آموزش آنلاین بهتر است یا آموزش سنتی؟

آموزش آنلاین و آموزش سنتی

یکی از پر تکرارترین سوالات یک سال اخیر مقایسه دو سبک آموزش مدرن و آموزش سنتی است. در واقع سوال اصلی این است که آموزش آنلاین بهتر است یا آموزش سنتی؟ برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به گذشته داشته باشیم. برای اکثر ما آموزش سنتی یعنی حضور در مدرسه و خاطرات خوش دوران کودکی. این خاطرات بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهد.

کلاس آنلاین چیست؟

شخصیت اکثر ما در پشت همان میز و نیمکت های چوبی و تخته سیاه و گچ سفید و قرمز شکل گرفته است. برای ما که اینگونه آموزش دیده ایم دل کندن از آن خاطرات شگفت انگیز غیر ممکن است. شیطنت سر کلاس، بازی در زنگ تفریح و استفاده از مداد و پاک کن از آن دست خاطراتی نیست که نسل ما فراموش کند. با این حال جهان نسبت به آن روزها به کل غیر قابل باوری تغییر کرده است.

25 سال پیش تصور اینکه بتوان به یک وسیله کوچک با کل دنیا ارتباط داشت غیر ممکن بود اما حالا گوشی هوشمند به اسباب ضروری زندگی همه ما تبدیل شده است. فرآیند آموزش نیز به اندازه ظهور همین گوشی های هوشمند دچار تغییر شده است. هر چند بسیاری از ما شاید همچنان دلبسته آموزش سنتی یا همان آموزش حضوری باشیم اما برای مقایسه بی طرفانه آموزش آنلاین و آموزش سنتی باید تعصب ها و دلبستگی ها را کنار بگذاریم.

تاثیر سامانه LMS بر کیفیت یادگیری

آموزش آنلاین

چرا آموزش آنلاین بهتر است؟

یکی از مزایای اصلی آموزش آنلاین انعطاف پذیری آن در زمان و مکان است. دوره های آنلاین این امکان را به شما می دهند تا ساعت شرکت در کلاس را با توجه به برنامه روزانه خود، خودتان انتخاب کنید و برای مراجعه به کلاس محدودیت مکانی ندارید و هر کجا که باشید می توانید از محتوای دوره ها استفاده کنید. این دوره ها بهترین گزینه برای افرادی هستند که معذوریت زمانی دارند.

عملکرد دانش آموزان در کلاس آنلاین | مقایسه کلاس آنلاین و کلاس سنتی

همچنین در این نوع آموزش محدودیتی از نظر مکان وجود ندارد و شما می توانید از دورافتاده ترین نقاط به بهترین دوره های آموزشی در کلان شهرها دسترسی داشته باشید.

یکی از بزرگترین چالش های آموزش مجازی تعامل نداشتن با دیگران است. آنچه ما در آموزش سنتی به خاطر داریم و اتفاقا باعث شکل گیری خاطرات شیرین ما شده تعامل با هم کلاسی هاست. این نکته یکی از نقاط ضعف آموزش مجازی است اما واقعیت این است که جهان ما و شیوه ارتباط ما دچار تغییرات زیادی شده است.

دنیای مجازی به بخش مهمی از جهان ارتباطی ما تبدیل شده و در این بین شبکه های اجتماعی نقش مهمی دارند. بیراه نیست اگر بگوییم امروزه و حتی قبل از پاندمی کرونا ما بیشتر وقتمان را در دنیای مجازی سر می کردیم. در نتیجه نمی توان گفت که حضور در کلاس آنلاین صدمه جدی به تعامل ما در دنیای واقعی وارد می کند. همچنین با توجه به پیشرفت آموزش آنلاین و سامانه هایی مانند سیستم مدیریت آموزش (LMS) امکان تعامل کامل میان آموزش دهندگان و آموزش پذیران امکان پذیر شده است.

۵ مزیت آموزش مجازی برای کسب و کارها

هزینه کمتر

هزینه یکی از فاکتورهای مهم میان آموزش آنلاین و آموزش سنتی است. آموزش آنلاین امکان حضور تعداد بسیار زیادی دانش پذیر وجود دارد. به همین دلیل با تقسیم همه هزینه ها بین این تعداد این روش آموزش معمولا بسیار ارزان تر از آموزش سنتی است. برای تشکیل کلاس های حضوری نیاز به مکان فیزیکی، حضور استاد و تجهیزات کلاس درس وجود دارد. جمع آوری این ملزومات هزینه قابل توجهی را به برگزار کنندگان کلاس ها تحمیل خواهد کرد. از طرف دیگر محدودیت در تعداد ثبت نامی های هر دوره باعث می شود تا شهریه ثبت نام در کلاس های حضوری معمولا بیشتر از دوره های مجازی باشد.

آموزش سبز

وضعیت محیط زیست در طی چند میلیون سال گذشته تا این حد بحرانی نبوده است. تنها در یکصد سال اخیر بیش از 250 گونه جانوری و هزان گونه گیاهی به طور کامل منقرض شده است. در آموزش سنتی کاغذ نقش مهمی دارد. برای تهیه کاغذ سالانه هزاران هزار درخت قطع می شود. اما در آموزش مجازی کتاب جای خود را به فایل صوتی و تصویری و متنی آموزشی داده و مدرسه جای خود را به کامپیوتر و تبلت داده است. در آموزش مجازی نیازی به کاغذ وجود ندارد از این رو این آموزش به آموزش سبز معروف است.

سه روش برای داشتن بهترین تدریس در کلاس مجازی

دسترسی ساده به اطلاعات

یکی از چالش های آموزش سنتی تهیه منابع و کتاب های مورد نیاز بود. معمولا این کتاب ها به راحتی در شهرهای کوچک پیدا نمی شد و دانش آموزان و دانشجویان مجبور بودند برای تهیه کتاب سختی های زیادی را تحمل کنند. در آموزش مجازی تمام منابع به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد. از این رو دسترسی ساده به اطلاعات به معنای واقعی در آموزش مجازی متبلور شده است.

در نهایت باید گفت در مقایسه آموزش آنلاین و آموزش سنتی با وجود همه دلبستگی هایی که نسبت به آموزش حضوری داریم اما اگر بخواهیم منصف باشیم باید گفت که آموزش آنلاین برتری هایی دارد که قابل چشم پوشی نیست.

دوره های هیبریدی اساتیدآنلاین یکی از بهترین و مدرن ترین شیوه های آموزش آنلاین در کشور است. این دوره آموزشی با تعاملی ترین و جدیدترین روش آموزش مجازی به شما ارائه می شود. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت asatideonline.com مراجعه کنید و یا با شماره 71057276-021 تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
چطور واژگان جدید را حین آموزش زبان حفظ کنیم؟

چطور واژگان جدید را حین آموزش زبان حفظ کنیم؟

یادگیری یک زبان جدید سرگرم کننده است، البته به جز بخش یادگیری واژگان. همیشه کلماتی هستند که با وجود تلاش…

بیشتر بخوانید
کلاس آنلاین زبان انگلیسی

چگونه کلاس آنلاین زبان انگلیسی برگزار کنیم؟

در دنیایی که حتی عطاری ها هم آنلاین شده اند برگزاری کلاس آنلاین زبان انگلیسی چیزی بیش از یک ضرورت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question