اطلاعات کامل درباره تغییرات آزمون تافل ۲۰۲۳

اطلاعات کامل درباره تغییرات آزمون تافل 2023

آزمون تافل که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Languag است یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با هدف ارزیابی دانش و مهارت زبان انگلیسی داوطلبان و متقاضیان توسط موسسه Educational Testing System یا ETS در مراکز معتبر سراسر دنیا برگزار می شود. نمره قبولی آزمون تافل TOEFL برای افرادی که قصد مهاجرت شغلی یا ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند مهم و ضروری است به همین خاطر امتحان تافل یکی از معتبرترین و دشوارترین آزمون های زبان انگلیسی شناخته می شود.

برای افرادی که قصد دارند در آزمون زبان تافل شرکت کنند، خبر هیجان انگیزی داریم! موسسه ETS اعلام کرده است که از تاریخ 26 جولای 2023 (4 مرداد 1402) ساختار آزمون تافل تغییر خواهد کرد. تغییرات جدیدی که در آزمون تافل 2023 اعمال می شود، کسب نمره قبولی آزمون تافل را برای داوطلبان نسبت به ساختار قبلی آن آسان تر کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا تغییرات آزمون تافل 2023 را مورد بررسی قرار دهیم.

تغییرات آزمون تافل 2023

بر طبق تحقیقات صورت گرفته، در سال های اخیر تعداد شرکت کنندگان آزمون زبان تافل و هم چنین تعداد کل آزمون های برگزار شده کاهش پیدا کرده است که این مورد نشان دهنده دشوار بودن آزمون تافل برای داوطلبان است. به این منظور موسسه ETS اعلام کرده است که از تاریخ 26 جولای 2023 تغییرات گسترده ای در زبان تافل ایجاد می شود که این تغییرات آزمون تافل را به یک آزمون زبان جدید و کاملا متفاوت تبدیل خواهد کرد. بر طبق اعلام موسسه ETS این تغییرات بر روی آزمون TOEFL iBT اعمال می شود.

به طور کلی تغییرات تافل 2023 بر طبق اعلام موسسه ETS به شرح زیر است:

  • مدت زمان آزمون تافل کمتر از 2 ساعت خواهد بود.
  • تاریخ اعلام نتایج آزمون تافل پس از اتمام آزمون به شرکت کنندگان داده می شود.
  • ثبت نام آزمون تافل سریع تر و راحت تر از قبل انجام می شود.
  • ·        10 دقیقه وقفه یا استراحت بین آزمون تافل حذف شده است.
  • بخش های آزمایشی و لانگ آزمون تافل حذف می شود.
  • دستورالعمل ها و راهنمای آزمون ساده تر شده است.
  • حذف تمامی سؤالاتی که در نمره تاثیرگذار نیستند.
  • بخش Reading، Listening و Writing آزمون با تغییراتی همراه است..
 تغییرات آزمون تافل

تغییرات تافل 2023 در ساختار آزمون

آزمون زبان انگلیسی تافل شامل بخش های Reading، Listening، Speaking و Writing است. در آپدیت آزمون تافل 2023 تغییراتی در ساختار آزمون اعمال شده است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • بخش Reading یا درک مطلب

در بخش درک مطلب امتحان تافل مهارت شما در خواندن و درک متون انگلیسی ارزیابی خواهد شد. در آزمون جدید تافل 2023 لازم است 2 متن در رابطه با موضوعات مختلف را بخوانید و به سوالات آن ها پاسخ دهید. تعداد سوالات هر متن 10 سوال است که در مجموع برای پاسخ گویی به آن ها 36 دقیقه زمان خواهید داشت.

در واقع مدت زمان هر متن 18 دقیقه است.

نکته مهم:

 به دلیل کم شدن تعداد سوالات ارزش هر سوال بالاتر رفته است. به صورتی که اکنون ارزش هر سوال تقریبا 1.5 نمره است. این موضوع هم می تواند خوب و هم می تواند بد باشد. زیرا با پاسخ صحیح نمره بیشتری به دست می اورید و با هر پاسخ اشتباه نمره بیشتری را از دست می دهید.

بنابراین مدیریت زمان، مدیریت استرس و تمرکز در ساختار جدید به شدت مهم است. 

در ساختار قدیمی تافل با 3 تا 4 متن مواجه بودید و لازم بود به 30 تا 40 سوال پاسخ دهید. برای پاسخ گویی به سوالات این بخش 54-72 دقیقه زمان بود. اما با تغییرات جدید این زمان بسیار کاهش پیدا کرده است.

  • بخش Listening

در بخش شنیداری آزمون زبان تافل 3 تا 4 فایل صوتی پخش می شود که با توجه به موضوع گفت و گو باید به سوالات هر فایل پاسخ دهید. ساختار بخش Listening تافل در آپدیت 2023 تغییری نداشته است فقط تعداد سوالات و زمان پاسخ گویی آن با ساختار قدیمی متفاوت است.

در ساختار قدیمی TOEFL با 28 تا 39 سوال مواجه بودید و برای پاسخ گویی به آن ها حدود 41-57 دقیقه زمان داشتید. اما در تغییرات تافل 2023 تعداد سوالات بخش شنیداری 28 سوال خواهد بود و برای پاسخ گویی به آن ها 17 دقیقه زمان خواهید داشت.

در واقع این بخش به دو قسمت تقسیم شده است. بخش اول 17 سوال در 10 دقیقه و بخش دوم 11 سوال در 7 دقیقه.

در گذشته بین بخش Listening و Speaking 10 دقیقه زمان استراحت وجود داشت. این زمان استراحت به دلیل کوتاه شدن آزمون حذف شده است. بنابراین بخش Speaking بلافاصله بعد از Listening شروع خواهد شد.

  • بخش Speaking

در بخش گفتاری زبان تافل توانایی و مهارت مکالمه زبان انگلیسی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. بخش Speaking در آپدیت 2023 تغییری نداشته است. در بخش گفتاری 4 سوال در رابطه با موضوعات مختلف پرسیده می شود و شما لازم است نظرات و دیدگاه های خود را در رابطه با آن ها بیان کنید. در این بخش 17 دقیقه زمان خواهید داشت.

  • بخش Writing

به آخرین بخش آزمون می رسیم. در این بخش باید به 2 سوال ترکیبی و مستقل پاسخ دهید. در سوال اول یا ترکیبی لازم است یک فایل صوتی را گوش دهید و یک مقاله کوتاه را بخوانید. سپس در رابطه با آن ها یک مقاله بنویسید. در سوال دوم یا مستقل لازم است در رابطه با یک موضوع خاص که به شما اعلام می کنند یک مقاله بنویسید.

آزمون آزمایشی آنلاین تافل

در تافل 2023 سوال دوم تغییر کرده است که اصطلاحا به آنwriting for an academic discussion گفته می شود. با تغییرات جدید شما در این قسمت تنها 10 دقیقه زمان دارید و باید حداقل 100 کلمه بنویسید.

 تغییرات آزمون تافل

تغییرات آزمون تافل 2023 در منابع آزمون

از آنجایی که نوع سوالات آزمون تافل زبان تغییر قابل توجهی نخواهد داشت بنابراین می توانید از تمامی منابع و سوالات آزمون تافل برای آمادگی در آزمون بعدی زبان استفاده کنید. در صورت اعمال تغییرات جدید در آزمون 2023 منابع جدید آزمون توسط موسسه ETS اعلام خواهد شد.

تغییرات جدید آزمون TOEFL iBT در ثبت نام آزمون

یکی دیگر از تغییرات آزمون 2023 به ثبت نام این آزمون مربوط می شود. البته مراحل ثبت نام و هزینه آزمون به شیوه قبل است. فقط راهکارها و روش هایی اتخاذ شده است تا داوطلبان از سراسر دنیا بتوانند به سادگی برای شرکت در آزمون تافل ثبت نام کنند. هم چنین داوطلبان می توانند به نمونه سوالات آزمون جدید تافل در حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای افرادی که پیش از ۲۶ جولای (آزمون جدید تافل) ثبت نام کرده اند این فرصت فراهم شده است که به صورت رایگان زمان آزمون را Reschedule کنند. این فرصت تا تاریخ ۳۰ April در اختیار متقاضیان خواهد بود.

تغییرات آزمون تافل 2023 در محاسبه نمره آزمون

نحوه محاسبه نمره آزمون تافل در آپدیت 2023 تغییری نداشته است و مشابه سال های پیشین نمره این آزمون از 0 – 120 در نظر گرفته می شود که در واقع هر بخش آزمون 30 امتیاز دارد. نمره قبولی آزمون تافل با توجه دانشگاه مورد نظر فرد متقاضی یا موسسه برگزار کننده آزمون تعیین می شود و در این خصوص موسسه ETS نمره یا امتیاز مشخصی اعلام نکرده است.

اگر برای شرکت در آزمون جدید TOEFL دچار نگرانی هستید باید به شما بگوییم که شما با شرکت در آزمون های آزمایشی اساتیدآنلاین می توانید قبل از آزمون اصلی مهارت های خود را در شرایطی کاملا مشابه با آزمون اصلی بسنجید.

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان guide gay ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

Hi there, You have done an incredible job. I will certainly
digg it and personally recommend to my friends. I am confident
they will be benefited from this site.

آواتار کاربر کاربر مهمان asatide online ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
question