معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر سیه نا

شهر سیه نا

شهر سیه نا شهری تاریخی در منطقه توسکانی ایتالیاست. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل غذاهای خوشمزه، آثار هنری، موزه ها ، مناظر قرون وسطایی و مسابقه پالیو مشهور است. «پالیو» یکی از قدیمی ترین مسابقات اسب سواری بدون زین است. این مسابقه که از ۱۴۸۲ میلادی برگزار می شود یکی از کهن ترین مسابقات در میان ساکنان «سیه نا» بشمار می آید.

این شهر از لحاظ تاریخی به فعالیت‌های تجاری و بانکی مرتبط است، و تا قرن سیزدهم و چهاردهم یک مرکز اصلی بانکداری بوده است. سیه‌نا همچنین خانه قدیمی ترین بانک جهان، بانک Monte dei Paschi است که از سال 1472 به طور مداوم فعالیت می کند.

چندین نقاش مهم رنسانس، از جمله دوچیو، آمبروجیو لورنتستی، سیمون مارتینی و ساستا در شهر سیه ‌نا به دنیا آمدند و بر روند هنر ایتالیایی و اروپایی تأثیر گذاشتند.

شهر سیه‌نا یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپای قرون وسطی بود. امروزه مرکز تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

تاریخچه

بر اساس افسانه های محلی، سیه‌نا توسط Senius و Aschius، دو پسر رموس تأسیس شده است. این دو پسر بعد قتل پدرشان به دست رومولوس (عمویشان) به این منطقه گریختند. آنها مجسمه گرگ کاپیتال را از رم دزدیدند و با این نماد تاریخی شهر سیه‌نا را بنا نهادند.

اما بر اساس یافته های باستان شناسان برای اولین بار قبیله ای از اتروسک ها به نام ساینا حدود 900 تا 400 قبل از میلاد در این منطقه ساکن شدند. اتروسک ها قبیله ای از مردمان پیشرفته بودند که چهره ایتالیای مرکزی را از طریق استفاده از آبیاری و بازسازی زمین هایی که قبلاً غیرقابل کشت بود، تغییر دادند.

این شهر در حکومت روم پیشرفت نکرد. زیرا نزدیک هیچ جاده اصلی قرار نداشت و فرصتی برای تجارت نداشت. موقعیت این شهر باعث شد که مسیحیت تا قرن چهارم پس از میلاد وارد آن نشود. این شهر پس از اشغال توسط لومباردها دچار تحول شد.

لومباردها سیه‌نا را به‌عنوان یک پایگاه تجاری برگزیدند. این شهر با گذر زائرانی که قصد داشتن به رم بروند رونق زیادی گرفت.

مرگ کنتس ماتیلدا در سال 1115، قلمرو مرزی توسکانی که تحت کنترل خانواده او بود را به چندین منطقه خودمختار تجزیه کرد. این اتفاق در نهایت منجر به ایجاد جمهوری سیه‌نا شد.

جمهوری بیش از چهارصد سال، از قرن دوازدهم تا سال 1555 وجود داشت. این دوران عصر طلایی شهر سیه نا بود. جمعیت آن به بیش از 50 هزار نفر رسید و این شهر اوج شکوفایی را تجربه کرد. این شهر در این دوران مرکز بزرگ اقتصادی و از مهمترین شهرهای اروپا و همچنین رقیب اصلی سیاسی، اقتصادی و هنری شهر همسایه خود فلورانس بود.

در سال 1555 فلورانسی ها با کمک اسپانیایی ها توانستند این جمهوری را شکست دهند و عصر طلایی جمهوری سیه‌نا به پایان رسید.

دوران مدرن

این شهر پس از دست به دست شدن توسط خاندان مدیچی و هابسبورگ-لورن در سال 1859 اولین شهر در توسکانی بود که به الحاق به پادشاهی ایتالیا رأی مثبت داد.

این شهر در طول قرن ها به خصوصو دوران رنسانس پرورش دهنده هنرمندان فراوانی بود. تعدادی از آثار شناخته شده هنر رنسانس و رنسانس عالی هنوز در گالری ها یا کلیساهای سیه‌نا باقی مانده است.

معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر سیه نا

دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه‌ نا (University of Siena) در سال ۱۲۴۰ تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا و اروپا به شمار می‌رود. این دانشگاه یکی از معروفترین دانشگاه های کشور ایتالیا در زمینه اقتصاد، حقوق و مدیریت است.

در این دانشگاه 31 دوره کارشناسی، 35 دوره کارشناسی ارشد، 1 برنامه مدرک تک سیکل در رشته حقوق و 4 برنامه مدرک تک دوره ای در رشته پزشکی یا داروسازی با دستورالعمل های اتحادیه اروپا وجود دارد.

رتبه این دانشگاه در ایتالیا 23 و در جهان 998 است.

از سال ۲۰۱۲، پس از اصلاحات کلی دانشگاه های ایتالیا (قانون ژلمینی)، این دانشگاه شامل ۱۵ بخش است که در چهار حوزه تقسیم می شوند:

علوم زیستی و پزشکی:

  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • پزشکی مولکولی و رشد
  • پزشکی، جراحی و علوم اعصاب

اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی:

  • اقتصاد و آمار
  • حقوق
  • علوم سیاسی و بین المللی
  • بازرگانی و حقوق

علوم تجربی:

  • بیوتکنولوژی، شیمی و داروسازی
  • مهندسی اطلاعات و ریاضیات
  • علوم انسانی
  • علوم فیزیکی، زمین و محیط زیست

ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر:

  • فلسفه و نقد ادبی
  • آموزش و پرورش، علوم انسانی و ارتباطات بین فرهنگی
  • علوم اجتماعی، سیاسی و شناختی
  • تاریخ و میراث فرهنگی

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question