راهنمای تحصیل در اندونزی ۲۰۲۱

تحصیل در اندونزی

غذاهای عالی، مناظر شگفت انگیز، مردم صمیمی در کنار دانشگاه های معتبر از جمله دلایلی است که تحصیل در اندونزی را برای بسیاری از دانشجویان جذاب می کند.

اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است. اندونزی با جمعیت بیش از ۲۷۳ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. یافت شدن بازمانده‌های سنگواره‌ای انسان راست‌قامت که به نام انسان جاوه‌ای نیز شناخته می‌شود نشان می‌دهد که مجمع‌الجزایر اندونزی از دو میلیون تا ۶۰۰ هزار سال پیش مسکونی شده‌بود.

با ۱٬۹۱۹٬۴۴۰ کیلومتر مربع (۷۴۱٬۵۰ مایل مربع)، اندونزی پانزدهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت است. سابقاً این جزایر در تصرف هلند و به هندِ هلند معروف بود ولی بعد از آنکه کشوری مستقل و آزاد شد، «اندونزی» نام گرفت. پایتخت این کشور شهر جاکارتا است که در جزیره جاوه قرار دارد و سابقاً باتاویا نامیده می‌شد.

جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی، ابتدا یک شهر بندری کوچک بود، اما هم‌اکنون این شهر ۶۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیتی معادل ۹ میلیون نفر را در خود جای داده و یکی از مراکز مهم اقتصادی اندونزی است.

زبان رسمی این کشور «اندونزیایی» است. حدود ۸۶ درصد از مردم اندونزی مسلمان و بقیه مسیحی، هندو یا بودایی هستند. با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم، اندونزی جنگل‌های کم‌جمعیت بسیار گسترده‌ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در جهان در خود جای داده‌اند. این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است اما با این وجود بخش بزرگی از مردم هنوز در فقر به‌سر می‌برند.

تحصیل در اندونزی

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در اندونزی (ادامه تحصیل در اندونزی) ادامه دهند ، باید ویزا دانشجویی اندونزی را دریافت کنند.

ویزای دانشجویی اندونزی یک اصطلاح جامع است که شامل چندین مجوز و ویزا مختلف است. برای تحصیل در یک موسسه آموزشی اندونزی ، دانشجویان بین المللی باید مجوز تحصیل ، ویزای ورود و همچنین اجازه اقامت را دریافت کنند.

برای دریافت ویزای دانشجویی اندونزی ، ابتدا باید در دانشگاه اندونزی پذیرفته شوید. سپس نامه پذیرش را دریافت کنید و سپس: از وزارت آموزش و پرورش اندونزی به نشانی www.kemdikbud.go.id درخواست مجوز تحصیل کنید. برای ویزای ورود (VITAS) در سفارت اندونزی در کشور خود اقدام نمایید.

پس از ورود به اندونزی ، VITAS را به KITAS (اجازه اقامت موقت اندونزی) در اداره مهاجرت تغییر دهید. گواهی کارت ثبت پلیس را دریافت کنید. همه این موارد با هم ویزای دانشجویی اندونزی را تشکیل می دهند.

تحصیل در اندونزی

تحصیل در اندونزی به زبان انگلیسی

در مقطع کارشناسی کمتر دوره ای را می توان پیدا کرد که به زبان انگلیسی باشد. البته دانشگاه های خصوصی اندونزی برای این مقطع، رشته هایی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

رشته های زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی بیشتر رایج است. دوره های درسی ارائه شده به زبان انگلیسی بیش از همه در مقطع دکترا به چشم می خورند.

همچنین دوره هایی تحت عنوان Pendamping جهت آشنایی افراد انگلیسی زبان با گویش اندونزیایی و الزامات زندگی در این کشور برگزار می شود که هزینه آن برعهده فرد متقاضی خواهد بود.

هزینه های تحصیل در اندونزی

هزینه های تحصیل در اندونزی بسته به موسسه و سطح تحصیلات متفاوت است. دانشجویان بین المللی به طور متوسط باید انتظار داشته باشند سالانه 2300 پوند / 3000 دلار تا 4600 پوند / 6100 دلار بپردازند. هزینه تحصیل در مقطع پزشکی بسیار بیشتر است.

مدارک مورد نیاز مجوز تحصیل در اندونزی

1. سه نسخه از گذرنامه شما

۲. توصیه نامه

۳. یک کپی از نامه پذیرش شما

۴. تکمیل فرم درخواست

۵. یک توصیه نامه از سفارت اندونزی در کشور محل اقامت شما.

۶. کپی متن و سوابق تحصیلی شما (ترجمه شده به زبان انگلیسی)

۷. رزومه تحصیلی شما (CV)

۸. دو عکس به اندازه گذرنامه

۹. ضمانت نامه مالی یا گواهی حمایت مالی که ثابت می کند شما می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنید. (تمکن مالی برای سفارت اندونزی)

۱۰. گواهی سلامت

۱۱. درخواست ویزای دانشجویی اندونزی (VITAS) در سفارت

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question