مراکز برگزار کننده تافل (®) و آیلتس (®)

مراکز برگزار کننده تافل و آیلتس

بهترین مراکز برگزار کننده آزمون تافل و آیلتس کدام مراکز هستند؟ (®)

 

مراکز بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که تخصص آن‌ها برگزاری آزمون‌های آیلتس (®) و تافل (®) است و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را

مراکز برگزار کننده تافل و آیلتس

مراکز برگزار کننده تافل و آیلتس

انتخاب کرده و با مراجعه به آن در آزمون مورد نظرتان شرکت کنید. اما قبل از این انتخاب با ما همراه باشید تا برخی نکات مهم درباره این مراکز و ملاک‌هایی برای انتخاب‌تان را با هم مرور کنیم.
اولین نکته این است که مرکزی که انتخاب می‌کنید باید مجوز سازمان سنجش را داشته باشد و مورد تایید این سازمان باشد. لیست این مراکز در سایت سازمان سنجش موجود است و پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب مرکز برای آزمون به این سایت سری بزنید.

 

شاید فکر کنید انتخاب این مرکز برای آزمون تافل(®) و آیلتس (®) شما، در تعیین نمره‌تان بسیار موثر است، اما بدانید که این‌گونه هم نیست. چرا

مراکز برگزار کننده تافل و آیلتس

مراکز برگزار کننده تافل (®) و آیلتس (®)

که این آزمون‌ها، آزمون‌هایی استاندارد و در همه جا یکسان هستند. مصحح‌های آزمون تافل (®) و آیلتس (®) نیز همه تقریبا در یک سطح هستند. تنها بخش‌هایی که ممکن است در نمره شما تاثیری داشته باشد، بخش Speaking و Writing است که ممکن است مصحح‌های این بخش‌ها کمی با دیدگاه و سلیقه شخصی خود به شما نمره دهند که آن هم آن‌قدر ناچیز و کم است که می‌توان آن را نادیده گرفت.
پس لازم نیست برای یافتن یک مرکز وقت زیادی را صرف کنید و به جست‌وجو بپردازید. اکثر مراکز مورد تایید سازمان سنجش معیارهای لازم برای برگزاری این آزمون را دارند، علاوه بر این خیلی از مصحح‌های این مراکز با هم یکسان هستند.

اگر می‌خواهید مرکز معتبر و مطمئنی انتخاب کنید، باید چند نکته و معیار را برای خود مد نظر قرار دهید تا بتوانید به نتیجه درست برسید. 
•    مراحل ثبت‌نام آسان
•    کیفیت صدا در محل آزمون برای بخش Listening
•    کیفیت هدفون‌های مرکز برگزار کننده آزمون
•    کیفیت محل برگزاری آزمون
•    کیفیت و نحوه برخورد کارکنان مرکز
•    میزان تسلط و لهجه مصحح‌ها برای بخش Speaking
•    نحوه برخورد مصحح‌ها
•    و …
البته هستند مراکزی برای برگزاری آزمون آیلتس (®) و تافل (®) که عملکرد بهتری داشته‌اند و بیش‌تر داوطلبان و شرکت‌کنندگان آزمون‌ها از شرایط برگزاری و نتایج این مراکز راضی بوده‌اند و می‌توانید برای اطمینان خاطر آن‌ها را انتخاب کنید.
پروشات، ایرسافام، آیلتس تهران، دانشگاه آزاد جزو مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس (®) هستند که رضایت بیش‌تر شرکت‌کنندگان را توانسته‌اند کسب کنند.

مرکز پروشات که در بین این مراکز بیش‌ترین میزان رضایت را به خود اختصاص داده است، دلیل آن هم سایت جذاب و ساده آن برای ثبت‌نام، سهولت ثبت‌نام و امکان تعیین روز و ساعت امتحان، دسترسی راحت به محل برگزاری آزمون از همه نقاط تهران، سالن مناسب و با امکانات برای برگزاری آزمون در هتل لاله، ظرفیت 300 نفره، صدای مناسب و آکوستیک بودن سالن، رفتار خوب و قانون‌مدار پرسنل این مرکز از جمله عومال موفقیت این مرکز در برگزاری آزمون‌ آیلتس (®) بوده است.

یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌کنندگان در آزمون‌ آیلتس (®)، صدای نامناسب در بخش Listening است که باعث از دست دادن نمره و به دست نیاوردن نمره خوب در این بخش می‌شود. در مرکز پروشات این مشکل برطرف شده است و نه تنها فایل صوتی در هدفون‌هایی که در اختیار شماست، پخش می‌شود که از بلندگوهای قوی سالن نیز هم‌زمان می‌توانید به صدا گوش دهید تا اگر هدفون شما مشکلی پیدا کرد از صوت عقب نمانید.
یکی از نقاط ضعف این مرکز، جدا بودن محل آزمون Speaking از بقیه بخش‌هاست که باید به سعادت آباد بروید. البته شما می‌توانید ساعت و روز این آزمون را از قبل در پنل خود در سایت این مرکز مشخص کنید. با این حال هیچ مشکل دیگری در این بخش وجود ندارد و همه چیز طبق استاندارد پیش خواهد رفت.

ایرسافام نیز یکی دیگر از این مراکز است که توانسته رضایت نسبی داوطلبان را جذب کند. در این مرکز شما می‌توانید به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید و هزینه آزمون را نیز پرداخت کنید. هدفون‌های موجود در این مرکز نیز از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردارند. یکی دیگر از مزیت‌های این مرکز این است که می‌توانید زمان آزمون Speaking را مشخص کنید.

مرکز آیلتس تهران (®) نیز سطح رضایت نسبی در بین مخاطبان دارد که از نقاط ضعف آن در بین نظرات شرکت‌کنندگان آزمون، می‌توان به صدای بد در حین آزمون Listening اشاره کرد.
درباره نحوه برگزاری آزمون‌ها در دانشگاه آزاد نیز باید بدانید که کیفیت صدا در این مراکز نیز قابل قبول است، هر چند که برخی از شرکت کنندگان در این آزمون از کیفیت بد صدا ناراضی بوده‌اند؛ اما بیش‌تر داوطلبان از کیفیت صدا و بلندگوها و هدفون‌ها رضایت داشته‌اند.
در مورد مرکز دین و دانش هم بیش‌تر نظرات مثبت بوده و از کیفیت سالن و نحوه خوب برخورد پرسنل تا کیفیت قابل قبول صدا در این مرکز نشان دارد.
مرکز خاتم تهران، سازمان سنجش، آمیر بهادر، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی یزد جزو مراکز برگزارکننده آزمون تافل (®) هستند که رضایت بیش‌تر شرکت‌کنندگان را توانسته‌اند کسب کنند. عواملی از جمله کیفیت تجهیزات، شرایط برگزاری آزمون، برخورد عوامل، سکوت برگزاری آزمون در انتخاب این مراکز دخیل میباشند.

هر کدام از این مراکز نقاط ضعف و قوتی دارند که شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید و روز آزمون با خیالی راحت فقط به خود آزمون و نمره‌ای باید کسب کنید، بیندیشید. تنها نکاتی که باید برای این انتخاب مد نظر قرار دهید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question