راه کارهای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری آسان زبان
آیا از زبان انگلیسی خسته شدهاید؟
 آیا نگران هستید که آنطورکه باید و شاید نمیتوانید انگلیسی را یاد بگیرید؟
شاید هم دلتان میخواهد انگلیسی را بیشتر از این در زندگی و انجام کارهای مورد علاقه تان بکار ببرید!
میخواهم این مژده را به شما بدهم که راهی شگفتانگیز وجود دارد تا انگلیسی را بهتر یاد یگیرید و حین یادگیری آن از پیشرفت لذت ببرید.

اگر انگلیسی زبان دوم شماست، در هر سطحی هستید و با هر روشی که یاد میگیرید، میتوانید با عادتهایی سرگرم کننده، طبیعی و راحت از فرصتهای جدید بهره ببرید، تمرین کنید و در انگلیسی پیشرفت کنید. اگر این نصیحت را به جان بخرید و تصمیم بگیرید آن را به کار ببرید، یادگیری تان متحول میشود و چشمانداز جدیدی بدست میآورید و با نسخۀ جدید و تازهای از انگلیسی آشنا میشوید. دیگر انگلیسی برایتان یکنواخت نخواهد بود و خودتان هم دیگر آن فرد قبلی نخواهید بود.
در اینجا چند پیشنهاد فوقالعاده ارائه میشود تا به واسطۀ آنها بتوانید انگلیسی را در برنامۀ روزمره تان بگنجانید.

به پادکست های انگلیسی گوش کنید!

میتوانید برنامههای صوتی را به صورت رایگان دانلود کنید و روی ipod ، تلفن همراه و یا mp3 player اجرا کنید. میتوانید به اخبار روزانه یا برنامههای مخصوص یادگیری انگلیسی یا هر برنامۀ مورد علاقه تان گوش کنید. Podcast ها گسترده اند و هیچ محدودیتی برای کیفیت و کمیت موارد گنجانده شده در آن وجود ندارد. برای اینکه بهتر بتوانید از زمان خود استفاده کنید، پیشهاد میکنیم فایلهای صوتی را هنگام رانندگی در ماشین خود، وقتی سوار اتوبوس هستید و یا موقع پیاده روی گوش کنید.

آیا میدانیدpodcast  ها را به صورت رایگان از کجا دانلود کنید؟

  • راه اول) پادکست های ESL برای یادگیری انگلیسی طراحی شدند و برای یافتن آنها میتوانید عبارت “ESL podcast” را جستجو کنید.

اگر “English Podcasts” را جستجو کنید ممکن است سایتهای انگلیسی زبان زیادی را پیدا کنید که صرفاً برای یادگیری انگلیسی ایجاد نشدهاند. ESL مخفف English as a Second Language (انگلیسی به عنوان زبان دوم) می باشد.

  • راه دوم) پادکست های رایگان اساتیدآنلاین:

با مراجعه به قسمت پادکست های اساتیدآنلاین  و دانلود رایگان پادکست های آموزشی مناسب خودتان را دانلود کنید.

  • راه سوم) پادکست های مخصوص انگلیسی زبانان:

این پادکست ها گسترده و جذاب هستند؛ در آنها اخبار، برنامههای جالب فرهنگی، مصاحبه با موسیقیدانان موردعلاقهتان یا هر برنامهای برای پیشرفت زبان پخش می شود.

.به پورتال اخبار آمریکا (NPR) مراجعه کنید.
NPR از بزرگترین و بهترین سایتهای آمریکایی است و خود به تنهایی یک دنیاست. در بخش موسیقی یک فهرست هنرمندان همراه مصاحبههای زیادی با آنان وجود دارد و نیز مطالبی در مورد هر هنرمندی که فکرش را بکنید، در دسترس است.

 از برنامه itunes استفاده کنید.
– دانلود برنامۀ  iTunes
این برنامه رایگان دانلود میشود و بهترین راهنمای سایت است. برای دریافت کامل سایتهای انگلیسی باید به پایین صفحه روی گزینۀ “itunes store” کلیک کنید و کشور را به آمریکا یا هر کشور انگلیسیزبان تغییر دهید. روی صفحۀ اصلی itunes store لیستی از معروفترین سایتها در ایالات متحده را خواهید دید.
در اینجا به چند پادکست معروف زبان انگلیسی اشاره میکنیم (جهت دانلود کلیک کنید):

Radiolab 
World Cafe (Music)
All Songs Considered (Music)
50 Great Voices (Music)
Insights at the Edge (Spirituality)

به رادیوی آنلاین گوش کنید.

  • آیا میدانید با دسترسی به اینترنت میتوانید به طور زنده به رادیوی هر جای دنیا گوش کنید؟ در گوشیهای آیفون بخش radio application میتوانید tune-in را فعال کرده و ایستگاههای رادیویی مختلفی را بگیرید.

 

  • میتوانید TuneIn Radio را روی آیفون، آیپاد یا هر موبایلی با سیستم اندروید نصب کنید. این برنامه روی انواع ویندوز کامپیوتر هم قابلاجراست.

اگر تمام جملات رادیو را نفهمیدید، نگران نشوید. موقع گوش دادن به رادیو لازم نیست فکر کنید که در حال درس خواندن هستید و فقط با آرامش گوش کنید. به مرور مغزتان به آواها و فرکانس کلام آشنا میشود. اگر هر روز اینکار را انجام دهید، طی چند ماه پیشرفت زیادی حاصل خواهد شد و به زودی میتوانید کلمات جدیدی را بکار ببرید، راحت تر گوش می دهید و دیگر حرفهای انگلیسیزبانان را به راحتی متوجه خواهید شد.

  • کی و کجا به رادیو گوش کنیم؟

در ماشین، در منزل هنگام آشپزی، صبح هنگام لباس پوشیدن و هر موقعی که بتوانید با آرامش گوش کنید. رمز موفقیت در پیشرفت مهارت شنیداری این است که هر روز شرایطی آرام را فراهم کنید و به رادیو گوش فرا دهید.

سریالهای تلویزیونی موردعلاقهتان را هر روز ببینید.

شاید تا به حال این را هزاران بار شنیده باشید که اگر زبان تلویزیون را تغییر دهید و زیرنویس انگلیسی را فعال کنید، قدرت شنیداری بهتر خواهد شد. ولی بدانید که این راه خیلی خوبی است. البته راه بهتر و راحتتر اینست که تمام دی وی دی های یک سریال را در دسترس داشته باشید.
تمام فصلهای فیلم مورد علاقه تان را تهیه کنید و به ترتیب ببینید. بهترین کار اینست که تمام دی وی دی ها را بگیرید و هر شب یک بخش را با زیرنویس ببینید. اگر 70 تا 80 درصد آنرا متوجه شدید، سعی کنید بدون زیرنویس ببینید. نگران نباشید، زود عادت میکنید.

  • سریال دوستان (Friends) انتخاب خوبی است. به نظر میرسد بین افرادی که این سریال را دوست دارند با سطح بالای روانی
    یادگیری زبان

    راه کارهای یادگیری آسان زبان

    کلام رابطۀ مستقیمی وجود دارد. علتش اینست که این برنامه همۀ نسلها را با ویژگیهای دوست داشتنی آنها نشان میدهد و معیار جالب و خنده داری از فرهنگ آمریکایی است. این سریال 10 فصل و 250 بخش دارد.

 

 

  • سایر سریالهای پیشنهادی:
“Grey’s Anatomy”
 “The Big Bang Theory” 
 “Two and a Half Men”
 “Lost”
“How I Met Your Mother”

البته مهمترین مورد اینست که از دیدن یک سریال لذت ببرید.
دیدن فیلم خوب است ولی مشکل اینست که طولانی هستند و به سختی میتوان دیدن آنرا در برنامۀ هر روز گنجاند.

انگلیسی را همراه با شعر و موسیقی بیاموزید.

این بخشی از فرهنگ انگلیسی زبانان است که همه آنرا اجرا میکنند اما افراد کمی از آن بهره مند میشوند. اگر شعر یا ترانهای را دوست دارین، متن آنرا پیدا کنید تا بفهمید آهنگ به چه معناست. به این ترتیب، آهنگی که از قبل دوست داشتید را میتوانید بفهمید و کلماتش را به درستی تلفظ کنید. در اینجا به چند نکته اشاره میکنیم:
اگر بخشی از آهنگ را متوجه نشدید اصلاً مسئلهای نیست. حتی یک انگلیسی زبان هم ممکن است نیمی از یک ترانه را متوجه نشود و این کاملاً طبیعی است. فقط کافی است متن آنرا پیدا کنید.
اگر آیپاد یا آیفون دارید، ترانهها را به بخش آهنگها اضافه کنید. میتوانید همزمان با اینکه ترانه را میشنوید، متن آنرا نیز بخوانید. این راه خوب و آسانی است و در سفرهای طولانی مدت میتواند مفید باشد.

– برنامههای موسیقی NPR گزینۀ عالی برای دوستداران موسیقی است چون در آن، هماهنگی کاملی بین دیالوگ، موسیقی و فرهنگ وجود دارد. با احساسی که به موسیقی دارید، انگلیسی را هم یاد بگیرید.
حالا با خواندن این چند مورد، پیشنهاد بهتری برایتان داریم: با دقت به اطراف نگاه کنید. بله، انگلیسی در اطراف شماست و تا به حال دقت نکرده بودید.
بعداز خواندن این مقاله، پنج دقیقه در گوگل جستجو کنید و به آهنگهایی که میشنوید و فیلمهای تلویزیونی مورد علاقهتان و مواردی که تا به حال برایتان مهم نبودند دقت کنید.

دومین پیشنهاد ما اینست که عادتهای روزانه تان را تغییر دهید. اگر کاری را هر روز انجام دهید نه تنها سریعتر یاد میگیرید بلکه تکرار آن باعث میگردد آسانتر شود چون دیگر یک عادت شدهاست مثل اینکه هر روز مسواک بزنید و اگر یک روز آنرا انجام ندهید، حس خوبی نخواهید داشت.
به یاد داشتهباشید که اگر میخواهید در هر کاری بهترین باشید، باید هر روز و یا حداقل 5 یا 6 روز در هفته آنرا انجام دهید. انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما اینکه هر روز در معرض آن باشید به این معنا نیست که مجبورید حتما درس بخوانید.

این را بدانید اگر انگلیسی را صرفاً به عنوان یک درس بخوانید، آنرا یاد نخواهید گرفت. باید در آن غرق شوید و تمام رویاها و تمایلات خود را با انگلیسی عجین کنید.
آنهایی که به انگلیسی مسلط هستند، آنرا در شغل خود بکار میبرند و در محیطهای بینالمللی مثل Facebook همه با این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و این جزئی از زندگی روزمرهشان است و نمیتوانند بدون انگلیسی زندگی کنند و آنرا هرگز فراموش نمیکنند چون ماهیت آنها را تشکیل میدهد.
همۀ ما زبانآموزان اندکی را میشناسیم که واقعاً به انگلیسی مسلط هستند و واقعاً میخواهیم بدانیم چطور این مهارت را بدست آوردهاند و این را به استعداد طبیعی آنها، تلاش پیگیر و یا دانشگاهی که میرفتند نسبت میدهیم.

اگر از آنها بپرسید که چطور به این مهارت دست یافتند، آنها اینطور پاسخ میدهند:
روند یادگیری را با زندگیتان، احساستان و علایقتان پیوند دهید. برای اینکه در کاری بهترین باشید، باید هر روز آنرا انجام دهید و آنرا با اشتیاق انجام دهید. هیچ دانشگاه یا درآمد ماهانۀ خاصی نمیتواند اینکار را برای شما انجام دهد.

ارسطو میگوید:
“ما بازتابی از همان کاری هستیم که دائماً انجام میدهیم. پس بهترین بودن فقط یک عمل نیست بلکه یک عادت است.”

“We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.”
-Aristotle

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question