تست زدن موثر در آزمون تافل

برخی از داوطلبان و متقاضیان آزمون های زبان انگلیسی به ویژه آزمون تافل TOEFL نسبت به سایر داوطلبان نتایج بهتری را کسب می کنند و موفق تر از سایر افراد به نظر می رسند. بخشی از این موفقیت به مهارت زبان انگلیسی و برنامه مطالعاتی آن ها مرتبط می شود اما بخش دیگر به روز آزمون و نحوه مدیریت زمان و پاسخ گویی به سوالات ارتباط دارد. داوطلبانی که با آمادگی بیشتری در آزمون زبان انگلیسی تافل شرکت می کنند از ترفندها و استراتژی های تست زدن در آزمون تافل آگاه هستند و از این مهارت جهت کسب بالاترین نمره و امتیاز استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید با روش های تست زدن موثر در آزمون تافل آشنا شوید و تکنیک ها و ترفندهای موفقیت در آزمون TOEFL را یاد بگیرید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 ساختار آزمون تافل

 آزمون تافل که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به شمار می آید و در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات معتبر دنیا برگزار می شود. آزمون تافل toefl از 4 بخش Reading، Listening، Speaking و Writing تشکیل شده است و به طور کلی حدود 4 ساعت به طول می انجامد. 

هر بخش از آزمون تافل 30 امتیاز یا نمره دارد بنابراین نمره 120 حداکثر نمره آزمون تافل در نظر گرفته می شود. حداقل نمره قبولی در آزمون تافل در دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی نمره 70 را به عنوان حداقل نمره قبولی تافل در نظر می گیرند. برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی آزمون toefl نمره منفی ندارد. در ادامه بخش های مختلف آزمون زبان تافل معرفی می شود.

بخش Reading

تعداد سوالات: 36-56

زمان ( دقیقه): 60-80

جزییات: 3-4 مطلب را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید.

 

بخش Listening

تعداد سوالات: 34-51

زمان ( دقیقه): 60-90

جزییات: به 4-6 فایل صوتی و 2-3 مکالمه گوش دهید و به سوالات پاسخ دهید.

 

بخش Speaking

تعداد سوالات: 4 تا 6

زمان ( دقیقه): 20

جزییات: به سوالات ممتحن پاسخ دهید. سوالات این قسمت حوزه های مختلفی را در برمی گیرد.

 

بخش Writing

تعداد سوالات: 2

زمان ( دقیقه): 50

جزییات: نظرات و دیدگاه های خود را بنویسید.

 آزمون تافل
تست زدن موثر در آزمون تافل

تست زدن موثر در آزمون تافل

در این بخش از مقاله تکنیک ها و روش های تست زدن در آزمون تافل را برای هر بخش آزمون معرفی می کنیم.

  • بخش درک مطلب یا Reading

همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، در بخش درک مطلب آزمون تافل با 3 تا 4 متن با موضوعات مختلف از جمله تاریخ، هنر و روان شناسی رو به رو می شوید و شما موظف هستید که به سوالات مرتبط با هر متن پاسخ دهید. معمولا هر متن شامل 700 کلمه است بنابراین مهم است که زمان خود را به درستی مدیریت کنید تا بتوانید به تمامی سوالات پاسخ دهید. اکثر سوالات Reading چند گزینه ای هستند. در سوالات چند گزینه ای تافل لازم است با توجه به متن خوانده شده گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

جهت مدیریت زمان و افزایش سرعت تست زنی در این بخش از آزمون تافل به این موارد توجه کنید:

از آنجایی که برای بخش ریدینگ حداکثر 80 دقیقه فرصت دارید بنابراین لازم است زمان خود را به درستی مدیریت کنید تا فرصت کافی برای خواندن متون و پاسخ گویی به سوالات داشته باشید.

در این راستا توصیه می شود حداکثر 5 دقیقه متن را بخوانید سپس برای هر سوال 1 دقیقه زمان بگذارید به این شکل می توانید حدود 20 دقیقه از زمان خود را برای هر متن از ریدینگ تافل و سوالات آن اختصاص دهید.

جهت موفقیت و کسب بالاترین امتیاز در بخش ریدینگ تافل باید بدانید که چگونه قسمت های مهم و نکات کلیدی متن را پیدا کنید تا با کارایی بیشتری به سوالات پاسخ دهید. در این راستا چند روش وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

  • ابتدا کل متن را بخوانید. 
  • متن را مرور کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید.
  • به سوالات پاراگراف به پاراگراف پاسخ دهید.
  • ابتدا سوالات را بخوانید (توصیه نمی شود)

به طور کلی بهترین روش این است که متن را به طور کامل بخوانید. اگر این استراتژی را انتخاب کردید، بیش از پنج دقیقه برای خواندن هر قسمت صرف نکنید. اما توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی موثر است که به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشید. 

البته شما می توانید با توجه به مهارت و سطح دانش خود مناسب ترین استراتژی را انتخاب نمایید. هم چنین می توانید در تست های تمرینی خود هر چهار استراتژی پیشنهاد شده را امتحان کنید تا در نهایت مناسب ترین روش و استراتژی که بالاترین امتیاز را برای شما به همراه خواهد داشت انتخاب کنید.

از سوالات دشوار بگذرید و بعدا به آن ها بازگردید. اجباری وجود ندارد که سوالات را به ترتیب پاسخ دهید. اگر با سوال پیچیده و دشوار مواجه شدید آن را نادیده بگیرید و زمان خود را به سوالاتی که پاسخ آن ها را می دانید اختصاص دهید. البته به یاد داشته باشید که مجددا به سوالات دشوار برگردید و به آن ها پاسخ دهید. از آنجایی که زبان تافل امتیاز منفی ندارد بهتر است هیچ سوالی را بی پاسخ رها نکنید.

  • بخش Listening

در این بخش از آزمون زبان تافل مهارت شنیداری شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.  در مجموع چهار تا شش سخنرانی و دو تا سه مکالمه پخش می شود که هر سخنرانی سه تا پنج دقیقه زمان می برد و دارای شش سوال است در حالی که هر مکالمه حدود سه دقیقه به طول می انجامد و با پنج سوال همراه است. هر فایل صوتی فقط یکبار پخش می شود. ممکن است در فایل های صوتی لهجه های مختلفی را بشنوید اما به طور کلی اکثر فایل های صوتی با لهجه آمریکایی پخش خواهند شد.

جهت مدیریت زمان و افزایش سرعت تست زنی در این بخش از آزمون تافل به این موارد توجه کنید:

بخش Listening از شما می ‌خواهد به فایل های صوتی گوش دهید و سپس به سؤالات مربوط به آن ها پاسخ دهید اما قسمت سخت و چالش برانگیز این است که فقط یک بار فرصت شنیدن فایل های صوتی را دارید و بر خلاف بخش  Readingنمی ‌توانید به سوالات و سخنرانی های قبلی برگردید.

به همین خاطر است که توصیه می کنیم هنگام گوش دادن به فایل های صوتی از نکات مهم و موضوعات اصلی فایل یادداشت بردارید. انجام این کار به شما امکان می ‌دهد با تمرکز بیشتری به سؤالات بعدی پاسخ دهید.

همه سوالات را با دقت بخوانید و به گزینه‌ ها پاسخ دهید. فقط اولین گزینه ای را که درست به نظر می رسد انتخاب نکنید. برای درک معنای هر پاسخ زمان بگذارید و سپس گزینه ای را انتخاب کنید که دقیق ترین پاسخ را به سؤال می دهد.

تست زدن در آزمون تافل
تست زدن موثر در آزمون تافل
  • بخش Speaking

بخش Speaking  کوتاه ترین بخش در آزمون تافل است که در مجموع فقط 20 دقیقه زمان می برد. بخش گفتاری آزمون تافل از 6 بخش تشکیل شده است. در 2 بخش اول لازم است از بین گزینه های پیشنهادی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس 15 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید. پس از اتمام این زمان، 45 ثانیه برای صحبت فرصت خواهید داشت. همانطور که صحبت می کنید، باید نظرات خود را با مثال ها و دلایل مختلف بیان کنید.

در 2 بخش دیگر باید یک قطعه را بخوانید، به یک فایل صوتی گوش دهید و به سؤالی در مورد قطعه و فایل صوتی پاسخ دهید. شما 45 تا 50 ثانیه برای خواندن متن، حدود یک دقیقه برای گوش دادن به فایل، 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت فرصت دارید.

برای دو بخش پایانی باید به یک فایل صوتی گوش دهید و سپس به سؤالی در مورد آن پاسخ دهید. فایل صوتی معمولاً حدود 2 دقیقه زمان می برد و شما 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت فرصت دارید.

از آنجایی که شما فقط یک فرصت برای صحبت در هر بخش Speaking دارید باید استراتژی مناسبی داشته باشید تا بتوانید امتیاز بالایی کسب کنید. بنابراین ایده هوشمندانه ای است که از برگه یا چک نویسی که در اختیار شما قرار می دهند جهت برنامه ریزی مطالب و گفته های خود استفاده کنید.

معمولا حدود 15 ثانیه برای آماده سازی محتوای خود فرصت دارید در این فاصله می توانید دو یا سه نکته اصلی را که می ‌خواهید درباره آن صحبت کنید به همراه مثال ها و دلایل خود بر روی کاغذ بنویسید. نیازی نیست با جزییات بنویسید. فقط نکات اصلی  را در مورد موضوعاتی که قصد دارید در مورد آن ها صحبت کنید بر روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب بهتر می ‌توانید افکار خود را سازماندهی کنید. هم چنین هنگام پخش فایل های صوتی نکات مهم را یادداشت کنید تا با تمرکز بیشتری بتوانید به سوالات پاسخ دهید.

  • بخش Writing

در نهایت به آخرین بخش آزمون تافل می رسیم. برای این بخش باید دو مقاله بنویسید که برای مقاله اول حدود 20 دقیقه و برای متن دوم 30 دقیقه زمان خواهید داشت. با این حال جهت مدیریت زمان این بخش توصیه می کنیم که زمان خود را صرفا به نوشتن متن مورد نظر خود اختصاص ندهید. بهتر است ابتدا فهرستی از نکات اصلی، دلایل و مثال هایی که می خواهید در مقاله به آن ها اشاره کنید تهیه کرده سپس نوشتن را آغاز کنید.

برای مقاله اول لازم است یک متن کوتاهی را مطالعه کنید سپس به یک فایل صوتی گوش دهید. در نهایت 20 دقیقه زمان خواهید داشت تا در رابطه با متن خوانده شده و فایل صوتی که آن را شنیده اید، نظرات و دیدگاه های خود را یادداشت کنید. برای بخش دوم در رایتینگ تافل یک عنوان به شما داده می شود و شما موظف هستید که دیدگاه و ایده های خود را در رابطه با آن موضوع بنویسید.

هنگامی که هر بخش را کامل کردید زمانی را به اصلاح متن و بررسی مجدد آن اختصاص دهید. هنگام پخش فایل صوتی نکات اصلی را یادداشت کنید. هنگام نوشتن نظرات و دیدگاه های خود به هیچ عنوان بخشی از متن خوانده شده یا قسمتی از فایل صوتی را کپی نکنید. بلکه ایده شخصی خودتان را بر روی کاغذ بیاورید.

آزمون های آزمایشی 

اگر می خواهید با ساختار آزمون تافل و مدیریت زمان در جلسه آزمون مطلع شوید بهترین کار این است که در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. به این شکل می توانید با سؤالات پرتکرار آزمون آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید. 

آزمون آزمایشی تافل

یکی از بهترین راه های برای سنجش توانایی های شما در زمینه زبان انگلیسی شرکت در آزمون های آزمایشی است. 

مرکز آموزشی اساتید آنلاین، اولین برگزار کننده آزمون تافل آنلاین ®در ایران بر طبق آخرین تغییرات ETS ® و با سؤالات غیر TPO، تصمیم بر آن گرفته است تا سؤالات نرم افزار TPO را نیز بر روی سامانه خود بارگذاری نماید.

داوطلبان با ثبت نام در آزمون های TPO اساتید آنلاین به صورت کاملاً رایگان، امکان شرکت در آزمون های به روز TPO را به صورت آنلاین خواهند داشت.

علاوه بر آن امکان گزارش گیری آنی از نمره های مهارت Reading و Listening وجود خواهد داشت و برای دو مهارت Speaking و Writing امکان ثبت درخواست تصحیح، توسط مدرسین با سابقه کشوری وجود دارد.

می توانید همین حالا در آزمون آزمایشی تافل ®اساتیدآنلاین با سؤالات غیر TPO و به صورت Long format و طبق آخرین تغییرات ETS ® شرکت کنید.

 آزمون تافل
تست زدن موثر در آزمون تافل

® TPO TOEFL در وب سایت اساتیدآنلاین:

با توجه به حجم بسیار بالای نرم افزار TPO و سختی دانلود و پیچیدگی های نصب و استفاده از این نرم افزار، مرکز آموزشی اساتید آنلاین اقدام به شبیه سازی این آزمون به‌صورت TPO آنلاین و بدون نیاز به نصب و راه اندازی نموده است.

آزمون ® TPO TOEFL آنلاین به زودی بر روی وب سایت اساتیدآنلاین قرار خواهد گرفت. به وب سایت ما سر بزنید.

شما در حال حاضر می توانید برای آمادگی بیشتر به آزمون آزمایشی تافل ® و دوره هیبریدی آنلاین گرامر تافل ® مراجعه نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون آزمایشی Neo

آزمون نئو تافل اساتید آنلاین

بهترین راه برای سنجش خودت قبل از تافله!

question