معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه: دانشکده بازرگانی SKEMA

دانشکده بازرگانی SKEMA

دانشکده بازرگانی SKEMA یا مدرسه کسب و کار SKEMA یکی از برترین دانشکده های حوزه بازرگانی و کسب و کار در فرانسه است. این دانشگاه غیر دولتی در سال 2009 در نتیجه ادغام بین Ecole Supérieure de Commerce (ESC) و CERAM Business School  تأسیس شد.

دانشکده بازرگانی SKEMA اخیراً توسط Financial Times و The Economist به عنوان یکی از برترین مدارس کسب و کار در قاره اروپا و یکی از دانشگاه های تجارت پیشرو در سراسر جهان برگزیده شده است.

تاریخچه

CERAM در سال 1963 توسط اتاق بازرگانی ریویرا فرانسه تاسیس شد. ESC نیز در سال 1892 توسط اتاق بازرگانی لیل تأسیس شد.

ادغام بین Ecole Supérieure de Commerce (ESC) و CERAM Business School به دلیل اختلاف دو دانشگاه از نظر سطح علمی و امکاناتی بسیار مورد مناقشه بود. اما در نهایت در 30 ژوئن 2009 این دو نهاد با هم ادغام شدند و دانشکده غیرانتفاعی SKEMA شکل گرفت. مراسم رسمی و اعلام نام جدید در 16 نوامبر 2009 انجام شد.

نام مدرسه جدید، SKEMA، از کلمه یونانی skhêma به معنای طرح واره در لاتین گرفته شده است. همچنین این نام مخفف حروف ابتدایی «مدرسه دانش اقتصاد و مدیریت» است.

مدرسه کسب و کار SKEMA

تحصیل در مدرسه کسب و کار SKEMA

این دانشکده یکی از بزرگترین دانشکده های بازرگانی و کسب و کار در فرانسه است. بیش از 8 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

SKEMA دو برنامه کارشناسی ارائه می دهد: لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) در مدیریت جهانی و لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) در تجارت بین المللی.

دوره های کارشناسی ارشد (MSc) SKEMA عمدتاً یک ساله و کاملاً به زبان انگلیسی هستند. البته برنامه های کارشناسی ارشد یک ساله برای متقاضیانی است که دارای مدرک کارشناسی چهار ساله هستند. در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد دو ساله برای کسانی است که دارای مدرک لیسانس سه ساله هستند.

امور مالی، بازاریابی، مدیریت، تجارت و استراتژی، تجارت دیجیتال و بازاریابی دیجیتال از جمله رشته های محبوب کارشناسی ارشد محسوب می شوند.

کارشناسی ارشد مدیریت SKEMA یک برنامه دو ساله چند دانشگاهی است که طیف گسترده ای از تخصص ها را ارائه می دهد. دانشجویان این رشته می‌توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند. همچنین این دانشجویان می توانند در یکی از پردیس‌های بین‌المللی SKEMA در چین، برزیل و ایالات متحده تحصیل کنند.

دوره های PhD این دانشگاه عبارتند از:

  • PhD in Finance and Accounting
  • KTO PhD In Management
  • Doctorate of Business Administration (DBA) in Project and Programme Management
  • Digital DBA

دوره اختصاصی GEMBA

دوره اختصاصی کارشناسی ارشد GEMBA برای مدیران با تجربه ای است که مایلند مهارت های مدیریتی و استراتژیک خود را در یک محیط بین المللی افزایش دهند، طراحی شده است. این دوره جهانی به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا چشم انداز استراتژیک جهانی و نوآورانه خود را در دنیای پیچیده، غیرقابل پیش بینی و به هم پیوسته امروزی توسعه دهند. این دوره شامل دو تخصص اختیاری مدیریت پروژه و کارآفرینی و نوآوری نیز هست.

پردیس های دانشگاه

مدرسه کسب و کار SKEMA دارای چندین پردیس در فرانسه و دیگر کشورهای جهان است. این دانشکده دارای سه پردیس در لیل، پاریس و سوفیا آنتی‌پولیس در نزدیکی نیس است. همچنین پردیس‌هایی در چین (سوژو)، برزیل (بلو هوریزونته) و ایالات متحده آمریکا (رالی، کارولینای شمالی، با مشارکت دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی) دارد.

این دانشکده در سال 2019 پردیس خود را در پاریس افتتاح کرد. این پردیس در فضای 30 هزار متری قرار دارد و شامل 40 کلاس درس و دو سالن سخنرانی بزرگ است. همچنین دارای یک پشت بام به مساحت 1600 متر مربع، یک فضای کار مشترک و یک اقامتگاه دانشجویی است.

پردیس لیل در منطقه تجاری Euralille در شمال فرانسه واقع شده است. پردیس لیل بیش از 2200 دانشجو را در 16000 متر مربع جای داده است. این پردیس برنامه های مشارکتی و تحقیقاتی زیادی با دانشگاه لیل دارد.

پردیس سوفیا آنتیپولیس در پارک فناوری به همین نام در جنوب فرانسه واقع شده است. این پردیس با Science Po Aix برنامه‌های مشترکی را ارائه می‌دهد که دانشجویان بازرگانی را قادر می‌سازد تا در علوم سیاسی تحصیل کنند.

رتبه بندی

بر اساس رتبه بندی فایننشال تایمز در سال 2021 کارشناسی ارشد مدیریت این دانشگاه در رده 22 جهان جای دارد. همچنین کارشناسی ارشد بازارهای مالی و سرمایه گذاری این دانشکده در رتبه سوم جهانی قرار گرفته است.

همچنین رتبه بندی اکونومیست در سال 2021، کارشناسی ارشد بازرگانی بین المللی این دانشکده را رتبه 5 در سراسر جهان قرار داده است.

پذیرش تحصیلی

شرایط پذیرش تحصیلی در این دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت است. بنابراین بهتر است برای اطلاع از شرایط مورد نیاز به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question