چرا باید در آزمون آزمایشی DELF شرکت کنیم؟

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسوی زبان را دارند یا به دنبال مهاجرت شغلی و اقامت دائم در کشور فرانسه هستند لازم است مدرک آزمون delf را به همراه داشته باشند. آزمون DELF یکی از معتبرترین آزمون های سنجش مهارت زبان فرانسه به شمار می آید و در بسیاری از مؤسسات و مراکز معتبر دنیا برگزار می شود.

اگر قصد دارید در آزمون دلف شرکت کنید، لازم است برنامه مطالعاتی منظمی داشته باشید، از منابع آزمون دلف استفاده کنید و مهارت های زبان فرانسه خود را تقویت کنید تا بتوانید بالاترین نمره را در آزمون delf کسب نمایید. هم چنین جهت موفقیت در آزمون دلف لازم است با ساختار آزمون و نمونه سؤالات آن آشنا شوید. آزمون های آزمایشی دلف این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. اگر به دنبال اطلاعات جامعی از آزمون آزمایشی دلف هستید، پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا لازم است در آزمون آزمایشی DELF شرکت کنید.

آزمون دلف DELF چیست؟

آزمون دلف delf که مخفف عبارت فرانسوی Diplôme d’études en langue française است یکی از مشهورترین آزمون‌ های سنجش مهارت زبان فرانسه به شمار می آید. آزمون delf دارای سطوح مختلف A1 تا سطح B2 است که متقاضیان و داوطلبان باید براساس دانش و هدف خود یکی از این سطوح را انتخاب نمایند. سؤالات هر سطح با توجه به مهارت و دانش داوطلبان طراحی می شود. مدرک آزمون دلف مزایای بی شماری به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به مهاجرت شغلی در کشور فرانسه و یا مهاجرت تحصیلی در کشورهای فرانسوی زبان اشاره کرد.

انواع آزمون DELF

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، آزمون دلف سطوح و انواع مختلفی دارد و داوطلبان موظف هستند با توجه به نیاز و دانش خود مناسب ترین سطح را انتخاب نمایند. هر کدام از سطوح آزمون دلف به صورت مجزا در نظر گرفته می شود و نمره هر کدام از آن ها تاثیری بر نمره سطوح دیگر نمی گذارد. آزمون دلف DELF از سطح A1 تا سطح A2 را ارزیابی می کند. این سطح مبتدی یا سطح ساده است. سطوح B1 تا B2 هم برای سطح متوسط یا مستقل مربوط می شود. دیپلم هایی که در این آزمون ها اهدا می شود، در سراسر اروپا مورد تایید است. بنابراین افرادی که می خواهند در اروپا کار یا تحصیل کنند برای اثبات سطح توانایی خود در زبان فرانسوی به این مدارک نیاز دارند.

 آزمون delf شامل موارد زیر است:

  • آزمون DELF عمومی (DELF tout public)
  • آزمون DELF ابتدایی (DELF PRIM)
  • آزمون DELF جونیور (DELF JUNIOR)
  • آزمون DELF مدرسه‌ ای (DELF SCOLAIRE)
  • آزمون DELF حرفه ای (DELF PRO)

آزمون آزمایشی DELF چیست؟

آزمون آزمایشی دلف مانند آزمون اصلی است و تمام سطوح و استانداردهای آزمون اصلی را پوشش می دهد. آزمون آزمایشی delf برای سنجش مهارت و دانش زبان فرانسوی متقاضیان و داوطلبان طراحی شده است و در واقع یک آزمون شبیه سازی شده دلف است که شما را برای آزمون اصلی آماده می کند. آزمون آزمایشی دلف از نظر تعداد سؤالات، سختی و آسانی آزمون، سیستم نمره دهی و زمان بندی کاملاً مشابه امتحان اصلی است. ممتحنینی که برای آزمون آزمایشی انتخاب می شوند همگی جز مدرسین و استادان با سابقه به شمار می آیند و با تمامی شرایط و استانداردهای آزمون اصلی آشنا هستند. اگر موفقیت در آزمون دلف هدف شماست، پیشنهاد می کنیم که حداقل ماهی یکبار در آزمون آزمایشی شرکت نمایید.

چرا باید در آزمون آزمایشی DELF شرکت کنیم؟

با ساختار و فرمت آزمون اصلی آشنا خواهید شد

اگر می خواهید در آزمون اصلی دلف بالاترین نمره را کسب نمایید باید با ساختار و فرمت آزمون به خوبی آشنا شوید. آزمون آزمایشی دلف این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد که از بخش های آزمون، تعداد سؤالات، نحوه محاسبه نمره، زمان بندی و نوع سؤالات اطلاعات کافی بدست آورید.

بر استرس و اضطراب امتحان غلبه می کنید

این طبیعی است که برای قبولی در آزمون delf استرس و نگرانی داشته باشید اما باید یاد بگیرید که بر این استرس و اضطراب غلبه کنید. اگر در طول آزمون اضطراب داشته باشید، نمی توانید تمرکز و عملکرد بالایی داشته باشید و در نهایت ممکن است در آزمون اصلی دلف شکست بخورید. بنابراین مهم است که با اعتماد به نفس و آرامش در جلسه آزمون حاضر شوید. 

آزمون آزمایشی DELF این فرصت را برای شما فراهم می کند که بدون استرس و نگرانی به سؤالات پاسخ دهید، با نقاط ضعف و اشتباهات خود آشنا شوید و مدیریت زمان را یاد بگیرید و در نهایت در روز اصلی آزمون با اعتماد به نفس، تسلط و آرامش بیشتری در جلسه امتحان حاضر شوید.

مهارت های خود را ارزیابی می کنید

هنگامی که در آزمون آزمایشی دلف شرکت می کنید، مهارت های شنیداری، خواندن و درک مطلب، نوشتاری و گفتاری شما مورد ارزیابی قرار می گیرد که در نتیجه آن نقاط ضعف و قدرت شما آشکار خواهد شد. هنگامی که نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسید، می توانید با تمرکز بیشتری برای رفع نقاط ضعف و تقویت مهارت های خود برنامه ریزی کنید و در نتیجه شانس کسب بالاترین نمره در آزمون اصلی دلف را افزایش دهید.

مهارت speaking خود را افزایش می دهید 

آزمون دلف مانند سایر آزمون های زبان از بخش های شنیداری listening، درک مطلب reading، نوشتاری writing و گفتاری speaking تشکیل شده است. برای اینکه بتوانید در هر کدام این بخش ها حداکثر امتیاز را کسب نمایید لازم است ویدیوهای آموزشی یا برنامه های تلویزیونی تماشا کنید، دایره واژگان و لغات زبان فرانسه خود را گسترش دهید، بر روی دستور زبان فرانسه تمرکز کنید، بر روی املای صحیح کلمات تسلط پیدا کنید و بتوانید با مهارت بالا به زبان فرانسوی صحبت کنید. 

اگر در کلاس های آموزش زبان فرانسه ثبت نام کرده باشید می توانید با سایر افراد ارتباط برقرار کنید و مهارت speaking خود را از طریق صحبت پیرامون موضوعات مختلف تقویت کنید. اما راه ایده آل تری هم وجود دارد؛ در آزمون های آزمایشی دلف شرکت کنید. ممتحن با تجربه آزمون، مهارت صحبت کردن شما را به طور دقیق ارزیابی می کند و با ارائه یک برنامه تمرینی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا با تقویت مهارت speaking خود بالاترین امتیاز را در این بخش از آزمون دلف کسب نمایید.

در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید

به خوبی می دانید که آمادگی برای آزمون اصلی دلف زمان بر است به این خاطر که نیاز خواهید داشت بر روی مهارت ها و نقاط ضعف خود تسلط پیدا کنید. از طرف دیگر اگر نتوانید در آزمون delf نمره قبولی را کسب کنید، مجبور می شوید مجدد در آزمون ثبت نام کنید. با آزمون آزمایشی DELF این فرصت را خواهید داشت که بدانید آیا برای آزمون اصلی آماده هستید و لازم است بر روی چه مهارت هایی تمرکز بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، آزمون آزمایشی دلف نسبت به آزمون اصلی هزینه پایین تری دارد بنابراین می توانید چندین بار در آزمون آزمایشی دلف ثبت نام کنید.

مدیریت زمان را یاد می گیرید

در آزمون اصلی دلف برای هر بخش مدت زمان مشخصی در اختیار دارید بنابراین لازم است مدیریت زمان را یاد بگیرید تا بتوانید با دقت و تسلط بیشتری به سؤالات پاسخ دهید. اگر در آزمون های آزمایشی دلف ثبت نام کنید با مدیریت زمان آشنا می شوید و می توانید با افزایش سرعت پاسخ گویی سؤالات، شانس خود را برای کسب بالاترین نمره آزمون افزایش دهید.

به طور کلی مزیت آزمون آزمایشی DELF شامل موارد زیر است:

  • امکان می دهد با شرایط آزمون اصلی دلف آشنا شوید.
  • مدیریت زمان را یاد می گیرید.
  • از اضطراب و استرس امتحان خلاص می شوید.
  • با ساختار و فرمت آزمون اصلی دلف آشنا می شوید.
  • مهارت ها، نقاط ضعف و نقاط قوت خود را می شناسید.
  • در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید.
  • با آمادگی، اعتماد به نفس و تسلط بیشتری در آزمون اصلی DELF حاضر می شوید.

بهترین آزمون آزمایشی DELF در ایران

ما در اساتید آنلاین با بیش از چهارسال تجربه در حوزه برگزاری آزمون های تخصصی، آزمون آزمایشی DELF A2 و DELF B2 را مطابق با آزمون اصلی دلف شبیه سازی کرده ایم تا شما متقاضیان این آزمون بتوانید در شرایط واقعی آزمون، خود را ارزیابی کنید. همچنین شما در هر مکان و زمان میتوانید در آزمون آزمایشی DELF شرکت کنید و محدودیتی در این خصوص نخواهید داشت. ضمن آن که در هزینه های شما هم بسیار صرفه جویی خواهد شد و می توانید با هزینه ی مقرون به صرفه در این آزمون شبیه سازی شده شرکت کنید. شرکت در آزمون آزمایشی DELF به شما کمک خواهد کرد تا با ارزیای دقیق سطح زبان خود هدفمندتر از قبل مشغول به یادگیری زبان فرانسوی شوید.

شما پس از شرکت در آزمون آزمایشی DELF، بعد از سه الی چهار روز کاری می توانید کارنامه ی خود را در پروفایل اساتید آنلاین ملاحظه کنید. ضمن آن که کارنامه ها به جهت دقت بالا و ارزیابی بهتر شما به دو صورت ماک(فقط نمره ها اعلام می شود) و ماک پلاس(نمره ها به همراه فایل صوتی تحلیل آزمون) ارایه می شود. لازم به ذکر است که شما از فایل صوتی تحلیلی که از مصححین اساتید آنلاین دریافت می کنید، از تمامی نقاط ضعف و قوت خود باخبر می شوید و در واقع راهکار های کاربردی بهبود نمره را در هر بخش دریافت خواهید کرد. درنتیجه با دیدی هدفمند اقدام به بهبود مهارت های خود می کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

هزینه آزمون DELF در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

زبان فرانسه یکی از رایج ترین زبان ها در سرتاسر جهان است. می‌توان گفت حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا…

بیشتر بخوانید
هزینه آزمون DELF 1402

هزینه آزمون DELF در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

زبان فرانسه یکی از رایج ترین زبان ها در سرتاسر جهان است. می‌توان گفت حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا…

بیشتر بخوانید

راهنمای مطالعه آزمون TEF : تسلط بر قالب و محتوای آزمون

افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور فرانسه یا کانادا را دارند لازم است جهت ارزشیابی و بررسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question