کلید موفقیت در تافل: کسب بهترین نمره در آزمون تافل

کسب نمره خوب مهم‌ترین هدف متقاضیان شرکت در آزمون تافل است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل و رسید به هدف خود باید نمره خوبی را در این آزمون کسب کنند. برای کسب بهترین نمره در آزمون تافل باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید و برای آن تلاش کنید. راهکارهای مختلفی برای به حداکثر رساندن نمرات در این آزمون وجود دارد. در این مقاله قصد داریم این راهکارها را بررسی کنیم و ببینیم با برداشتن چه قدم‌هایی می‌توان بهترین نمره در آزمون تافل را کسب کرد. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با ساختار آزمون تافل

پیش از هر کاری باید بدانید که ساختار آزمون تافل چگونه است. چند سوال دارد؟ سؤالات را چگونه می‌توانید پاسخ دهید؟ این آزمون شامل چند بخش می‌شود؟ برای پاسخ دادن به سؤالات چقدر زمان دارید؟ سیستم نمره دهی تافل چگونه است؟ شما باید به طور کامل این موارد را بدانید و بدون اطلاع از آن‌ها در جلسه آزمون حاضر نشوید. این آزمون دارای 4 بخش است:

  • مهارت خواندن: 60 تا 80 دقیقه، 36 تا 56 سوال
  • مهارت شنیداری: 60 تا 90 دقیقه، 34 تا 51 سوال
  • مهارت صحبت کردن: 20 دقیقه، 6 قسمت
  • مهارت نوشتن: 50 دقیقه، 2 قسمت

به هر بخش 30 نمره اختصاص داده شده است و مجموع زمان آزمون حدود 4 ساعت است. هر کدام از این بخش‌ها نیز فرمت خاص خود را دارند و شما باید بر اساس آن‌ها به سؤالات پاسخ بدهید.

مشخص کردن نمره‌ای به عنوان هدف

اگر می‌خواهید با استفاده از مدرک تافل در دانشگاهی تحصیل کنید، باید بدانید که برای قبولی به چه نمره‌ای نیاز دارید. در نتیجه، هدف شما کسب آن نمره است. نمره موردنظر دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. در نتیجه، هدف خود را بر این اساس باید برنامه‌ریزی کنید و ببینید با توجه به مهارت‌هایی که دارید، چقدر باید زمان بگذارید تا به آن نمره دست پیدا کنید. با داشتن نمره هدف میدانید که در آزمون‌های آمادگی سنجی و تست‌ها نیز باید به آن هدف برسید و برای دستیابی به آن مطالعه کنید.

واقع‌بین بودن

پس از تعیین نمره هدف باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. باید بدانید که برای رسیدن به آن نمره چقدر باید زمان بگذارید؟ چقدر باید در طول روز مطالعه و تمرین کنید؟ آیا باید در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید؟ با توجه به مهارت‌ها و سرعت یادگیری شما چندماهه می‌توانید به نمره هدف برسید؟ ممکن است دو فرد برای کسب نمره‌ای مشابه به زمان متفاوتی برای یادگیری نیاز داشته باشند. امکان دارد یک شخص با 4 ساعت تمرین روزانه و به مدت دو ماه به آن هدف برسد. در حالی که فرد دیگری به شش ماه زمان و 6 ساعت مطالعه در روز نیاز داشته باشد. پس در زمان برنامه‌ریزی واقع‌بین باشید و از خودتان خجالت نکشید. با خود روراست باشید و اهداف را رؤیایی تصور نکنید.

بهترین نمره در آزمون تافل

برنامه‌ریزی کردن با توجه به مهارت‌ها و ضعف‌ها

برنامه‌ریزی کردن بسیار مهم است. برنامه‌ریزی شما باید بر اساس توانایی‌ها و ضعف‌های خودتان باشد. شما باید تمرکز خود را روی رفع ضعف‌ها بگذارید و در عین حال نقاط قوت خود را تقویت کنید. مسلماً نقاط ضعف شما زمان بیشتری از برنامه را به خود اختصاص داد. باید ببینید در کدام بخش مهارت بیشتری دارد و در کدام قسمت کمبودهایی وجود دارد. آیا مهارت بیشتری در بخش Listening دارید؟ پس باید زمان کمتری از برنامه‌ریزی را به این بخش اختصاص دهید. از طرفی هم ممکن است در قسمت Writing ضعف زیادی داشته باشید. پس باید برای آن وقت بیشتری بگذارید.

استفاده از منابع درست و مناسب

برای کسب بهترین نمره در آزمون تافل باید از منابع خوب استفاده کنید. هر منبعی قرار نیست به شما کمک کند. گاهی برخی از منابع موجب گمراهی فرد می‌شوند. در نتیجه بهترین کار این است که در این زمینه از افراد متخصص یا کسانی که قبلاً در این آزمون موفق شده‌اند، مشاوره بگیرید و بهترین منابع را برای هر بخش این آزمون تهیه کنید.

بهبود دایره لغات

هر چه لغات بیشتری بدانید، به نفع شما است. برای کسب بهترین نمره در آزمون تافل باید واژگان زیادی را بلد باشید. هر چه دایره لغات شما گسترده‌تر باشد، بهتر می‌توانید به بخش‌های مختلف این آزمون پاسخ دهید. علاوه بر این، می‌توانید راحت‌تر سؤالات را متوجه شوید و درک کنید. روش‌های مختلفی برای یادگیری لغات وجود دارد. می‌توانید از فلش کارت برای یادگیری بهتر لغات استفاده کنید.

یادگیری نحوه صحیح مطالعه

برخی از افراد زمان زیادی را برای مطالعه می‌گذارند اما در نهایت به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی‌کنند. علت این امر هم عدم مطالعه صحیح و هدفمند است. شما باید بدانید که برای هر بخش از این آزمون از چه منابعی باید استفاده کنید و این منابع را چگونه مطالعه کنید. ممکن است نیاز باشد برای یادگیری بهتر از همراه و دوستی کمک بگیرید و مراحل مطالعه را با او طی کنید. استفاده از همراه یا پارتنر یادگیری بسیار مفید است. این گونه می‌توانید ضعف‌های خود را بشناسید و به طور مدام با فرد دیگری زبان را تمرین کنید.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

بهتر است قبل از آزمون رسمی و اصلی، در چند آزمون آزمایشی شرکت کنید. همچنین می‌توانید از تست‌های رایگان نیز استفاده کنید. با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را در دنیای نسبتاً واقعی آزمون تافل بسنجید. علاوه بر این، می‌توانید با ساختار آزمون به صورت درست مواجه شوید. شاید پیش از این تنها تصوری از آزمون در ذهن شما وجود داشته باشد اما با شرکت در آزمون آزمایشی تافل متوجه می‌شوید که مدیریت زمان برای هر بخش چگونه باید باشد؟ هر قسمت را چطور باید پاسخ بدهید؟ آیا تا کنون درست و کافی مطالعه کرده‌اید؟ کدام مهارت‌ها را باید تقویت کنید؟

آزمون آزمایشی تافل

مرکز آموزشی اساتید آنلاین، اولین برگزار کننده آزمون تافل آنلاین ®در ایران بر طبق آخرین تغییرات ETS ® و با سوالات غیر TPO، تصمیم بر آن گرفته است تا سوالات نرم افزار TPO را نیز بر روی سامانه خود بارگذاری نماید.

داوطلبان با ثبت نام در آزمون های TPO اساتید آنلاین به صورت کاملا رایگان، امکان شرکت در آزمون های به روز TPO را به صورت آنلاین خواهند داشت.

علاوه بر آن امکان گزارش گیری آنی از نمره های مهارت Reading و Listening وجود خواهد داشت و برای دو مهارت Speaking و Writing امکان ثبت درخواست تصحیح، توسط مدرسین با سابقه کشوری وجود دارد.

می توانید همین حالا در آزمون آزمایشی تافل ®اساتیدآنلاین با سوالات غیر TPO و به صورت Long format و طبق آخرین تغییرات ETS ® شرکت کنید.

® TPO TOEFL در وب سایت اساتیدآنلاین :

با توجه به حجم بسیار بالای نرم افزار TPO و سختی دانلود و پیچیدگی های نصب و استفاده از این نرم افزار، مرکز آموزشی اساتیدآنلاین اقدام به شبیه سازی این آزمون بصورت TPO آنلاین و بدون نیاز به نصب و راه اندازی نموده است.

آزمون ® TPO TOEFL آنلاین به زودی بر روی وب سایت اساتیدآنلاین قرار خواهد گرفت. به وب سایت ما سر بزنید.

شما در حال حاضر می توانید برای آمادگی بیشتر به آزمون آنلاین آزمایشی تافل ® و دوره هیبریدی آنلاین گرامر تافل ® مراجعه نمایید.

بهترین نمره در آزمون تافل

استفاده از زبان در دنیای واقعی

برای به حداکثر رساندن نمره تافل باید از زبان انگلیسی به صورت روزمره و در دنیای واقعی استفاده کنید؛ یعنی زبان نباید صرفاً در ذهن شما مرور شود. بلکه باید در طول روز اخبار را به انگلیسی بخوانید، آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. فیلم‌های انگلیسی ببینید. کتاب‌ها را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. لیست خرید خود را به انگلیسی بنویسید. برنامه‌ریزی روزانه خود را به انگلیسی انجام دهید. به طور کلی شما باید به انگلیسی فکر کنید و از ترجمه مداوم آن در ذهن خود دست بردارید. باید به نقطه‌ای برسید که با دیدن یک چیز، شنیدن یک موضوع و… بتوانید به انگلیسی به آن فکر کنید و آن را تجزیه و تحلیل کنید.

تمرین فراوان

قطعاً با تلاش و پشتکار می‌توانید به هدف و نمره موردنظر خود برسید. تافل آزمون ساده‌ای نیست و نباید آن را دست کم بگیرید. تا می‌توانید تمرین کنید. بنویسید. بخوانید. گوش کنید. حرف بزنید. به گونه‌ای که برای هر گونه سوال و موضوعی آمادگی داشته باشید و بتوانید آنان را به اشکال مختلف پاسخ دهید. تمرین صحیح و فراوان می‌تواند خیال شما را از آینده نیز راحت کند. با تمرین زیاد می‌توانید مطمئن شوید که از پس موقعیت‌های مختلف در کشورهای خارجی برمی‌آیید و در زمان مواجه به دنیای واقعی دچار شوک نمی‌شوید.

تغذیه مناسب پیش از آزمون

حتماً قبل از آزمون تافل، غذایی سبک و انرژی‌بخش بخورید؛ زیرا نمی‌توانید خوراکی یا نوشیدنی به جلسه آزمون ببرید. گرسنگی می‌تواند منجر به کاهش انرژی شود و در نتیجه نتوانید به سؤالات به خوبی پاسخ دهید. احتمالاً در این زمان کمی استرس دارید و خوردن غذا برای شما دشوار است. این امر کاملاً طبیعی و قابل درک است اما باید بدانید که برای رسیدن به نمره هدف، به انرژی کافی نیاز دارید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون آزمایشی Neo

آزمون نئو تافل اساتید آنلاین

بهترین راه برای سنجش خودت قبل از تافله!

question