چگونه بهترین نمره آزمون تافل را کسب کنیم؟

چگونه بهترین نمره آزمون تافل را کسب کنیم؟

آزمون تافل TOEFL یکی معتبرترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی در جهان به شمار می آید. اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی اقدام کنید، مطمئناً دارا بودن مدرک و کسب بهترین نمره آزمون تافل برای شما مهم و ضروری خواهد بود. برای این که بتوانید در آزمون تافل بالاترین نمره را کسب نمایید لازم است مهارت خود را در زمینه های لغت و واژگان، دستور زبان، مهارت شنیداری Listening، گفتاری Speaking، درک مطلب Reading و نوشتاری Writing گسترش دهید و این میسر نمی شود مگر این که برنامه مطالعاتی منظمی داشته باشید و از منابع مناسب جهت آمادگی در آزمون toefl استفاده کنید. اگر نمی دانید که برای کسب بهترین نمره آزمون تافل باید چه کاری انجام دهید و در واقع از کجا شروع کنید، نگران نباشید! این مقاله در همین راستا تهیه شده است. با مطالعه این مقاله با نکات کلیدی و استراتژی های موفقیت در آزمون تافل آشنا خواهید شد.

چگونه بهترین نمره آزمون تافل را کسب کنیم؟

با ساختار آزمون تافل آشنا شوید

اولین قدم برای موفقیت در امتحان تافل این است که با فرمت و ساختار آزمون آشنا شوید. تافل دارای 4 بخش است که عبارتند از Reading، Listening، Speaking و Writing که تعداد سؤالات و مدت زمان هر بخش شامل موارد زیر است:

  • Reading: در این بخش 3 تا 4 متن مختلف را می خوانید و در مورد هر کدام به سؤالات مورد نظر پاسخ می دهید. مدت زمان این بخش 60 تا 80 دقیقه خواهد بود.
  • Listening: در این بخش لازم است به 4 تا 6 فایل صوتی گوش دهید و در مورد هر کدام به سؤالات مورد نظر پاسخ دهید. شما همچنین در 2 تا 3 مکالمه هم شرکت خواهید کرد. این بخش 60 تا 90 دقیقه زمان دارد.
  • Speaking: این بخش شامل 6 قسمت مجزا می باشد و شما لازم است به سؤالات هر قسمت پاسخ دهید. مدت زمان این بخش 20 دقیقه است.
  • Writing: این بخش شامل 2 قسمت است. در این بخش یک فایل صوتی و یک متن در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است دیدگاه خود را در مورد هر کدام به طور جداگانه بنویسید. برای این بخش 25 دقیقه زمان خواهید داشت.

هدف خود را مشخص کنید

به خود یادآوری کنید که چرا در این آزمون شرکت می کنید. برای مثال اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه معتبر کانادا را دارید، نمره ای که لازم است برای قبولی در آن دانشگاه به دست آورید را مشخص کنید. به این شکل انگیزه بیشتری برای مطالعه و آمادگی در آزمون تافل خواهید داشت.

زمان کافی برای آماده شدن آزمون تافل اختصاص دهید

قبل از ثبت نام در تافل، زمان کافی برای آماده شدن امتحان و تقویت مهارت زبان انگلیسی خود اختصاص دهید. معمولاً حداقل سه تا شش ماه برای مطالعه آزمون تافل زمان لازم است. با این حال، مدت زمانی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید به توانایی و مهارت فعلی شما بستگی خواهد داشت.

اگر در حال حاضر به زبان انگلیسی مسلط هستید و صرفاً می خواهید بدانید که چگونه برای تافل آماده شوید احتمالاً به زمان کمتری برای مطالعه نیاز خواهید داشت. در این مورد بهتر است بر یادگیری فرمت آزمون تافل تمرکز داشته باشید و مهارت خود را با کمک آزمون آزمایشی تافل تقویت کنید.

اگر در زبان انگلیسی مهارت کمتری دارید احتمالاً به زمان بیشتری برای آماده شدن آزمون تافل نیاز خواهید داشت. با انجام کارهایی مانند تماشای اخبار انگلیسی یا مکالمه به زبان انگلیسی زمانی را به بهبود مهارت های خود اختصاص دهید. سپس بر روی آزمون toefl و سؤالات آن تمرکز داشته باشید.

 این نکته را در نظر بگیرید که برای کسب امتیاز بالا در تافل فقط دانستن زبان انگلیسی کافی نیست. شما باید با پشتکار و با استفاده از منابع باکیفیت و یک برنامه مطالعه قوی خود را برای آزمون آماده کنید.

3 تا 4 ماه پیش از شرکت در آزمون ثبت نام کنید

به وب سایت ها و مؤسسات آموزش تافل مراجعه کنید تا از زمان برگزاری آزمون تافل مطلع شوید. سپس برای ثبت نام TOEFL اقدام کنید.

بهترین نمره آزمون تافل

یک برنامه مطالعاتی تنظیم کنید

زمانی را برای مطالعه آزمون تافل در نظر بگیرید. بهتر است حداقل 3 تا 4 روز در هفته و هر روز به مدت 5 تا 6 ساعت به مطالعه اختصاص دهید. هم چنین یک برنامه زمانی تنظیم کنید تا موضوعات و مواردی را که مطالعه خواهید کرد در کنار آن درج کنید. توصیه می کنیم که زمان بیشتری را برای سؤالات پرتکرار آزمون و نقاط ضعف خود اختصاص دهید. برنامه مطالعاتی خود را بنویسید و به آن پایبند باشید. برای مثال، می‌ توانید بنویسید: دوشنبه، ساعت ۷ تا ۸ صبح مطالعه کنید و این 1 ساعت را به تقویت مهارت خواندن و نوشتاری خود اختصاص دهید.

از منابع آزمون تافل کمک بگیرید

برای کسب بهترین نمره در آزمون تافل لازم است بهترین منابع آزمون TOEFL را مطالعه کنید. 

فضای مطالعه خود را سازماندهی کنید

بهترین فضای مطالعه جایی است که بتوانید در آن تمرکز داشته باشید. فضای مطالعه خود را مرتب و منظم نگه دارید. فضای مناسبی را برای نگهداری لوازم، جزوه ها و کتاب های مورد نیاز خود در نظر بگیرید تا زمان خود را صرف پیدا کردن آن ها نکنید. تلفن، موبایل، تلویزیون و هر آنچه که منجر به حواس پرتی شما می شود را از فضای مطالعه خود دور نگه دارید.

برای انتخاب فضای مطالعاتی مورد نظر خود به علایق تان هم توجه داشته باشید. ممکن است شما بتوانید در محیطی شلوغ هم تمرکز کافی برای مطالعه داشته باشید یا شاید عادت دارید هنگام مطالعه از یک موسیقی آرامش بخش استفاده کنید. هر روشی که به شما کمک خواهد کرد با تمرکز بیشتری برای موفقیت در آزمون تافل آماده شوید، همان روش را به کار بگیرید.

در آزمون های آزمایشی شرکت نمایید

اگر می خواهید با ساختار آزمون تافل و مدیریت زمان در جلسه آزمون مطلع شوید بهترین کار این است که در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. به این شکل می توانید با سؤالات پرتکرار آزمون آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید. 

آزمون آزمایشی تافل

یکی از بهترین راه های برای سنجش توانایی های شما در زمینه زبان انگلیسی شرکت در آزمون های آزمایشی است. 

مرکز آموزشی اساتید آنلاین، اولین برگزار کننده آزمون تافل آنلاین ®در ایران بر طبق آخرین تغییرات ETS ® و با سؤالات غیر TPO، تصمیم بر آن گرفته است تا سؤالات نرم افزار TPO را نیز بر روی سامانه خود بارگذاری نماید.

داوطلبان با ثبت نام در آزمون های TPO اساتید آنلاین به صورت کاملاً رایگان، امکان شرکت در آزمون های به روز TPO را به صورت آنلاین خواهند داشت.

علاوه بر آن امکان گزارش گیری آنی از نمره های مهارت Reading و Listening وجود خواهد داشت و برای دو مهارت Speaking و Writing امکان ثبت درخواست تصحیح، توسط مدرسین با سابقه کشوری وجود دارد.

می توانید همین حالا در آزمون آزمایشی تافل ®اساتیدآنلاین با سؤالات غیر TPO و به صورت Long format و طبق آخرین تغییرات ETS ® شرکت کنید.

® TPO TOEFL در وب سایت اساتیدآنلاین:

با توجه به حجم بسیار بالای نرم افزار TPO و سختی دانلود و پیچیدگی های نصب و استفاده از این نرم افزار، مرکز آموزشی اساتید آنلاین اقدام به شبیه سازی این آزمون به‌صورت TPO آنلاین و بدون نیاز به نصب و راه اندازی نموده است.

آزمون ® TPO TOEFL آنلاین به زودی بر روی وب سایت اساتیدآنلاین قرار خواهد گرفت. به وب سایت ما سر بزنید.

شما در حال حاضر می توانید برای آمادگی بیشتر به آزمون آنلاین آزمایشی تافل ® و دوره هیبریدی آنلاین گرامر تافل ® مراجعه نمایید.

بهترین نمره آزمون تافل

در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید یا یک معلم خصوصی بگیرید

اگر می خواهید مهارت و دانش زبان انگلیسی خود را گسترش دهید و بالاترین نمره را در آزمون تافل کسب نمایید، از مشاوره و راهنمایی های استادان و مدرسان زبان انگلیسی کمک بگیرید. می توانید در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید یا می توانید با جست و جو در اینترنت در دوره های آنلاین آموزش زبان ثبت نام کنید یا از یک معلم خصوصی کمک بگیرید.

از دوستان و اعضای خانواده بخواهید که از شما حمایت کنند

مطالعه برای آزمون تافل می تواند استرس زا باشد بنابراین ممکن است نیاز به حمایت بیشتری داشته باشید. در صورت نیاز از دوستان و خانواده خود کمک بخواهید. برای مثال، می‌ توانید از دوست خود بخواهید که در مرور لغات و واژگان به شما کمک کند یا از همسر خود بخواهید در کارهای خانه با شما همراهی داشته باشد. همچنین می توانید در انجمن ها و تالارهای گفت و گو آزمون تافل شرکت کنید تا از تجربیات و نظرات سایر افراد بهره مند شوید.

مهارت های Reading و Writing خود را گسترش دهید

سعی کنید از منابع و کتاب های درسی کالج استفاده کنید به این خاطر که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد و بهترین روش برای آشنایی با ساختار و سؤالات آزمون تافل است. طبق برنامه مطالعاتی خود پیش بروید اما اگر ممکن است ساعات مطالعه خود را افزایش دهید. برای بهبود مهارت خواندن و درک مطلب از وبلاگ های آموزشی، مجلات، روزنامه های انگلیسی، کتاب ها و وب سایت های خبری استفاده کنید. 

جهت تقویت مهارت Reading خود می توانید از علایق تان نیز کمک بگیرید. برای مثال اگر به آشپزی علاقه مند هستید، مقالات آموزش آشپزی را مطالعه کنید اگر به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهید، درباره سلامتی و تندرستی بخوانید. 

خلاصه نویسی کنید 

پس از خواندن یک مقاله یا متن، یک خلاصه کوتاه از آن بنویسید. مطمئن شوید که تمام نکات اصلی متن را درج کرده اید. اگر 2 دیدگاه بیان می شود، مطمئن شوید که هر دو آن ها را در خلاصه خود گنجانده اید. می توانید ابتدا با فهرست کردن نکات اصلی و جزئیات متن شروع کنید. سپس آن ها را به یک پاراگراف کامل تبدیل کنید. پس از نوشتن خلاصه خود، آن را بررسی کنید و هرگونه اشتباه املایی یا گرامری را برطرف نمایید.

مدیریت زمان را تمرین کنید

 از آنجایی که برای نوشتن در آزمون تافل محدودیت زمانی خواهید داشت، باید هنگام نوشتن متن یا مقاله مورد نظر خود بازه زمانی مشخصی را در نظر داشته باشید. برای مثال، 20 دقیقه زمان در نظر بگیرید و پس از پایان 20 دقیقه نوشتن خود را متوقف کنید.

بر روی درک مطلب کار کنید

برای این که در آزمون تافل موفق شوید و بالاترین نمره را کسب نمایید لازم است مهارت درک مطلب خود را تقویت کنید. برای مثال، می توانید پس از خواندن یک متن، چند سؤال آزمایشی برای خود تعیین کنید و سعی داشته باشید که به آن ها پاسخ دهید. سؤالات شما باید با کلماتی مانند چه کسی چه چیزی، کی، کجا و چرا شروع شوند و مهم است که به آن ها پاسخ صحیح دهید. هم چنین می توانید از دوست خود بخواهید با طرح سوالاتی در مورد آنچه که اخیراً خوانده اید در این راه به شما کمک کند.

برای تقویت دایره واژگان خود یک دفترچه یادداشت تهیه کنید

 بهبود دایره لغات به شما کمک می کند تا مهارت Reading خود را گسترش دهید. همیشه یک دفترچه کوچک همراه خود داشته باشید تا بتوانید کلمات جدید را یادداشت کنید. هر زمان که کلمه جدیدی می شنوید یا می خوانید، آن را یادداشت کنید. هم چنین سعی کنید معنی، کلمات متضاد و مترادف آن را نیز جست و جو کنید و آن ها را نیز یادداشت کنید.

یک مقاله بنویسید

برای این که بتوانید مهارت Writing خود را بهبود ببخشید لازم است زمانی را برای نوشتن متون و کتاب هایی که می خوانید اختصاص دهید. برای مثال، مقاله ای در رابطه با تأثیر ورزش بر سلامت بدن مطالعه می کنید. اکنون لازم است دیدگاه خود را در مورد مطلبی که خوانده اید بر روی کاغذ بنویسید. حتی می توانید یک مقاله کوتاه در مورد موضوع مورد نظر خود آماده کنید. سعی کنید مقاله شما دارای مقدمه و نتیجه گیری باشد. هنگام نوشتن بر روی دستور زبان و گرامر و همچنین املای صحیح کلمات توجه داشته باشید. در پایان می توانید انشا یا مقاله خود را به معلم و یا فردی که در این زمینه تخصص کافی دارد نشان دهید و از او بخواهید در این زمینه شما را راهنمایی کند.

زمانی را برای سازماندهی، نوشتن و ویرایش مقاله خود اختصاص دهید

برای مطالعه و نوشتن مقاله خود برنامه ریزی داشته باشید و سعی کنید که به آن پایبند باشید. برای مثال، 1 تا 2 ساعت را به خواندن کتاب یا مقاله مورد نظر خود اختصاص دهید. سپس 30 تا 40 دقیقه استراحت کنید. پس از استراحت، 30 دقیقه را صرف نوشتن متن مورد نظر خود کنید و در پایان حدود 10 دقیقه برای بازنگری و اصلاح اشتباهات خود در نظر بگیرید.

بر روی مهارت های Listening و Speaking تمرکز کنید

با افراد و دوستانی که در حال آموزش زبان انگلیسی یا آماده شدن برای آزمون تافل هستند ارتباط برقرار کنید و زمانی را برای صحبت پیرامون موضوعات مختلف اختصاص دهید. هر چه بیشتر بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و بهتر می توانید به سؤالات بخش Speaking آزمون پاسخ دهید.

متن سخنرانی تهیه کنید

برای تقویت مهارت گفتاری خود می توانید یک مقاله یا یک پست آموزشی را بخوانید و یک متن کوتاه در رابطه با آن بنویسید. سپس رو به رو آینه بایستید و مانند این که به ممتحنین آزمون توضیح می دهید، متن نوشته شده را بخوانید. هم چنین می توانید سؤالات مختلفی در رابطه با موضوع نوشته شده طراحی کنید و به هر کدام از آن سؤالات پاسخ دهید.

سخنرانی خود را ضبط کنید

می توانید مهارت Speaking خود را با صحبت کردن و ضبط کردن آن بهبود ببخشید. به سخنرانی خود گوش دهید، آیا به درستی جملات و کلمات انگلیسی را تلفظ می کنید؟ هم چنین می توانید به یک ویدیو کوتاه گوش دهید سپس متن آن را بنویسید و سعی کنید مانند سخنران یا فردی که در این ویدیو صحبت می کرد، متن سخنرانی را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. اکنون صدای خود را با ویدیو مورد نظر مقایسه کنید. آیا توانستید مانند آن فرد سخن بگویید؟ هم چنین می توانید فایل صوتی ضبط شده خود را به یک استاد زبان یا فردی که در این زمینه تخصص دارد نشان دهید و از آن ها بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند.

از منابع رسانه ای استفاده کنید

برای این که بتوانید فایل های صوتی آزمون را به درستی درک کنید و به سؤالات آن پاسخ دهید، لازم است با لهجه و تلفظ صحیح لغات و جملات انگلیسی آشنا شوید. بنابراین لازم است فیلم و سریال هایی را به زبان اصلی و بدون ترجمه تماشا کنید، ویدیوها و سخنرانی ها را ببینید و به پادکست و موسیقی گوش دهید. هنگام تماشا فیلم یا ویدیوهای آموزشی، نکات اصلی فیلم یا سخنرانی را یادداشت کنید. سپس سوالاتی در مورد آن ها طراحی کنید و به صورت نوشتاری و گفتاری به آن ها پاسخ دهید.

تا اینجا مقاله تکنیک ها و استراتژی هایی که به شما کمک خواهد کرد بالاترین نمره را در آزمون تافل کسب نمایید معرفی کردیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که در روز آزمون چه نکاتی را رعایت کنید تا با تمرکز و اعتماد به نفس بیشتری به سؤالات پاسخ دهید و تلاش خود را با موفقیت به سرانجام برسید.

به اندازه کافی بخوابید 

در حقیقت نکات روز آزمون از شب قبل از آزمون شروع می شود. برای گرفتن بالاترین نمره تافل، پیش از هر چیز باید به سلامت جسم و ذهن خود توجه داشته باشید. شما باید شب آزمون استراحت کافی داشته باشید نه این که تمام شب را بیدار بمانید.

صبحانه مغذی و سالم بخورید

 گرسنگی می تواند تمرکز شما را برهم زند بنابراین روز آزمون صبحانه کامل و مغذی میل کنید تا انرژی لازم برای پاسخ گویی به سؤالات را داشته باشید.

بهترین نمره آزمون تافل

همه گزینه های سؤال را بخوانید

در مورد سؤالات چند گزینه ای Reading و Listening برای خواندن همه گزینه های سؤال وقت بگذارید. بسیاری از اوقات شرکت کنندگان آزمون، تمام گزینه ها را نمی خوانند یا به اشتباه اولین پاسخی را که درست به نظر می رسد انتخاب می کنند. در صورتی که این کار معمولاً منجر به پاسخ نادرست می شود. تافل یک آزمون دشوار است— ممکن است بسیاری از گزینه ها درست به نظر برسند بدون این که درست باشند —بنابراین همیشه پیش از تصمیم گیری همه گزینه های سؤال را بخوانید.

از تکنیک حذف کردن استفاده کنید

اگر به سؤالات Reading یا Listening رسیدید اما نتوانستید گزینه درست را انتخاب نمایید، به جای تمرکز بر گزینه صحیح، پاسخ های نادرست را پیدا کنید. تکنیک حذف به این صورت است که ابتدا گزینه های نادرست را حذف کنید. در نهایت شانس بیشتری برای انتخاب پاسخ صحیح خواهید داشت.

یادداشت برداری کنید

در روز آزمون یک کاغذ دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای یادداشت برداری و خلاصه نویسی در طول آزمون استفاده کنید. برای مثال، هنگام گوش دادن به فایل های صوتی مفاهیم و اصطلاحات کلیدی و این که چه شخصی چه سخنی می گوید را بنویسید. هم چنین به هر راه حل یا تصمیمی که گرفته شده نیز توجه داشته باشید.

آرامش خود را حفظ کنید

یکی از مهمترین نکات برای کسب بهترین نمره آزمون تافل این است که با آرامش کامل در جلسه امتحان حاضر شوید. اگر چه آزمون تافل یک امتحان نسبتاً سخت و دشوار است اما به این فکر کنید که در حد توان خود ماه ها برای این آزمون تلاش کرده اید و قطعاً با موفقیت آن روز را به پایان می رسانید. اگر هم نمره مورد نظرتان را کسب نکردید، می توانید مجدد برای آزمون بعدی شرکت کنید. اگر در طول آزمون احساس کردید که تمرکز کافی ندارید یا مضطرب و نگران هستید، چند ثانیه آزمون را متوقف کنید و با تنفس عمیق و انرژی مثبت سعی کنید آرامش را به خود برگردانید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آزمون آزمایشی Neo

آزمون نئو تافل اساتید آنلاین

بهترین راه برای سنجش خودت قبل از تافله!

question