استراتژی موفقیت در آزمون DELF: راهنمای دستیابی به نمره بالا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه را دارید مطمئنا نیاز خواهید داشت مدارک مختلفی را تهیه کنید که مدرک DELF یکی از مهم ترین آن هاست. مدرک DELF دیپلم آموزش زبان فرانسه است و همان طور که قبلا اشاره کردیم، برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند یک مدرک ضروری به شمار می آید. آزمون دلف شامل سطوح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته است که کسب موفقیت در هر کدام از این سطوح مزایای بی شماری برای دارندگان آن فراهم می کند. جهت موفقیت در آزمون delf لازم است استراتژی و نکات مهمی را رعایت نمایید تا بتوانید بالاترین نمره و امتیاز را از این آزمون کسب کنید. اگر شما نیز قصد دارید در آزمون زبان فرانسه delf شرکت کنید، پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه باشید. 

آزمون آزمایشی DELF

استراتژی موفقیت در آزمون DELF

در کلاس آموزشی ثبت نام کنید

اولین قدم و استراتژی برای موفقیت در آزمون و یادگیری زبان فرانسه این است که در آموزشگاه ها و کلاس های معتبر آموزش زبان ثبت نام کنید. هم چنین می توانید از یک معلم خصوصی نیز کمک بگیرید. البته ثبت نام در کلاس های آموزشی به شما کمک خواهد کرد که با تجربیات سایر دانشجویان آشنا شوید و مهارت های گفتاری و شنیداری خود را تقویت کنید.

سطوح مورد نظر خود را انتخاب کنید

همان طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، آزمون یا مدرک دلف دارای سطوح متفاوتی است که هر کدام آن ها منابع مخصوص به خود را دارند. در قدم بعدی لازم است سطح و مدرک مورد نیاز خود را مشخص کنید و براساس آن برای آزمون و یادگیری زبان اقدام نمایید.

از منابع و کتاب های یادگیری زبان استفاده کنید

آیا به دنبال بهترین منابع برای آزمون delf هستید؟ می توانید با مراجعه به وبسایت www.france-education-international.fr با بهترین لیست کتاب و منابع جهت یادگیری زبان فرانسه و موفقیت در آزمون دلف آشنا شوید.

برنامه ریزی کنید

استراتژی موفقیت در آزمون DELF: راهنمای دستیابی به نمره بالا
استراتژی موفقیت در آزمون DELF: راهنمای دستیابی به نمره بالا

یک برنامه مطالعاتی منظم ترتیب دهید و سعی کنید به آن پایبند باشید. برای مطالعه این آزمون روزهایی که بیشترین تمرکز و بازدهی را دارید انتخاب نمایید. ایده خوبی است که در این راه از یک مشاور یا حتی افرادی که در آزمون دلف شرکت کرده اند و به موفقیت رسیده اند کمک بخواهید. هم چنین می توانید در انجمن یا تالارهای گفت و گو هم شرکت نمایید.

مثبت اندیش باشید

برای موفقیت در آزمون زبان فرانسه پیش از هر چیز لازم است تمرکز و آرامش ذهنی داشته باشید. مثبت فکر کنید و به استعداد و توانایی های خود ایمان داشته باشید. هم چنین می توانید با شرکت در آزمون های آزمایشی با بررسی سطح زبان خود، جهت کسب نمره بالاتر تلاش بیشتری داشته باشید.

به منابع رسانه ای گوش دهید

برای اینکه زبان و به ویژه مهارت شنیداری یا Listening خود را افزایش دهید سعی کنید به ایستگاه های رادیویی اصلی فرانسه گوش دهید. می توانید ویدیوهای آموزشی یا فیلم و سریال های فرانسوی را هم مشاهده کنید. با رعایت این نکته هم به تقویت مهارت شنیداری و گفتاری خود کمک می کنید و هم از اخبار و اطلاعات روز دنیا آگاه می شوید.

از زیرنویس استفاده نکنید

همان طور که در استراتژی قبلی به آن اشاره کردیم، دیدن فیلم و سریال ها منابع خوبی برای یادگیری زبان فرانسه هستند اما به این نکته توجه داشته باشید که برای دیدن فیلم های فرانسوی برای تقویت زبان بیش از اندازه از زیرنویس استفاده نکنید.

به این خاطر که استفاده از زیرنویس منجر می شود توجه شما از هدف اصلی که همان یادگیری و درک مطلب زبان است دور بماند. هنگام دیدن فیلم سعی کنید به لهجه های مختلفی که در برخی از کشورهای فرانسوی زبان وجود دارد نیز آشنا شوید. گوش کردن به موسیقی های فرانسوی نیز گزینه ای مناسب برای یادگیری صداهای زبان است.

به زبان فرانسوی صحبت کنید

مطمئنا جهت آماده شدن برای آزمون زبان فرانسه و به طور کلی فراگیری این زبان در کلاس های آموزشی ثبت نام کرده اید. پس از این فرصت استفاده نمایید و با دوستان و هم کلاسی های خود به زبان فرانسوی صحبت کنید. مهم نیست که لهجه مناسبی ندارید یا کلمات را به درستی بیان نمی کنید. می توانید یک موضوع مشخصی را تعیین کنید و در رابطه با آن به زبان فرانسوی سخن بگویید. این کار علاوه بر تقویت زبان به شما کمک خواهد کرد که مهارت گفتاری یا Speaking را نیز افزایش دهید. 

به اندازه کافی استراحت کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما مهم ترین استراتژی برای موفقیت در آزمون زبان فرانسه دلف، این است که به خود برسید و استراحت کافی داشته باشید. مطمئنا برای آزمون ماه ها مطالعه و تلاش کرده اید پس برای اینکه بتوانید در روز آزمون آمادگی و تمرکز بالایی داشته باشید لازم است از نظر جسمی و روحی سالم و آرام باشید. خواب کافی داشته باشید، از برنامه غذایی سالم غافل نشوید و مثبت اندیش باشید. هم چنین می توانید با برخی تمرینات و حرکات ورزشی مانند یوگا به آرامش درونی برسید.

واژگان و عبارات مهم را مرور کنید

احتمالا این جمله را بسیار شنیده اید که موفقیت در هر چیز با تکرار آن بدست می آید. برای اینکه بتوانید در آزمون زبان فرانسه آمادگی بیشتری داشته باشید، لیستی از مهم ترین و پرتکرارترین لغات و عبارات در منابع یا آزمون های پیشین جمع آوری کنید و آن ها را به طور منظم به ویژه شب امتحان مرور نمایید.

بر روی دستور زبان و تلفظ دقت کنید

یکی از مواردی که هنگام دریافت گواهی نامه DELF مهم است این است که تلفظ صحیح داشته باشید و به خوبی با دستور زبان و گرامر آن آشنا باشید. اگر معلم خصوصی دارید یا به کلاس آموزشی می روید، از استاد بخواهید که لیست واژگان مهم و پیچیده از لحاظ گفتاری را برای شما تهیه کند. سپس آن لیست را تمرین کنید تا بتوانید تلفظ صحیح هر کلمه را فرا بگیرید.

اگر از ویدیو و فیلم های آموزشی استفاده می کنید به لهجه و تلفظ افراد دقت داشته باشید. می توانید لیستی از کلمات و عبارات دشوار را تهیه کرده و به تمرین و تکرار آن ها بپردازید.

بهترین راه یادگیری گرامر و دستور زبان استفاده مکرر از آن است. سعی کنید با یک دوست یا هم کلاسی خود با به کار گیری گرامر و صحبت به زبان فرانسه در یادگیری و تقویت مهارت به یکدیگر کمک کنید. 

تایپ کردن را آموزش ببینید

احتمالا در امتحان  Writing نیاز خواهید داشت جملات و واژگان زبان فرانسه را تایپ کنید و یا بنویسید. بنابراین مهم است که در طول یادگیری زبان فرانسه بر روی این مهارت نیز به خوبی تمرین کرده و نحوه نوشتن لغات و جملات زبان فرانسوی را آموزش بگیرید تا بتوانید از این قسمت بالاترین نمره و امتیاز را کسب کنید.

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

اگر می خواهید با نحوه سوالات، تعیین مهارت و ارزیابی سطح زبان و مدیریت زمان هنگام آزمون آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما در آزمون آزمایشیDELF ثبت نام کنید. با این کار می توانید با مهم ترین سوالات آشنا شوید، سطح مهارت خود را بسنجید و بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و از همه مهم تر جهت پاسخ گویی به سوالات در امتحان اصلی، مدیریت زمان خوبی داشته باشید.

ما در اساتید آنلاین با بیش از چهارسال تجربه در حوزه برگزاری آزمون های تخصصی ، آزمون آزمایشی DELF A2 و DELF B2 را مطابق با آزمون اصلی دلف شبیه سازی کرده ایم تا شما متقاضیان این آزمون بتوانید در شرایط واقعی آزمون ، خود را ارزیابی کنید. همچنین شما در هر مکان و زمان میتوانید در آزمون آزمایشی DELF  شرکت کنید و محدودیتی در این خصوص نخواهید داشت. ضمن آن که، در هزینه های شما هم بسیار صرفه جویی خواهد شد و می توانید با هزینه ی مقرون به صرفه در این آزمون شبیه سازی شده شرکت کنید. شرکت در آزمون آزمایشی DELF  به شما کمک خواهد کرد تا با ارزیای دقیق سطح زبان خود هدفمندتر از قبل مشغول به یادگیری زبان فرانسوی شوید.

 آزمون DELF

سوالات را پیش بینی کنید

این مورد را نیز می توان در تکمیل استراتژی قبلی به عنوان یک راه موثر در موفقیت شما جهت کسب یابی بالاترین نمره در آزمون زبان فرانسه delf برشمرد. اگر به هر دلیلی در آزمون های آزمایشی ثبت نام نکرده اید، سعی کنید منابع و تست های قدیمی را جست و جو کرده و آن ها را مرور نمایید. هم چنین بهتر است با منابع و موضوعات مطالعاتی در هر کدام از سطوح زبان دلف آشنا باشید.

اگر پاسخی ندارید به سوال بعدی بروید

این ترفند در جلسه آزمون زبان DELF برای شما موثر خواهد بود. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان عادت دارند هنگام آزمون به ترتیب از سوال شماره 1 شروع به بررسی سوالات می کنند و هنگامی که با یک سوال سخت مواجه می شوند زمان زیادی را بابت پاسخ گویی به آن سوال صرف می کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما پاسخ گویی کامل به تمام سوالات نیست بلکه این است که نمره و امتیاز خود را به بالاترین حد برسانید. بنابراین پیش از هر چیز با مدیریت زمان بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و به سوالات مهمی که اطلاعات کافی از آن ها دارید پاسخ دهید.

از منابع مختلف کمک بگیرید

برای یادگیری و تسلط در زبان فرانسه تنها به منابع رسانه ای اکتفا نکنید. شما می توانید از طرق مختلف برای تقویت مهارت زبان خود استفاده کنید. از کتاب و مجلات فرانسوی استفاده کنید. هم چنین می توانید از روزنامه ها و مقالات علمی کمک بگیرید.

روش یادگیری مخصوص به خود را پیدا کنید

اگر چه در این مقاله منابع و استراتژی های مختلفی برای یادگیری زبان فرانسه و موفقیت در آزمون دلف معرفی شد اما برای دستیابی به نمره بالاتر و اخذ مدرک  delfبهتر است استراتژی و روش یادگیری مخصوص به خود را پیدا کنید.

برخی افراد ترجیح می دهند از پادکست یا اپیلیکیشن های آموزش زبان استفاده کنند، برخی دیگر با ثبت نام در کلاس های آموزشی به موفقیت مورد نظر خود می رسند و برخی ممکن است تمرین خصوصی با یک معلم را به حضور در آموزشگاه های زبان ترجیح دهند.

در هر صورت استراتژی و روش های مختلف زبان را امتحان کنید و هر کدام که برای شما کارایی و بازدهی بیشتری دارند را ادامه دهید.

پشتکار داشته باشید

در اجرای برنامه آموزشی خود پشتکار داشته باشید و به زودی نا امید نشوید. توجه داشته باشید که برای موفقیت در هر حرفه ای لازم است ثابت قدم بوده و برای دستیابی به مهارت در آن حوزه تا حد توان تلاش و پیگیری داشته باشید. آموزش زبان نیز از این امر مستثنی نیست. بنابراین اگر می خواهید پیشرفت چشمگیری در زبان فرانسه داشته باشید و مدرک دلف را به دست بگیرید تلاش کنید و در راه یادگیری صبور و ثابت قدم باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question