هزینه آزمون آیلتس در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس

با توجه به صعود سرسام آور قیمت دلار یکی از نگرانی های کتقاضیان مدرک IELTS ® هزینه آزمون آیلتس در سال 2023 است. این نگرانی البته چندان هم بی مورد نیست زیرا در هنگام تنظیم این مطلب قیمت دلار در حدود 45 هزار تومان است و مشخص نیست این روند نزولی ارزش ریال ایران تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

از آنجا که سازمان سنجش تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس است، مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در این آزمون می پردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می‌شود.

البته این رقم معمولاً ثابت نیست و بر اساس قیمت دلار تغییر می کند. بر اساس اعلام سازمان سنجش در سال ۱۴۰۲، قیمت آزمون آیلتس در ایران ۶۱٫۵۱۰٫۰۰۰ ریال (شش میلیون و صد و پنجاه و یک هزار تومان) است. همانطور که پیشتر هم اشاره شد این مبلغ علی‌الحساب است و قیمت نهایی با این قیمت متفاوت خواهد بود.

داوطلبان آزمون بعد از پرداخت این هزینه باید تا زمان برگزاری منتظر بمانند و درست قبل از شرکت در امتحان اصلی  ما به التفاوت مبلغ ثبت نام نهایی را پرداخت کنند تا مجوز شرکت در آزمون IELTS ® را دریافت کنند.

مابه‌التفاوت چطور محاسبه می‌شود؟

همانطور که گفته شد هزینه آزمون های بین المللی بر اساس قیمت ارز محاسبه می شود. بنابراین با افزایش یا کاهش قیمت ارز قیمت نهایی آزمون نیز تغییر می کند. در چنین شرایطی پس از اعلام هزینه امتحان آیلتس توسط سازمان سنجش، در صورت افزایش قیمت، داوطلبان مبلغ مابه‌التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز می‌کنند و در صورت کاهش قیمت، مراکز باید مابه‌التفاوت را به متقاضیان شرکت در آزمون بازگردانند.

البته این تغییرات هزینه، دائمی نیستند و در بسیاری از موارد همان مبلغی که به عنوان علی‌الحساب اعلام شده است هزینه نهایی و قطعی آزمون خواهد بود.

فراموش نکنید در صورت افزایش یا کاهش قیمت ارز، تغییر در هزینه آزمون تافل و آیلتس نیز اجتناب ‌ناپذیر خواهد بود. از آنجا که ارزش ریال معمولاً بالا نمی رود بهتر است همواره روی افزایش هزینه حساب باز کنید و برنامه خود را بر این اساس بچینید.

هزینه امتحان آیلتس 2023 در کشورهای دیگر

همانطور که احتمالاً می دانید خیلی از افراد برای شرکت در آزمون های بین المللی مانند تافل و آیلتس به کشورهای همسایه سفر می کنند.

یکی از مهمترین دلایل این سفرها محدودیت دفعات برگزاری آزمون در ایران است. از آنجایی که آزمون آیلتس در هر سال به تعداد محدودی در ایران برگزار می‌شود، بسیاری از افرادی که موفق نشده‌اند نمره مطلوب را در آزمون کسب کنند، به منظور از دست ندادن فرصت، ترجیح می‌دهند به کشورهای همسایه سفر کنند تا بتوانند در کم‌ترین زمان دوباره در آزمون شرکت کنند.

به طور کلی هزینه آزمون آیلتس در تمامی کشورهای جهان یکسان نیست اما به طور متوسط از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار متغیر است. البته این هزینه در بعضی کشورها از این مبالغ هم فراتر می‌رود.

برای درک بهتر هزینه آزمون آیلتس در کشورهای همسایه بهتر است نگاهی به لیست زیر داشته باشید.

هزینه آیلتس

هزینه آزمون آیلتس 2023 در کشورهای همسایه

ترکیه

انتخاب اول بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس کشور ترکیه است. هزینه آزمون آیلتس 2023 در ترکیه برای آزمون کتبی و اینترنتی، ۱۴۰۰ لیر است.

گرجستان

به دلیل نزدیکی و راحت بودن سفر به گرجستان، بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی به این کشور سفر می‌کنند. هزینه آیلتس در گرجستان، ۵۵۵ لاری گرجستان است.

ارمنستان

ارمنستان نیز یکی از گزینه‌هایی است که مردم ایران برای شرکت در آیلتس انتخاب می‌کنند. هزینه این آزمون در ارمنستان، ۹۷۰۰۰ درام ارمنستان است.

آذربایجان

همانطور که می‌دانید کشور آذربایجان یکی از کشورهایی است که سفر به آن برای ایرانیان بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر کشورها است. به همین دلیل آذربایجان نیز به عنوان مقصدی برای شرکت در آیلتس شناخته می شود. هزینه این آزمون در آذربایجان، ۳۶۰ منات است.

عمان

کشورهای عربی همسایه، همواره یکی از مقاصدی بوده‌اند که مردم ایران به منظور شرکت در آزمون آیلتس به آنها سفر کرده‌اند. هزینه آزمون آیلتس 2023 در کشور عمان، ۹۰ ریال عمان است.

بحرین

اگر کشور بحرین را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کنید، مبلغی که باید برای ثبت‌نام در این آزمون بپردازید، ۱۱۰ دینار بحرین خواهد بود. البته سفر به بحرین برای ایرانی ها چندان آسان نیست.

کویت: هزینه آیلتس در کویت، در صورتی که به منظور دریافت ویزای مهاجرت به کشور کانادا باشد ۷۸ دینار ، آزمون اینترنتی ۸۸ دینار کویت و آزمون کتبی۸۵ دینار کویت است. با توجه به قیمت دینار کویت این کشور مقصد ارزانی نیست.

قطر

در کشور قطر باید مبلغ ۱۰۳۰ ریال قطر را به منظور شرکت در آزمون آیلتس بپردازید.

روسیه

کشور روسیه نیز می‌تواند برای برخی از ایرانیان مقصد مناسبی برای شرکت در آزمون آیلتس باشد. هزینه این آزمون در کشور روسیه،  ۱۵۰۰۰- ۸۰۰۰ روبل است.

مالزی

مالزی کشور همسایه ما به شمار نمی رود اما از آنجایی که اخذ ویزای مالزی نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است، بسیاری از افراد برای شرکت در آزمون آیلتس به مالزی سفر می‌کنند. هزینه آیلتس در مالزی، ۷۹۵ رینگیت است.

اگر قصد شرکت در آزمون IELTS ® را دارید به نکات زیر دقت کنید:

هزینه آزمون آیلتس برای اکثر ایرانی ها هزینه ای بسیار گزاف و سنگین است. قبولی در این آزمون حتی برای خیلی از انگلیسی زبان ها نیز دشوار است. بنابراین باید قبل از شرکت در آزمون اصلی تا جایی که می توانید ریسک قبول نشدن را کاهش دهید.

یکی از بهترین راه ها برای کاهش این ریسک شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و یا ماک آیلتس در اساتید آنلاین است.

اساتید آنلاین به عنوان مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی با هزینه ای بسیار اندک آزمون هایی را کاملاً مشابه با آزمون اصلی برگزار می کند.

این آزمون به دو شکل آکادمیک و جنرال طراحی شده است و متقاضیان می توانند با توجه به نیاز خود در یکی یا هر دوی این آزمون ها شرکت کنند. شما  می تونید بارها در آزمون شبیه سازی IELTS ® ، یا آزمون آزمایشی آیلتس ® شرکت کنید و شرایط واقعی آزمون را تجربه کنید و با تجربه شرایط آزمون با هزینه ای بسیار کمتر از آزمون اصلی خود را محک بزنید.

مزیت های منحصر به فرد آزمون آزمایشی آیلتس ® اساتیدآنلاین

  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سوالات و نحوه تصحیح آزمون
  • پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان بهنام ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

ببخشید مگه هزینه آیلتس ۲۲۰ دلار نیست چطور با این قیمت دلار مبلغ کل ۶ تومن می‌شه

آواتار کاربر کاربر مهمان asatide online ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر

در نظر داشته باشید هزینه ازمون اصلی در ایران به صورت ریالی محاسبه می شود که البته هزینه در حال حاضر مازاد بر ۱۳ میلیون است و ان مبلغ در مقاله سایت اساتید انلاین نیاز است تصحیح شود.

ممنون از پیگیری و سوال به جای شما.

question