معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه برشا

دانشگاه برشا

دانشگاه برشا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی ایتالیایی است که در شهر برشا، ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1982 تاسیس شد.

دانشگاه برشا کار خود را با سه دانشکده پزشکی و جراحی، مهندسی، اقتصاد و بازرگانی شروع کرد. این دانشگاه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مدرک اعطاء می کند. خدمات مشاوره، تدریس خصوصی، اتاق کامپیوتر و اتاق‌های چندرسانه‌ای، کتابخانه، خدمات آنلاین، مراکز گسترده تحقیقات علمی، خوابگاه، سالن‌های غذاخوری، تجهیزات ورزشی و دوره‌های زبان ایتالیایی برای دانشجویان خارجی بخش از امکانات این دانشگاه است.

شهر برشا به دلیل وجود کارخانه ها و صنایع مهم یکی از ثروتمندترین شهرهای ایتالیاست. امکانات این شهر حتی از بسیاری از شهرهای بزرگ و تاریخی ایتالیا بهتر است. این شهر کوچک با افتتاح مترو در سال 2013 یکی از کوچکترین شهرهای جهان با متروی اختصاصی شد.

تاریخچه

در دهه 60 میلادی مقامات برشا برای راه اندازی یک دوره دوساله مهندسی با دانشگاه پلی تکنیک میلان مذاکراتی را آغاز کردند. اما این پروژه به دلیل هزینه های سنگین که از سوی پلی تکنیک میلان درخواست شده بود به سرانجام نرسید. در سال 1964 میلادی دانشکده مدیریت صنعتی با ارائه دوره های دوساله (معادل فوق دیپلم) در این شهر ایجاد شد.

این تلاش ها در نهایت در سال 1982 میلادی به ثمر نشست و دانشگاه با سه دانشکده پزشکی و جراحی، مهندسی، اقتصاد و بازرگانی کار خود را شروع کرد. در سال 1996 دانشکده حقوق نیز به سایر دانشکده ها افزوده شد. از آن زمان این دانشگاه همواره در حال رشد بوده است.

دانشگاه برشا

تحصیل در دانشگاه برشا

دانشگاه برشا بیش از 14 هزار دانشجو دارد. این دانتشجویان در 4 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این 4 دانشکده عبارتند از:

  • پزشکی و جراحی
  • مهندسی
  • اقتصاد و بازرگانی
  • حقوق

براساس رتبه‌بندی سایت معتبر QS در سال 2021 دانشگاه برشا در جایگاه 800-751 جهانی قرار دارد. همچنین بر اساس رته بندی تایمز 2020 این دانشگاه در رتبه 600-501 دانشگاه های جهان قرار می گیرد.

دپارتمان ها

بر اساس اطلاعات سال 2022 این دانشگاه داری 8 دپارتمان است. این دپارتمان ها عبارتند از:

  • اقتصاد و مدیریت (DEM)
  • مهندسی عمران، معماری، زمین، محیط زیست و ریاضیات (DICATAM)
  • مهندسی اطلاعات (DII)
  • حقوق (DIGI)
  • مهندسی مکانیک و صنایع (DIMI)
  • پزشکی مولکولی (DMMT)
  • علوم بالینی و تجربی (DSCS)
  • تخصص های پزشکی- جراحی، علوم رادیولوژی و بهداشت عمومی (DSMC)

تحصیل به زبان انگلیسی

در این دانشگاه اکثر رشته ها به خصوص در دوره کارشناسی به زبان ایتالیایی ارائه می شود. با این حال در این دانشگاه رشته های متعددی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. برای اطلاع دقیق از این رشته ها بهتر است به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

بر اساس آخرین آمارها در حدود 7 درصد دانشجویان دانشگاه برشا خارجی هستند.

دریافت پذیرش

این دانشگاه برای پذیش سخت گیری های خاص خود را دارد. در مقطع کارشناسی تقریبا 39 درصد متقاضیان پذیرش می شوند. این آمار در کارشناسی ارشد و دکترا حتی کمتر نیز می شود.

دانشجویان دانشگاه برشا از طریق آزمون ورودی پذیرش می شوند. از آنجا که شرایط پذیرش در هر مقطع تحصیلی و برای هر رشته متفاوت است، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question