بهترین منابع برای تقویت واژگان آزمون تافل

یکی از مشهورترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی آزمون تافل TOEFL است. آزمون تافل که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است در اکثر دانشگاه ها و مؤسسات معتبر در سراسر جهان برگزار می شود و به یکی از معتبرترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی تبدیل شده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند یا به دنبال مهاجرت شغلی و اقامت دائم در کشورهای مورد نظر خود هستند، لازم است نمره قبولی آزمون تافل را کسب نمایند. در این مقاله به راه‌های تقویت واژگان آزمون تافل می پردازیم.

آزمون toefl مانند سایر آزمون های زبان دارای بخش های نوشتاری Writing، گفتاری Speaking، شنیداری Listening و درک مطلب Reading است. برای اینکه بتوانید در بخش های مختلف آزمون TOEFL بالاترین امتیاز را کسب کنید، لازم است دایره واژگان و لغات زبان انگلیسی خود را گسترش دهید و در واقع در حوزه لغت و گرامر مهارت و تسلط بالایی داشته باشید.

اگر جز داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون تافل هستید و می خواهید مدرک آزمون تافل را با بالاترین نمره کسب نمایید، لازم است با مهم ترین و بهترین جزوه ها و منابع آزمون تافل آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم بهترین منابع لغت آزمون تافل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین منابع برای تقویت واژگان آزمون تافل

  • Check Your English Vocabulary for TOEFL

این کتاب یکی از بهترین منبع واژگان آزمون تافل به شمار می آید. این کتاب به شما کمک می کند تا با مهم ترین و رایج ترین اصطلاحات و واژگانی که در بخش های مختلف آزمون تافل با آن ها مواجه خواهید شد آشنا شوید. هم چنین در این کتاب معانی، کلمات متضاد و مترادف های واژگان زبان انگلیسی آورده شده است.

  • Essential words for the TOEFL

این کتاب حاصل سال ها تحقیق در حوزه سؤالات آزمون تافل است. اگر می خواهید تسلط و مهارت بالایی در لغات و واژگان آزمون تافل داشته باشید، این کتاب بهترین منبع برای شما خواهد بود. در این کتاب می توانید با رایج ترین لغات تافل که در بخش های Writing و Speakingبا آن ها رو به رو خواهید شد آشنا شوید.

  • TOEFL iBT Premier

تمرینات و نمونه سؤالات این کتاب می تواند آمادگی شما برای آزمون تافل را افزایش دهد. در کنار این کتاب یک سی دی آموزشی نیز ارائه می شود که در پاسخ گویی به سؤالات تافل شما را راهنمایی می کند.

  • TOEFL Vocabulary Advanced Masterclass For Quick TOEFL Test Revision

یک کتاب خود آموز که بر تقویت لغات انگلیسی آزمون تافل TOEFL تمرکز دارد. هم چنین این کتاب شامل تمرینات نوشتاری و استراتژی هایی جهت بهبود مهارت های نوشتاری زبان تافل است.

  • Essential Vocabulary For The TOEFL Test

یکی از بهترین منابع آموزش لغات آزمون تافل است که شامل 1100 واژه پرتکرار در آزمون تافل می باشد. علاوه بر این شامل تمریناتی است که به تقویت مهارت های نوشتاری، درک مطلب، تلفظ واژگان و مهارت شنیداری کمک به سزایی خواهد کرد.

 واژگان آزمون تافل
  • 5000 TOEFL Vocabulary List

اگر به دنبال کامل ترین منبع لغات آزمون تافل هستید، کتاب 5000 TOEFL Vocabulary List بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این کتاب شامل 5000 واژگان پرتکرار آزمون TOEFL است.

  • TOEFL Word List 1600

برای افرادی که قصد دارند بالاترین نمره را از بخش درک مطلب یا Reading آزمون تافل کسب کنند، این کتاب می تواند برای آن ها مؤثر واقع شود. برخی از دانش جویان و داوطلبان در هفته های پایانی آزمون از این منبع استفاده می کنند.

  • TOEFL Writing Vocabulary

همان طور که از نام این کتاب پیداست، این راهنما به شما کمک می کند تا با رایج ترین واژگان بخش نوشتاری یا Writing آزمون آشنا شوید. 

  • TOEFL Words with Synonyms

این کتاب 600 واژگان آزمون تافل به همراه معانی، کاربرد و مترادف های آن ها را آموزش می دهد. هم چنین این کتاب برای افزایش مهارت واژگان در بخش درک مطلب Reading تافل مناسب است.

  • TOEFL Vocabulary Test Online

بهترین ابزار آنلاین برای سنجش میزان تسلط به لغات آزمون تافل TOEFL به شمار می آید. هم چنین شامل 1000 واژگان و اصطلاحات پر تکرار آزمون تافل است.

  • 5000 TOEFL Words in 120 Days

یکی از محبوب ترین برنامه های آنلاین آموزش زبان تافل در بخش واژگان به شمار می آید. با کمک این برنامه می توانید به مجموعه کاملی از لغات و واژگان زبان انگلیسی تافل تسلط پیدا کنید. 

  • Hard TOEFL Words

اگر قصد دارید در دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهید، این برنامه برای شما مناسب خواهد بود. این برنامه شامل لیستی از سخت ترین واژگان و لغات آزمون TOEFL است و برای دانشجویانی که می خواهند به مهارت بالایی در حوزه لغات زبان انگلیسی دست پیدا کنند و بهترین نمره مدرک آزمون تافل را دریافت کنند طراحی شده است.

  • The TOEFL iBT ® Test Prep Planner – ETS

یکی از بهترین کتاب های تافل، کتاب iBT برنامه ریز رسمی آمادگی توسط ETS است. این سازمان مهم‌ ترین سرویس تست در سراسر جهان را دارد و همچنین آزمون‌ هایی مانند TOEIC و GRE را پشتیبانی می کند. در این کتاب با توضیحاتی گام به گام در مورد آزمون تافل، آماده سازی برای آزمون و بسیاری از نکات مفید دیگر مواجه خواهید شد.

  • The Official Guide to the TOEFL iBT Test, 6th Edition

این کتاب یک منبع تمرینی فوق العاده برای افرادی ست که می خواهند حداکثر نمره در آزمون تافل را کسب نمایند. این کتاب هر چهار بخش آزمون تافل را پوشش می دهد و دارای نمونه سؤالات متعددی جهت آمادگی در آزمون تافل است.

  • Kaplan’s TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021

کتاب TOEFL iBT Prep Plus عمدتاً بر روی تمرینات تمرکز دارد. این منبع به متقاضیان و دانشجویان کمک می کند تا مهارت های خود را در هر چهار بخش آزمون که شامل نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن هستند به ویژه در بخش لغات و واژگان زبان انگلیسی افزایش دهند. این کتاب یکی از محبوب ترین منابع در بین داوطلبان آزمون زبان تافل به شمار می آید.

  • Barron’s TOEFL iBT, 17th Edition

این نسخه یکی از بهترین منابع آزمون تافل با صدها نمونه سوال و تست های تمرینی است. همچنین حاوی توضیحات و نکات تکمیلی برای هر یک از چهار بخش آزمون به ویژه بخش لغات امتحان تافل است. این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا پاسخ های خود را ارزیابی کنید و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید.

 واژگان آزمون تافل
  • Barron’s Essential Words for the TOEFL, 7th Edition

اگر به دنبال بهترین منبع آزمون تافل هستید که بتوانید دایره لغات و واژگان زبان انگلیسی خود را گسترش دهید، این کتاب برای شما مناسب است. این راهنما حاوی 500 کلمه و لغات مهم است که در بخش های Writing و Speaking با آن ها مواجه خواهید شد. هم چنین شامل نمونه سؤالات و تست های تمرینی، معانی و مترادف های واژگان است.

  • Official TOEFL iBT Tests Volume 1, 3rd Edition

کتاب بعدی در لیست ما مجموعه ای از پنج آزمون گذشته تافل را ارائه می دهد. اگر می خواهید با نمونه سؤالات آزمون تافل آشنا شوید، این کتاب بهترین منبع برای شما خواهد بود. علاوه بر این کتاب Official TOEFL iBT Tests Volume شامل دستورالعمل هایی جهت نحوه صحیح محاسبه نمره آزمون تافل است. با کمک این تکنیک می توانید پیشرفت خود را بررسی کنید و با آگاهی از نقاط ضعف خود با آمادگی بیشتری در جلسه امتحان تافل آماده شوید.

  • Testbuilder for TOEFL iBT

بر اساس بررسی های انجام شده، این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع مطالعاتی آزمون تافل شناخته می شود. مزیت اصلی این کتاب ارائه توضیحات کامل و دقیق برای هر سوال امتحانی است. در واقع توضیحات این کتاب به شما کمک می کند تا با علت پاسخ هر سوال آشنا شوید. هم چنین این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا در زمینه های Speaking و Writing مهارت خود را گسترش دهید.

  • Test Prep Books’ TOEFL Preparation Book, 2020 and 2021

این کتاب یکی از جدیدترین منابع تافل است که به شما کمک می کند از آخرین به روزرسانی و تغییرات آزمون تافل مطلع شوید. این کتاب هر کدام از چهار بخش TOEFL test را توضیح می دهد و تکنیک هایی که ممکن است برای شما مفید باشد را نیز معرفی خواهد کرد. شما می توانید مهارت های خود را از طریق نمونه سؤالات این کتاب ارزیابی نمایید.

  • The Princeton Review’s TOEFL iBT Prep, 2020

این کتاب بهترین راهنما برای آمادگی شما پیش از آزمون اصلی تافل خواهد بود. در این کتاب تکنیک هایی معرفی می شود که به شما کمک می کند بالاترین نمره را در آزمون تافل کسب نمایید و هم چنین با ساختار آزمون تافل آشنا شوید. هم چنین راهنمایی هایی در مورد موفقیت در بخش رایتینگ و ریدینگ تافل ارائه می دهد.

  • The Complete Guide to the TOEFL Test: iBT Edition (Exam Essentials) 4th Edition

این نسخه مشابه راهنمای کامل آزمون تافل است و هر چهار بخش امتحان را پوشش می دهد و هر کدام را با جزئیات معرفی می کند. با کمک این کتاب با ساختار آزمون و نکات کلیدی جهت کسب بالاترین نمره آشنا خواهید شد. همچنین شامل تست های تمرینی جهت آمادگی در آزمون تافل است.

  • Oxford Preparation Course for the TOEFL iBT Exam

در کتاب آمادگی تافل، مطالب بر اساس موضوعات دسته بندی شده اند. این یک مزیت بزرگ است زیرا در آزمون تافل ممکن است با موضوعات مختلفی از پزشکی گرفته تا نجوم مواجه شوید. این کتاب شامل تمرینات و نمونه سؤالات مختلف جهت کسب مهارت در لغات و گرامر زبان انگلیسی و بخش های Listening، Reading، Writing و Speaking است.

  • Tactics for the TOEFL iBT Test Pack: Student Book

این کتاب به شما کمک می کند بالاترین نمره در آزمون تافل را کسب نمایید. این راهنما هر چهار بخش آزمون را پوشش می دهد و ساختار هر یک از آن ها را بیان می کند. علاوه بر این، شامل نمونه سؤالات و تست های تمرینی برای تقویت مهارت و دانش زبان انگلیسی شما است. اگر برای آمادگی آزمون تافل زمان کافی در اختیار دارید، کتاب Tactics for the TOEFL iBT Test Pack بهترین منبع برای شما خواهد بود.

  • Vocabulary and Grammar for the TOEFL Test

این کتاب بر دو جنبه مهم آزمون تافل تمرکز دارد: واژگان و گرامر. این کتاب شامل توضیحات مفصل، تست های تمرینی، دستور زبان و کلماتی است که در هر بخش از آزمون تافل با آن ها روبرو خواهید شد.

  • Magoosh / Magoosh TOEFL Blog

یکی از بهترین سایت های آموزش تافل است. این سایت شامل پست های آموزشی، نمونه سؤالات تمرینی برای هر بخش از آزمون تافل و لیستی از 200 لغات پرکاربرد آزمون TOEFL است. با توجه به نظرسنجی های انجام شده، این کتاب یکی از بهترین منابع مطالعاتی آزمون تافل به شمار می آید.

اگر به ساختار آزمون تافل آشنا نیستید، حتماً وبلاگ و مقالات آموزشی سایت Magoosh را مطالعه فرمایید. این سایت دارای فایل های صوتی آموزشی و استراتژی هایی برای مدیریت زمان و پاسخ گویی سؤالات آزمون تافل است.

  • EduSynch

یک وب سایت آمادگی آزمون تافل است که بهترین منابع امتحان تافل را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این سایت شامل 1200 نمونه سؤالات بخش های ریدینگ و رایتینگ تافل است. مزیت بزرگ این سایت نه تنها شامل تعداد زیادی سؤالات با کیفیت است بلکه نتایج آزمون شما را نیز تجزیه و تحلیل می کند و نقاط قوت و ضعف شما را در زمینه های مختلف مانند گرامر و لغات نمایش می دهد. این برنامه همچنین میانگین زمان پاسخگویی شما به هر سوال و نمرات پیش بینی شده را برای هر بخش ارائه می دهد.

 واژگان آزمون تافل
  • English Club

سایتی است که منابع رایگان آزمون تافل را هم برای زبان آموزان و هم برای معلمان انگلیسی فراهم می کند. این سایت اطلاعات مفیدی در رابطه با آزمون تافل دارد. سایت English Club حاوی مقالات آموزشی در مورد نحوه آماده شدن برای امتحان تافل و دارای نمونه سؤالات تمرینی برای هر چهار بخش از آزمون است.

  • Prepscholar 327 Vocab Words

فهرستی عالی از لغات و واژگانی که لازم است برای آزمون تافل بدانید. برای ایجاد این لیست واژگان، آزمون‌ های رسمی تافل مورد بررسی قرار گرفته اند و کلماتی را انتخاب کرده اند که در اکثر آزمون های تافل استفاده شده است. به شدت توصیه می کنیم این لیست را به طور کامل مطالعه فرمایید زیرا گسترش مهارت لغات زبان انگلیسی بهترین راهکار برای موفقیت شما در بخش های Listening و Reading خواهد بود.

  • TOEFL Pocket Vocabulary by Kaplan

یک کتاب جیبی واژگان زبان انگلیسی است که حدود 600 تا از رایج ترین لغات و واژگان انگلیسی که در آزمون تافل با آن ها مواجه خواهید شد را به شما آموزش می دهد. همچنین دارای 420 نمونه سؤالات امتحانی است.

بهترین روش یادگیری لغات تافل

تا به اینجا مقاله با بهترین منابع برای تقویت واژگان آزمون تافل آشنا شدید. در این قسمت قصد داریم به طور اجمالی روش ها و تکنیک های یادگیری واژگان و لغات آزمون تافل را با همدیگر مرور کنیم.

  • کتاب ها و مجلات را به طور منظم بخوانید و به پادکست ها، ویدیوهای آموزشی و برنامه های تلویزیونی گوش دهید.
  • روزانه متنی را به زبان انگلیسی بنویسید. در این میان سعی کنید با معانی واژگان، مترادف ها و ساختار زبان انگلیسی هم آشنا شوید.
  • هر گاه کلمه ای را شنیدید که معنی آن را نمی دانستید آن کلمه را یادداشت کنید.
  • از ترجمه کلمات و عبارات به زبان فارسی اجتناب کنید.
  • عادت کنید هر روز فلش کارت و یادداشت های خود را مرور کنید.
  • فیلم ها و سریال های تلویزیونی را به زبان انگلیسی تماشا کنید.
  • در محیطی آرام و بدون سر وصدا مطالعه کنید.
  • از یک معلم یا مشاور تحصیلی کمک بگیرید.
  • در صورت لزوم در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید.
  • شیوه های جدید یادگیری لغات انگلیسی تافل را امتحان کنید و با توجه به نیاز و توانایی خود مناسب ترین روش را به کار بگیرید.

آزمون آزمایشی تافل

یکی از بهترین راه های برای سنجش توانایی های شما در زمینه زبان انگلیسی شرکت در آزمون های آزمایشی است. 

مرکز آموزشی اساتید آنلاین، اولین برگزار کننده آزمون تافل آنلاین ®در ایران بر طبق آخرین تغییرات ETS ® و با سوالات غیر TPO، تصمیم بر آن گرفته است تا سوالات نرم افزار TPO را نیز بر روی سامانه خود بارگذاری نماید.

داوطلبان با ثبت نام در آزمون های TPO اساتید آنلاین به صورت کاملا رایگان، امکان شرکت در آزمون های به روز TPO را به صورت آنلاین خواهند داشت.

علاوه بر آن امکان گزارش گیری آنی از نمره های مهارت Reading و Listening وجود خواهد داشت و برای دو مهارت Speaking و Writing امکان ثبت درخواست تصحیح، توسط مدرسین با سابقه کشوری وجود دارد.

می توانید همین حالا در آزمون آزمایشی تافل ®اساتیدآنلاین با سوالات غیر TPO و به صورت Long format و طبق آخرین تغییرات ETS ® شرکت کنید.

® TPO TOEFL در وب سایت اساتیدآنلاین :

با توجه به حجم بسیار بالای نرم افزار TPO و سختی دانلود و پیچیدگی های نصب و استفاده از این نرم افزار، مرکز آموزشی اساتیدآنلاین اقدام به شبیه سازی این آزمون بصورت TPO آنلاین و بدون نیاز به نصب و راه اندازی نموده است.

آزمون ® TPO TOEFL آنلاین به زودی بر روی وب سایت اساتیدآنلاین قرار خواهد گرفت. به وب سایت ما سر بزنید.

شما در حال حاضر می توانید برای آمادگی بیشتر به آزمون آنلاین آزمایشی تافل ® و دوره هیبریدی آنلاین گرامر تافل ® مراجعه نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
اعتبار مدرک آیلتس

اعتبار مدرک آیلتس در سال ۲۰۲۳

آزمون آیلتس IELTS یکی از معتبرترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question