تقویت واژگان برای آزمون EPT: گسترش مهارت های زبان انگلیسی

تقویت واژگان برای آزمون EPT

تقویت واژگان برای آزمون ept مانند دیگر آزمون های زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این آزمون که مخفف عبارت English Proficiency Test است از جمله آزمون های سنجش زبان انگلیسی است که توسط واحد علوم و تحقیقات به منظور ارزیابی مهارت و سطح دانش متقاضیان آزمون دکترای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و دارا بودن مدرک EPT برای کلیه داوطلبان آزمون دکترا الزامی است.

آزمون زبان ای پی تی ( ept) شامل بخش های گرامر، واژگان و درک مطلب است که موفقیت در هر کدام از این بخش ها منجر به کسب بالاترین امتیاز و نمره می شود.

در این مقاله قصد داریم با معرفی روش ها و تکنیک های کاربردی و موثر به شما کمک کنیم که دایره واژگان یا لغات زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و با مهارت پیدا کردن در این مورد به بالاترین نمره و امتیاز در آزمون ept دست یابید.

 

تقویت واژگان برای آزمون ept

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

برای اینکه بتوانید در هر زمینه ای به موفقیت برسید پیش از هر چیز لازم است برای خود هدف مناسبی تعیین کنید و برای اینکه بتوانید به آن هدف بلندمدت برسید باید هدف تان را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کنید.

اگر هدف اصلی شما گسترش و تقویت واژگان برای آزمون ept است، پس اهداف کوتاه مدت برای مثال، برای یک هفته یا 2 ماه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هنگامی که به اهداف کوچک خود برسید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی به اهداف نهایی خود خواهید رسید.

با توجه به سطح دانش خود تمرین کنید

تکنیک مهمی که در یادگیری لغات انگلیسی و مهارت پیدا کردن در آن جهت موفقیت در آزمون EPT به شما کمک می کند این است که با توجه به سطح دانش و مهارت خود تمرینات را آغاز کنید. بسیاری از افراد با وجود اینکه دارای دانش و سطح مهارت متوسط در زمینه زبان هستند، لغات و تمرین های سطح پیشرفته را انجام می دهند با این هدف که سریع ‌تر پیشرفت کنند در حالی که تمرینات سطح پیشرفته نیاز به مهارت های سطح پیشرفته دارد که زبان آموز سطح متوسط ​​آن را ندارد بنابراین با این کار نتیجه ای کاملا برعکس را دریافت خواهند کرد.

از طرف دیگر تمرینات واژگان سطح مبتدی نیز فایده ای نخواهد داشت به این خاطر که قبلا به آن ها تسلط پیدا کرده اید بنابراین ممکن است انگیزه و علاقه خود را به یادگیری از دست بدهید. در این مورد از معلم یا فردی آگاه کمک بگیرید و با تعیین سطح دانش خود، برنامه تمرینی مناسب خود را تنظیم کنید.

یک برنامه تنظیم کنید

اکنون که اهداف و سطح مهارت خود را مشخص کرده اید، باید یک برنامه مطالعاتی تنظیم کنید. برای قبولی در آزمون انگلیسی  ept لازم است حداقل شش ماه برای این آزمون مطالعه کنید. نکته کلیدی این است که نسبت به اجرا برنامه خود پشتکار و اراده کافی داشته باشید.

در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید

ساده ترین راه جهت تقویت واژگان برای آزمون ept و بسیاری از آزمون های زبان این است که در کلاس های آموزشی ثبت نام نمایید. هم چنین می توانید با افرادی که تجربه آزمون ept را داشته اند و افرادی که در حیطه زبان تسلط بالایی دارند در ارتباط باشید و از تجربیات آن ها استفاده کنید.

تقویت واژگان برای آزمون ept: گسترش مهارت های زبان انگلیسی شما
تقویت واژگان برای آزمون ept: گسترش مهارت های زبان انگلیسی شما

از آزمون های آزمایشی کمک بگیرید

برای اینکه بتوانید در آزمون زبان انگلیسی ept موفق شوید باید با نمونه سوالات و فرمت آزمون آشنا باشید. هم چنین در آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید تا از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید و مدیریت زمان در امتحان اصلی را فرا بگیرید.

اساتید آنلاین با داشتن سال ها تجربه موفق برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و برگزاری آزمون های آزمایشی، اقدام به طراحی و آماده سازی آزمون آزمایشی EPT برای داوطلبان این آزمون کرده است. این آزمون آزمایشی دارای مزایای بسیاری است  از جمله:

  • شبیه ترین سیستم به آزمون اصلی است.
  • در هر زمان و مکان در دسترس شماست.
  • باعث آشنایی دقیق شما با فرمت سوالات  آزمون اصلی می‌شود.
  • باعث کاهش استرس شما در روز آزمون اصلی می‌شود.
  • نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد و کاملاً تحت وب است.
  • بهترین اساتید زبان انگلیسی بر سوالات این آزمون نظارت داشته و داوطلبان را پشتیبانی خواهند کرد.
  • کارنامه آزمون آزمایشی آنلاین EPT اساتیدآنلاین به صورت لحظه ای تصحیح شده و شرکت کنندگان می توانند پس از اتمام آزمون نمره و نمودار پیشرفت خود را در پروفایل خود مشاهده نمایند و نیازی به هیچگونه زمان انتظار برای دریافت نمره ندارند.

از منابع مناسب استفاده کنید

جهت موفقیت در آزمون های انگلیسی لازم است اطلاعات بالایی داشته باشید و منابع بسیاری را در این زمینه مطالعه کنید. اگر می خواهید در آزمون ept موفق باشید و با بیشترین نمره مدرک آن را بدست بگیرید، لازم است از منابعی که برای مطالعه این آزمون وجود دارند استفاده کنید.

کتاب 504  واژه یکی از بهترین منابع برای یادگیری و تقویت واژگان برای آزمون ept به شمار می آید. کتاب های لغات ضروری تافل و ۱۱۰۰ واژه بارونز نیز از جمله منابعی هستند که به شما کمک خواهند کرد در مهارت لغات انگلیسی تسلط پیدا کنید.

عادت مطالعه را در خود ایجاد کنید

یکی از روش های موثری که به شما کمک می کند دایره لغات خود را گسترش دهید این است که واژگان و لغات را در متن جست و جو کنید. یادگیری و به خاطر سپردن لیست بالایی از واژگان می تواند کاری سخت و زمان بر باشد اما شما می توانید با مطالعه یک کتاب، روزنامه، وبلاگ و رمان با کلمات سخت یا واژگانی که معانی آن ها را نمی دانید آشنا شوید، نحوه استفاده از این واژگان را در جمله ببینید و با این روش راحت تر می توانید معانی این کلمات را به ذهن بسپارید.

از دیکشنری یا لغت نامه استفاده کنید

لغت نامه و دیکشنری از جمله بهترین منابع برای یادگیری و تقویت مهارت زبان شما به ویژه تقویت دایره واژگان به شمار می آید. استفاده از دیکشنری به شما کمک می کند که با مترادف ها و کلمات متضاد لغت مورد نظر خود آشنا شوید و از این طریق دایره لغات خود را گسترش دهید.

از بازی های آنلاین برای یادگیری زبان استفاده کنید

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما یادگیری زبان با استفاده از بازی یا اپیلیکیشن های آنلاین آموزشی تنها مختص به کودکان نیست. با جست و جو در اینترنت می توانید با لیستی از بازی های آموزشی یادگیری زبان و واژگان انگلیسی مخصوص بزرگسالان آشنا شوید و از این روش مدرن و جذاب برای تقویت مهارت خود استفاده کنید.

از فلش کارت استفاده کنید

فلش کارت ها یکی از ابزارهای کلاسیک و البته موثر و کاربردی در یادگیری لغات به شمار می آید که این امکان را فراهم می کند در طی روز بتوانید لیست بیشتری از لغات و واژگان را به دایره دانستنی های خود اضافه کنید.

از تکنیک ریشه شناسی کلمات انگلیسی استفاده کنید

اگر می خواهید در یادگیری واژگان زبان انگلیسی مهارت پیدا کنید تا بتوانید بالاترین امتیاز را در آزمون زبان ept به دست آورید، سعی کنید با ریشه کلمات آشنا شوید و از این طریق معانی لغات را به خاطر بسپارید. ریشه شناسی یا استفاده از ریشه کلمات یکی از جدیدترین تکنیک های آموزش لغات انگلیسی است که امروزه در بسیاری از کلاس ها و آموزشگاه های زبان مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از کلمات یک ریشه مشترک یا یک پیشوند و پسوند دارند که از این طریق به شما کمک می کنند معانی آن ها را راحت تر به ذهن بسپارید. اجازه دهید این مورد را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. برای مثال کلماتی که شامل ریشه “duc” هستند، این ریشه در زبان لاتین به معنای ایجاد شدن یا منجر شدن (“to make or lead,” ) است. در نتیجه شما می توانید از این طریق کلماتی که در خود این ریشه را دارند در یک لیست قرار دهید و با حفظ معانی آن ها، لیست دایره لغات خود را افزایش دهید. در ادامه این مثال می توان گفت کلماتی مانند “produce” یا “deduce” که این ریشه در آن ها وجود دارد و به ترتیب به معنای تولید شدن و نتیجه گرفتن معنی می شوند.

 آزمون ept

روی عبارات و کلمات کاربردی تمرکز کنید

برخی افراد در زندگی روزمره از اصطلاحات یا کلمات انگلیسی مختلفی استفاده می کنند یا حتی ممکن است بسیاری از افراد در حوزه کاری خود از لغات یا اصطلاحات فنی استفاده نمایند. اگر می خواهید در این زمینه به مهارت برسید از این فرصت های کوچک غافل نشوید و سعی داشته باشید با یادگیری معانی این لغات به افزایش مهارت زبان انگلیسی خود کمک کنید.

تست های منظم هفتگی داشته باشید

در پایان هر هفته کلمات، عبارات و اصطلاحاتی که در طول هفته فرا گرفتید را با خود تمرین کنید. برای این کار می توانید از فلش کارت استفاده نمایید. کلماتی که در طول هفته تمرین می کنید را بر روی فلش کارت ها بنویسید و در پایان هفته با مطالعه فلش کارت ها، لغات مورد نظر خود را مرور کنید.

در دوره یا کلاس های نویسندگی ثبت نام کنید

یکی از روش های موثر برای تقویت واژگان در آزمون ept و هم چنین تقویت مهارت نوشتاری این است که در کلاس های آنلاین یا دوره های آموزشی داستان نویسی و نویسندگی انگلیسی ثبت نام کنید و از این طریق با لیست بیشتری از لغات و نحوه استفاده از آن ها در جملات آشنا شوید.

لیستی از کلمات با معانی مشترک را تهیه کنید

همان طور که کلمات و لغات جدید را آموزش می گیرید، می توانید آن ها را بر اساس معنی در کنار یکدیگر قرار دهید و از این طریق گروهی مشترک از معانی را ایجاد نمایید برای مثال، کلماتی مانند affirmative، efficacious و decisive به معنای مثبت و موثر هستند. گروه بندی این کلمات در کنار هم به شما کمک خواهد کرد که با راحتی بیشتری معانی و نحوه استفاده آن ها را به خاطر بسپارید. 

معانی متفاوت کلمات را شناسایی کنید

برخی از کلمات در جملات و عبارات مختلف به معانی متفاوتی ترجمه می شوند برای مثال، کلمه انگلیسی “frame” دارای معنی های مختلفی است. این کلمه در یک جمله می تواند به قاب یا چهارچوب اطلاق شود و در جمله ای دیگر می تواند به معنای فرمول یا پاپوش درست کردن باشد. توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد تا دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهید و راحت تر بتوانید از آن ها در گرامر یا مکالمه با دیگران استفاده کنید.

مهارت شنیداری خود را تقویت کنید

اگر می خواهید در آزمون ept موفق شوید و مهارت زبان انگلیسی خود را در زمینه لغات گسترش دهید، پیشنهاد می کنیم از موزیک و موسیقی های انگلیسی کمک بگیرید. شنیدن موسیقی علاوه بر اینکه باعث می شود دایره واژگان تان را افزایش دهید به شما کمک می کند نحوه صحیح تلفظ کلمات را نیز آموزش ببینید.

از منابع رسانه ای کمک بگیرید

در تکمیل تکنیک قبلی می توانیم به این مورد اشاره کنیم که استفاده از ویدیوهای آموزشی، دیدن فیلم یا شرکت در رویدادها و ایونت هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند به شما کمک خواهند کرد در زمینه لغات انگلیسی به مهارت و تسلط بالایی دست یابید.

فضای خانه را برای یادگیری زبان آماده کنید

یکی از بهترین روش های یادگیری لغات انگلیسی در خانه این است که برای واژگان و اصطلاحاتی که یاد می گیرید به ویژه کلماتی که در حفظ کردن معانی آن ها مشکل دارید، کارت های کوچکی درست کنید و آن ها را در قسمت های مختلف خانه مانند در یخچال، کابینت، میز یا چراغ خواب بچسبانید. تمرین و مرور روزانه این کارت ها در تقویت زبان و دایره واژگان شما کمک به سزایی خواهد کرد.

اساتید آنلاین با تهیه لیستی از منابع آزمون EPT سعی دارد شما را در این مسیر همراهی کند تا بازخورد قابل قبولی را از این آزمون آزمایشی بگیرید. 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question