معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر فلورانس

شهر فلورانس

شهر فلورانس یکی از زیباترین شهرهای کشور ایتالیاست. این شهرکانون اصلی رنسانس ایتالیا به شمار می رود. این شهر تاریخی مرکز ناحیه توسکانی است. شهر فلورانس حدود 380 هزار نفر جمعیت دارد.

این شهر در سده های میانه یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا به شمار می رفت. فلورانس زادگاه لئوناردو داوینچی، ژولیوس سزار و دانته است. این شهر زادگاه بسیاری از شاهکارهای هنر و معماری رنسانس است. داوینچی بیشتر عمر خود را در فلورانس گذراند و بسیاری از شاهکارهای خود را در این شهر خلق کرد.

پینوکیو، پسرک چوبی که هنگام دروغ گفتن دماغش دراز می‌شد، در فلورانس متولد شد. نویسنده «ماجراهای پینوکیو»، کارلو لورنزینی، که این داستان را بین سال‌های ۱۸۸۱ تا ۱۸۸۳ به چاپ رساند، اهل فلورانس بود.

فلورانس نایتینگل بنیان گذار حرفه پرستاری، در ۲۱ می ۱۸۲۰ در این شهر بدنیا آمد.

این شهر تاریخی توسط تپه‌های متعددی محاصره شده و رود 240 کیلومتری آرنو نیز از آن عبور می‌کند.

این شهر به طور سنتی به چهار بخش تقسیم شده است و هر بخش را به اسم یک کلیسا نامگذاری کرده‌اند. سه بخش در سمت راست رودخانه آرنو قرار دارد: سانتا ماریا نوولا، سن جیووانی، و بخش سانتا کروچه. تنها بخشی که در جنوب رودخانه قرار دارد سانتا اسپریتو است.

هنر معماری و مجسمه سازی در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.  همین موضوع باعث شده این شهر به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل شود. شهر فلورانس دارای بیش از چهل موزه و نگارخانه هنری است.

تاریخچه

شهر فلورانس در سال ۸۰ میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنا شد. او این محل را به عنوان سکونتگاهی برای سربازان بازنشسته خود بنیاد گذاشت و آن را فلوئنتیا نامید که به معنای «جریان آب» است و به محل قرارگیری این شهر بین دو رودخانه اشاره دارد.

البته باستان شناسان عقیده دارند که استروکانی‌ها پیش از اینکه رومی‌ها به این بخش برسند در فیزوله (Fiesole)، شهر کوچکی در تپه‌ای مرتفع فلورانس کنونی واقع شده است زندگی می‌کردند.

فلورانس که ایتالیایی‌ها آن را فیرنتزه (Firenze) می‌نامند نخستین نامی نبود که برای این منطقه انتخاب شده باشد. پیش از نام فیرنتزه ابتدا نام این شهر فلورنتیا (Florentia) بود که بعد‌تر به فیورنزه (Fiorenza) تغییر پیدا کرد. نامی که بنظر می‌رسد بی ارتباط با کلمه لاتین Flower یا Flor (به معنای گل) نبوده و البته که ریشه آن در زبان انگیسی و نام کنونی شهر (Flo-rence; Flo-wer) دیده می‌شود.

برخی عقیده‌ دارند که نام این شهر به افتخار فلورا (Flora)، الهه بهار و گل‌ها به فلورنتیا تبدیل شده است. برخی دیگر نیز باور دارند این نام به این دلیل فلورنتیا شده است که با خوش اقبالی همراه شود و یاد آور شکوفایی باشد.  در هر صورت نام این شهر در قرون وسطی، همگام با تکامل زبان از فلورنیتا به فیورنزه تغییر پیدا کرد و به آرامی نیز از فیورنزه به فیرنتزه‌ای تغییر شکل داد.

این شهر زادگاه زبان ایتالیایی امروزی است. آثار دانته برای اولین بار به گویش فلورانسی در سرتاسر خاک ایتالیا پراکنده شد و اقبال مردم به این نوشته ها به حدی بود که این گویش به عنوان معیاری برای افراد با سواد این سرزمین درآمد.بنابراین گویش فلورانس مبنایی برای زبان رسمی ایتالیا قرار گرفت.

معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر فلورانس

دانشگاه های شهر فلورانس

دانشگاه فلورانس

این دانشگاه مهمترین دانشگاه شهر فلورانس است. دانشگاه فلورانس یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها ایتالیاست. این دانشگاه حدود ۶۰٬۰۰۰ دانشجو دارد.

دانشکده‌ها در مناطق سنتی استراتژیک بر اساس موضوع خود قرار دارند. دانشکده حقوق و دانشکده علوم سیاسی در مرکز مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی در ناحیه نوولی واقع در نزدیکی دادگاه قرار دارد.

دانشکده پزشکی و جراحی، دانشکده داروسازی و برخی از بخش‌های علمی و مهندسی در ناحیه «کارگی» (Careggi) در نزدیکی بیمارستان هستند.

محل دانشکده مهندسی در مؤسسه «اس مارتا» (S.Marta) است، در حالی که دانشکده کشاورزی در مقابل «پارکو دل کسین» (Parco delle Cascine) قرار دارد.

دانشکده علوم ریاضی، فیزیک و علوم در «سستی فیورنتینو» (Sesto Fiorentino) واقع شده‌است. دانشکده معماری در مرکز شهر، به عنوان آکادمی di Belle Arti در خانه میکل آنژ قرار دارد. دانشکده‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و آموزش و پرورش نیز در مرکز شهر فلورانس قرار دارند.

پردیس های آمریکایی

چندین دانشگاه آمریکایی پردیس هایی در این شهر دارند. از جمله دانشگاه نیویورک، کالج ماریست، پپردین، استنفورد، ایالت فلوریدا و جیمز مدیسون در این شهر پردیس دارند و دانشجویان ایتالیایی و بین المللی به راحتی می توانند در آنها به تحصیل بپردازند.

همچنین مرکز مطالعات رنسانس ایتالیایی دانشگاه هاروارد نیز در این شهر واقع شده است. برآورد می شود به جز دانشجویان بین المللی دیگر کشورها، بیش از 8 هزار دانشجوی آمریکایی در این شهر مشغول به تحصیل هستند. از این رو شهر فلورانس را می توان یکی از شهرهای مهم دانشجویی کشور ایتالیا دانست.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question