معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه لاکویلا

دانشگاه لاکویلا

دانشگاه لاکویلا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در لاکویلا، مرکز ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1964 تأسیس شده است هر چند پیشینه تاریخی آن به سال 1596 میلادی باز می گردد. این دانشگاه بیشتر به دلیل دانشکده های مهندسی، پزشکی، روانشناسی و علوم پایه شناخته شده است.

تاریخچه

شهروندان لاکویلا در 11 اکتبر 1458 میلادی و همچنین در 9 مه 1464میلادی، از پادشاه فردیناند آراگون درخواست کردند که مجوز افتتاح یک دانشگاه در این شهر را اعطاء کند. پادشاه این درخواست را پذیرفت، اما هیچ مدرک مستندی وجود ندارد که نشان دهد مقامات شهر دانشگاه را افتتاح کردند.

به همین دلیل شهروندان این شهر مجبور بودند برای تحصیل راهی شهرهای پروجا و بولونیا شوند. مدارک و یافته های محققان نشان می دهد در اواخر قرن شانزدهم پیروان انجمن عیسی معروف به یسوعی‌ها کالجی را در شهر لاکویلا افتتاح کرده بودند.

در سال 1767 میلادی یسوعی‌ها از شهر اخراج شدند و این کالج از سوی مقامات شهر مصادره شد. کالج جدید Reale نامیده شد. الهیات، فلسفه و تاریخ، ریاضیات، ادبیات و زبان یونانی از اولین رشته های این کالج بود. بعدها رشته هایی مانند شیمی، پزشکی، جراحی و مامایی نیز به این کالج افزوده شد.

جوزف ناپلئون در30 مه 1807 میلادی بسیاری از کالج ها از جمله Reale را تعطیل کرد.

هفت سال بعد، در 21 اوت 1814میلادی یک مدرسه آموزش عالی توسط یواخیم مورات، برادر همسر ناپلئون و پادشاه ناپل، در لاکویلا افتتاح شد. در 14 ژانویه 1817میلادی پادشاه فردیناند تصمیم گرفت که در لاکویلا، مانند باری، سالرنو و کاتانزارو، یک Reale Liceo افتتاح شود.

دانشجویان L’Aquila Reale Liceo به عنوان واجد شرایط برای داروسازی، جراحی و نقشه برداری زمین شناخته شدند، اما مدارک این موسسه آموزش عالی باید به تایید دانشگاه ناپل می رسید. در نتیجه تعداد دانشجویان به طور قابل توجهی کاهش یافت. به همین دلیل L’Aquila Reale Liceo خیلی زود برای همیشه تعطیل شد.

دوران مدرن

در تابستان 1949 میلادی به کوشش وینچنزو ریورا، استاد علوم کشاورزی و عضو Accademia Italiana، دوره های تابستانی در سطح دانشگاه در لاکویلا آغاز شد.موفقیتی که در این دوره ها کسب شد، پایه و اساس دانشگاه لاکویلا شد. به لطف حمایت نهادهای محلی، در 15 دسامبر 1952 Istituto Universitario di  Magistero افتتاح شد.

همچنین به لطف ریورا یک رصدخانه نجومی در کامپو ایمپراتوره، یک باغ گیاه شناسی و موزه دیرینه شناسی در لاکویلا افتتاح شد.

همچنین پروفسور پریده استفانینی پایه گذار دانشکده پزشکی در این دانشگاه بود. در سال تحصیلی 1982-1983 میلادی دانشگاه لاکویلا از دانشگاه خصوصی به دانشگاه دولتی تبدیل شد. سال 1985 دانشکده پزشکی اولین کرسی ایتالیایی گوش و حلق و بینی کودکان را تأسیس کرد. در سال 1993 دانشکده علوم تربیتی به دانشکده ادبیات و فلسفه تبدیل شد.

اواخر دهه 90 میلادی شاهد اضافه شدن دو دانشکده جدید بود: علوم تربیتی در سال 1996 و علوم ورزشی در سال 1999. در سال 2005 دانشکده روانشناسی و دانشکده بیوتکنولوژی این دانشگاه تأسیس شدند.

دانشگاه لاکویلا

تحصیل در دانشگاه لاکویلا

این دانشگاه به شدت تحت تاثیر زلزله سال 2009 لاکویلا قرار گرفت. در این زلزله پنجاه و پنج دانشجو کشته شدند و تنها دو ساختمان در دو محوطه خارج از شهر دانشگاه از نظر ساختاری سالم باقی ماندند. با این حال کار بازسازی دانشگاه از همان زمان آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. ساختمان های جدید دانشگاه با استانداردهای بالا ساخته شده و نسبت به زلزله مقاوم هستند.

این دانشگاه در حال حاضر داری 7 دپارتمان است:

  • بیوتکنولوژی و علوم بالینی کاربردی
  • مهندسی صنایع و اطلاعات و اقتصاد
  • مطالعات انسانی
  • مهندسی عمران، ساختمان-معماری و محیط زیست
  • علوم فیزیک و شیمی
  • مهندسی اطلاعات، علوم کامپیوتر و ریاضیات
  • زندگی، بهداشت و علوم محیطی

مراکز تحقیقاتی و خدماتی این دانشگاه امکانات بینظیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

CETEMPS

این مرکز تحقیقاتی بر روی ادغام تکنیک‌های سنجش از دور و مدل‌سازی عددی برای هشدار اولیه رویدادهای شدید هواشناسی کار می کند. هدف اصلی توسعه تکنیک‌هایی برای پیشگیری و پیش‌بینی پدیده‌های هواشناسی است که ممکن است منجر به سیل و رانش زمین شود.

DEWS

تمرکز این مرکز بر استفاده از الکترونیک پیشرفته است. از سال 2000 میلادی این مرکز تحقیقات خود را به سمت طراحی، پیاده سازی و مدیریت شبکه های حسگر بی سیم و محرک هدایت کرد.

مرکز میکروسکوپ

هدف اصلی این مرکز ارائه کمک های علمی به بخش های فعال در زمینه میکروسکوپ و همچنین ارائه خدمات در این زمینه به موسسات تولیدی، علمی و آموزشی محلی، ملی و بین المللی است.

مرکز زبان

این مرکز دوره هایی را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی و ایتالیایی برای دانشجویان ارائه می دهد.

مرکز ورزشی

این سازه شامل زمین فوتبال و راگبی، زمین فوتسال، دو زمین تنیس، یک زمین برای والیبال و بسکتبال، یک سالن بدنسازی برای تناسب اندام، کوهنوردی و هنرهای رزمی است. همچنین چندین زمین کوچک دیگر در این مرکز برای ورزش های دیگر وجود دارد. استخر شنا و پیست اسکی دانشگاه نیز در خارج از محوطه دانشگاه واقع شده اند.

دانشگاه لاکویلا رتبه 41 کشور ایتالیا و رتبه 689 جهان بر اساس سیستم رتبه بندی CWUR-2016 در اختیار دارد.

شرایط تحصیلی مورد نیاز جهت اخذ پذیرش

شرایط تحصیلی مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه لاکویلا عبارتست از:

  • مدرک معتبر زبان ایتالیایی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی برای تحصیل به این زبان
  • دیپلم 12 ساله
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

پذیرش در برخی از رشته های تحصیلی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و معماری به صورت محدود و مشروط به قبولی در آزمون ورودی است.

مدارک تحصیلی همه دانشجویان بین المللی باید مطابق با استاندارد نمره دهی ایتالیا باشد در غیر این صورت دانشجویان باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

متقاضیانی که از یک مدرسه دولتی یا خصوصی ایتالیایی در خارج از این کشور فارغ التحصیل شده اند و یا کسانی که گواهی دیپلم زبان ایتالیایی CLIQ  سطح C1 یا  C2 از شورای اروپا دارند از شرکت در آزمون وروردی مستثنی هستند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question