مقایسه اتریش و آلمان | بررسی دو کشور آلمان و اترش

اتریش

اگر دوست دارید بدانید چه کسی در این مقایسه بهتر عمل می کند این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. از نقطه نظر جغرافیایی، دو کشور آلمان و اتریش همسایه هستند و همچنین به یک زبان صحبت می کنند. اما سوال این است: کدام کشور چیزهای بیشتری برای ارائه دارد؟ اتریشی هایی که عاشق شکایت هستند یا شخصیت های سرد آلمانی ها؟ از آب و هوا گرفته تا اوقات فراغت، ذهنیت و حتی از جنبه آشپزی! برای این مقایسه، نگاهی دقیق به هر دو کشور انداختیم.

کدام کشور زیباتر است؟

اتریش کشوری محصور در خشکی است و در قلب اروپا قرار دارد. به دلیل موقعیت مرکزی آن به راحتی قابل دسترسی است. این کشور با تنوع فرهنگی و مناظر خود شما را مسحور خواهد کرد. طبیعت بکر این کشور، مناظر منحصر به فرد، مناطق کوهستانی زیبا و تنوع فرهنگی گسترده اتریش را به مقصدی امیدوارکننده برای کار و زندگی تبدیل کرده است. اما نه تنها گردشگران در اینجا احساس راحتی می کنند، بلکه خود اتریشی ها نیز به زندگی در چنین کشوری افتخار می کنند. اگرچه این کشور مساحت بسیار کمتری نسبت به همسایه خود آلمان دارد و با تقریباً 8.7 میلیون نفر جمعیت کشوری کم جمعیت محسوب می شود، اما باید ضرب المثل آلمانی  زیر را خوب به خاطر بسپاریم:

klein aber fein” “

(English: small but nice)

معنی فارسی:   کوچک اما خوب

آلمان از دریای شمال و دریای بالتیک در شمال کشور تا کوه های آلپ در جنوب امتداد دارد. “جنگل سیاه”، “جنگل باواریا” و همچنین کوه های هارتز از چشمگیرترین نقاط دیدنی در داخل این کشور هستند.

بنابراین ما در مقایسه این دو کشور از این نظر به آنها امتیاز برابر می دهیم.

امتیاز فعلی: اتریش 1 – آلمان 1

کدام کشور به پاکیزگی توجه بیشتری می کند؟

پیاده روها و خیابان های تمیز وین تا حدودی به یک نقطه عطف تبدیل شده اند. گردشگران از دقت مردم و دولت این کشور در زمینه بهداشت و مدیریت زباله قدردانی می کنند. می توان فکر کرد که اتریشی ها هرگز جشنی نمی گیرند که در آن زباله ها را روی زمین بیاندازند. یکی از دلایل این همه تمیزی ناظران زباله هستند که اجازه آشغال ریختن در خیابان را به کسی نمی دهند.

این تمیزی را می توان حتی در کیفیت آب آشامیدنی وین نیز مشاهده کرد. آب آشامیدنی اتریش از آب های زیرزمینی و چشمه های عالی از مناطق آلپ استخراج می شود.

البته در برخی شهرهای آلمان، مانند مونیخ یا هامبورگ، به نظر می رسد نظافت در راس برنامه ها قرار دارد. اما اگر نگاهی به خیابان‌های برلین بیندازید، باید از خود بپرسید که آیا کارکنان جمع‌آوری زباله در اعتصاب هستند؟ بطری های شیشه ای شکسته، ته سیگار و باقی مانده مواد غذایی در اکثر نقاط شلوغ این شهر به چشم می خورد.

امتیاز فعلی: اتریش 2 – آلمان 1

مهمان نوازی – جذابیت اتریشی ها یا عقلانیت آلمان ها؟

اتریشی ها صلح طلب هستند و از هر نوع تبادل فرهنگی لذت می برند. اگر قصد میزبانی از یک گردشگر خارجی را داشته باشند، از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی برای گشت و گذار را آغاز می کنند. آنها از هر فرصتی برای معرفی کشور زیبای خود استفاده می کنند. بر اساس نظرسنجی از بین 17000 کاربر پرتال مسافرتی “Zoover” اتریش به عنوان مهمان نوازترین کشور اروپا انتخاب شد. به نظر می رسد “جذابیت وینی” معروف آنها، مهمانان و مسافرانشان را خوشحال می کند. این طور می توان گفت که گردشگری در اتریش اولویت اصلی است.

از سوی دیگر آلمانی ها کیفیت میزبانی خود را معمولاً بیش از اندازه ارزیابی می کنند! در یک تحقیق 38 درصد از آلمانی ها معتقد بودند که مهمان نوازترین کشور اروپا هستند، اما تنها 10 درصد از مهمانان خارجی آنها با این تصور موافق بودند. برای آلمانی ها همه چیز باید کاربردی و کارآمد باشد، اما وقتی صحبت از روابط با مهمانان می شود، تفکر منطقی همیشه خوب کار نمی کند.

امتیاز فعلی: اتریش 3 – آلمان  1

چه کسی در ورزش بهتر عمل می کند؟

خوب، در مورد ورزش های زمستانی، اتریشی ها مناطق اسکی و پیست های اسکی زیادی برای تمرین دارند. در حال حاضر آنها در این رشته پیشرو هستند.

 تقریباً در تمام رشته های دیگر، آلمانی ها بهتر عمل می کنند. وقتی صحبت از فوتبال به میان می آید، هنوز هم می توانیم چیزهای زیادی از تیم ملی آلمان یاد بگیریم. در اتریش نیز فوتبالیست های با استعدادی وجود دارند، اما دیر یا زود همه آنها به تیم های آلمانی می روند.

امتیاز فعلی: اتریش 3 – آلمان  2

زندگی دانشجویی – کجا سرگرم کننده تر است؟

دانشجویان در اتریش می توانند خود را خوش شانس بدانند زیرا به عنوان شهروند اتحادیه اروپا نیازی به پرداخت هیچ هزینه تحصیلی در طول حداقل دوره تحصیلی (+ 2 ترم) ندارند. سیستم حمل و نقل عمومی اتریش را می توان با 1 یورو در روز استفاده کرد و دانشجویان می توانند در مقایسه با مونیخ یا هامبورگ با 500 یورو کمتر اتاقی زیبا داشته باشند.

حتی با وجود اینکه از سال 2014 هیچ هزینه تحصیلی در آلمان وجود ندارد، برای یک ترم تحصیل در یک دانشگاه دولتی باید چند صد یورو بپردازید. بسیاری از آلمانی ها به دلیل محدود بودن امکان گذراندن دوره های خاص، برای تحصیل به خارج از کشور می روند. این در حالیست که  در سال 2016 بیش از 30000 دانشجو از کشورهای همسایه در دانشگاه های اتریش ثبت نام کردند.

به نظر می رسد که سیستم تحصیلی اتریش بسیار بیشتر از آلمان مورد استقبال قرار گرفته است.

امتیاز فعلی: اتریش 4 – آلمان  2

کدامیک در موسیقی بهتر است؟

از وین به عنوان پایتخت موسیقی جهان یاد می شود و این بی دلیل نیست. در هیچ جای دیگری به اندازه این شهر آهنگسازان مشهور زندگی نکرده اند. موسیقی کلاسیک قلب تاریخ موسیقی اتریشی است و آثار آهنگسازان بزرگی مانند ولفگانگ آمادئوس موتسارت، بتهوون یا گوستاو مالر هنوز قابل توجه است. در این کشور تقریباً هر روز می توانید به یک کنسرت موسیقی کلاسیک بروید.

اما همچنین آثار آهنگسازان آلمانی، مانند آثار یوهان سباستین باخ یا گئورگ فردریش هندل، تاریخ موسیقی کلاسیک اروپا را شکل داده است. امروزه، به ویژه موسیقی پاپ جدید آلمان مورد توجه بین المللی قرار گرفته و در سال 2013، آلمان حتی به عنوان سومین بازار بزرگ موسیقی در جهان شناخته شد.

موسیقی در هر دو کشور نقش مهمی ایفا می کند، اما وقتی صحبت از موسیقی کلاسیک می شود، اتریش به وضوح برنده مسابقه است. کجا دیگر می توانید “توالت اپرا””opera toilet”

 پیدا کنید، جایی که بتوانید به معروف ترین خوانندگان اپرا در جهان گوش دهید؟ اما این موضوع در واقع سلیقه ای است و به ژانرهای خاص بستگی دارد. اتریشی‌ها احتمالاً هرگز نخواهند توانست با ستاره‌های موسیقی مدرن آلمانی رقابت کنند.

امتیاز برای هر دو!

امتیاز فعلی: اتریش 5 – آلمان 3

کدامیک واقعا شما را می خنداند؟

بیایید با “Wiener Schmäh”  (نوعی طنز اتریشی) شروع کنیم. عمدتاً از کنایه از خود و کنایه های زیادی تشکیل شده است. اتریشی ها زندگی را خیلی جدی نمی گیرند و می توانند به خودشان بخندند.

یک بار او براین، مجری شو آمریکایی، در برنامه خود از کریستوف والتز بازیگر اتریشی درباره این کلیشه پرسید که آلمانی ها حس شوخ طبعی ندارند. والتز، که پدرش اهل آلمان است، فقط پاسخ داد: این یک کلیشه نیست.

طبق یک نظرسنجی جهانی از پلتفرم رسانه های اجتماعی Badoo، آلمانی ها کمترین میزان شوخ طبعی را دارند و بنابراین در رتبه آخر قرار گرفتند.

امتیاز فعلی: اتریش 6 – آلمان 3

مردم کجا زبان آلمانی را زیباتر صحبت می کنند؟

از نظر تاریخی و زبانی، اکثر گویش ها در اتریش بر اساس آلمانی استاندارد هستند. از نظر ” equator  “Weißwurst در اتریش،زبان آلمانی زیباتر صحبت می شود. با توجه به کوه‌ها و دره‌های اتریش و همچنین فرهنگ متنوع اتریشی، صدای گویش آلمانی اتریشی ها ملایم‌تر، آهنگین‌تر و برای گوش دلنشین‌تر است. این صدای خوش آهنگ به سنت تئاتر معروف اتریش برمی گردد، که اصطلاح “Burgtheaterdeutsch” نیز از آن سرچشمه گرفته است. این زبان در کل منطقه آلمانی زبان شناخته شده است و مخفف کاربرد زیبایی خاص از زبان آلمانی است.

در واقع، زبان آلمانی در اتریش تنها در موارد نادری از نظر تلفظ و املا از زبان آلمانی که در آلمان استفاده میشود متفاوت است. در وین، دانش آموزان آلمانی استاندارد را یاد می گیرند تا برای زندگی روزمره در اتریش و همچنین آلمان آماده شوند.

امتیاز دیگری برای اتریش.

امتیاز فعلی: اتریش 7 – آلمان 3

کجا غذا طعم بهتری دارد؟

اتریشی ها عاشق غذاهای دلچسب و سنتی هستند. با یک سوپ گوشت گاو شروع می کنند، سپس یک “Wiener Schnitzel” یا  “Tafelspitz”  (به زبان فارسی : فیله آب پز گوشت گوساله) می خورند و منوی خود را با یکی از شیرینی های خوشمزه خاتمه می دهند. وین تنها شهر در جهان است که سبک غذا خوردن آن اسم مخصوص دارد: “آشپزی وینی” . حتی آلمانی ها قبلاً ترجیح خود را برای سبک آشپزی اتریشی ابراز کرده اند که به معنای امتیاز دیگری برای این کشور است.

یک امتیاز خوشمزه برای اتریش.

امتیاز فعلی: اتریش  8 – آلمان 3

چه کسی پذیرای ایده های جدید است؟

وجه اشتراک اتریشی ها و آلمانی ها ترس هر دو آنها از تغییر است. طرح ها یا جایگزین های جدید با مقاومت و بدبینی روبرو هستند. در زمانی که روندهای جدید قبلاً در اکثر کشورهای اروپایی غالب شده است، مدتی طول می کشد تا آلمانی ها و اتریشی ها از آنها مطلع شده و به آنها روی آورند. اما در مورد نوآوری ها، اتریش در مسیر سریعی قرار دارد. بر اساس شاخص فعلی شهرهای نوآور 2016/2017، وین سومین شهر نوآورانه اروپا است. مونیخ در رتبه پانزدهم، برلین هفدهم و هامبورگ در  رتبه چهلم قرار دارند.

به طور کلی باید توجه داشت که آلمانی ها بسیار جاه طلب هستند. کارایی آنها در بسیاری از امور غبطه برانگیز است! اگر آلمانی ها بخواهند به چیزی برسند، هرگز از مسیر خود خارج نمی شوند. اما این همیشه در مورد مردم دیگر کشور صدق نمی کند.

این دور قطعاً با تساوی به پایان می رسد.

امتیاز فعلی: اتریش 9 – آلمان 4

کجا زندگی کردن بهتر است؟

هر کشوری ویژگی های خاص خود را دارد. چه فاصله نزدیک با دریا در بخش های شمالی آلمان و چه مناطق افسانه ای کوهستانی در اتریش. با این حال، اگر به نتایج آخرین مطالعه مرسر(Mercer ) نگاهی بیندازید، وین دوباره پیشتاز است. برای هشتمین بار متوالی، پایتخت این کشور به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی شناخته شده است. وین آموزش های متنوع ارائه می دهد، سیستم حمل و نقل عمومی توسعه یافته دارد و اتریشی ها در قلب اروپا احساس امنیت دارند. آلمان نیز یک مکان عالی برای زندگی است. در رتبه بندی بین المللی رفاه اقتصادی، آلمان در سال 2016 از رتبه 11 به رتبه 4 ارتقا یافته است.

یک امتیاز برابر دیگر!

امتیاز نهایی: اتریش 10 – آلمان 5

نتیجه نهایی

چه اتریش و چه آلمان – هر دو کشور از نظر کیفیت زندگی چیزهای زیادی برای ارائه دارند. اما هر کسی که کشوری چندوجهی را دوست دارد، دوست دارد وقت خود را در طبیعت بگذراند و می خواهد به راحتی با افراد جدید آشنا شود، اتریش را در اولویت قرار خواهد داد. اگرچه اتریشی ها خیلی دوست دارند انتقاد کنند، اما در مقایسه با آلمانی ها، ذهن بازی دارند، محترمانه تر رفتار می کنند و می توانند شما را بخندانند.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question