معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی اروپا و بزرگ ترین دانشگاه مهندسی، معماری و طراحی ایتالیاست. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه میلان است. اساتید طراز اول، بودجه‌های آموزشی و تحقیقاتی بسیار خوب و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته باعث شده این دانشگاه مقصد اول بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد.

در فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایتالیا به وسیله وزارت علوم ایران این دانشگاه در رده دانشگاه‌های ممتاز به چشم می‌خورد. دانشکده معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان از شهرت جهانی برخوردار است و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از تمامی اقصی نقاط دنیا برای تحصیل در این دانشکده به ایتالیا سفر می کنند.

تاریخچه

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ۲۸ نوامبر ۱۸۶۳ توسط فرانچسکو بریوشی تأسیس شد. بریوشی در دانشگاه پادوا تحصیل و همانجا درجه دکتری ریاضیات را دریافت کرده بود. او دانشگاه پلی تکنیک را پایه گذاری کرد و تا آخر عمر ریاست دانشگاه را بر عهده داشت.

اسم اولیه این دانشگاه مؤسسه فوق تکنیکی (Istituto Tecnico Superiore) بود. در سال ۱۸۶۵ بخش معماری دومین رشته مهم پلی‌تکنیک میلان راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۲۷ این دانشگاه به میدان لئوناردو داوینچی منتقل شد. بخش اصلی دانشگاه هنوز در این محله واقع است. این محله شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌ها و میدان‌هایی می‌شود که همگی متعلق به پلی‌تکنیک میلان است.

در این دوره نام دانشگاه به پلی تکنیک رویال تغییر پیدا کرد. این نام تا پایان جنگ جهانی دوم برجا بود اما با اعلام جمهوری شدن ایتالیا بخش رویال از نام دانشگاه حذف شد. از آن پس نام این دانشگاه به پلی تکنیک میلان تغییر کرد.

در دهه نود پلی‌تکنیک شروع به باز کردن شعبه‌هایی در شهرهای ایالت‌های لمباردی و امیل روماگنا کرد. بخش طراحی صنعتی در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۰ بخش طراحی دوره‌های جدیدی در لیسانس و فوق لیسانس برای گرایش گرافیک، ویرچوال، مد و طراحی داخلی تأسیس کرد.

در آوریل 2012، دانشگاه اعلام کرد که از سال 2014، تمام دوره های تحصیلات تکمیلی فقط به زبان انگلیسی تدریس می شود. اما دادگاه عالی ایتالیا با این تصمیم مخالفت کرد.

امروزه در این دانشگاه دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود.

پلی تکنیک میلان

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان با 7 پردیس در میلان و سایر شهرهای ایتالیا بیش از 45 هزار دانشجو را در خود جای داده است. دو پردیس اصلی این دانشگاه در شهر میلان واقع شده و اکثر فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی در آن انجام می شود.

پردیس لئوناردو

پردیس لئوناردو قدیمی ترین پردیس دانشگاه است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. اولین ساختمان های این پردیس در سال 1927 افتتاح شدند. لئوناردو پردیس اصلی دانشگاه است و شامل دفاتر اداری مرکزی، ریاست دانشگاه و اکثر بخش‌های تحقیقاتی است.

پردیس میلان بوویسا

پردیس میلان بوویسا در منطقه بوویسا واقع شده است. این پردیس در سال 1989 افتتاح شد. پردیس بوویسا امروزه شامل دوپردیس است. پردیس دوراندو که در سال 1994 افتتاح شد و پردیس لا ماسا که در سال 1997 شروع به کار کرد. دوراندو محل دانشکده طراحی است، در حالی که لا ماسا به دانشکده های مهندسی صنایع، مکانیک، هوافضا و انرژی اختصاص دارد.

سایر پردیس ها

در سال 1987 پردیس کومو و در سال 1989 پردیس لکو افتتاح شدند. در طول دهه 1990، سه شعبه دیگر در کرمونا (1991)، مانتوا (1994)، و پیاچنزا (1997) شروع به کار کردند.

دانشگاه پلی تکنیک میلان چندین دوره سه ساله کارشناسی، دوره های دو ساله کارشناسی ارشد، دوره های کارشناسی ارشد یک ساله و برنامه های دکترا در زمینه های مهندسی، معماری و طراحی ارائه می دهد.

سال تحصیلی در این دانشگاه به دو ترم تقسیم می شود، اولی از اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه و دومی از مارس تا اواخر ژوئن.

دانشجویان کارشناسی باید به طور کلی 180 واحد و دانشجویان کارشناسی ارشد 120 واحد را پاس کنند.

این دانشگاه روابط متعددی با دانشگاه های خارجی دارد و طیف وسیعی از پروژه های بین المللی را برای تبادل دانشجو ارائه می دهد. این دانشگاه عضو شبکه ENTREE برای تبادل دانشجو در میان کالج‌های مهندسی برق در اروپا و عضو شبکه مدیران صنعتی برتر اروپا (TIME) است.

دانشکده ها

دانشکده های این دانشگاه پلی‌تکنیک میلان عبارتند از:

  • معماری و مطالعات شهری
  • شیمی، مواد و مهندسی شیمی
  • عمران و مهندسی محیط زیست
  • طراحی
  • انرژی
  • مدیریت و اقتصاد صنایع
  • مهندسی مکانیک
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • الکترونیک و بیوتکنولوژی
  • هوافضا و تکنولوژی
  • معماری و طراحی سازه

اعتبار دانشگاه

طبق رتبه بندی جهانی QS  در سال 2020 در حوزه «مهندسی و فناوری»، این دانشگاه عنوان بیستمین دانشگاه برتر جهان را کسب کرد. این دانشگاه همچنین رتبه 5 در سراسر جهان برای طراحی، رتبه 9 برای مهندسی عمران و سازه، رتبه 9 برای مکانیک و مهندسی هوا فضا و رتبه 7 برای معماری را در اختیار دارد.

بر اساس رتبه بندی های مختلف این دانشگاه همواره میان 200 دانشگاه برتر جهان جای داشته است.

بر‌اساس آمارها، ۹۴ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شوند. این آمار به‌صورت اختصاصی‌تر برای رشته‌های معماری و طراحی و مهندسی به‌ترتیب برابر ۸۶ و ۹۱ و ۹۷ درصد است.

تحصیل به زبان انگلیسی

در این دانشگاه در مقطع کارشناسی فقط رشته طراحی و معماری به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، اما در دوره کارشناسی ارشد از ۴۲ رشته ۳۷ رشته به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. در دوره دکترا تمام رشته های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

بورسیه تحصیلی

این دانشگاه بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند. اطلاعات و شرایط دریافت بورسیه را می توانید از سایت اصلی دانشگاه دریافت کنید.

شرایط پذیرش

برای پذیرش در مقطع کارشناسی متقاضیان باید در آزمون ورودی مربوط به هر رشته تحصیلی شرکت کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید دارای معدل حداقل 14.5 در مقطع کارشناسی باشند. برای دریافت پذیرش نیازی به ارائه مدرک زبان در زمان اپلای نیست اما برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا متقاضیان باید مدرک زبان (آیلتس ۶ یا تافل ۷۸) را به سفارت ایتالیا ارائه دهند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question