معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان: شهر هایدلبرگ

معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان: شهر هایدلبرگ

شهر هایدلبرگ در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان قرار دارد. این شهر حدود 160 هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک چهارم آنها دانشجو هستند. هایدلبرگ در طول تاریخ اروپا از مراکز دانش و هنر بوده‌است. امروزه نیز وجود پژوهشگاه‌های متعدد در درون و پیرامون آن، این سنت را ادامه داده‌است.

یکی از معروفترین برندهای این شهر که شهرت جهانی دارد دستگاه‌های چاپ هایدلبرگ است. این برند خوش نام یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان دستگاه چاپ در جهان است.

این شهر به جز دانشجویان هر ساله میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است. طبیعت زیبا، قلعه های تاریخی و منظره های رمانتیک شهری از دلایل مهم جذابیت های این شهر است.

در قرن 19 میلادی، مارک تواین نویسنده مشهور رمان ماجراهای هاکلبری فین اچندین ماه را در هیدلبرگ به سر برد. او در کتاب سفر خود به نام “A Tramp Abroad” زیبایی این شهر را ستایش کرده است.

تحصیل در هایدلبرگ

شهر هایدلبرگ یک مرکز دانشجویی مهم در آلمان است. دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ از قدیمی‌ترین نهادهای آموزشی اروپا در این شهر واقع شده است. علاوه بر این دانشگاه اس آر اچ هایدلبرگ یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی آلمان، در این شهر قرار دارد.

معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان: شهر هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و در زمره مشهورترین دانشگاه‌های دنیا بشمار می‌آید. دانشگاه هایدلبرگ در سال ۱۳۸۶ میلادی، تأسیس شده است. این دانشگاه در بسیاری از رشته ها رتبه ای برابر و حتی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های مطرح دنیا کسب کرده است.

در حال حاضر بیش از 28 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در حدود 18 درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند.

دانشگاه هایدلبرگ دارای 12 دانشکده است. این دانشکده ها عبارتند از:

  • علوم رفتاری و علوم تجربی – فرهنگی
  • علوم زیستی
  • شیمی و علوم زمین
  • حقوق
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • پزشکی
  • پزشکی مانهایم
  • زبان های مدرن
  • فلسفه و تاریخ
  • فیزیک و نجوم
  • الهیات
  • اقتصاد و علوم اجتماعی

از میان این دانشکده ها، دانشکده پزشکی از شهرتی کم نظیر برخوردار است. این دانشکده از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا محسوب می شود و سالیانه مقالات بسیاری را در زمینه های مختلف علمی در معتبرترین مجلات پزشکی جهان منتشر می کند.

دانشگاه اس آر اچ هایدلبرگ

دانشگاه علوم کاربردی اس‌آراچ هایدلبرگ یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی آلمان است. این دانشگاه در ۱ اکتبر ۱۹۶۹ میلادی به عنوان مرکز توانبخشی حرفه ای افراد دارای معلولیّت در بخش آموزش عالی افتتاح شد. در سال میلادی۱۹۹۱، این دانشگاه به صورت خصوصی در دسترس همه دانشجویان قرار گرفت.

از آن زمان، نسبت دانش آموزان معلول به حدود ۵ درصد کاهش یافته‌است. در سال ۲۰۰۴ این مؤسسه توسط شورای علوم آلمان تأیید شد و هم‌اکنون با بیش از ۳۶۰۰ دانشجو و با بیش از ۴۰ رشته تحصیلی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی آلمان است.

این دانشگاه با بیش از 80 دانشگاه اروپایی قرارداد همکاری دارد و به دانشجویان این امکان را می دهد که در کشورهای مختلف تحصیل کنند.

کتابخانه این دانشگاه با یک سالن استراحت، 38 ایستگاه مطالعه و کار، 8 اتاق گروهی با اتصال Wi-Fi و 22 ایستگاه برای استفاده از رایانه شخصی مکانی جذاب برای مطالعه در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته است.

22 ایستگاه این کتابخانه به طیف گسترده ای از منابع الکترونیکی (پایگاه های اطلاعاتی ادبیات، کتاب های الکترونیکی و مجلات) متصل است. همچنین دانشجویان می توانند از طریق سایت کتابخانه به تمامی منابع الکترونیکی دسترسی داشته باشند.

همچنین بیش از 500 آپارتمان جذاب یک خوابه یا دو خوابه در محوطه دانشگاه و اطراف آن در دسترس دانشجویان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question