیرید آن را یادداشت کنید.

شما می توانید هنگام انجام فعالیت های روزانه مانند تمیز کردن اتاق یا آشپزی کردن به یک پادکست یا ویدیو آموزشی گوش دهید. در گوش دادن غیر فعال لازم نیست تمرکز بالایی داشته باشید یا از کلمات جدید یادداشت بردارید فقط کافی ست ذهن خود را به شنیدن زبان انگلیسی عادت دهید.

آزمون تولیمو

از منابع مناسب کمک بگیرید

اگر می خواهید در آزمون تولیمو پ موفق باشید لازم است از منابعی که برای مطالعه این آزمون وجود دارند استفاده کنید.

کتاب 504  واژه و کتاب 5000 واژه آکادمیک از جمله منابعی هستند که اکثر افرادی که در آزمون های پیشین زبان تولیمو شرکت کرده اند و توانسته اند بالاترین نمره را به دست آورند به متقاضیان و داوطلبان این آزمون پیشنهاد می کنند.

برای روز امتحان برنامه ریزی کنید

برای اینکه در آزمون تولیمو زبان موفق باشید لازم است علاوه بر تقویت نقاط ضعف خود برای روز آزمون نیز خود را آماده کنید و برنامه ریزی درستی داشته باشید.

 روز قبل از امتحان را به استراحت کردن اختصاص دهید. اگر احساس می کنید لازم است مروری به تمرینات و سوالات داشته باشید، تنها نکات مهم و سوالات پر تکرار را مطالعه نمایید. حتما خواب کافی داشته باشید و سعی کنید با انجام حرکات ورزشی ساده مانند یوگا آرامش و انرژی مثبت را به خود منتقل کنید.

صبح روز آزمون زودتر از همیشه از خواب بیدار شوید، صبحانه سبک و مقوی میل کنید. وسایل و لوازمی که به آن نیاز دارید از جمله، مداد، خودکار، یک بطری آب، دستمال، پاک کن و … را جمع آوری کنید.

سعی کنید 10 تا 20 دقیقه زودتر از منزل خارج شوید تا فرصت کافی برای رسیدن به محل آزمون داشته باشید و با آرامش خاطر و بدون استرس سر جلسه امتحان حاضر شوید.

هنگام برگزاری آزمون، توجه داشته باشید که هر سوال چند امتیاز دارد و زمان خود را برای سوالاتی که ارزش و امتیاز بیشتری دارند صرف کنید.

 از سؤالات دشوار بگذرید و بعدا به آن ها بازگردید. ابتدا سوال هایی که می دانید را پاسخ دهید و به طور کلی سعی داشته باشید که زمان خود را بر روی سوالاتی که از پاسخ آن ها مطمئن هستید صرف کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question