ثبت نام آزمون TEF

ثبت نام آزمون tef

آزمون tef برای ارزیابی زبان فرانسه در کشورهای مختلفی تحت نظر CCIP  از متقاضیان گرفته می شود. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی به کشورهای فرانسوی زبان دارند حتما باید این آزمون را انجام دهند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مانند کانادا دارند که زبان رسمی آنها فرانسوی نیز است در این آزمون شرکت می کنند. پر اهمیت ترین موضوع، نحوه ثبت نام آزمون tef  است که شرایط آن را در بخش بعدی به طور مفصل توضیح می دهیم.

آزمون آزمایشی چیلز

آزمون تف شامل ۵ بخش بوده که سه بخش آن الزامی و دو بخش دیگر اختیاری می باشد. گرامر، لغات و درک مطلب از بخش الزامی هستند و بخش اختیاری شامل صحبت کردن و نوشتن است که در وقت دیگری می توان به صورت جداگانه آن را انجام داد. اخذ مدرک این آزمون برای دانشجویان الزامی بوده و مدرک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه می باشد. سال ۲۰۱۲ این آزمون به طور رسمی ثبت شد.

ثبت نام آزمون تف چگونه است‌؟

دغدغه مهم متقاضیان آزمون tef  بیشتر برای نحوه ثبت نام است اینکه بدانند کجا باید ثبت نام کنند چه هزینه ای را برای این موضوع باید بپردازند؟ آیا شرایط سنی خاصی مورد نظر خواهد بود؟ همه ابن مسائل از دغدغه های این افراد است در این بخش سعی داریم به این موضوعات بپردازیم تا مبحث روشن شود.  نکته مهمی که وجود دارد نحوه ثبت نام در این آزمون است. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت این موسسات انجام خواهد شد. متقاضیان برای ثبت نام می توانند در سایت این موسسات برای ثبت نام اقدام کنند. شرایط مختلفی وجود دارد که قبل از ثبت نام باید آنها را در نظر گرفت. شرط سنی برای این آزمون ۱۶ سال به بالاست و دیگر اینکه میزان تسلط بر زبان فرانسوی نیز در سطح قابل قبولی باشد.  

دوره آنلاین آشنایی با آزمون زبان فرانسوی TEF و تکنیک های موفقیت در آن

ثبت نام شامل دو مرحله است که به توضیح آن می پردازیم. مرحله اولی که برای ثبت نام در نظر گرفته شده به نام مرحله پیش ثبت نام است، به این صورت که متقاضیان برای ثبت نام وارد  سایت مربوطه می شوند و اطلاعات شخصی را در آن ثبت می کنند. بعد از ارسال مشخصات، یک ایمیل برای فرد ارسال می گردد که در آن زمان مراجعه حضوری برای ثبت نام اعلام می شود. در مرحله بعدی نیز متقاضی به مرکز مورد نظر مراجعه می کند و مدارک لازم را به این مرکز ارائه می دهد و زمان امتحان نیز اعلام می شود.

ثبت نام آزمون tef

هزینه ثبت نام چگونه پرداخت می شود؟

بخش دیگری که به ثبت نام مربوط است پرداخت هزینه یا شهریه مخصوص این آزمون است. داوطلبان‌ ایرانی به همین منظور باید به صورت ریالی و ارزی هزینه ایی را پرداخت کنند. هزینه ریالی و هزینه ارزی با توجه به تعداد دفعاتی که فرد ثبت نام‌ کرده یا محلی که آزمون را می‌ گیرد متغیر خواهد بود. این اطلاعات همگی در ایمیل آمده است و فرد باید فرم مربوطه را دانلود کند و بعد از پر کردن فرم آن را اسکن کرده  و آپلود شود. مدارکی که برای ثبت نام لازم است فیش واریز پول و کپی‌ گذرنامه و عکس سه در چهار هستند. در صورت تمایل فرد می‌تواند دوباره بعد از دو ماه اقدام‌ به شرکت در آزمون کند.

نتیجه آزمون TEF

بعد از آنکه آزمون تصحیح و بررسی شد نتیجه این آزمون نیز از طریق ایمیل به داوطلب اطلاع داده می شود. همه نمرات در بخش های مختلف جداگانه قید می شود. همچنین اعتبار مدرک آزمون به صورت یکساله است و مجدد باید فرد این آزمون را تکرار کند.  مدرک آزمون tef  به کسانی اعطا می شود که نمره قبولی را دریافت کرده باشند و سطح مورد قبول نیز در این مدرک ذکر خواهد شد. آزمون به صورت الکترونیکی یا به صورت کاغذی انجام می شود. ارسال نتیجه از طریق ایمیل از دو هفته تا چهار هفته متغیر خواهد بود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که مدرک آزمون تف به صورت الکترونیکی ارسال می شود و هیچ برگه کاغذی به فرد ارائه نمی شود. در صورتی که ایمیل یا مشخصات دیگر ناخوانا باشد مدرک به دست داوطلب نخواهد رسید. نتیجه آزمون در روزهای شنبه و یک شنبه ارسال نمی شود همچنین در روزهایی که تعطیلات تابستانی یا عید است نیز با تاخیر انجام می شود. در صورتی که نسبت به نتیجه آزمون شکایتی داشته باشید یک فرصت به شما داده می ‌شود تا شکایت خود را شرح دهید تا بررسی شود. 

ثبت نام آزمون tef

نکات مهم برای ثبت نام آزمون TEF

برای آنکه نحوه ثبت نام آزمون tef به درستی انجام شود چند نکته مهم را باید توجه نمود که به معرفی آنها می پردازیم. در صورتی که مشکلی مدارک باشد مرکز از ثبت نام معذور بوده و دوباره باید مدارک درست و کاملی را ارائه دهید. در اینگونه مواقع دو هفته زمان لازم است تا مدارک موجود ویرایش شوند و دوباره ارسال شوند. لازم است عکس ها به زبان لاتین پشت نویسی شود بدون هیچ خط خوردگی، قید نام و نام خانوادگی الزامی است.

  • متقاضی باید تمامی صفحات فرم را پر کند و امضا بزند.
  • در محل ثبت تاریخ حتما باید تاریخ میلادی قید شود.
  • دانش کافی در مورد انتخاب سطح آزمون مهم است تا سطح مورد نظر را به درستی انتخاب شود.
  • شماره تلفن در فرم ثبت شود تا مرکز آزمون بتواند با متقاضی تماس بگیرد.
  • در درج ایمیل دقت شود تا نتیجه آزمون یا زمان آزمون به درستی به مخاطب ایمیل شود.
  • مدارکی که کپی شده مانند پاسپورت به صورت واضح و خوانا باشد تا مشخصات داوطلب مشخص باشد.

چه زمانی برای ثبت نام اقدام کنیم؟

حداقل سه هفته قبل از آزمونtef باید برای ثبت نام اقدام کرد. در این زمان وارد سایت شده و مرحله پیش ثبت نام انجام می شود تا متعاقبا زمان حضور در این مرکز برای ثبت نام آزمون tef مشخص شود. البته در صورتی که رفت و آمد سخت باشد از طریق پست می توانید مدارک خود را ارسال نمایید.

لزوم شرکت در آزمون TEF چیست؟

همه موارد را در مورد ثبت نام آزمون tef  بیان کردیم اکنون در مورد اینکه چرا باید در این آزمون شرکت کنیم صحبت خواهیم کرد. همانطور که می دانید فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته است و تحصیل در آن آرزوی هر دانشجویی می‌ باشد تا از محیط آموزشی این کشور نهایت استفاده را ببرد بنابراین مهمترین دلیل برای ثبت نام و شرکت در این امتحان تحصیل در کشور فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان است. دلیل دیگر کسب شهروندی است که برای به دست آوردن این موقعیت عالی نیز باید  در این آزمون موفق شد. مهاجرت و سیتی زن کانادا شدن یک دلیل پر اهمیت برای مخاطبان است.

ساکن شهر کبک کانادا شدن و همچنین برای سفر کاری یا برای زمانی که دانشجو در حال تحصیل است اما زمینه شغلی نیز برای او فراهم است این مدرک کاربرد دارد. ارزشیابی و فهمیدن میزان تسلط فرد به زبان فرانسوی نیز می تواند دلیل محکمی برای شرکت در این آزمون باشد. برخی از افراد نیز به واسطه شغلی که دارند حتما باید این زبان را بیاموزند و مدرک داشته باشند مانند اساتید دانشگاه های فرانسوی زبان یا کالج های که در دنیا زبان فرانسوی را آموزش می دهند.

ثبت نام آزمون tef

نمرات آزمون چگونه محاسبه می شوند؟

هر آزمونی که برگزار می‌ شود سطح مشخص شده ای از  A1  تا C2  دارد که نمره بندی هر کدام متفاوت است. به طور کلی هر آزمون دارای ۹۰۰ نمره است که به روال زیر است.

  • ۳۰۰ نمره برای درک مطلب
  • ۳۶۰ نمره برای شنیدن
  • ۴۵۰ نمره برای صحبت کردن
  • ۴۵۰ نمره برای نوشتن
  • ۲۳۰ نیز برای بخش لغات و ساختار

جمع بندی

ثبت نام آزمون tef  در حال حاضر در حدود ۱۴۰ کشور انجام می شود و به عنوان یک آزمون رسمی و بین المللی شناخته شده است. اهداف مختلفی برای کسب این مدرک بین المللی وجود دارد که موارد مختلفی از آن را بیان کردیم. برای ثبت نام تمامی مواردی را که ذکر شد جدی بگیرید تا بتوانید در زمان مقرر شده آزمون را انجام دهید. این آزمون به صورت آنلاین نیز گرفته می شود. دانشجویان و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و مسائل این چنینی وارد سایت این مجموعه شوند و مشاوره بگیرند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question