تست تعیین سطح انگلیسی

تست تعیین سطح انگلیسی

اگر قصد دارید مطالعه زبان انگلیسی را شروع کنید، لازم است ابتدا در تست تعیین سطح انگلیسی شرکت کنید. اهمیت این تست زمان بیشتر خواهد شد که بخواهید در کلاس های زبان شرکت کنید. همچنین داوطلبان آزمون های معتبر زبان انگلیسی از جمله آزمون تافل یا آیلتس برای اطلاع از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی باید در تست تعیین سطح انگلیسی شرکت کنند.

با توجه به اهمیت این آزمون برای علاقه مندان به زبان انگلیسی، در این مقاله به بررسی سطح سوالات و نحوه آمادگی برای آزمون تعیین سطح انگلیسی می پردازیم، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آزمون آزمایشی تافل

تست تعیین سطح انگلیسی چیست؟

تست تعیین سطح انگلیسی یک آزمون استاندارد برای سنجش میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی است. با شرکت در این آزمون نقاط قوت و ضعف خود را متوجه خواهید شد. بنابراین با اطلاع از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی می توانید برای مطالعه زبان یا شرکت در کلاس های آموزشی اقدام نمایید.

پیش از شرکت در آزمون های معتبر بین المللی از جمله آیلتس و تافل می توانید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنید و از نقاط ضعف خود آگاه شوید. در نهایت با شرکت در تست تعیین سطح و رفع نقاط ضعف می توانید در آزمون آیلتس یا تافل نتیجه مطلوبی کسب کنید. قبولی در این آزمون های معتبر برای دانشجویان بین المللی و افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، ضروری است. بنابراین تست تعیین سطح در قبولی شما در این آزمون ها بسیار تاثیر گذار است.

سطوح زبان انگلیسی

همانطور که گفتیم، هدف از شرکت در تست تعیین سطح انگلیسی مشخص شدن میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی است که مطابق با معیار استاندارد سنجش در اروپا (CERF) که بعدها در سراسر جهان نیز مورد استفاده قرار گرفت، شش سطح اصلی برای زبان انگلیسی تعریف شده است.

سطح A1 یا Elementary

افرادی که به در این سطح از زبان انگلیسی هستند، می توانند جملات و عبارت های کاربردی روزانه را متوجه شوند و از آنها برای ارتباط با دیگران استفاده کنند. به عنوان مثال توانایی انجام مکالمات ابتدایی، انجام پرسش و پاسخ های ساده و صحبت کردن درمورد محل زندگی خود را دارند.

سطح A2 یا Pre-Intermediate

این سطح از زبان انگلیسی مکمل سطح A1 است و زبان آموز با تسلط به این سطح از زبان توانایی استفاده از جملات و اصطلاحات رایج انگلیسی را دارد و می تواند در مورد نیازهای اولیه خود، محیط جغرافیایی و جنبه های خاص گذشته به راحتی صحبت کند.

سطح B1 یا Intermediate

این سطح از زبان انگلیسی سطح متوسط محسوب می شود که زبان آموز با داشتن این سطح قادر به درک موضوعات مختلف به زبان انگلیسی می باشد. زبان آموز می تواند در مورد تجربیات، رویدادها و نظراتش به خوبی صحبت کند و توانایی کنترل شرایط یا برقراری ارتباط با افراد انگلیسی زبان را دارد.

سطح B2 یا upper-Intermediate

این سطح از زبان انگلیسی یک درجه بالاتر از سطح متوسط است و افراد با داشتن این سطح می توانند برای آزمون های آیلتس و تافل آماده شوند. زبان آموز با داشتن این سطح قادر به درک متون پیچیده زبان انگلیسی را دارد و می تواند در مورد موضوعات مختلف متن های دقیق بنویسد یا با سایر افراد انگلیسی زبان به خوبی تعامل داشته باشد.

سطح C1 یا Advanced

در سطوح پیشرفته زبان انگلیسی، زبان آموز دارای سطح اطلاعات بسیار خوبی است و می تواند متون تخصصی و طولانی را درک کن و کاملا روان و مسلط در مورد مسائل تخصصی زبان انگلیسی صحبت کند. زبان آموز با این سطح از زبان انگلیسی می تواند نمره بسیار خوبی در آزمون آیلتس یا تافل بگیرد. این سطح از زبان برای دانشجویان بین المللی جهت اخذ پذیرش در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های خارج از کشور ضروری است.

سطح  C2 یا Proficiency

پیشرفته ترین سطح زبان انگلیسی است که در این سطح زبان آموز توانایی فهم تمامی متون تخصصی، اصطلاحات و عبارت های زبا انگلیسی را دارد و قادر است متن های پیچیده را به خوبی تشخیص دهد.

تست تعیین سطح انگلیسی

نحوه آمادگی برای تست تعیین سطح انگلیسی

برای شرکت در تست تعیین سطح انگلیسی نیازی به مطالعه مطالب جدید ندارید تنها لازم است مطالبی که تا کنون آموخته اید را مرور کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. در حقیقت، هدف اصلی این آزمون سنجش میزان تسلط شخص نسبت به زبان انگلیسی است.

با مشخص شدن سطح زبان انگلیسی می توانید در دوره های آموزش زبان متناسب با سطح خود شرکت کنید یا کتاب های مناسب برای مطالع زبان انگلیسی را تهیه نمایید.

انواع تست تعیین سطح انگلیسی

تست تعیین سطح انگلیسی معمولا در آمزشگاه ها یا موسسات آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود. این آزمون انواع مختلفی دارد که هر مجموعه با توجه به اهداف آموزشی خود از انواع مختلف این آزمون استفاده می کند. به عنوان مثال برخی افراد برای اطلاع از سطح زبان خود ترجیح می دهند در آزمون های تعیین سطح آنلاین شرکت کنند در حالی که شرط پذیرش افراد در آموزشگاه های زبان شرکت در آزمون تعیین سطح کتبی است. به طور کلی انواع تست تعیین سطح انگلیسی به شرح زیر است:

تعیین سطح کتبی

در این نوع آزمون لازم است در آموزشگاه حضور داشته باشید و به مجموعه سوالات به صورت کتبی پاسخ دهید. سوالات آزمون کتبی از سطح آسان شروع شده و به تدریج دشوار خواهد شد. هر چه میزان اطلاعات شما بیشتر باشد نمره قبولی شما بالاتر خواهد بود و بر اساس سطوح مختلف زبان انگلیسی، تعیین سطح انجام خواهد شد.

آزمون آزمایشی آیلتس

تعیین سطح شفاهی

این مدل آزمون در برخی آموزشگاه ها برای تعیین سطح عمومی کاربرد دارد. در تعیین سطح شفاهی تعدادی سوال از شما پرسیده خواهد شد که هرچه پاسخ شما جامع تر باشد نشان دهنده تسلط بیشتر شما به زبان انگلیسی است. توجه داشته باشید که تعیین سطح با این روش دقیق نمی باشد و تنها یک دید کلی از سطح شما در زبان انگلیسی را مشخص خواهد کرد.

تعیین سطح آنلاین

یکی از بهترین روش های تعیین سطح زبان انگلیسی، شرکت در آزمون های آنلاین است. تعیین سطح آنلاین بسیار دقیق بوده  و داوطلب می تواند با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون شرکت کند. همچنین برای تست تعیین سطح نیازی به مراجعه حضوری به آموزشگاه های زبان نیست، بلکه از طریق سایت های معتبر می توانید در این آزمون ها شرکت نمایید.

تست تعیین سطح انگلیسی

سوالات تست تعیین سطح انگلیسی به چه صورتی است؟

همانطور که گفتیم، آزمون های تعیین سطح به صورت کتبی، شفاهی یا آنلاین برگزار می شوند اما هدف این آزمون ها سنجش مهارت های مختلفی زبان انگلیسی از جمله گفتاری، نوشتاری، شنیداری و.. است. بنابراین تست تعیین سطح استاندارد باید در برگیرنده تمامی مهارت های فوق باشد، تا سطح تسلط افراد به زبان انگلیسی به درستی تشخیص داده شود. بخش های مختلف تست تعیین سطح عبارتند از:

  • درک مطلب یا ریدینگ

هدف این بخش از تست تعیین سطح انگلیسی، سنجش میزان تسلط شما به متون زبان انگلیسی است. این بخش شامل یک متن انگلیسی به همراه تعدادی سوال چهار گزینه ای، جای خالی، صحیح و غلط و در برخی موارد سوال تشریحی است.

  • شنیداری یا لیسنینگ

این بخش از تست تعیین سطح مشابه آزمون های معتبر زبان انگلیسی از جمله تافل است. در این قسمت از آزمون یک فایل صوتی پخش می شود که در پایان باید با توجه به محتوای فایل به تعدادی سوال پاسخ دهید.

  • نوشتاری یا رایتینگ

در این بخش مهارت نوشتاری شما مورد سنجش قرار می گیرد. از شما درخواست می شود یک متن مرتبط با موضوع داده شده با رعایت موارد نگارشی بنویسید.

  • گفتاری یا اسپیکینگ

این بخش به صورت شفاهی برگزار شده و لازم است به مدت چند دقیقه درمورد سوالاتی که مطرح می شود پاسخ مناسب دهید.

  • لغات و گرامر

در این بخش باید به تعدادی سوال چهار گزینه ای مرتبط با قواعد زبان انگلیسی و واژگان پاسخ دهید.

جمع بندی

در این مقاله با تست تعیین سطح انگلیسی آشنا شدیم. این آزمون برای داوطلبان آزمون های زبان انگلیسی ضروری است زیرا افراد با شرکت در این آزمون نسبت به نقاط ضعف و قوت خود آگاه می شوند و می توانند با آمادگی بیشتر در آزمون اصلی شرکت کنند. بهترین نوع آزمون تعیین سطح، به صورت آنلاین است که زبان آموزان با شرکت در این نوع تست در یکی از سطح های A1 تا C2 قرار می گیرند و بر این اساس می توانند در دوره های آموزش زبان نیز شرکت کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question