۱۰ فیلم برای تقویت زبان آلمانی

تقویت زبان آلمانی

مشاهده فیلم های سینمای آلمان یکی از بهترین راه ها برای تقویت زبان آلمانی است. سینمای آلمان یکی از سینماهای پیشرو صاحب سبک اروپاست. از این رو فیلم های خوب زیادی به این زبان ساخته شده اند. مشاهده این فیلم ها نه تنها به تقویت زبان آلمانی کمک می کند بلکه بیننده را با فرهنگ، تاریخ، لهجه و آداب و رسوم این کشور آشنا می کند. در این مطلب ما 10 فیلم زیبا در ژانرهای مختلف را از سینمای آلمان به شما معرفی می کنیم که در تقویت زبان آلمانی به شما کمک می کند.

یادگیری آلمانی با سریال | بهترین سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

1- ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا، فیلمی ماجراجویانه‌ به کارگردانی Sebastian Schipper است. این فیلم برای تقویت زبان آلمانی بسیار کاربردی است. داستان فیلم درباره ویکتوریا پیانیست معروف اسپانیایی است که به دنبال ماجراجویی در برلین است. او با ماجراهای متفاوتی در این شهر غریب روبرو می‌شود. نکته قابل توجه این است که این فیلم به صورت یک ‌برداشت متوالی فیلم‌برداری شده است. یعنی کل ۱۳۸ دقیقه‌ی فیلم به صورت زمان واقعی و بدون حتی یک کات ضبط شده است.

مزایای آموزش آنلاین زبان آلمانی

2- ریکویم (Requiem)

کارگردان این فیلم، هانس کریستین اشمیت است. ریکویم، داستان دختری است که سرع دارد. نکته جالب توجه این است که کل فیلم با یک دوربین دستی فیلم‌برداری شده است که به فیلم حس مستند می‌دهد. برعکس سایر فیلم‌ها که حس واقعی را روایت می‌کنند، ریکویم بیشتر بر روی سلامت روحی و روانی شخصیت اصلی فیلم مانور می‌دهد. این فیلم جذاب، از همان ابتدا، توجه و همدلی شما را با Michaela، شخصیت اصلی فیلم جلب می‌کند. شاید ابتدای امر، زاویه دوربین دستی، کمی گیج‌کننده به نظر برسد، مخصوصا اگر بخواهید به فیلم به عنوان جنبه آموزشی نگاه کنید، اما مطمئن باشید این فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد. این فیلم برای تقویت زبان آلمانی مناسب است.

چگونه برای قبولی در آزمون گوته آماده شویم؟

3- پینا (Pina)

این فیلم قرار بود مستندی راجع به پینا بووش Pina Bausch باشد. پینا بووش یکی از پایه گزاران رقص مدرن بود. او بخشی از فیلم را نیز خودش بازی ‌کرد، اما متاسفانه در طول فیلم‌برداری فوت کرد. از این رو کارگردان فیلم، ویم وندرس پروسه فیلم‌برداری را متوقف کرد. این در حالی بود که سایر بازیگران‌ کمپانی رقص، او را به ادامه فیلم‌برداری تشویق می‌کردند. بنابراین پس از وقفه ای کوتاه این فیلم این بار بدون حضور خانم بووش ادامه پیدا کرد. در این فیلم دیالوگ های کمی وجود دارد اما از نظر آشنایی با فرهنگ مردم آلمان فیلم مهمی محسوب می شود.

معرفی معتبرترین مدارک زبان آلمانی

4- زندگی دیگران (Das Leben der Anderen)

این فیلم یکی از بهترین فیلم های ژانر جنایی برای تقویت مکالمه زبان آلمانی است. در این فیلم شخصیت اصلی، Gerd Wiesler برای پلیس مخفی آلمان شرقی کار می‌کند که جاسوسی نویسنده معروف، Georg Dreyman و معشوقه‌اش، Christa Sieland را به عهده دارد. این کارگاه گمان می‌کند که Dreyman به حزب کمونیست وفادار نیست. بنابراین تصمیم می‌گیرد هر لحظه و سایه به سایه او را تحت نظر قرار دهد.

5- قهوه در برلین (A Coffee in Berlin)

این فیلم یک کمدی-تراژدی به کارگردانی Jan Ole Gerster است. این فیلم سیاه و سفید در سال 2012 تولید شده است. این فیلم پرتره ای کنایه آمیز از جوانی است که دانشگاه را رها می کند و در نهایت در خیابان های شهری که زندگی می کند پرسه می زند. این فیلم در قلب جامعه جوان آلمان می گذرد از این رو برای تقویت زبان آلمانی مناسب است.

تقویت زبان آلمانی

10 فیلم برای تقویت زبان آلمانی

6- روبان سفید (The White Ribbon)

یکی از مشهورترین کارگردانان دو دهه اخیر سینمای آلمانی زبان میشائیل هانکه است. روبان سفید (به آلمانی: Das weiße Band) فیلمی درام محصول ۲۰۰۹ است. این فیلم برنده جایزه نخل طلای شصت و دومین دوره جشنواره فیلم کن شد. همچنین این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۰۹ شد. روبان سفید به عنوان نماینده رسمی آلمان برای شرکت در هشتاد و دومین مراسم جایزه اسکار معرفی شد. این تصمیم آکادمی فیلم آلمان موجب ناراحتی برخی مقامات اتریشی شد. این فیلم رقابت بر سر اسکار را به فیلم آرژانتینی راز در چشمانشان واگذار کرد. دیدن این فیلم برای تقویت زبان آلمانی بسیار مفید است.

کدام مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت مهم تر است؟

7- کِشتی (Das Boot)

کِشتی (به آلمانی: Das Boot) فیلمی ۱۴۹ دقیقه‌ای به کارگردانی ولفگانگ پترسن با بازی یورگن پروشنو محصول کشور آلمان غربی پیشین است. این فیلم درباره یک خدمه یک زیردریایی آلمانی در جنگ جهانی دوم است. این فیلم یک درام جنگی است که هرچند چشم اندازهای هنری و هیجان‌های سینمائی فراوان دارد اما پایان آن اندوهبار است و پیام آن مخالفت با جنگ و مخالفت با کشتار انسان‌هاست. دیدم این فیلم برای تقویت زبان آلمانی و همچنین آشنایی با اتفاقات تاریخی این کشور مناسب است.

8- اشک‌های تلخ پترا فون کانت (Die bitteren Tränen der Petra von Kant‎)

اشک‌های تلخ پترا فون کانت (آلمانی: Die bitteren Tränen der Petra von Kant‎) فیلمی در ژانر درام و هنری به کارگردانی راینر ورنر فاسبیندر است که در سال ۱۹۷۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به مارگیت کارستنسن، هانا شیگولا، ایرم هرمان، و اوا ماتس اشاره کرد. این فیلم یکی از فیلم های مهم سینمای آلمان است. فاسبیندر جز چند سینماگر طراز اول آلمان است که شهرتش از مرزهای جغرافیایی این کشور فراتر رفته است. دیدن ایم فیلم برای تقویت زبان آلمانی مناسب است.

9- خداحافظ لنین (Good Bye, Lenin)

خداحافظ لنین، فیلمی به کارگردانی وولفگانگ بکر و تولید سال ۲۰۰۳ است. داستان فیلم در اکتبر ۱۹۸۹، کمی پیش از ریزش دیوار برلین، با بیان حوادث زندگی یک خانواده سه نفره اتفاق می‌افتد. مادر خانواده به شدت طرفدار کمونیسم است و هنگامی که متوجه می‌شود فرزندش عضو گروه ضدکمونیسم است، به کما می‌رود. او پس از ریزش دیوار برلین و اتحاد آلمان شرق و غرب بیدار می‌شود. اما دکتر به خانواده هشدار می‌دهد چنانچه او اخبار ناراحت ‎‌کننده بشنود ممکن است سکته کند و برادر و خواهر مجبور می‌شوند وانمود کنند که دیوار پابرجاست. تماشای این فیلم برای تقویت زبان لمانی و همچنین آشنایی با اتفاقات تاریخی مهم این کشور مانند ظهور و سقوط دیوار برلین بسیار مهم است.

10- خرگوش بدون گوش (Keinohrhasen)

خرگوش بدون گوش، فیلمی عاشقانه و جذاب، است. تاریخ اکران ابتدایی این فیلم دسامبر سال ۲۰۰۷ بود. این فیلم را تیل اشوایگر کارگردانی نکرده است. داستان فیلم درباره‌ لوودو دکر خبرنگار مجله‌‌های زرد است. او همانند عکاسان پاپاراتزی ، به زندگی شخصی بازیگران و افراد سرشناس می‌پردازد. اما پس از ناکامی در هنگام تهیه گزارش از یک جشن، به ۳۰۰ ساعت انجام کارهای خدماتی در یک مهدکودک محلی محکوم می‌شود. در آن مکان با خانم گووتلاوزسکی ، مدیر مهد، مواجه می‌شود. دیدن این فیلم برای تقویت زبان آلمانی و همچنین آشنایی با آداب و رسوم این کشور مناسب است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی در مرحله اول آموزش صحیح و اصولی است و بعد تمرین زیاد. گرامر انگلیسی…

بیشتر بخوانید
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question