معرفی بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر ونیز

شهر ونیز

شهر ونیز یکی از خاص ترین شهرهای جهان است. این شهر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان است و هر ساله میلیون ها گردشگر از ایتالیا و سایر نقاط جهان راهی این شهر می شوند. شهر ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است.

این شهر متشکل از جزیره های بسیار کوچک است. جزیره‌ها به وسیله کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد. هیچ خودرویی در این شهر وجود ندارد.

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. بر اساس آمارها تا پیش از همه گیری کرونا سالانه 20 میلیون نفر از این شهر دیدن می کردند.

این شهر میزبان یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم جهان یعنی جشنواره فیلم ونیز است. جشنواره فیلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به‌شمار می‌آید. به جز این جشنواره در این شهر کارناوال های بزرگی برگزار می شوند که معروفترین آنها کارناوال ونیز است.

این کارناوال هرساله حدود اوایل فوریه برگزار می‌شود. این کارناوال که از قدیمی‌ترین و مشهورترین جشن‌های جهان است، هر سال ۵۸ روز پیش از عید پاک آغاز به کار می‌کند. فلسفه استفاده از ماسکهای خاص در این کارناوال، به از بین بردن اختلاف ظاهری بین طبقات غنی و فقیر باز می‌گردد.

به‌غیر از ماسک‌ های کارناوال، کریستال‌ های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان دیدنی‌است.

تاریخچه

پیشینه این شهر به درستی مشخص نیست اما آثاری وجود دارد که انسان های ماقبل تاریخی نیز در این منطقه حضور داشته اند. شکل امروزی شهر ونیز ۸۰۰ سال بعد از میلاد مسیح شکل گرفت. تولید نمک و حمل و نقل دریایی باعث رونق این شهر شد. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ‌نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ میلادی با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به‌طور رسمی ایجاد شد.

بین سال‌های ۶۹۷ تا ۱۷۹۶ میلادی جمهوری ونیز در این منطقه شکل گرفت. این جمهوری بر شمال شرقی ایتالیا و بخش‌هایی از جزایر یونان و بالکان حکمرانی می کرد.

نیروی دریایی این حکومت در جنگ‌های صلیبی و به ویژه در جنگ صلیبی چهارم حضور مؤثری داشت. بیشتر سرزمین‌های تحت سلطه جمهوری ونیز در ساحل دریای آدریاتیک قرار داشتند. این کشور سرزمین تجار ثروتمندی بود که به شکوفایی هنر و معماری در این کشور کمک شایانی کردند. تجار ونیزی از بانفوذترین تجار کل اروپا بودند. همچنین این کشور سرزمین جهانگردان بزرگی بود که از آن میان می‌توان مارکو پولو را نام برد.

در پی حمله قوای پادشاهی اتریش-مجارستان و ارتش ناپلئون بناپارت به جمهوری ونیز در سال ۱۷۹۷ این کشور پس از مدتی نزدیک به هزار سال از هم فروپاشید.

امروزه جمعیت این شهر بیش از 270 هزار نفر است.

ونیز

دانشگاه های ونیز

دانشگاه کا فوسکاری ونیز

این دانشگاه د.لتی یکی از معروفترین دانشگاه های شهر ونیز است که بیشتر به عنوان دانشگاه فوسکاری شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1868 به عنوان دانشکده پیشرفته بازرگانی و تجارت تاسیس شد. فوسکاری دارای 8 دپارتمان است و تقریباً 20 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

این دانشگاه یکی از 101-150 دانشگاه برتر در رشته های هنر، علوم انسانی و زبان های مدرن در رتبه بندی موضوعی QS است.

دپارتمان های این دانشگاه عبارتند از:

  • اقتصاد
  • فلسفه و میراث فرهنگی
  • مدیریت
  • علوم محیط زیست، علوم کامپیوتر و آمار
  • علوم مولکولی و نانوسیستم ها
  • مطالعات مقایسه ای زبانی و فرهنگی
  • انسان شناسی
  • مطالعات کشورهای آسیایی و آفریقایی مدیترانه

دانشگاه ونیز

این دانشگاه در سال 1926 به عنوان یک موسسه آموزش عالی معماری تاسیس شد. این دانشگاه امروزه بیش از 6 هزار دانشجو دارد. دانشگاه ونیز در زمینه های معماری، برنامه ریزی منطقه ای، هنر و طراحی بسیار معتبر است.

این دانشگاه دوره های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. دانشگاه دارای سه دپارتمان است:

  • معماری، ساخت و ساز و حفاظت
  • طراحی و برنامه ریزی
  • معماری و هنر

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question