راهنمای مطالعه آزمون TEF : تسلط بر قالب و محتوای آزمون

افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور فرانسه یا کانادا را دارند لازم است جهت ارزشیابی و بررسی میزان تسلط شان به زبان فرانسه در آزمون TEF شرکت کنند. به همین دلیل به مطالعه آزمون TEF می پردازند. در واقع به این خاطر که زبان رسمی این کشورها انگلیسی و فرانسوی است، مدرک آزمون TEF برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند امری مهم و ضروری خواهد بود. آزمون TEF برای افراد بالای 16 سال که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی و کار یا اقامت دائم هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

آزمون آزمایشی TEF

اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشورها را دارید و می خواهید از جزییات این آزمون و محتوای آن اطلاعات داشته باشید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله در مورد قالب و محتوای آزمون TEF و سایر موارد مرتبط با آن سخن می گوییم.

آزمون  tef چیست؟

آزمون  TEF  (Test d’Evaluation de Français)که در سال 1998 توسط اتاق بازرگانی بین المللی پاریس معرفی شد یک آزمون بین المللی ست که مهارت زبان فرانسه افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند ارزیابی می کند. از جمله مزایای اخذ مدرک  TEFمی توان به پذیرش در دانشگاه‌ های فرانسوی و کانادایی و مهاجرت به این کشورها برشمرد.

آزمون tef انواع مختلفی دارد که هر کدام آن ها با توجه به هدف و قصد شما برای مهاجرت به فرانسه یا کانادا تعیین می شود و بر این اساس برخی از آن ها اجباری و برخی از آزمون ها برای شما اختیاری خواهد بود.

تسلط بر قالب و محتوای آزمون TEF

راهنمای مطالعه آزمون TEF : تسلط بر قالب و محتوای آزمون
راهنمای مطالعه آزمون TEF : تسلط بر قالب و محتوای آزمون

ساختار آزمون  

این آزمون دارای 5 بخش جهت بررسی مهارت زبان فرانسه متقاضیان و زبان آموزان است. 

  • مهارت شنیداری (listening): این بخش از آزمون tef مهارت شنیداری شما از زبان فرانسه را ارزیابی می کند. در این بخش از آزمون 60 سوال مطرح می‌ شود و برای پاسخ گویی به آن 40 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. در این بخش از آزمون فایل های صوتی برای فرد شرکت کننده پخش می شود و داوطلب آزمون باید به دقت به فایل ها گوش دهد و با توجه به مکالمات آن به سوالات پاسخ دهد.
  • مهارت درک مطلب (Reading): در این بخش توانایی شما در خواندن و درک مطالب نوشته شده ارزیابی می شود. در این بخش 50 سوال برای شما در نظر گرفته می شود که برای پاسخ دادن به آن ها 60 دقیقه زمان خواهید داشت. 
  • مهارت گفتاری  (Speaking): در این بخش مهارت شما در ارتباط با دیگران ارزیابی خواهد شد. در این بخش فردی رو به رو شما قرار می گیرد و با شما گفت و گو خواهد کرد. این بخش از آزمون tef شامل 2 قسمت است و برای هر کدام 15 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. 
  • مهارت نوشتاری (Writing): در این بخش هم مهارت نوشتن زبان فرانسه شما بررسی خواهد شد. این بخش شامل دو سوال است که در مجموع برای پاسخ گویی آن ها 60 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. در این قسمت متقاضی باید نظر و دیدگاه خود را در مورد سوالات بنویسد. 
  • واژگان و ساختار زبان: این بخش از آزمون tef توانایی شما در استفاده صحیح و مناسب از واژگان فرانسوی و ساختارهای دستوری را ارزیابی می کند. در این بخش لازم است به مدت 30 دقیقه به سوالات واژگان، املا و ساختار زبان فرانسه پاسخ دهید.
بخشمدت زمان پاسخ گویی این بخش از آزمونتعداد سوالاتقالب
مهارت شنیداری40 دقیقه60 سوالچند گزینه ای
نوشتاری60 دقیقه2 سوالنظر خود را بنویسید
گفتاری15 دقیقه2 سوالگفت و گو با یک فرد
درک مطلب60 دقیقه50 سوالچند گزینه ای
واژگان و ساختار زبان30 دقیقه40 سوالچند گزینه ای
راهنمای مطالعه آزمون TEF : تسلط بر قالب و محتوای آزمون

انواع آزمون TEF

این آزمون به سه دسته تقسیم می شوند:

  • TEFaQ: این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت به شهر کبک یا تحصیل در دانشگاه های کبک در کشور کانادا را دارند در نظر گرفته شده است.
  • TEF Canada: این آزمون هم برای افرادی که قصد دارند در کشور کانادا تحصیل کنند یا اقامت داشته باشند طراحی شده است.
  • TEF:  این آزمون به منظور سنجش مهارت زبان فرانسه افرادی که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان را دارند طراحی شده است.

راهنمای مطالعه آزمون tef

  1. از تلفظ صحیح کلمات زبان فرانسه غافل نشوید. هرگز تصور نکنید که زبان فرانسه دقیقا مشابه زبان انگلیسی است. اگر به تلفظ صحیح کلمات و واژگان زبان فرانسه توجه نکنید در آینده برای تقویت مهارت های نوشتاری، گفتاری و ساختار زبان و گرامر با مشکل رو به رو خواهید شد. 
  2. گرامر یک جزء فوق العاده مهم است. اگر فکر می کنید که تنها می توانید با تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی برای آزمون  TEFآماده شوید باید بگوییم که در اشتباه هستید. گرامر و ساختار زبان فرانسه موارد مهمی هستند که باید در آن ها مهارت و تسلط کافی پیدا کنید. اگر چه تماشای فیلم و سریال فرانسه و هم چنین گوش دادن به موسیقی از بهترین منابعی هستند که به شما کمک خواهند کرد مهارت شنیداری و گفتاری خود را افزایش دهید. اما توصیه می کنیم با ثبت نام در کلاس های آموزشی یا به صورت آنلاین از آموزش گرامر و ساختار زبان فرانسه استفاده کنید.
  3. نوشتن موثرترین تکنیک برای یادگیری و حفظ عبارات و واژگان زبان فرانسه است. بنابراین یک دفترچه یادداشت برای خود تهیه کنید و سعی داشته باشید روزانه 20 تا 30 دقیقه از زمان خود را به نوشتن در مورد موضوعات مختلف اختصاص دهید.
  4. یک متن فرانسوی را ترجمه کنید. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد که با نقاط قوت و نقاط ضعف خود در زبان فرانسه آشنا شوید و بر روی تقویت آن ها تمرکز کنید.
  5. صبر کلید موفقیت است. به یادگیری زبان به عنوان گیاهی در حال رشد فکر کنید. گیاه یک شبه رشد نمی کند. هرگز یادگیری زبان را با استدلال های منطقی یا فرمول های ریاضی مقایسه نکنید. شما نمی توانید با وارد کردن یک فرمول این معادله را حل نمایید. پس در یادگیری زبان صبر و پشتکار داشته باشید و به توانایی های خود ایمان آورید.
  6. وقتی در مورد یادگیری یک زبان جدید صحبت می کنیم بهترین تکنیک این است که آن را در زندگی روزمره به کار بگیرید. با اطرافیان خود به زبان فرانسوی صحبت کنید، کتاب بخوانید، فیلم‌ های فرانسوی، نمایش‌ ها و ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید. اگر افرادی را می شناسید که به این زبان مسلط هستند با آن ها ارتباط برقرار کنید.
  7. از برنامه های آموزش آنلاین زبان فرانسه یا کلاس های خصوصی استفاده نمایید. اگر فرصت کافی دارید در آموزشگاه های زبان فرانسه ثبت نام کنید.
  8. از منابع و کتاب های مناسب استفاده کنید. کتاب ها و منابعی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید مهارت خود را در زبان فرانسه افزایش دهید و بالاترین نمره را در آزمون TEF کسب نمایید. از جمله این منابع می توان به TEF 250 Activites، TEF Objectif Reussite،ABC TEFAQ و کتاب آزمون سنجش فرانسه اشاره کرد.
  9. هدف خود را تعیین کنید. اگر هدف خود را مشخص کنید می توانید خیلی بهتر برای آزمون آماده شوید. برای مثال، آیا قصد دارید در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا تحصیل کنید؟ بنابراین لازم است برای کسب نمره قبولی در آزمون tef برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید برای اقامت دائم در آزمون شرکت کنید لازم است نمره و امتیاز بالایی را برای اخذ ویزای دائم به دست آورید.
  10. در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید تا به نمونه سوالات، مهارت ها و ضعف خود آشنا شوید. اگر شرایط ثبت نام در امتحانات آزمایشی را ندارید، حتما به نمونه سوالات آزمون های زبان فرانسه دسترسی پیدا کرده و آن ها را مرور نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question