آزمون گوته چیست؟

آزمون گوته چیست

اگر قصد کار، تحصیل یا مهاجرت به آلمان و یا کشورهای آلمانی زبان دارید، حتماً می بایست در یکی از آزمون های مورد قبول زبان آلمانی شرکت کرده و نمره مطلوب را کسب کنید. این آزمون می بایست مورد تایید سفارت آلمان باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه آزمون گوته چیست صحبت کنیم.

موسسه آموزش زبان گوته

موسسه آموزش زبان گوته واقع در شهر مونیخ آلمان یک سازمان است که با کمک بودجه های دولت آلمان و همچنین دریافت شهریه از زبان آموزان خود اداره می شود. هدف این موسسه گسترش زبان و فرهنگ آلمانی در بین علاقه مندان است. این موسسه در سطح جهانی به عنوان یکی از مورد قبول ترین مراجع آموزش زبان آلمانی و برگزار کننده آزمون های تعیین سطح شناخته می شود. ویژگی خوب آزمون های زبان آلمانی موسسه گوته این است که برخلاف آیلتس و تافل، این مدرک زبان تاریخ انقضا ندارد و همیشه معتبر خواهد بود.

چگونه برای قبولی در آزمون گوته آماده شویم؟

آزمون های زبان آلمانی موسسه گوته در تمام شش سطح ابتدایی یک و دو یا A1 و A2، متوسط یک و دو یا B1 و B2 و پیشرفته یک و دو یا C1 و C2 برگزار می شوند. گرفتن مدرک زبان آلمانی در سطح ابتدایی برای همسر و اعضای خانواده افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را داشته باشند، ضروری است. دانشگاه های مختلف کشور آلمان، حداقل مدرک B2 و حداکثر مدرک C2 را به عنوان یکی از شروط پذیرش دانشجو از کشورهای غیر آلمانی زبان ذکر می کنند.

این آزمون ها در رده بزرگسال بالای شانزده سال، برای سنجش چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه به زبان آلمانی طراحی شده اند و دشواری هر سطح با سطح دیگر فرق دارد. هزینه هر بخش و هر سطح از آزمون زبان آلمانی گوته متفاوت است. بخش های ابتدایی ارزان تر هستند و از هزینه 119 یورو برای سطح A1 آغاز می شود و برای سطوحی که به صورت ماژول برگزار می شود و به حدود 440 یورو می رسد.

نکات مهم آزمون گوته چیست؟

موسسه زبان آلمانی گوته در 98 کشور دنیا بیش از 159 شعبه دارد. در ایالات متحده 6 شعبه از این آموزشگاه و در بریتانیا دو شعبه از موسسه گوته حضور دارند. در شهر تهران نیز یک شعبه از موسسه آموزش زبان گوته وجود دارد. موسسه زبان گوته در برخی کشورها با موسسات آموزش زبان آلمانی و آموزشگاه های زبان حاضر در کشور نیز همکاری و بر روند آموزش آن ها نظارت می کند. برای بررسی زمان شرکت در آزمون زبان این موسسه، باید به سایت موسسه به آدرس http://www.dsit.org.ir مراجعه کنید.

آزمون گوته

آزمون گوته چیست؟

ساختار آزمون گوته چیست و به چه شکلی است؟

بخش درک مطلب یا لزن Lesen

این بخش که در مشابه قسمت Reading در آزمون های زبان انگلیسی است که شامل ۵ قسمت با ۶۵ دقیقه زمان است. برای اینکه بتوانید آن را به خوبی بگذرانید نیاز است تا دایره لغات مناسبی داشته و توانایی درک مطلب و مفهوم جمله را داشته باشید.

در قسمت اول و دوم که اصحلاحاً به آن ها تایل اول و دوم نیز می گویند، سوالاتی به همراه متن قرار گرفته که می بایست متن را خوانده و سپس به سوالات درک مطلب پاسخ دهید. در قسمت یا همان تایل سوم، شما می بایست تعدادی متن را به چند تبلیغ نسبت بدهید. در این بخش تنها یکی از متن هاست که تبلیغ متناسب با آن وجود ندارد.

معرفی معتبرترین مدارک زبان آلمانی

در این بخش دقت و تمرکز بسیار مهم است. در تایل چهارم می بایست با جواب های بله و خیر به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. در تایل پنجم نیز می بایست متنی را خوانده و به سوالات آن پاسخ دهید. تفاوت این قسمت با تایل های یک و دو در این است که سوالات به ترتیب متن نخواهد بود. دقت نمایید که زمان بندی برای پاسخ به سوال ها بسیار مورد اهمیت است.

بخش شنیداری یا هوقن  Hören

بر اساس آمارها این یکی از سخت ترین بخش ها با جزییات بسیار در آزمون گوته آلمان است. این بخش همانند Listening در آزمون های انگلیسی است. صدایی از بلندگو پخش شده و متناسب به صحبت های پخش شده می بایست به سوالات پاسخ دهید. این بخش از آزمون نیز شامل ۴ تایل است. در تایل اول ده سوال وجود دارد که دو به دو مربوط به یک موضوع است. یکی از دو سوال صحیح یا غلط و دیگری چند گزینه ای است. این تایل به دلیل اینکه دوبار پخش می شود، آسان تر خواهد بود.

تایل دوم نیز مشابه تایل اول است اما متن پخش شده سخت تر خواهد بود. تایل سوم شامل مکالمه میان دو یا سه نفر است و هفت متن نوشته شده که باید صحیح یا غلط بودن آن مشخص شود. در تایل چهارم صحبت یک مجری با دو نفر پخش می شود که می بایست هشت متن نوشته شده را مشخص کنید که توسط چه کسی گفته شده است. در انتهای بخش هوقن حدود ۵ دقیقه فرصت دارید تا جواب های خود را وارد نمایید.

بخش نوشتاری یا شریبن   Schreiben

این بخش شامل سه قسمت است که می بایست دو نامه و یک کامنت برای آن نوشته شود. در تایل اول می بایست آنچه در صورت سوال نوشته شده که معمولاً سه مورد است را در نامه خود آورده و نامه ای دوستانه بنویسید. در تایل دوم متنی نوشته شده و درخواست شده تا نظر خود را بنویسید.

علاوه بر این نظر فردی دیگر نیز در کنار این متن آورده شده که به درک بهتر موضوع کمک خواهد کرد. در تایل سوم لازم است تا یک نامه رسمی برای یک سازمان یا یک فرد نوشته شود. زمان این بخش نیز در حدود ۱۰ دقیقه است. رعایت نکات نگارشی و عدم غلط املایی در کلمات ساده می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

آلمانی یا فرانسوی، کدام یک سخت تر است؟

بخش صحبت کردن یا اشپرشن   Sprechen

این بخش از آزمون گوته آلمان شامل سه قسمت یا تایل می شود. امتحان گیرنده ها از شما می خواهند تا خود را معرفی کنید. بنابراین نحوه معرفی شما می تواند ذهنیت خوبی را برای آنها ایجاد کند. در تایل اول شما می بایست یک چیزی مانند تولد دوستتان را برنامه ریزی کرده و بیان کنید. این کار را می بایست به وسیله یک نفر دیگر از آزمون دهنده ها انجام دهید پس بهتر است از کلمات ساده تر استفاده کنید. در تایل دوم به شما دو موضوع داده شده و می بایست یکی از آن ها را انتخاب کرده و درباره آن توضیح دهید. در تایل سوم نیز می بایست نظر خود را راجع به فرد دیگری که در آزمون با شما بوده بدهید و از او سوال نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری گرامر انگلیسی در مرحله اول آموزش صحیح و اصولی است و بعد تمرین زیاد. گرامر انگلیسی…

بیشتر بخوانید
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان دنیای زبان ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

اینموضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه ❤️❤️❤️

question