معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها ایتالیاست. این دانشگاه حدود 51 هزار دانشجو دارد. دانشگاه فلورانس از بهترین و خوش نام ترین دانشگاه های کشور ایتالیاست. این دانشگاه از نظر پژوهشی جز 10 دانشگاه برتر ایتالیا است.

تاریخچه

اولین دانشگاه فلورانس با نام Studium Generale توسط جمهوری فلورانس در سال 1321 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه توسط پاپ کلمنت ششم در سال 1349 میلادی به رسمیت شناخته شد و مجاز به اعطای مدارک بود. پاپ همچنین مقرر کرد که اولین دانشکده الهیات ایتالیایی در فلورانس باشد. این دانشگاه در سال 1364 میلادی به یک دانشگاه امپراتوری تبدیل شد. اما در سال 1473 میلادی زمانی که لورنزو کنترل فلورانس را به دست آورد، به پیزا منتقل شد.

چارلز هشتم این دانشگاه را بین سال های 1497 تا 1515میلادی به فلورانس بازگرداند. اما با بازگشت خانواده مدیچی به قدرت، دوباره این دانشگاه به پیزا منتقل شد.

قدمت دانشگاه مدرن فلورانس به سال 1859 میلادی باز می گردد. زمانی که گروهی از موسسات تحصیلات عالی در Istituto di Studi Pratici e di Perfezionamento دور هم جمع شدند تا یک مرکز دانشگاهی را تشکیل دهند. یک سال بعد این مرکز توسط دولت ایتالیا که به تازگی متحد شده بود به عنوان یک دانشگاه شناخته شد. در سال 1923میلادی، Istituto به طور رسمی توسط پارلمان ایتالیا به عنوان دانشگاه معرفی شد.

تحصیل در دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس دارای ۱۲ دانشکده است. این دانشکده ها عبارتند از: کشاورزی، معماری، هنر، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، حقوق، ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی، پزشکی و جراحی، داروشناسی، علوم سیاسی و روانشناسی.

دانشکده‌ها در مناطق سنتی استراتژیک بر اساس موضوع خود قرار دارند. دانشکده حقوق و دانشکده علوم سیاسی در مرکز مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی در ناحیه نوولی واقع در نزدیکی دادگاه قرار دارد.

دانشکده پزشکی و جراحی، دانشکده داروسازی و برخی از بخش‌های علمی و مهندسی در ناحیه «کارگی» (Careggi) در نزدیکی بیمارستان هستند.

همچنین دانشکده مهندسی در مؤسسه «اس مارتا» (S.Marta) واقع شده‌است، در حالی که دانشکده کشاورزی در مقابل «پارکو دل کسین» (Parco delle Cascine) قرار دارد.

دانشکده علوم ریاضی، فیزیک و علوم در «سستی فیورنتینو» (Sesto Fiorentino) واقع شده‌است. دانشکده معماری در مرکز شهر، به عنوان آکادمی di Belle Arti در خانه میکل آنژ قرار دارد. دانشکده‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و آموزش و پرورش نیز در مرکز شهر فلورانس قرار دارند.

دانشگاه فلورانس

اعتبار دانشگاه

این دانشگاه از لحاظ آموزشی در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا  قرار دارد. حدود ۷ درصد از دانشجویان دانشگاه ایتالیایی فلورانس را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشگاه متشکل از ۲,۹۰۰ فرد متخصص و کادر علمی است. باید اضافه کرد که امکان تبادل دانشجو در برنامه‌های تحصیلی مختلف در این دانشگاه وجود دارد.

رتبه بندی جهانی این دانشگاهدر سال 2021 عبارتست از:

  • ۴۰۱- ۵۰۰ براساس سیستم رتبه‌بندی تایمز
  • 432 براساس سیستم رتبه‌بندیQS
  • 235 براساس سیستم رتبه‌بندی USNEWS
  • 253 براساس سیستم رتبه‌بندی CWUR

تحصیل به زبان انگلیسی

بیشتر برنامه‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان ایتالیایی ارائه ‌می‌شوند. با این حال امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه وجود دارد. برخی از رشته‌های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی عبارتند از: مدیریت مالی، اقتصاد و توسعه، زمین شناسی، مدیریت منابع طبیعی، و توریسم.

مدارک لازم برای ثبت نام

دانشجویانی که آزمون زبان و آزمون پذیرش را گذرانده‌اند، باید فرم آنلاین ثبت نام را پر کنند و مدارک زیر را به آن الصاق نمایند:

  • فرم پیش ثبت نام
  • ترجمه رسمی دیپلم دبیرستان ( برای مقطع کارشناسی)
  • تصویر پاسپورت با ویزای تحصیلی
  • تصویر اجازه اقامت و یا رسید درخواست اجازه اقامت
  • رسید پرداخت قسط اول هزینه تحصیل
  • ترجمه مدرک کارشناسی و دیپلم دبیرستان (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • Nullaosta که دانشکده‌ای که در آن قصد تحصیل دارید، صادر می‌کند.

قبل از ارسال درخواست پذیرش باید به نکات زیر توجه کنید:

ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی به طور سالانه اعلام می‌شود. البته در شرایط خاصی امکان پذیرش دانشجوی درخشان خارج از ظرفیت اعلام شده وجود دارد.

تمام دوره‌های مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی برگزار می شود.

دوره‌های ارایه شده به دو نوع ظرفیت محدود و ظرفیت نامحدود تقسیم می‌شوند. دریافت پذیرش برای دوره‌های ظرفیت محدود منوط به شرکت در آزمون پذیرش است. برای دوره‌های ظرفیت نامحدود آزمون ارزیابی برگزار می‌شود تا در صورت نیاز برای نقاط ضعف دانشجو کلاس‌های مکمل در نظر گرفته شود.

ارایه مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 و یا شرکت در آزمون زبان ایتالیایی دانشگاه برای تمام دوره‌ها ( به جز دوره‌هایی که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند) الزامی است.

شهریه

میزان شهریه این دانشگاه بسته به اظهارنامه ISEE متفاوت است.

شاخص موقعیت مالی برابر یا l’Indicatore della Situazione Economica Equivalente که به اختصار ISEE نامیده می‌شود، دانشجویان را از نظر وسع مالی به چند دسته طبقه‌بندی می‌کند. این شاخص برای دانشجویانی است که می‌خواهند متناسب با سطح مالی خانواده شهریه بپردازند. درخواست  ISEE برای دانشجویان خارجی نهایتا پس از سی روز از طریق پست به دانشگاه موردنظر ارسال می‌گردد. افرادی که دارای معلولیتی بیش از ۶۶ درصد هستند، نیاز به در خواست ISEE ندارند، و از تمام هزینه‌ها تنها ۱۶ یورو می‌پردازند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question