معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر میلان

شهر میلان

شهر میلان پس از شهر رم دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی است. این شهر زیبا یکی از شهرهای پیشرو جهان در زمینه‌ اقتصاد، هنر، مد، آموزش، حمل‌ونقل، سرگرمی، معماری و رسانه است.

میلان پایتخت مد جهان است. برندهای بزرگ صنعت مد جهان مانند: پرادا، آرمانی، ورساچه، دولچه اند گابانا، مونکلر، تروساردی ، میسونی، موسکینو، ارمنجیلدو زنیا، کانالی، میو میو، اترو و شرکت لوکساتیکا همگی از این شهر سرچشه گرفته اند.

مارانگونی یکی از ۱۰ مدرسه برتر مد جهان، آژانس مدلینگ وای نات و مجله گرازیا (یکی از برترین مجلات مد و لباس دنیا) در این شهر واقع شده‌اند.

این شهر همچنین میزبان تعدادی از برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا نیز هست. در واقع می توان گفت از نظر تعداد، تنوع و اعتبار دانشگاه ها، شهر میلان مهمترین شهر دانشجویی ایتالیا است.

تاریخچه

شهر میلان با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفر پنجمین شهر بزرگ اروپاست. سابقه تاریخی شهر میلان به شش قرن، قبل از میلاد مسیح بازمی ‌گردد. میلان در ابتدای سده پیش از میلاد به دست اینسوبری‌ها ساخته شد و در سال ۲۲۲ پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد. آنها نام شهر فتح شده را مدیولانیوم نامیدند. با وجود شورش‌ های استقلال طلبانه تا حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد نیز، این شهر تحت سلطه رومیان قرار داشته است.

حرکت‌ های خودجوش مردمی که کمونی نامیده می شد، توانست قدرت اقتصادی و به دنبال آن قوانین دموکراتیک را برای این شهر به ارمغان بیاورد. شهر میلان در طی انقلاب صنعتی به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شد. این شهر با همراهی شهرهای تورین و جنوا مثلث صنعتی ایتالیا را تشکیل دادند.

امروزه این شهر یکی از مهمترین شهرهای درآمدزای ایتالیا است.

میلان

مهمترین دانشگاه های شهر میلان

پلی تکنیک میلان

شهر میلان بیشتر با دانشگاه مشهور پلی تکنیک میلان شناخته می شود. این دانشگاه معتبرترین دانشگاه کشور ایتالیاست و بارها به عنوان برترین دانشگاه این کشور انتخاب شده است. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان بزرگ‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی ایتالیا است. این دانشگاه با داشتن بیش از 45 هزار دانشجو یکی از دانشگاه های بزرگ اروپا نیز محسوب می شود.

بر‌اساس آمارها، ۹۴ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شوند. این آمار به‌صورت اختصاصی‌تر برای رشته‌های معماری و طراحی و مهندسی به‌ترتیب برابر ۸۶ و ۹۱ و ۹۷ درصد است.

دانشگاه میلان

پس از دانشگاه پلی تکنیک، معروف ترین دانشگاه این شهر دانشگاه میلان است. این دانشگاه تحقیق‌محور در سال ۱۹۲۴ تأسیس شده است. از ویژگی‌های مهم این دانشگاه ارائه دوره‌های متعدد به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ ارشد است.

دانشگاه کاتولیک ساکروکوره

دانشگاه کاتولیک ساکروکوره جزو دانشگاه‌های بزرگ کاتولیک جهان و بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی اروپا است. این دانشگاه نیز در شهر میلان واقع شده است. این دانشگاه دارای 5 پردیس است که پردیس اصلی آن در شهر میلان و سایر پردیس هایش در شهرهای برشا ، پیاچنزا ، کرمونا ، رم و کامپوباسو واقع شده اند.

اکثر رشته های دانشگاه کاتولیک به زبان ایتالیایی تدریس می شوند. اما برخی از دوره های کارشناسی و دکترا در دانشکده های اقتصاد و مدیریت، روابط بین الملل و امور جهانی ، مهندسی کشاورزی و محیط زیست، پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی یک دانشگاه خصوصی در زمینه اقتصاد است. این دانشگاه کوچک یکی از معتبرترین دانشگاه های اقتصاد در اروپا است. دانشگاه بوکونی توسط مؤسسه وال استریت ژورنال جزو ۲۰ دانشگاه اول تجارت در دنیا رده‌بندی شده‌است. این دانشگاه نیز در شهر میلان واقع شده است.

انستیتو طراحی اروپا

انستیتو طراحی اروپا Istituto Europeo di Design یکی دیگر از دانشگاه‌های خصوصی میلان است که در سال ۱۹۶۶ بنیان گذاشته شد. طراحی، مُد، ارتباطات و مدیریت از دوره‌های ارائه‌شده در این دانشگاه است. علاوه‌بر شهر میلان، این دانشگاه در شهر‌های تورین، ونیز، کالیاری، فلورانس، رُم، بارسلونا، مادرید و سائوپائولو شعبه دارد.

آکادمی هنرهای زیبا بررا

آکادمی هنرهای زیبا بررا از جمله آکادمی‌های مشهور شهر میلان است. مانند سایر آکادمی‌های هنری دولتی در ایتالیا، آکادمی هنرهای بررا زیرنظر وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا فعالیت می‌کند و حق اعطای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را در ایتالیا دارد.

دانشگاه میلان بیکوکا

دانشگاه میلان بیکوکا در حال حاضر، دارای 16 دانشکده، با آموزش حرفه ای در یک آرایه وسیعی از موضوعات از جمله حقوق، جامعه شناسی، روانشناسی، زبانشناسی و پزشکی است. میلان بیکوکا یک دوره زبان ایتالیایی به دانشجویان ورودی ارائه می دهد . اگر دانشجویان مدارک مورد تایید دانشگاه را نداشته باشند، شرکت در این دوره زبان ایتالیایی اجباری است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question