چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

افرادی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند با اصطلاحاتی مانند آزمون آزمایشی آیلتس یا آزمون ماک آیلتس مواجه شده اند. آزمون آزمایشی آیلتس IELTS Mock test یک آزمون شبیه سازی شده آیلتس است که تمامی ضوابط و استانداردهای آزمون اصلی را پوشش می دهد. به افرادی که برای آزمون IELTS برنامه ریزی می کنند توصیه می شود که حداقل یکبار در آزمون ماک آیلتس شرکت کنند تا با نحوه سؤالات و مدیریت زمان در جلسه اصلی آزمون آشنا شوند. اگر تا به حال در هیچ آزمون آزمایشی شرکت نکرده اید یا در مورد آن شک دارید، در این مقاله دلایلی را برای شما بیان می کنیم که چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون آزمایشی آیلتس مانند آزمون اصلی ielts دارای چهار بخش شنیداری listening، درک مطلب reading، نوشتاری writing و گفتاری speaking است و برای سنجش مهارت و دانش زبان انگلیسی شما طراحی شده است و در واقع یک آزمون شبیه سازی شده آیلتس است که شما را برای آزمون اصلی آماده می کند. آزمون ماک از نظر تعداد و نوع سؤالات، سختی و آسانی آزمون، سیستم نمره دهی و زمان بندی کاملاً مشابه امتحان اصلی آیلتس است. در مجموع مدت زمان آزمون Mock test  3 ساعت خواهد بود که برای بخش ریدینگ 1 ساعت، بخش شنیداری 40 دقیقه برای بخش نوشتاری 1 ساعت و برای بخش گفتاری 15 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

ممتحنینی که برای آزمون ماک آیلتس انتخاب می شوند همگی جز مدرسین و استادان باسابقه آیلتس به شمار می آیند و با تمامی شرایط و استانداردهای آزمون اصلی آشنا هستند و بارها در آزمون آیلتس شرکت کرده اند. آزمون ماک در اکثر مؤسسات و مراکز علمی برگزار می شود و شما می توانید پس از تحقیق در مورد آن ها و بررسی نظرات داوطلبان و متقاضیان مناسب ترین موسسه را برای آزمون آزمایشی آیلتس انتخاب نمایید. البته بهتر است آخرین موسسه ای که برای آزمون ماک انتخاب می کنید همان موسسه ای باشد که قصد دارید آزمون اصلی را در آن شرکت نمایید تا با شرایط و ضوابط موسسه و محیط برگزاری آزمون آشنا شوید.

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

شما در حال حاضر دلیل خوبی برای شرکت در آزمون آیلتس دارید، ممکن است بخواهید به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنید، در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنید یا به یک شغل پردرآمد در کشور رؤیایی خود می اندیشید. دلیل شما هر چه که باشد، کسب بالاترین نمره در آزمون آیلتس هدف شماست و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشید و تمامی مسیرها را جهت دستیابی به موفقیت امتحان کنید.

شرکت در آزمون ماک آیلتس یکی از موثرترین راه ها برای تقویت مهارت و آمادگی در آزمون اصلی خواهد بود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا لازم است در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید.

با ساختار و فرمت آزمون اصلی آیلتس آشنا می شوید

اگر می خواهید در آزمون اصلی بالاترین نمره را کسب نمایید باید با ساختار و فرمت آزمون به خوبی آشنا شوید و اطلاعات کافی از بخش های آزمون، تعداد سؤالات، نحوه محاسبه نمره، زمان بندی و نوع سؤالات بدست آورید. آزمون ماک آیلتس تمامی این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اضطراب خود را کنترل می کنید

کسب بالاترین نمره بیشتر از اینکه به ساختار و منابع آزمون یا کلاس های آموزشی مربوط شود، به خود شما بستگی دارد. در واقع شرایط روحی شما تعیین می کند که نتیجه چه خواهد بود. اگر چه اضطراب برای آزمون طبیعی است اما تا جایی که این استرس و اضطراب بر شما غالب نشود. اضطراب کنترل نشده می تواند تمرکز و مهارت های شما را تحت تأثیر قرار دهد و ذهن شما را به سمت افکار منفی منحرف کند.

برای غلبه بر اضطراب آزمون، تنها راه حل این است که در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید. با کمک آزمون آزمایشی می توانید مهارت های خود را ارزیابی کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بدست آورید به این خاطر که می دانید آزمون آزمایشی، آزمون اصلی آیلتس نیست و نتیجه آن تعیین کننده سرنوشت شما نخواهد بود بنابراین با تمرکز و آرامش بیشتری به سؤالات پاسخ می دهید.

از طرف دیگر، اضطراب می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. ممکن است فکر کنید که از نمره قبولی مورد نظر خود بسیار دور شده اید و امیدتان را از دست بدهید. اما یک آزمون آزمایشی می تواند مهارت های واقعی شما را در زمانی که استرس ندارید ارزیابی کند سپس مسیر دستیابی به نمره مورد نظرتان را به شما نشان دهد. همچنین یک آزمون آزمایشی به شما کمک می کند مدیریت زمان خود را ارزیابی کنید تا بدانید در چه بخش هایی کارایی ندارید و لازم است بر چه مواردی تمرکز داشته باشید.

مهارت های خود را ارزیابی می کنید

هنگامی که در یک آزمون آزمایشی شرکت می کنید، 4 مهارت شنیداری، خواندن و درک مطلب، نوشتاری و گفتاری توسط ممتحنین معتبر مورد ارزیابی قرار می گیرد که در نتیجه آن نقاط ضعف و قدرت شما آشکار خواهد کرد. شما می توانید با تمرکز بر نقاط ضعف و برطرف کردن اشتباهات خود شانس کسب بالاترین نمره در آزمون اصلی آیلتس را افزایش دهید.

فرصتی برای صحبت با یک ممتحن با تجربه را پیدا می کنید

اگر چه با تست های تمرینی، نمونه سؤالات و تماشا ویدیوهای آموزشی می توانید مهارت های خود را افزایش دهید اما در نهایت در بخش speaking به شخص دیگری نیاز خواهید داشت تا با شما صحبت کند و به حرف هایتان گوش دهد. فردی که یک ممتحن با تجربه باشد و با پرسیدن سؤالات مناسب و مرتبط، مهارت صحبت کردن شما را به طور دقیق ارزیابی کند. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با تقویت مهارت خود بالاترین امتیاز را در بخش speaking آزمون کسب نمایید.

مسیر پیشرفت و موفقیت خود را ارزیابی می کنید

در آزمون ماک آیلتس علاوه بر نمره، یک گزارش تحلیلی نیز به شما داده می شود که در این گزارش اشتباهات و نقاط قوت و ضعف شما مشخص شده است. همچنین نکات و ترفندهایی برای رفع این اشتباهات و بهبود نقاط ضعف و حفظ نقاط قدرت شما ارائه می شود. علاوه بر این، ممتحن آزمون در انتهای گزارش یک برنامه تمرینی را بر اساس تجربه چندین ساله خود توصیه می کند. 

در زمان خود صرفه جویی می کنید

به خوبی می دانید که برای اخذ ویزا و پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود لازم است زمان زیادی را صرف کنید. از طرف دیگر اگر نتوانید در آزمون آیلتس نمره قبولی را کسب کنید، مجبور خواهید شد اهداف و برنامه های خود را به تعویق بیندازید. آمادگی برای آزمون اصلی آیلتس هم زمان بر است به این خاطر که باید بر روی مهارت ها و نقاط ضعف خود تسلط پیدا کنید. 

اما با یک آزمون آزمایشی آیلتس که نتیجه را تنها در 48 ساعت به شما می دهد، این فرصت را خواهید داشت که بدانید آیا برای آزمون اصلی آماده هستید و برای تقویت مهارت های خود به چه مدت زمانی نیاز دارید.

در هزینه های خود صرفه جویی می کنید

آزمون اصلی آیلتس نسبت به آزمون آزمایشی هزینه بالایی دارد و در صورتی که نتوانید در این آزمون نمره قبولی را کسب کنید، نیاز خواهید داشت برای شرکت مجدد در این آزمون هزینه گزافی را بپردازید. اما ماک آیلتس برای شما هزینه کمتری به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، می توانید آزمون آزمایشی را چندین بار تکرار کنید و تنها بخشی از هزینه ای که برای آزمون اصلی آیلتس در نظر گرفته اید را پرداخت کنید. آزمون آزمایشی این فرصت را به شما می دهد تا پولی که به سختی به دست آورده اید را برای زندگی در کشور مورد نظرتان پس انداز کنید.

در آزمون اصلی آیلتس غافلگیر نمی شوید

یکی از دلایل اصلی اضطراب در طول آزمون آیلتس، رو به رو شدن با سوالاتی ست که به نظر می آید تا به حال با آن ها مواجه نشده اید اما اگر از آزمون های آزمایشی استفاده کرده باشید هیچ سوالی جدید به نظر نخواهد رسید به این خاطر که شما با سؤالات پرتکرار و ساختار آزمون به خوبی آشنا هستید و می دانید که در برابر سؤالات دشوار چگونه خود را مدیریت کنید.

مدیریت زمان را یاد می گیرید

در آزمون اصلی آیلتس برای هر بخش مدت زمان مشخصی در اختیار دارید بنابراین لازم است مدیریت زمان را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید به سؤالات بیشتری پاسخ دهید. اگر از آزمون های آزمایشی آیلتس استفاده کنید با مدیریت زمان آشنا خواهید شد و می توانید سرعت خود را افزایش دهید و برای حل سؤالات با دقت و تمرکز بیشتری عمل کنید.

نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسید

اگر بدانید که در چه زمینه هایی به تمرین بیشتری نیاز دارید، نیمی از آمادگی آزمون آیلتس را بدست آورده اید. آزمون های ماک آیلتس می توانند به این موضوع کمک کنند. شما می توانید نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسید. هم چنین به شما کمک می کند با تمرکز بیشتری در آزمون آیلتس شرکت کنید و بدانید که ابتدا به کدام سؤالات پاسخ دهید تا زمان خود را مدیریت کنید.

به طور کلی مزیت آزمون ماک آیلتس شامل موارد زیر است:

  • به شما امکان می دهد با شرایط آزمون اصلی آیلتس آشنا شوید.
  • مدیریت زمان را آموزش می بینید. 
  • اضطراب و استرس امتحان را کنترل می کنید.
  • با ساختار و فرمت آزمون آشنا می شوید.
  • نقاط ضعف و نقاط قوت خود را می شناسید.
  • در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید.
  • مهارت های خود را تقویت می کنید.
  • با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی آیلتس حاضر می شوید.

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس ® در ایران

موسسات مختلفی در حوزه آزمون های آزمایشی زبان فعال هستند. تقریباً همه این موسسات ادعا می کنند که در کار خود بهترین هستند. با این حال تعداد کمی از این موسسات در واقعیت عملکرد قابل دفاع و برجسته ای دارند. 

اساتیدآنلاین مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی پیشرفته و وبینار های آموزشی یکی از برترین موسسات ایران در زمینه برگزاری انواع آزمون آزمایشی است.

چرا اساتید آنلاین بهترین است؟

اگر می خواهید بدانید که چرا اساتیدآنلاین بهترین گزینه برای شرکت در آزمون های آزمایشی است به این نکات دقت کنید:

  • 15  سال تجربه موفق
  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا 
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سوالات و نحوه تصحیح آزمون آیلتس ®
  • پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید
شکستن کد آیلتس

شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

شکستن کد آیلتس یعنی راهنمایی و کمک قدم به قدم به داوطلبان آزمون آیلتس.  بسیاری از زبان آموزان، سال ها برای…

بیشتر بخوانید
مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

یکی از استراتژی های موفقیت در آزمون های زبان انگلیسی که به داوطلبان و متقاضیان آزمون پیشنهاد می شود، شرکت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question