reading تافل ® برای آمادگی در آزمون با ۱۰ نکته آسان

reading تافل برای آمادگی در آزمون

reading تافل ® برای آمادگی در آزمون با 10 نکته آسان

آیا در حال آماده شدن برای آزمون تافل ® هستید؟ آیا در قسمت reading تافل ® به کمک نیاز دارید؟

آزمون تافل ® شامل 3-4 متن است. اکثر آن ها بیش از 700 کلمه دارند و معمولا شامل 12-15 سوال می شوند. شما 20 دقیقه زمان دارید تا به سوالات هر متن پاسخ دهید.

در اینجا ما قصد داریم نکاتی کلیدی برای آمادگی در قسمت reading تافل ® به شما ارائه کنیم. این نکات و استراتژی ها به شما کمک می کند تا نمره تافل ® خود را ارتقا دهید.

 

1- شما باید برای تافل ® مطالعه کنید.

بهترین راه برای ایجاد آمادگی در قسمت reading تافل ® ، مطالعه است.

ممکن است واضح به نظر برسد که بهترین راه برای آماده شدن مطالعه به مقدار لازم و در مورد گستره ای از موضوعات مختلف است.

موضوعات روز، سلامت، ورزش یا غیره. همچنین در فهرست مطالعه ی خود انواع رسانه ها اعم از کتاب، متون آنلاین و مجلات را قرار دهید.

این یک استراتژی بلندمدت است. اگر شما فکر می کنید که روزی در آزمون تافل ® شرکت خواهید کرد، همین امروز شروع کنید و روزانه مدتی را صرف خواندن انگلیسی کنید.

 

2- دفترچه ای از لغات تهیه کنید.

اگر شما در حال مطالعه برای تافل ® هستید، همیشه یک دفترچه یادداشت و یک دیکشنری در کنار خود داشته باشید. هر زمانی که به کلمه ی جدیدی برخوردید، آن را در دفترچه ی خود یادداشت کنید تا بعدا آن را مطالعه کنید.

این موضوع باعث می شود تا یک دایره لغت قوی داشته باشید که کمک بزرگی در قسمت reading تافل ® محسوب می شود.

 

3- آزمون های گذشته را تمرین کنید.

شما نیاز دارید تا همیشه به خاطر داشته باشید که تافل ® یک آزمون استاندارد است. این بدین معناست که همیشه از یک فرمت خاص تبعیت می کند. زمانی که شما آزمون های گذشته را بررسی کنید، با راحتی بیشتری با آزمون خود کنار خواهید آمد.

4- تمرین کنید تا در محدوده ی زمان تعیین شده بمانید.

زمانی که شما آزمون آزمایشی دارید، یک زمان سنج در کنار خود قرار دهید تا بتوانید مطمئن شوید که سوالات هر قسمت را در کمتر از 20 دقیقه به اتمام می رسانید. به یاد داشته باشید که در آزمون اصلی پس از تمام شدن وقت شما، دیگر به سوالات دسترسی نخواهید داشت. لذا مهم است که در زمان مورد نظر به سوالات پاسخ دهید. شاید در ایتدا این موضوع سخت باشد ولی با تمرین کردن، برای شما ساده خواهد بود.

 

5- سطحی خواندن را یاد بگیرید.

در زبان انگلیسی، سطحی خواندن به معنای خواندن سریع متن و درک آن به کمک استخراج جزئیات مهم در یک چشم به هم زدن است. این یک مهارت ضروری برای قسمت reading است. این تکنیک را با نزدیک تر شدن به آزمون اصلیتان تمرین کنید.

 

6- خلاصه کردن را یاد بگیرید.

هیچ وقت تصور نکنید که هنگام خواندن یک متن، مفهوم آن را فهمیده اید. همیشه در انتهای هر بند توقف کنید و سعی کنید چیزی را که خواندید، خلاصه کنید (حتی به صورت زمزمه).

 

7- هایلایت کنید (اگر نیاز دارید).

هایلایت کردن نکات مهم مثل لغات، تاریخ ها و مکان ها ممکن است باعث شود که احساس آرامش پیدا کنید و تفکرات خود را نظم ببخشید.

8- حدس زدن معنای کلمات را تمرین کنید.

زمانی که شما با یک کلمه ی جدید روبرو می شوید، چه می کنید؟ می هراسید؟ از دیکشنری کمک می گیرید؟ هیچ کدام از اینها این ها به شما کمکی نخواهند کرد. شما باید یاد بگیرید که معنای لغات را به کمک متن و یا لغات و بندهای مجاور حدس بزنید. مطالعه زیاد شما را در این تکنیک قدرتمند می کند.

 

9- یاد بگیرید که ضمیرها را به درستی انتخاب کنید.

زمانی که صحبت می کنید، واضح است که بین ضمایر he، she و it تفاوت بسیاری است. این مساله در reading هم صادق است. یاد بگیرید که به این ضمایر موجود در متن ها اهمیت بدهید و بفهمید که به چه چیزی ارجاع می دهند، مخصوصا اگر چندین شخصیت در متن حاضر بود. این مساله می توان به بهای درست یا نادرست جواب دادن به یک سوال تمام شود.

 

10- آرامش خود را حفظ کنید.

در راستای فهمیدن منظور یک متن، شما باید آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید کاملا روی آن تمرکز داشته باشید. اگر شما نگران باشید ممکن است نکات مهم را جا بیندازید. با نفس عمیق کشیدن در حین آزمون، یوگا ! و یا هر تکنیک دیگر آرامش خود را حفظ کنید.

 

موفق باشید

سیدمسیح موسوی زاده

اساتید آنلاین

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question