۱۰ دلیل اصلی که چرا باید زبان یاد بگیریم

زبان یاد بگیریم

شما حتماً شنیده اید که برخی از مردم به دلایلی زبان های گوناگون را یاد نمی گیرند، این می تواند از تنبلی باشد یا دلایل دیگر. بسیاری از مردم فکر می کنند اگر زبان دیگری را بیاموزند از زبان مادری خود دور می شوند و نمی توانند آن را به درستی صحبت کنند، این یک باور غلط است و چنین چیزی اصلاً وجود ندارد. حقیقت این است که شما با یاد گرفتن زبان دیگری با دنیا ارتباط پیدا می کنید و با فرهنگ های گوناگون آشنا می شوید. در ادامه با 10 دلیل اصلی که چرا باید زبان یاد بگیریم بیشتر آشنا می شویم.

 

ده مزیت یادگیری زبان های خارجی:

 

  • ارتباط پیدا کردن با فرهنگ های دیگر جهان

یکی از جنبه های مهم انسانی این است که ما با تجربیات خود به دیگران مطالب زیادی می آموزیم حال زبان باشد یا هر مهارت دیگر. انسان هایی که دو زبانه هستند از دیگر انسان ها باهوش تر هستند و یادگیری سریع تری دارند. شما با دانستن چند زبان به خودتان این فرصت را می دهید که با دیگران یعنی انسان هایی از کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید و برای خود یک ارتباط مادام العمر ایجاد کنید. اگر شما زبان را یاد بگیرید آن را دیگر فراموش نمی کنید و آن در ذهن شما می ماند.

  • شما می توانید حرفه و کسب و کار خود را پیشرفت دهید

داشتن مهارت زبان در رشتۀ شما باعث می شود که کسب و کار شما ارتقا پیدا کند. این به خاطر این است که شما شریک های خارجی پیدا می کنید، با آنها داد و ستد می کنید و شغل شما ارتقا پیدا می کند. در بین سال های 2010 میلادی تا 2015 میلادی در کشور آمریکا بسیاری از کسب و کارها به این روش ارتقا پیدا کرد و موفق شد. البته باید یادآوری شود که این کشور یک کشور مهاجر پذیر است و در حال حاضر 60 هزار غیر آمریکایی در این کشور هستند که به زبان های چینی، فارسی، مکزیکی، اسپانیایی صحبت می کنند. بنابراین هر چه آرمان های حرفه ای خود را بالاتر ببرید با مهارت زبان موفق تر خواهید بود.

  • تغذیۀ مغز شما

یکی دیگر از دلایلی که چرا باید زبان یاد بگیریم این است که شما تفکر انتقادی پیدا می کنید، حافظۀ شما پیشرفت می کند، مهارت شنوایی شما بیشتر می شود، همچنین به مغز شما این توانایی را پیدا می کند که در حال انجام یک کار، کارهای دیگری را نیز انجام دهید. پژوهش ها ثابت کرده است که افرادی که چند زبان را بلد هستند، دیرتر از دیگر افراد دچار زوال عقل و بیماری های مغزی می شوند.

  • ارتباط عمیق با فرهنگ های دیگر

زبان نقطۀ اتصال فرهنگ ها است و این به ما کمک می کند تا فرهنگ کشورهای دیگر را بشناسیم. به این ترتیب ما با دین و مذهب و تاریخ کشورهای دیگر آشنا می شویم. یک مطالعه روی کودکانی که چند زبان را بلد بودند نشان می دهد که این کودکان آمادگی بیشتری برای پذیرش فرهنگ ها از سوی کشورهای دیگر دارند و می خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند.

زبان یاد بگیریم

10 دلیل اصلی که چرا باید زبان یاد بگیریم
  • با یادگیری زبان می توانید جهان را بهتر ببینید

شما می توانید به عنوان یک نماینده از سوی کشورتان به کشورهای دیگر سفر کنید و باعث تبادل فرهنگ شوید. همچنین دانستن یک زبان دوم می تواند باعث شود که شما در یک کشور دیگر تحصیل کنید و یا کار پیدا کنید

  • با دانستن زبان شما می توانید منابع بهتری را برای تهیه کتاب و مقاله تهیه کنید

در جهان بیش از 6000 زبان وجود دارد. البته باید بدانیم که بسیاری از این زبان ها در حال انقراض هستند، چون تعداد کمی از افراد به این زبان ها صحبت می کنند. در این میان افرادی که این زبان ها را بلد هستند برنده هستند و می توانند با دیگران به درستی رابطه برقرار کنند.

  • شما یک انسان چند زبانه می شوید

نه تنها یادگیری زبان دوم به شما کمک می کند تا در ارتباطات خود موفق باشید با این وجود پژوهش ها نشان می دهد افرادی که چند زبان را بلد هستند، می توانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند و این یک شاهکار خلقت است. این افراد به این دلیل موفق هستند که مغز پویایی دارند، آمادگی یادگیری زبان های دیگر را دارند و اجتماعی هستند.

  • یادگیری زبان به شما اعتماد به نفس می دهد

هر کسی که زبان یاد می گیرد در ابتدا اشتباهاتی دارد که این یک بخش از فرایند یادگیری است، اما در نهایت هر کسی حتی اگر بالاترین نمرات را هم در آزمون آنلاین تافل یا جی ار ای بیاورد ممکن است در صحبت کردن اشتباهاتی داشته باشد.  افرادی که در کشور خودشان هستند هم می توانند این اشتباهات را داشته باشند. بنابراین شما با یاد گرفتن زبان دارای اعتماد به نفس می شوید و بهتر می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

  • آموزش زبان باعث می شود که شما در تصمیم گیری های خود موفق تر عمل کنید

مطالعات نشان می دهد افرادی که زبان دوم یا سومی را بلد هستند، بیشتر در تصمیم گیری های خود دقت می کنند و سعی می کنند تصمیم های اشتباه نگیرند. این برخلاف عقیدۀ بعضی از افراد است که فکر می کنند اگر تنها با زبان مادری تصمیم بگیرند موفق خواهند بود.

  • شما با یادگیری زبان انگلیسی چشم اندازهای روشنی برای زندگی و کسب و کار خود به دست می آورید

یک کشف دیگر که دانشمندان انجام داده اند این است که با یادگیری یک فرهنگ شما می توانید با آن قوم ارتباط برقرار کنید و چشم اندازهای روشنی برای آینده خود داشته باشید. البته هر فرهنگی جنبه های منفی و مثبتی دارد که ما نباید آن را نادیده بگیریم. شما به عنوان یک زبان آموز جنبه های مثبت فرهنگ آن قوم را در نظر بگیرید و با آن به چشم اندازهای عالی برسید.

 

اگر مطلب “10 دلیل اصلی که چرا باید زبان یاد بگیریم ” برای شما مفید بود و میخواهید یادگیری زبان را شروع کنید، دوره شروع از صفر زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می گردد..

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی در مرحله اول آموزش صحیح و اصولی است و بعد تمرین زیاد. گرامر انگلیسی…

بیشتر بخوانید
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question