مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

یکی از استراتژی های موفقیت در آزمون های زبان انگلیسی که به داوطلبان و متقاضیان آزمون پیشنهاد می شود، شرکت در آزمون های آزمایشی است. آزمون های آزمایشی این امکان را برای داوطلبان فراهم می کند تا با ساختار و نوع سوالات آزمون اصلی و مدیریت زمان و نحوه پاسخ گویی به سوالات آشنا شوند.

آزمون ماک آیلتس IELTS mock test یکی از انواع آزمون های آزمایشی زبان انگلیسی به شمار می آید. این آزمون شبیه سازی شده آزمون اصلی آیلتس است. آزمون آیلتس جهت ارزیابی و سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلبان و متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی به کشورهای انگلیسی زبان را دارند برگزار می شود.

برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس بالاترین نمره را کسب نمایید، لازم است در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید و از این طریق نقاط ضعف و قدرت خود را محک بزنید و با نحوه مدیریت زمان آزمون و پاسخ گویی به سوالات آشنا شوید. در مقاله پیش رو نحوه مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس را بیان می کنیم تا در روز آزمون حداکثر کارایی را داشته باشید.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

پیش از اینکه به موضوع اصلی مقاله بپردازیم بهتر است به طور اجمالی تفاوت آزمون ماک و آیلتس را با یکدیگر بیان کنیم و با فواید شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آشنا شویم.

آزمون ماک IELTS mock test شبیه سازی شده آزمون اصلی آیلتس است که به صورت ماهانه در بسیاری از مراکز معتبر زبان برگزار می شود. آزمون ماک به 2 صورت کتبی و آنلاین برگزار می شود که شما می توانید به دلخواه هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

تعداد سوالات، نحوه محاسبه نمره آزمون و زمان آزمون ماک آیلتس مشابه آزمون اصلی خواهد بود. آزمون آزمایشی ماک شامل 4 بخش writing، listening، reading یا درک مطلب و speaking است که در مجموع جهت پاسخ گویی به سوالات حدود 2 ساعت و 45 دقیقه زمان خواهید داشت.

شرکت در IELTS mock test به شما کمک خواهد کرد تا:

  • با نمونه سوالات آزمون اصلی آشنا شوید.
  • استراتژی ها و تکنیک هایی که آموزش دیده اید را در روز آزمون امتحان کنید.
  • از لحاظ روانی با شرایط آزمون اصلی آیلتس آشنا شوید.
  • نقاط ضعف و قوت خود را در مهارت های چهارگانه زبان شناسایی کنید.
  • به طور میانگین نمره آزمون اصلی را پیش بینی کنید.
  • با مدیریت زمان در آزمون اصلی آشنا شوید.
مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

در ادامه این مقاله نحوه مدیریت زمان در آزمون آزمایشی آیلتس را برای هر بخش از آزمون بیان می کنیم.

مدیریت زمان بخش writing:

زمان این بخش: 60 دقیقه

  • سوال را با دقت بخوانید 

در بخش رایتینگ آزمون ماک آیلتس 2 سوال پرسیده می شود و شما لازم است دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد سوالات بنویسید. جهت موفقیت در این بخش آزمون ابتدا سوال را با دقت بخوانید و تمام اطلاعاتی را که باید در آن قرار دهید یادداشت کنید و مطمئن شوید که نکات کلیدی را شناسایی کرده اید.

  • خیلی زود شروع به نوشتن نکنید – فکر کنید و برنامه ریزی داشته باشید

اگر چه مهم است که با مدیریت زمان به هر 2 سوال پاسخ دهید اما لزوما راه انجام این کار شروع فوری نوشتن نیست. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است نصف راه را طی کنید و متوجه شوید که نمی توانید نوشته را به اتمام برسانید. فقط زمانی شروع به نوشتن کنید که بدانید چگونه می خواهید آن را تمام کنید.

  • مطمئن شوید که دیدگاه روشنی دارید

اگر چه سوالات مقاله آیلتس انواع مختلفی دارد اما همه آن ها یک هدف مشترک را دنبال می کنند. تمامی سوالات مقاله آیلتس یک دیدگاه واضح و مشخص نیاز دارند. ممتحن انتظار دارد این دیدگاه را در هر قسمت از مقاله شما شناسایی کند. بنابراین پیش از شروع نوشتن، مطمئن شوید که دیدگاه روشنی دارید. همچنین هنگامی که هر پاراگراف را می نویسید به توسعه دیدگاه خود در طول مقاله توجه داشته باشید.

  • در نوشتن زیاده روی نکنید

هر چه کلمات بیشتری بنویسید، احتمال اشتباهات بیشتری خواهید داشت. ایده آل این است که متن شما برای مقاله حدود 270 تا 300 کلمه و برای سوال توصیفی حدود 180 کلمه باشد. اگر در بخش writing مهارت بالایی دارید، ممکن است کلمات بیشتری بنویسید که نشان می دهد دایره واژگان و لغات گسترده ای دارید اما بهتر است کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

بهترین کلمات خود را انتخاب کنید و سعی نکنید همه ایده ها و نظرات خود را در آن بگنجانید. فقط آن بخشی از نظرات و دیدگاه هایی که کمک خواهد کرد به سوالات پاسخ دهید را انتخاب کنید.

  • زمان دشمن شماست برنامه ریزی داشته باشید

مدیریت زمان در طول آزمون آزمایشی آیلتس می تواند چالش برانگیز باشد اما جهت موفقیت در آزمون اصلی مهم است که زمان بندی مناسبی در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. وسوسه نشوید که بیش از 40 دقیقه برای مقاله خود صرف کنید. از طرف دیگر برای شروع عجله ای نداشته باشید. پیش از نوشتن متن مورد نظر خود حداقل 5 تا 10 دقیقه به ساختار متن و مواردی که قصد دارید در آن لحاظ کنید بیندیشید. هر چه بیشتر فکر کنید، بهتر می توانید به سوالات پاسخ دهید.

  • متن خود را بررسی کنید

متن نوشته شده را از لحاظ گرامر و دستور زبان بررسی کنید. برخی داوطلبان ترجیح می دهند در پایان کار زمانی را برای بررسی و اصلاح متن اختصاص دهند در صورتی که تجربه ثابت کرده است معمولا فرصتی برای انجام این کار پیدا نخواهند کرد. بنابراین توصیه می شود جهت مدیریت زمان پس از نوشتن یک تا 2 جمله، آن را بررسی نمایید سپس به نوشتن ادامه دهید.

  • دایره واژگان خود را گسترش دهید

جهت موفقیت در بخش رایتینگ آزمون ماک و اصلی آیلتس لازم است دایره واژگان و لغات خود را گسترش دهید. البته هنگام نوشتن متن مورد نظر خود لازم نیست از کلمات و عبارات پیچیده و ادبی استفاده کنید. مهم این است که با توجه به عنوان و سوال درخواست شده، کلمات و واژگان مناسبی را انتخاب نمایید.

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان بخش  speaking:

زمان این بخش: 11 تا 14 دقیقه

در این بخش از آزمون ماک آیلتس ممتحن سوالات مختلفی از شما می پرسد و شما باید نظرات و دیدگاه های خود را در رابطه با سوالات بیان کنید. 

  • با نمونه سوالات این بخش آزمون آشنا شوید

جهت موفقیت در بخش گفتاری آزمون ماک بهتر است نمونه سوالات این بخش را جست و جو کنید تا با سوالات رایج بخش speaking آشنا شوید. به طور معمول از شما خواسته می شود در مورد موضوعات روز دنیا و اتفاقات روزمره صحبت کنید.

  • مهارت speaking و listening خود را تقویت کنید

پیش از امتحان آزمایشی آیلتس با کمک ویدیوهای آموزشی، فیلم، موسیقی و سریال مهارت listening خود را تقویت کنید. علاوه بر آن لازم است به تقویت مهارت گفتاری خود نیز بپردازید. می توانید از یک دوست که در زمینه زبان انگلیسی مهارت دارد بخواهید که زمانی را به صحبت کردن با شما اختصاص دهد. تمرین و تکرار رمز موفقیت و پیشرفت است. هر چه بیشتر در این زمینه تمرین کنید به مهارت بیشتری در یادگیری زبان و تقویت مهارت های آن دست خواهید یافت.

  • به صورت غیر رسمی و محاوره ای صحبت کنید

نکته دیگری که در این بخش از آزمون لازم است به آن توجه داشته باشید این است که زبان انگلیسی را به صورت غیر رسمی یا محاوره ای بیان کنید. نیازی نیست از کلمات و اصطلاحات پیچیده استفاده کنید. فقط کافی ست روان و شیوا سخن بگویید و کلمات و عبارات را به درستی تلفظ کنید. اگر می خواهید مثل زبان مادری خود انگلیسی صحبت کنید، پیشنهاد می کنیم سریال ها و فیلم ها را به زبان انگلیسی و بدون زیرنویس تماشا کنید. به تلفظ لغات و عبارات توجه داشته باشید. هم چنین می توانید از پادکست های انگلیسی استفاده کنید.

  • در صورت امکان از پاسخ های کوتاه استفاده کنید

همه سوالات اسپیکینگ آیلتس یکسان نیستند. برای برخی سوالات ممکن است توضیحات بیشتری نیاز باشد در حالی که برای برخی دیگر کمتر، این کاملا طبیعی است. اگر سوالی برایتان پیش آمد که در رابطه با آن اطلاعات زیادی ندارید، سعی نکنید در مورد آن صحبت کنید. این کار می تواند تمرکز شما را بر هم بزند. بهتر است یک پاسخ کوتاه به آن بدهید و بگویید که در مورد این موضوع چیز زیادی نمی دانید و سپس منتظر سؤال بعدی باشید.

  • پیش از پاسخ دادن به خوبی فکر کنید

تفاوت بین بخش speaking و writing آزمون آزمایشی آیلتس این است که در بخش رایتینگ تا حدودی می توانید پیش از پاسخ دادن به سوالات زمانی را به بررسی سوال و نحوه پاسخ دادن به آن صرف کنید اما در بخش اسپیکینگ معمولا لازم است پس از شنیدن به آن پاسخ دهید با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله پاسخ دادن به سوال را شروع کنید. یکبار سوال را در ذهن خود مرور کنید، به پاسخ خود فکر کنید، یک نفس عمیق بکشید سپس صحبت کردن را شروع کنید.

  • اشتباهات خود را جبران کنید

اگر در طول مکالمه اشتباهی مرتکب شدید و بلافاصله می توانید آن را اصلاح کنید، این کار را انجام دهید. این به ممتحن نشان می دهد که شما بر زبان تسلط کامل دارید. با این حال اگر مطمئن نیستید که چگونه آن را اصلاح کنید به صحبت کردن ادامه دهید. ممکن است ممتحن در وهله اول متوجه اشتباه شما نشده باشد و اگر بخواهید آن را اصلاح کنید ممکن است یک اشتباه کوچک به اشتباه بزرگتری تبدیل شود.

  • اگر سوال را متوجه نشدید مجددا بپرسید

در این بخش از آزمون مهارت گفتاری شما مورد ارزیابی قرار می گیرد نه مهارت شنیداری بنابراین اگر سوال را متوجه نشدید از ممتحن بخواهید آن را تکرار کند یا توضیح دهد. اگر سعی کنید به سؤالی پاسخ دهید که متوجه آن نمی شوید، ممکن است این برداشت را ایجاد کنید که بر زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید.

  • از طیف وسیعی از واژگان استفاده کنید

به طور کلی در بخش speaking آزمون لازم است در رابطه با موضوعات مختلف نظرات و عقاید خود را بیان کنید بنابراین ممتحن ارزیابی می کند که آیا می توانید به روش های مختلف دیدگاه ها و نظرات تان را بیان کنید. برای مثال، به جای اینکه دائما از کلمه “من فکر می کنم” یا “دوست دارم” استفاده کنید، بهتر است کلمات دیگری مانند “ترجیح می دهم” یا “به نظر من” را به مکالمات خود اضافه کنید.

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

مدیریت زمان بخش  listening:

زمان این بخش: 30 دقیقه

این قسمت آزمون آزمایشی شامل چهار بخش است که در هر بخش یک فایل صوتی پخش می شود. داوطلبان موظف هستند پس از شنیدن مکامله و فایل صوتی به سوالات مورد نظر پاسخ دهند.

  • پیش از گوش دادن به فایل، سوالات را بخوانید 

جهت مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس در بخش listening بهتر است هر بخش را پیش از اینکه فایل صوتی آن پخش شود بررسی نمایید و سوالات آن را بخوانید تا متوجه شوید در رابطه با چه موضوعاتی قرار است به سوالات پاسخ دهید.

  • همزمان به سوالات نگاه کنید

همان طور که به فایل صوتی گوش می دهید به همان ترتیب به سایر سوالات توجه داشته باشید. برای مثال، فایل صوتی در رابطه با سوال شماره 1 مکالمه ای را ارائه داده است و اکنون در رابطه با سوال شماره 2 در حال توضیح دادن است اما شما بر سوال 1 تمرکز کرده اید تا بتوانید پاسخ آن را پیدا کنید. با این روش سایر سوالات را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است با تمرکز کافی به موضوع فایل و سوالات توجه داشته باشید و همراه با آن به سمت سوال بعدی بروید.

  • نکات مهم را یادداشت کنید

ترفند دیگری که به شما کمک خواهد کرد به سوالات بیشتری پاسخ دهید این است که هنگام پخش فایل صوتی اعداد، رویدادهای مهم و نکات کلیدی مکالمه را در یک کاغذ یادداشت کنید. به این شکل پس از مراجعه به سوالات می توانید با تمرکز بیشتری به آن ها پاسخ دهید.

  • بلافاصله پاسخ ندهید

اجازه دهید فایل صوتی یا مکالمه تا انتها بیان شود سپس پاسخ مورد نظر خود را انتخاب کنید. گاهی اوقات فکر می کنید که به پاسخ رسیده اید اما گوینده اطلاعات متفاوتی ارائه می دهد یا ممکن است صحبت های پیشین خود را اصلاح کند. به این مکالمه توجه کنید:

نفر اول: “بسیار خب، پس من شما را چهارشنبه بعد از ظهر می بینم”

نفر دوم: “ببخشید، من سرم شلوغ است. عصر پنجشنبه چطور؟”

نفر اول: اوکی، پنجشنبه ساعت 7″

مدیریت زمان بخش  reading:

زمان این بخش: 60 دقیقه

در این بخش از IELTS mock test چهار متن با موضوعات مختلف به شما داده می شود و شما لازم است با توجه به متن و برداشت خود از آن به سوالات مورد نظر پاسخ دهید.

  • ترس را شکست دهید – تا جایی که ممکن است بخوانید

جهت آمادگی این بخش از آزمون لازم است علاوه بر تست های تمرینی، اطلاعات عمومی خود را گسترش دهید. به این معنا که در هفته های پیش از آزمون در مورد موضوعات مورد علاقه خود یا موضوعات رایج در آزمون آیلتس، مقاله، داستان کوتاه، وبلاگ یا روزنامه به زبان انگلیسی بخوانید. حتی می توانید پس از خواندن مقاله مورد نظر خود سوالات کوتاهی طرح کنید و به آن ها پاسخ دهید.

  • مهارت های skimming and scanning را تقویت کنید

مشکل اصلی در امتحان آیلتس طولانی بودن متون است بنابراین وقت نخواهید داشت که همه آن ها را با دقت بخوانید. در این راستا لازم است مهارت تندخوانی خود را تقویت کنید. 2 مهارت مهم در این بخش آزمون عبارتند از skimming که خواندن سریع برای دریافت معنای کلی متن و scanning برای دریافت جزییات و اطلاعات خاص متن است که لازم است به آن ها توجه داشته باشید. لازم نیست کل متن را با جزئیات بخوانید. در ابتدا باید کل متن را بخوانید تا از موضوع مورد بحث مطلع شوید سپس برخی از قسمت ها را با جزییات بخوانید تا بتوانید پاسخ درست را دریافت کنید.

  • کلمات کلیدی را مشخص کنید

یکی از ترفندهای مدیریت زمان در بخش درک مطلب یا ریدینگ آزمون آیلتس، مشخص کردن کلمات و عبارات مهم و کلیدی خواهد بود. هنگامی که در حال خواندن متن هستید، بخش هایی که فکر می کنید اولویت بیشتری دارند را مشخص کنید.

  • به کلمات و مترادف های آن ها توجه داشته باشید

یکی از اشتباهات رایج این است که یک کلمه در سوال را با یک کلمه در متن مطابقت دهید و فکر کنید که پاسخ خود را پیدا کرده اید. اما این روش همیشه کارساز نیست. اغلب معلمان توصیه می کنند که به کلمات کلیدی و عبارات مهم توجه داشته باشید و آن ها را مشخص کنید. این توصیه مفیدی است که به شما نشان دهد پاسخ ممکن است در کدام قسمت از متن قرار گرفته باشد اما این به معنای پاسخ دقیق آن سوال نخواهد بود. پس مجددا سوال را با دقت بخوانید تا بتوانید پاسخ آن را پیدا کنید.

مدیریت زمان آزمون آزمایشی آیلتس

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس ® در ایران

موسسات مختلفی در حوزه آزمون های آزمایشی زبان فعال هستند. تقریباً همه این موسسات ادعا می کنند که در کار خود بهترین هستند. با این حال تعداد کمی از این موسسات در واقعیت عملکرد قابل دفاع و برجسته ای دارند. 

اساتیدآنلاین مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی پیشرفته و وبینار های آموزشی یکی از برترین موسسات ایران در زمینه برگزاری انواع آزمون آزمایشی است.

چرا اساتید آنلاین بهترین است؟

اگر می خواهید بدانید که چرا اساتیدآنلاین بهترین گزینه برای شرکت در آزمون های آزمایشی است به این نکات دقت کنید:

  • 15  سال تجربه موفق
  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا 
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سوالات و نحوه تصحیح آزمون آیلتس ®

پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید
شکستن کد آیلتس

شکستن کد آیلتس: تکنیک های گام به گام برای موفقیت در آزمون آیلتس

شکستن کد آیلتس یعنی راهنمایی و کمک قدم به قدم به داوطلبان آزمون آیلتس.  بسیاری از زبان آموزان، سال ها برای…

بیشتر بخوانید

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

افرادی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند با اصطلاحاتی مانند آزمون آزمایشی آیلتس یا آزمون ماک آیلتس مواجه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question