معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین یکی از برترین دانشگاه های مهندسی اروپاست. همانطور که از نام این دانشگاه مشخص است، در شهر تورین ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه قدیمی یکی از کهن‌ترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا و از بهترین دانشگاه‌های جهان در زمینه معماری و مهندسی به حساب می‌آید.

بیش از ۱۵۰ سال است که دانشگاه پلی تکنیک تورین موضوعات آموزشی، تحقیقاتی و فنی را در بالاترین سطح اروپا تدریس می کند. این دانشگاه از 5 پردیس تشکیل شده است. از این تعداد 3 پردیس متعلق به گروه فنی مهندسی و 2 پردیس متعلق به گروه معماری است.

بیش از 33 هزار پانصد دانشجو در دانشگاه پلی تکنیک تورین مشغول به تحصیل هستند.

تاریخچه

دانشگاه پلی‌تکنیک سلطنتی تورین در سال 1906 تأسیس شد. با این حال ریشه اصلی این دانشگاه به مدرسه فنی مهندسی تورین باز می گردد که در سال 1859 تأسیس شد) و Museo Industriale Italiano (موزه صنعت ایتالیا) در سال 1862 توسط وزارت کشاورزی، تجارت و صنعت تأسیس شد.

این مدرسه در زمان شروع انقلاب صنعتی ایتالیا تاسیس شد و نقش مهمی در پیشرفت صنعت در تورین داشت. در اوایل قرن بیستم این مدرسه به دانشگاه پلی تکنیک سلطنتی تبدیل شد. مهمترین هدف این دانشگاه در ابتدا صنعت هوانوردی بود. اما به مرور همه رشته های فنی و به خصوص معماری نیز در آن شکل گرفت.

دانشجویان از سرتاسر ایتالیا به این دانشگاه می آمدند تا از امکانات فوق العاده و آزمایشگاه های پیشرفته آن استفاده کنند. در طول جنگ جهانی دوم بخش های زیادی از این دانشگاه توسط بمباران نیروی های متفقین از بین رفت.

پس از جنگ به جای بازسازی دانشگاه قدیمی تصمیم گرفته شد دانشگاه جدید در منطقه کروستا ساخته شود.

در سال 1958 میلادی ساختمان های جدید دانشگاه در این منطقه ساخته شد. در دهه 1990، پردیس های آموزشی جدیدی در الساندریا، بیلا، ایورا و موندووی افتتاح شد.

از آن زمان تاکنون این دانشگاه همواره در حال گسترش بوده و امکانات فراوانی به آن افزوده شده است.

تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین به سبک دانشگاه های آمریکایی ساخته شده است. در این سبک از دانشگاه ساختمان های چند منظوره، آزمایشگاه ها و مراکز خدماتی دانشجویان همگی در یک مجموعه بزرگ واقع شده اند. بنابراین دانشجو برای استفاده از خوابگاه، رستوران، آزمایشگاه و … نیازی به خروج از محوطه دانشگاه ندارد.

قلعه تاریخی والنتینو که متعلق به قرن هفدهم است پردیس اصلی دانشگاه محسوب می شود. این پردیس متعلق به گروه معماری است و 23000 متر مربع مساحت دارد.

مجتمع بزرگ در corso Duca degli Abruzzi  با 122000 متر مربع، پردیس اصلی مهندسی است. این پردیس در سال 1958 افتتاح شد و در طی سال های بعد گسترش یافت. یک مجتمع مدرن به مساحت 170000 متر مربع در مجاورت ساختمان اصلی، از جمله مناطق اختصاص داده شده به دانشجویان، برای فعالیت های تحقیقاتی، انتقال فناوری و خدمات است.

جدیدترین پردیس دانشگاه ساختمان Design and Sustainable Mobility Citadel است که در کنار کارخانه فیات قرار دارد.

موزه بایگانی پلی تکنیک نیز بخش مهمی از این دانشگاه است. این موزه وظیفه ثبت و نگهداری دستاوردهای دانشگاه پلی تکنیک تورین را بر عهده دارد. این موزه همچنین با برگزاری نمایشگاه ها، کارگاه ها و کنفرانس ها، فعالیت هایی را برای اشاعه فرهنگ علمی و فناوری انجام می دهد.

بیش از 30 درصد دانشجویان این دانشگاه را زنان تشکیل می دهند. همچنین حدود 16 درصد دانشجویان دانشگاه از دیگر کشورها به این دانشگاه آمده اند.

پلی تکنیک تورین

دوره ها

در این دانشگاه 28 گرایش در سطح کارشناسی و 32 گرایش در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد. همچنین 24 رشته برای تحصیل در مقطع دکترا در دسترس دانشجویان است.

18 رشته این دانشگاه به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود. میانگین سن دانشجویان کارشناسی 24 و میانگین سن دانشجویان کارشناسی ارشد 26 سال است.

نرخ اشتغال دانشجویان دوره دوم کارشناسی ارشد یک سال پس از فارغ التحصیلی 74.5 درصد است.

دپارتمان ها

این دانشگاه از 11 دپارتمان آموزشی و تحقیقاتی تشکیل شده است. دپارتمان ها وظایف هماهنگی، ارتقای پژوهش، سازماندهی و مدیریت فعالیت آموزشی را بر عهده دارند. این دپارتمان ها عبارتند از:

  • General Motors Powertrain Europe: یک مرکز تحقیقاتی در مدرسه درگیر توسعه موتورهای هیبریدی و دیزلی
  • معماری و طراحی
  • کنترل و مهندسی کامپیوتر
  • انرژی
  • الکترونیک و مخابرات
  • مهندسی محیط زیست، زمین و زیرساخت
  • مدیریت و مهندسی تولید
  • مهندسی مکانیک و هوافضا
  • علوم و فناوری کاربردی
  • مهندسی سازه، ژئوتکنیک و ساختمان
  • علوم ریاضی
  • گروه بین دانشگاهی مطالعات و برنامه ریزی منطقه ای و شهری

همکاری های بین المللی

دانشگاه پلی تکنیک تورین از سوی کمیسیون اروپا عنوان دانشگاه اروپایی را دریافت کرده است. این دانشگاه به همراه 6 دانشگاه فنی اروپایی دیگر اتحاد UNITE (شبکه دانشگاهی برای نوآوری، فناوری و مهندسی) را تشکیل داده است. هدف از این پروژه ایجاد پردیس های فرا اروپایی، ارتقای همکاری علمی بین اعضا و تقویت انتقال دانش بین کشورها است. این اتحاد شامل Technische Universität Darmstadt، دانشگاه آلتو، موسسه سلطنتی فناوری KTH، دانشگاه پلی تکنیک تورین، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا و دانشگاه لیسبون است.

این دانشگاه همچنین با دانشگاه تاشکند ازبکستان همکاری دارد.

دوره های آموزشی

دوره های آموزشی این دانشگاه عبارتند از: معماری، مهندسی معماری، طراحی صنعتی، مهندسی هوافضا، مهندسی خودرو، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی، فیزیک مهندسی، مهندسی مواد، مکانیک. مهندسی، مکاترونیک، مهندسی معدن، مهندسی هسته ای، فناوری نانو، مهندسی تولید، مهندسی نفت، مهندسی مخابرات و مهندسی نساجی.

شرایط اخذ پذیرش

اخذ پذیرش بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت است. اما برای ثبت درخواست پذیرش به صورت آنلاین، ثبت‌نام کردن اولین مرحله‌ای است که باید انجام داد. تکمیل فرم مربوطه (Application Form) تنها حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین برای تکمیل این فرم، محدودیت زمانی وجود ندارد و افراد میتوانند در دفعات متعددی آن را کامل کنند.

برای ورود یا همان Log in، دانشجویان باید نام و رمزعبوری را که توسط ایمیل دریافت کرده‌اند، وارد کنند. در این مرحله از افراد خواسته می‌شود که بخش‌های مربوطه را پشت سر هم پر کنند.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک تورین به شرح زیر است:

  • گذرنامه
  • اجازه اقامت
  • رزومه
  • مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی
  • ریز نمرات رسمی
  • پورتفولیو
  • مدرک زبان
  • مدارک دیگری که به اقتضای رشته تحصیلی مورد نیاز است.

بعد از تکمیل تمامی اطلاعات، دانشجویان در این مرحله باید درخواست خود برای گرفتن پذیرش ارسال کنند. در این مرحله افراد باید هزینه لازم برای ثبت درخواست پذیرش را بپردازند. این هزینه (Application fee) برابر ۲۰ یورو و غیر قابل بازگشت است.

دانشجویان غیر اروپایی که خارج از ایتالیا زندگی می‌کنند، باید در سفارت ایتالیا نیز پیش ثبت نام کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question