آزمون TEF چیست ؟

آزمون TEF

Test d’évaluation du français (TEF) یک آزمون ارزیابی زبان فرانسوی است که برای افرادی که می خواهند به این کشور یا مناطق فرانسوی زبان بروند و درس بخوانند لازم است. در واقع این آزمون زبان برای افراد غیربومی این مناطق در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که می خواهند این آزمون را بگذرانند باید دوره های CIPP را بگذرانند. داشتن مدرک این آزمون به شما کمک می کند تا در کشورهای فرانسوی زبان کار پیدا کنید، دانشگاه بروید و اقامت این کشورها را به دست آورید. در ادامه به این مساله که آزمون TEF چیست می پردازیم.

مطلب مفید: ویروس کرونا روش های تدریس را تغییر داده است

حال آزمون TEF به چه شکلی است و شما برای آن چه اقداماتی باید انجام دهید؟

آزمون TEF در سه شکل برگزار می شود: TEFaQ برای کسانی که می خواهند در استان کبک کانادا تحصیل یا کار کنند، TEF Canada برای کسانی که قصد دارند در کانادا باشند، TEF برای کسانی که می خواهند در کشور فرانسه زندگی کنند.

این آزمون شامل سه قسمت الزامی و دو بخش اختیاری است. هر قسمت آزمون خود به چندین بخش تقسیم می‌شود. بخش درک مطلب، گرامر، شنیداری و لغات الزامی هستند و متقاضی باید آن را یکجا امتحان بدهد. در حالی که آزمون نوشتن و صحبت کردن اختیاری است و می‌توان آن را در زمانبندی های جدا امتحان داد.

مطلب مفید: راه حل های تدریس آنلاین در دوران کرونا

آزمون TEF به صورت کاغذی و الکترونیکی برگزار می شود. شیوۀ الکترونیکی آن خیلی بهتر است می توانید در هر تاریخی که بخواهید در این آزمون شرکت کنید و نتایج زودتر اعلام می شوند. همچنین مهارت listening  را بهتر می توانید انجام دهید چون هدفون اختصاصی برای شما وجود دارد. این آزمون شامل 4 بخش است: درک شنیدنی یعنی مهارت شنیدن، درک مطلب، مهارت نوشتاری (EE) و واژگان و ساختار (LS).

آزمون TEF چیست

آزمون TEF چگونه ارزیابی می شود؟

این آزمون در 7 سطح ارزیابی می شود. اگر شما در بخش درک مطلب و عبارت نوشتاری قبول شوید، بیشتر راه را رفته اید و در این آزمون موفق شده اید. آزمون های درک مطلب چند گزینه ای است و ساختار پرسشنامه دارای چند انتخاب است که شما باید دقت کنید کدام گزینه را انتخاب کنید. آزمون نوشتاری دارای دو بخش است و عنوان های آن از نوشته های روزمره گرفته شده است. اگر شما در این آزمون قبول شوید می توانید به راحتی در کشورهای فرانسوی زبان کار پیدا کنید.

این آزمون از سال 2004 میلادی در کشور فرانسه برگزار شده است و آموزش و پرورش فرانسه این آزمون را به رسمیت می شناسد. اگر می خواهید در کلیۀ مهارت های این آزمون شرکت کنید باید 30 یورو پرداخت کنید و اگر می خواهید در مهارت listening نیز شرکت کنید باید 50 یورو پرداخت کنید.

مطلب مفید: چرا یادگیری زبان انگلیسی اهمیت دارد؟

این آزمون دارای بخش های اجباری زیر است:

بخشreading  شامل 50 سوال و زمان 60 دقیقه

بخش Oral comprehension شامل40 دقیقه و  60 سوال

بخشwriting  شامل 2 موضوع برای نوشتن و 60 دقیقه زمان

چگونه برای آزمون TEF آماده شوید؟

دانشجویان می توانند با مطالعۀ کتاب های فرانسوی زبان و دیدن فیلم های فرانسوی خود را برای این آزمون آماده کنند.

برای موفقیت در این آزمون توصیه می شود کتاب های زیر را بخوانید:

این آزمون به شما کمک می کند تا در کشورهای فرانسوی زبان کار کنید و به دانشگاه بروید. تفاوت این آزمون با آزمون های دیگر این است که سوالات آن متنوع است و از واژگان روزمره گرفته شده است. یعنی پاسخ دادن به آنها آسان است. این آزمون توانایی شما در listening را قوی می کند. از این رو شما می توانید در کشورهای فرانسوی زبان درک بهتری از زندگی روزمره و اتفاقات پیرامون خود داشته باشید و راحت تر با این جامعه ارتباط برقرار کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی در مرحله اول آموزش صحیح و اصولی است و بعد تمرین زیاد. گرامر انگلیسی…

بیشتر بخوانید
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question