شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

شکستن کد آیلتس

شکستن کد آیلتس یعنی راهنمایی و کمک قدم به قدم به داوطلبان آزمون آیلتس. 

بسیاری از زبان آموزان، سال ها برای رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس تلاش می کنند.

با این حال افرادی هم هستند که با کاربرد تکنیک های هوشمندانه، در مدت زمان کمتری نمره مورد نظر خود را در این آزمون مهم به دست می آورند.

کسب نمره بالا در آیلتس، نیازمند روی آوردن به روش های عجیب و غریب یا وقفه در زندگی روزمره شما نیست.

اغلب افرادی که تجربه موفقی دارند، معتقدند که علاوه بر تمرین و ممارست، رعایت یکسری نکات ابتدایی به شما کمک خواهد کرد که به راحتی این آزمون را از سر بگذرانید. 

راهکارهایی که در ادامه این متن ارائه شده به شما کمک می‌کند که در عین حفظ پایداری و مقاومت ذهنی‌تان، به راحتی بر منابع و متون مورد نیاز نیز مسلط شوید و با بیشترین آمادگی در روز آزمون به سؤالات پاسخ دهید.

برای شکستن کد آیلتس

با خود روراست باشید 

یکی از مهمترین راهکارهای موفق شدن در آزمون آیلتس این است که پیش از برنامه ریزی برای شرکت در آزمون کاملاً صادقانه با توانمندی ها، نقص ها، اهداف و پیش بینی خود از نتیجه احتمالی مواجه شوید.

این کار به شما کمک می‌کند برنامه ریزی دقیق تری را برای خود طراحی کنید. این برنامه ریزی باید به دور از کمال گرایی، اهداف بلندپروازانه و غیر واقعی باشد. 

فراموش نکنید که آیلتس قرار است توانمندی شما را در مهارت های مختلف که به صورت روزانه با آنها سر و کار دارید بسنجد.

به دور از ارزیابی منفی یا زیاده از حد آسانگیر از خود، توانمندی تان را مهارت های صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش کردن روی کفه ترازو قرار دهید.

زمانی که به شما به خوبی آگاه باشید در کدام یک از این مهارت ها نیاز به تمرین بیشتری دارید، می توانید به صورت هماهنگ برنامه خود را برای کسب نمره قابل قبول در همه قسمت های آزمون به پیش ببرید. 

آیلتس را به عنوان یک پروژه توسعه فردی ببینید

اگرچه در اکثر اوقات هدف از شرکت در آزمون آیلتس تنها کسب نمره مورد نظر برای سایر اهداف شغلی تحصیلی و مهاجرتی است؛

اما شرکت در این آزمون می تواند سایر جنبه های معنوی زندگی شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. به هر حال کسب نمره بالا در این آزمون موفقیتی است که به شما کمک می کند تصویر بهتری از خودتان داشته باشید. 

همچنین از آنجا که لازمه کسب نمره خوب، ممارست و تلاش مداوم است، این کار می‌تواند به تقویت روحیه رقابت، مقاومت و رسیدن به هدف کمک کند.

تصویر سازی ذهنی، از موفقیت در این آزمون به مثابه یک قوه محرک است و منجر می شود که در روزهای خستگی و ناامیدی، علیرغم افکار منفی به مسیر خود ادامه بدهید.

همچنین می توانید با شرکت در کلاس ها و پروژه های گروهی، وبینارها و همایشهای آموزش زبان، ویژگی ها و مهارت های دیگر خود همچون برقراری ارتباط سالم، دوست یابی، اعتماد به نفس و اجتماعی بودن را تقویت کنید.

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس در ایران

برنامه ریزی جامع، کاربردی و هدفمند داشته باشید 

یکی از راهکارهای کسب موفقیت در آزمون آیلتس، داشتن یک برنامه ریزی هدفمند و عمل کردن به آن است.

بهتر است این برنامه شامل روش های متنوع مطالعه، تست زدن، تمرین و مرور کردن، مکالمه با دیگران، نوشتن مداوم و تصحیح آن توسط سایرین باشد. با این حال برنامه ریزی هدفمند، اجزای بسیار مهمی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

توجه به ماهیت آیلتس

اولین قدم در برنامه ریزی برای موفقیت در آیلتس، آگاهی و توجه نسبت به ماهیت این آزمون، نحوه نمره دهی، زمانبندی بخش های مختلف و نحوه تصحیح آن است.

این کار به شما کمک می کند که وقت خود را گونه‌ای تقسیم بندی کنید که نهایتاً در همه این بخش ها حسابی توانمند شده باشید. 

پیدا کردن منابع

اغلب در سایت های تخصصی مرتبط می توانید لیست منابع را پیدا کنید. فراموش نکنید که منابع پیشنهادی کمبریج بهترین و کاملترین منابع هستند.

برنامه ریزی کردن برای موفقیت در این آزمون بدون در نظر گرفتن تعداد، درجه سختی، درجه اهمیت و تنوع منابع ممکن نیست. 

گسترش دایره واژگان

ممکن است برای شما سخت باشد که قبل از گسترده کردن دایره لغوی خود گرامر بخوانید. به اعتقاد بسیاری، زمانی که شما کلمات زیادی را آموخته باشید به مرور می توانید گرامر ها و ساختارهای زبانی پیچیده را نیز به کار ببرید.

برای تقویت دایره واژگان خود می توانید از متون انگلیسی در قالب کتاب، مجلات، وبلاگ‌ها، صفحات اینستاگرامی، سایت ها و یا در قالب فایل های شنیداری همچون پادکست، رادیو، داستان های صوتی، آموزش های مکالمه ای و همچنین دیگر اشکال یادگیری زبان همچون اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. 

به کاربردن مداوم دیکشنری برای نوشتن متن های انگلیسی در قالب لیستهای خرید، خاطرات روزانه، جملات ساده، چت کردن با دوستان به شما کمک خواهد کرد که واژگانی را که یاد گرفته اید به کار برده و جایگاه آنها را در حافظه تان محکمتر کنید. 

تمرین جمله سازی

بعد از یادگیری واژگان، گنجاندن جمله سازی مداوم در برنامه تان به شما کمک خواهد کرد که اصطلاحات، عبارات و گرامر های مختلف را به خوبی به کار ببرید.

با این کار بعد از یک دوره کوتاه مشاهده خواهید کرد که می توانید به راحتی متن های طولانی تر، پیچیده تر و حتی تخصصی را به نگارش درآورید.

برای تقویت عبارت سازی، خلاصه نویسی از کتاب های زبان اصلی، استفاده از کتاب های تمرینی رایتینگ و تلاش برای وقایع نویسی روزمره بسیار کمک کننده خواهد بود.

اصلاحات و بازبینی

در برنامه ریزی خود باید حتماً بخشی را به مرور مطالب تمرین، نکاتی که برایتان مشکل تر است، تست زدن ارزیابی مداوم پیشرفت خود اختصاص دهید. این کار منجر خواهد شد در نهایت که بهترین نتیجه را به دست آورید.

استفاده از راهنمایی افراد با تجربه: یکی از مهمترین اقدامات برای برنامه ریزی درست، راهنمایی گرفتن از اساتید، سایر زبان آموزان و افرادی است که با موفقیت آزمون آیلتس را گذرانده اند.

همچنین پیوستن به دوره های آیلتس به صورت آنلاین و حضوری به شما کمک خواهد کرد که آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را به دست آورید.

تست زدن و شرکت در آزمون های آزمایشی برای موفقیت در آزمون آیلتس

بخش مهمی از برنامه شما باید در بردارنده تست زدن مداوم باشد. مطالعه بدون تست زدن عملاً هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

به این منظور شرکت در آزمون های شبیه سازی شده کمک خواهد کرد که با کمترین هزینه، مهارتهای خود را به صورت مداوم بسنجید.

علاوه بر عمیق تر شدن آموخته های شما، این کار به تقویت اعتماد به نفس و کاهش استرس شما منجر خواهد شد. 

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس در ایران
شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

پیدا کردن پارتنر زبان

یکی از نکات اساسی برای موفقیت در آیلتس، پیدا کردن پارتنر زبان است. با این حال بسیاری از افراد این نکته مهم را نادیده گرفته و گمان می کنند که داشتن مطالعه به صورت مداوم کافیست.

اغلب این افراد علی رغم دانش زبانی که دارند، به دلیل عدم اعتماد به نفس، نمی توانند به خوبی پاسخ گوی سوالات باشند.

این در حالی است که شما ضمن تمرین با کسانی که هدف یکسانی دارند، می توانید انگیزه و روحیه یکدیگر را نیز تقویت کنید.

از راه های خلاقانه استفاده کنید 

راهکارهای کسب موفقیت در این آزمون، منحصر به فرد یا پیچیده نیستند. گاهی این راهکارها علیرغم ساده بودن، تأثیرات شگفت انگیزی بر نتیجه کار شما خواهند گذاشت.

در ادامه به برخی از این راه کارهای خلاقانه اشاره می کنیم.

تمرین در مقابل آینه

یکی از راهکارهای ساده ای که به شما کمک می کنند به مرور تمرکز و اعتماد به نفس خود را به دست آورید، صحبت کردن در مقابل آینه است.

شاید ابتدا به نظرتان بیاید این کار خنده دار یا بی فایده است. اما به مرور متوجه خواهید شد که تمرکز شما در پاسخ دادن، صحبت کردن و برقراری مکالمه بیشتر شده و نکات نقاط ضعف خود را راحت تر پیدا می کنید. 

در معرض عموم قرار گرفتن

یکی از کارهایی که احتمال دارد ابتدا برایتان مشکل باشد، این است که سطح زبان خود را در معرض قضاوت دیگران بگذارید.

مثلاً داشتن یک صفحه اینستاگرام به زبان انگلیسی، وبلاگ نویسی، کامنت گذاشتن زیر پست های افراد انگلیسی زبان، ایمیل دادن و یا چت کردن با افرادی از خارج از کشور کمک می کند بیشتر زبان خود را در محک آزمون قرار دهید.

این کار منجر می شود که هر روز ساختار های جدیدی را برای غنا بخشیدن به نوشتار های ساده خود به کار ببرید و واژگان بیشتری را یاد بگیرید. 

ضبط و گوش دادن به صدای خود

یکی از راهکارهایی که می توانید با استفاده از آن مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید، ضبط کردن صدای خودتان است. این کار به فهم اینکه تا چه اندازه روان صحبت می کنید، و اینکه لهجه و تلفظ شما چگونه است نائل شوید.

استفاده از منابع متنوع

اگرچه گفته شد که بهتر است به صورت متمرکز و بر مبنای منابع اصلی مطالعه کنید، در بسیاری از اوقات ممکن است از خواندن متن های تکراری به شدت خسته شوید.

برای رهایی از این مشکل در حال حاضر پلتفرم های آموزش زبان انگلیسی متعددی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای یادگیری زبان استفاده کنید.

مثلاً خواندن کمیک یا مانگای مورد علاقه تان به زبان انگلیسی، خواندن کتاب های مورد علاقه تان، دیدن شو های سرگرم کننده یا تماشای فیلم و سریال های انگلیسی به شما کمک می کند که به زبان آموزی از جنبه سرگرمی نیز نگاه کنید.

آزمون های قبلی را مرور کنید

یکی از راهکارهای موفقیت در این آزمون این است که بدانید آزمون های قبلی چگونه طراحی شده، بر چه مواردی تمرکز داشته اند و از همه مهمتر اینکه تا چه اندازه توانایی پاسخ دادن به تست های آزمون های قبلی را دارید.

البته فراموش نکنید که پاسخ دهی به سؤالات این آزمون ها را برای خود شبیه سازی کرده و تصور کنید که در سالن امتحان قرار دارید.

این کار به شما کمک می‌کند که با سوالات و نحوه شرکت در آزمون و فضای آن بیشتر آشنا شوید.  

نکات تکمیلی را رعایت کنید

تصور کنید که شما مدت زمانی طولانی را برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون آیلتس طی کرده اید.

همه مطالب مدنظر را خوانده اید، بارها منابع اصلی و فرعی را مرور کرده‌اید، از یک پارتنر یا استاد خوب نیز کمک گرفته‌اید و در آزمون آزمایشی شرکت کردید.

با این حال یکسری نکات هستند که اگر چه بسیار حاشیه ای و فرعی به نظر می رسند، اما نقش بسیار مهمی را در روز آزمون ایفا خواهند کرد.

موفقیت در آزمون آیلتس
شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

از جمله:

استراحت کامل

نیازی نیست که تا شب آزمون خود را درگیر درس خواندن کنید. یادگیری زبان یک فرایند طولانی مدت است و هر چقدر هم که شب امتحانی باشید بهتر است که شب قبل از آزمون فقط استراحت کنید تا روز امتحان تمرکز کامل داشته باشید.

مصرف انرژی زاها و قهوه در روز امتحان کمکی به خستگی ذهن شما نخواهد کرد؛ زیرا این مواد حاوی کافئین، اغلب با افزایش ضربان قلب شما منجر به شدید شدن استرس خواهند گشت.

آماده کردن وسایل و چک کردن آدرس

اگر آزمون شما حضوری است، بهتر است از شب قبل وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و آدرس مرکز آزمون و نکاتی را که از شما خواسته شده چک کنید.

قطعا نمی‌خواهید روز امتحان با اتفاقات کوچک ناخوشایندی مواجه شوید که تمام تمرکز شما را به هم بزنند. 

تغذیه صحیح

آزمون آیلتس نزدیک به سه ساعت به طول می کشد. مصرف صبحانه غنی از پروتئین با قند کافی به شما کمک خواهد کرد که در طول آزمون انرژی خود را حفظ کنید و استرس کمتری داشته باشید.

همچنین به دلیل اینکه رفتن به سرویس بهداشتی وقت شما را می گیرد، بهتر است کمتر از چای، قهوه و سایر مایعات استفاده کنید.

انجام حرکات کششی

این کار به شما کمک می کند که در روز آزمون با روحیه بهتر، انرژی بیشتر و استرس کمتری وارد جلسه امتحان شوید.

البته نباید خود را خسته کنید و حرکات کششی ساده برای رسیدن به این مقصود کافیست.

مدیتیشن و تصویرسازی

در روز آزمون یکی از مهم ترین مواردی که ممکن است باعث رقم خوردن نتایج منفی برای شما شود، استرس بالا است. ا

ستفاده از تکنیک های تن آرامی و مدیتیشن کمک می کند که تا حد زیادی استرس خود را کنترل کنید. 

انجام تکنیک های تمرکز

برای داشتن تمرکز بالا لازم است که ضمن کنترل استرس خود، از تکنیک های ساده همچون دو بار خواندن سؤالات، شمردن تا 10 هنگام تشدید استرس، آرام آرام خواندن کلمات و نادیده گرفتن افکار مزاحم و صداهای نامربوط استفاده کنید.

فراموش نکنید زمانی که زبان انگلیسی شما بالاتر از حد میانگین باشد، می توانید به راحتی اغلب سوالات را پاسخ دهید. 

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس ® در ایران

یکی از بهترین کارها قبل از شرکت در آزمون های زبان شرکت در آزمون های آزمایشی است. موسسات مختلفی در حوزه آزمون های آزمایشی زبان فعال هستند.

تقریباً همه این موسسات ادعا می کنند که در کار خود بهترین هستند. با این حال تعداد کمی از این موسسات در واقعیت عملکرد قابل دفاع و برجسته ای دارند. 

اساتیدآنلاین مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی پیشرفته و وبینار های آموزشی یکی از برترین موسسات ایران در زمینه برگزاری انواع آزمون آزمایشی است.

چرا اساتید آنلاین بهترین است؟

اگر می خواهید بدانید که چرا اساتیدآنلاین بهترین گزینه برای شرکت در آزمون های آزمایشی است به این نکات دقت کنید:

  • 15  سال تجربه موفق
  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا 
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سوالات و نحوه تصحیح آزمون آیلتس ®
  • پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل
بهترین آزمون آزمایشی آیلتس ® در ایران
شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

کلام آخر 

انجام تکنیک هایی که ارائه شد و رعایت نکات لازم به شما کمک خواهد کرد که کسب موفقیت در آزمون آیلتس برایتان راحت تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید.

در مقاله ای دیگر به طور مفصل به ۷ دلیل خوب برای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس پرداختیم و شکستن کد آیلتس را برای شما ساده تر کردیم. 

آوردن نمره بالا در این آزمون غیر ممکن نیست و همواره افرادی هستند که حتی در اولین تلاش نمره مدنظر خود را به آسانی کسب می کنند. با این حال نباید هم آزمون آیلتس را چندان دست کم گرفت. 

داشتن یک برنامه ریزی درست، آگاهی کامل به منابع، سؤالات و بخش های مختلف آزمون به شما کمک خواهد کرد که به خوبی برای شرکت در آزمون آماده شوید.

همچنین رعایت نکات مربوط به آمادگی در روز آزمون، منجر می‌شود که با استرس کم تری در سر جلسه حاضر شوید. نظر شما در این خصوص چیست؟ شما چه راهکارهایی را برای اخذ نمره بالا در آیلتس پیشنهاد می کنید؟

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید
مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

یکی از استراتژی های موفقیت در آزمون های زبان انگلیسی که به داوطلبان و متقاضیان آزمون پیشنهاد می شود، شرکت…

بیشتر بخوانید

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

افرادی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند با اصطلاحاتی مانند آزمون آزمایشی آیلتس یا آزمون ماک آیلتس مواجه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question