کاربران ایرانی در چه شهرهایی می توانند در آزمون گوته شرکت کنند؟

کاربران ایرانی در چه شهرهایی می توانند در آزمون گوته شرکت کنند؟

آزمون گوته یکی از معتبرترین آزمون های زبان آلمانی به شمار می آید که هر ساله در ایران و کشورهای آلمانی زبان برگزار می شود. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر در کشورهای آلمانی زبان از جمله اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین و آلمان را دارند یا می خواهند به این کشورها مهاجرت کنند، اخذ مدرک آزمون زبان گوته مهم و ضروری است. 

آزمون آزمایشی گوته

اگر شما هم به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت تحصیلی یا اقامت در کشورهای آلمانی زبان قصد دارید در امتحان گوته شرکت کنید، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که کاربران ایرانی در چه شهرهایی می توانند در آزمون Guethe شرکت کنند؟ در مقاله پیش رو در رابطه با آزمون زبان گوته و نکات مرتبط با آن صحبت خواهیم کرد.

آزمون گوته چیست؟

آزمون Guethe یکی از معتبرترین آزمون های زبان آلمانی است که با هدف سنجش و ارزیابی زبان آلمانی متقاضیان و داوطلبان در بسیاری از مراکز معتبر زبان برگزار می شود. این آزمون از نام شاعر آلمانی “یوهان ولفگانگ گوته” گرفته شده است. در حقیقت هدف دولت آلمان از طراحی و برگزاری آزمون گوته Goethe’s test رواج زبان آلمانی در سراسر جهان بوده است.

آزمون گوته شامل 6 سطح مختلف با نام های A1،  A2،  B1،  B2،  C1 و C2 است که هر سطح توانایی های داوطلبان را در بخش های مختلف زبان آلمانی ارزیابی می کند. برای این که بتوانید سطح مناسب خود را انتخاب کنید، لازم است به شرایط و ضوابط دانشگاه مورد نظرتان توجه داشته باشید. برای مثال، برخی دانشگاه های معتبر آلمان اخذ مدرک C1 گوته را مهم می دانند در حالی که برخی دیگر از دانشگاه ها ممکن است به ارائه مدرک A1 زبان Guethe اکتفا کنند. سطوح آزمون زبان آلمانی Guethe شامل موارد زیر است:

آزمون گوته

سطح آزمون زبان Guethe میزان تسلط و دانش فرد

  • A1 آشنایی با کلمات و عبارات ساده 
  • A2 آشنایی با زبان آلمانی و استفاده از جملات ساده برای مکالمات روزانه
  • B1 آشنایی با مفاهیم اصلی زبان آلمانی 
  • B2 صحبت به زبان آلمانی به صورت روان
  • C1 صحبت بسیار روان، تسلط در مفاهیم پیچیده زبان آلمانی
  • C2 تسلط کامل به زبان آلمانی

ساختار آزمون Guethe

آزمون زبان Guethe مانند سایر آزمون های زبان 4 مهارت اصلی نوشتاری (به زبان آلمانی Schreiben)، گفتاری Sprechen، درک مطلب Lesen و شنیداری Horen را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. آزمون Guethe شامل دو بخش کتبی و شفاهی است که جهت اخذ مدرک آزمون گوته لازم است در مجموع حداقل 60 امتیاز به دست آورید. 

آزمون کتبی گوته حدود 65 دقیقه به طول می انجامد و شامل 3 بخش برای مهارت شنیداری و 3 بخش جهت ارزیابی مهارت درک مطلب است. قسمت نوشتاری آزمون Guethe نیز 2 بخش دارد. آزمون شفاهی Guethe شامل 3 بخش است. در این آزمون که به صورت گروهی برگزار می شود، سؤالات مختلفی جهت ارزیابی مهارت صحبت کردن داوطلبان و نحوه تعامل افراد با یکدیگر پرسیده می شود. 

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت عدم موفقیت در هر یک از بخش های آزمون زبان آلمانی گوته نیازی به گذراندن مجدد سایر بخش های آزمون نخواهید داشت. فقط کافی ست در آزمون بعدی Guethe شرکت کنید تا بتوانید نمره قبولی آن بخش را به دست آورید.

آزمون گوته

کاربران ایرانی در چه شهرها و کشورهایی می توانند در آزمون گوته شرکت کنند؟

جهت شرکت و ثبت نام در آزمون گوته لازم است به سایت اصلی انجمن گوته به آدرس https://www.goethe.de/en/spr/kup/prf/wwt.html مراجعه کنید. سپس در این صفحه لازم است کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از این که کشور ایران را برای شرکت در آزمون Guethe انتخاب می کنید، مستقیماً به آدرس www.dsit.org.ir منتقل خواهید شد.

آزمون بین المللی گوته هر ساله در مراکز زیر برگزار می شود:

  • انستیتو های گوته در آلمان و خارج از آلمان
  • مراکز گوته در خارج از آلمان 
  • مؤسسات همکاری کننده با انستیتو Guethe در برگزاری آزمون ها در آلمان و خارج از آلمان

سفارت آلمان در سال 1995 و با هدف پیشبرد و حمایت از تفاهم بین ایران و آلمان، مؤسسه آموزش زبان آلمانی را در تهران تأسیس کرد. این مؤسسه در حال حاضر مهم ترین مرکز آموزش زبان آلمانی و برگزارکننده آزمون های آلمانی به ویژه آزمون Guethe به شمار می آید. این مؤسسه که نماینده برگزاری آزمون گوته شناخته می شود زیر نظر سفارت آلمان است و شعبه ای در سایر شهرستان ها ندارد.

پس از این که به آدرس این مؤسسه به نشانی www.dsit.org.ir مراجعه کردید، می توانید با تکمیل اطلاعات شخصی خود و تعیین سطح آزمون زبان آلمانی Guethe ، جهت شرکت در این امتحان ثبت نام کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید
بهترین منابع آزمون گوته

بهترین منابع آزمون گوته

یکی از مهمترین ملزومات سفر و مهاجرت به کشور آلمان، تسلط بر زبان این کشور است. آزمون گوته مهم ترین…

بیشتر بخوانید
هزینه آزمون گوته در سال 2024

هزینه آزمون گوته در سال ۲۰۲۴ یا ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه آزمون گوته در سال ۲۰۲۴ به سطح هایی بستگی دارد که شما ثبت نام می کنید. اگر قصد مهاجرت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان neda.gh ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت به خیر
من همش نگرانم زمان دوره ام تمام بشه و دیگه دسترسی نداشته باشم. مدتی مریض بودم و امکان مطالعه نداشتم لطفا بفرمایید دامنه ی زمانی من برای استفاده از دوره ی هیبریدی ام اس ار تی چقدره

آواتار کاربر کاربر مهمان asatide online ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر

نگران این موضوع نباشید دوره به مدت ۳ ماه امکان تمدید رایگان دارد.
می تونید از طریق پروفایل دوره رو ۱ بار تمدید کنید.

موفق و پیروز باشید.

آواتار کاربر کاربر مهمان محمد ابراهیمی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

من خرید انجام دادم. از کجا باید آزمون بدم؟

آواتار کاربر کاربر مهمان asatide online ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر
لطفا در پروفایل خود در سایت اساتید آنلاین لاگین کنید و در بخش فاکتور خرید به سفارش ازمون خود وارد شوید.
در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید لطفا با پشتیبان سایت تماس بگیرید.۰۹۰۵۹۰۵۴۶۳۱

question