ووچر آزمون تافل چیست؟

ووچر آزمون تافل

ووچر آزمون تافل در واقع یک کد شانزده رقمی است ک برای راحتی و آسایش بیشتر مراکز آزمون و شرکت کنندگان تعبیه شده است.

این سرویس در تمامی مناطقی که آزمون فوق برگزار می شود به غیر از جمهوری چین موجود می باشد و به تمامی داوطلبان نیز ارائه می شود.

سرویس ووچر هیچ هزینه ای ندارد و داوطلبان باید هزینه ثبت نام در آزمون تافل را بپردازند در واقع ووچر برای پرداخت هزینه آزمون استفاده می شود.

ووچر آزمون تافل در کشورهای خاصی دارای اعتبار می باشد.

ووچر از زمان صدور به مدت یک سال دارای اعتبار می باشد. شماره ی مربوط به هر ووچر توسط موسسه به فرد شرکت کننده در آزمون تافل اعطا می شود.

در واقع سیستم ووچر همانند سیستم کارت هایی می باشد که توسط سازمان سنجش برای شرکت در آزمون منتشر می شود با این تفاوت که داوطلب می تواند از ووچر و شماره آن بعد از خرید به مدت چند ماه استفاده نماید.

صدور ووچر توسط ETS  انجام می شود. در واقع این موسسه با صدور ووچر، کارمزد برگزاری آزمون تافل را به مراکز برگزار کننده  پرداخت می کند.

ووچر آزمون تافل چقدر اعتبار دارد و از کجا می توان تهیه کرد

ووچر آزمون تافل یک سال پس از تاریخ صدور دارای اعتبار است و داوطلبان با آن می توانند در مراکز مختلف در ایران و دیگر کشورها اقدام به ثبت نام در آزمون تافل نمایند.

انتخاب مرکز برگزاری آزمون توسط داوطلب انجام می شود و داوطلب می تواند مرکزی غیر از مرکز ارایه دهنده ووچر را برای ثبت نام انتخاب کند.

ووچر فقط  برای آزمون TOEFL iBT اعتبار دارد. هفت روز قبل از آزمون باید ووچر آزمون تافل خریداری شود.

با روش های مختلفی می توان ووچر آزمون را تهیه کرد که به اختصار بیان می‌کنیم:

  • با کارت اعتباری و یا الکترونیکی مانند ویزا و مستر کارت می توان اقدام به خرید کرد.
  • از طریق چک الکترونیکی که این ‌چک باید در یکی از بانک های ایالت متحده امریکا ایجاد شده باشد
  • خرید ووچر آزمون تافل با پول محلی. ووچر در واقع به هنگام آزمون به جای کارت اعتباری و پیش پرداخت استفاده می شود.
  • خرید ووچر از طریق چک کاغذی که تحت شرایط خاصی مورد پذیرش است.

مزیت ووچر آزمون تافل چیست؟

ووچر آزمون تافل دارای مزیت هایی می باشد. دوره یک ساله انقضای ووچر آزمون باعث می شود که داوطلب بتواند در هر زمان برای ثبت نام در آزمون اقدام کند.

امکان انتقال و فروش ووچر به دلیل انقضای یکساله به دیگران نیز وجود دارد. با ووچر دیگر نیازی به ویزا و مستر کارت نمی باشد.

با ووچر، می توان بدون نیاز به کمک شرکت های پرداخت کننده در آزمون تافل شرکت کرد.

در صورت خرید ووچر امکان‌ ثبت نام در همه مراکز برگزار کننده وجود دارد.

ووچر آزمون تافل
ووچر آزمون تافل چیست؟

معایب ووچر آزمون تافل چیست؟

از معایب ووچر می توان به این نکته اشاره کرد که در صورتی که فرد تصمیم به عدم ثبت نام نماید امکان انتقال ووچر به مرکز برگزار کننده وجود ندارد.

مراکزی که ووچر را عرضه می کنند در صورت کنسل شدن آزمون، خدمات سریع و مناسبی را در جهت برگرداندن نصف هزینه آزمون ارائه نمی کنند.

علاوه بر این، برای تاریخ های late ووچر گزینه مناسبی وجود ندارد. برای این تاریخ ها، محدودیت زمانی یک هفته وجود دارد، بنابرین برای خرید ووچر باید از ویزا یا مستر کارت استفاده کرد.

هزینه خرید ووچر در صورت انصراف به فرد داوطلب برگشت داده نمی شود.

از دیگر معایب و محدودیت های ووچر می توان به این مورد هم اشاره کرد که ووچر برای تغییر زمان آزمون و یا ریپورت نمره به تنهایی کاربرد ندارد و باید از ویزا و یا خدمات شرکت های پرداخت کننده استفاده کرد.

اما با این حال ووچر ابزاری کارآمد و سریع برای ثبت نام آزمون تافل می باشد. ووچر تافل را نمی توان سه روز مانده تا آزمون تهیه و خریداری کرد.

نکات مهم در مورد ووچر تافل

برای کامل شدن مراحل تهیه و خرید تهیه ووچر تافل باید افراد و داوطلبان به نکات بسیار مهمی توجه کنند. تمامی  پرداخت ها باید به صورت کامل و مطابق با هزینه های مشخص شده انجام شود.

هزینه پرداخت باید به صورت صحیح و اصولی انجام شود تا امکان دریافت به‌موقع ووچر ایجاد شود. برای چک های نقدی و الکترونیکی وجود امضاء امری لازم و ضروری می باشد.

هزینه و قیمت وچر تافل

هزینه و قیمت خرید ووچر با توجه به کشور و نوع منطقه متفاوت است. این هزینه در هر کشور با توجه به میزان نوسان قیمت دلار و میزان درخواست افراد برای خرید ووچر متفاوت است.

مالیات هر کشور نیز می تواند بر قیمت نهایی ووچر تاثیرگذار باشد. اگر فردی سه روز مانده به آزمون اقدام به خرید کند باید مبلغی بیشتر را برای خرید بپردازد.

بهتر است افراد قبل از خرید تمامی عوامل تعیین کننده در قیمت ووچر تافل را مشخص نمایند.

آموزش خرید ووچر تافل از طریقی انجام ‌می شود؟

افراد برای آموزش صحیح در مورد خرید ووچر و ثبت نام باید به سایت های معتبر در اینترنت مراجعه نمایند.

در این سایت ها فرم های ثبت نام در آزمون تافل با استفاده از ووچر تکمیل شده است. توجه به این نکته ضروری است که فرم ارایه شده برای ثبت نام باید به روز باشد.

در بسیاری از سایت ها، آموزش ثبت نام و خرید ووچر به صورت تصویری نیز وجود دارد. اطلاعات ثبت نام نیز در این سایت ها وجود دارد.

جمع بندی

افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند می توانند از طریق خرید ووچر هزینه آزمون را بپردازند. وچر در واقع یک کد شانزده رقمی است که فقط برای ثبت نام در آزمون تافل iBT کارایی دارد.

ووچر تافل مانند کارت اعتباری است. مدت اعتبار ووچر فقط یک سال است و اگر فرد در این مدت برای شرکت در آزمون اقدام نکند باید مجددا برای دریافت و خرید ووچر اقدام کند‌.

ووچر آزمون تافل دارای مزایا و معایبی می باشد. صلاحیت شرکت در آزمون با تهیه ووچر ایجاد می شود.

تمامی کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید در آزمون تافل شرکت کنند و باید برای شرکت در این آزمون، هفت روز مانده به تاریخ آزمون ووچر را تهیه کنند.

برای اطلاع پیدا کردن و تسلط بیشتر به مباحث آزمون تافل می توانید به مقاله راهنمایی دستیابی به تسلط در آزمون تافل مراجعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون آزمایشی Neo

آزمون نئو تافل اساتید آنلاین

بهترین راه برای سنجش خودت قبل از تافله!

question