آموزش زبان فرانسه | نکاتی درباره آزمون TEF

نکاتی درباره آزمون TEF

مهاجرت کردن به کشورهای خارجی مستلزم شرایطی است که باید به آنها توجه کرد. با اینکه زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است ولی مهاجرت به کشور فرانسه و کانادا احتیاج به مدرک زبان فرانسه TEF است. در کشور ما ایران هر ساله افراد زیادی برای تحصیل و یا موقعیت های شغلی جدید به کشورهای فرانسوی زبان مهاجرت می کنند.

این افراد برای گرفتن ویزا احتیاج به دریافت مدرک tef  دارند بنابراین باید ابتدا در موسسات معتبر آموزش زبان فرانسوی را طی کنند و بعد از شرکت در آزمون مدرک مورد نیاز را دریافت کنند. آزمون زبان فرانسه TEF  توسط CCIP اداره می شود. این آزمون دارای ۳ بخش اجباری و ۲ بخش اختیاری می باشد.

سه بخش اجباری عبارت اند از گرامر، شنیداری، درک مطلب، لغات می باشد و قسمتهای اختیاری نوشتن و صحبت کردن می باشد. این آزمون از طرف وزارت آموزش ملی به رسمیت شناخته شده است. در ادامه با مطلب آموزش زبان فرانسه | نکاتی درباره آزمون TEF همراه ما باشید.

آزمون TEF  چه اهدافی را دنبال می کند

مهمترین هدف از آزمون زبان فرانسه  tefشناسایی کردن سطح مهارت متقاضی می باشد. این آزمون به راحتی می تواند سطوح کمی و کیفی زبان آموز را مورد بررسی قرار دهد. با این آزمون زبان آموز از هر جهت مورد ارزیابی قرار می گیرد و در پایان نتیجه جامعی را می توان ارائه داد.

آزمون TEF  چند نوع است

آزمون زبان فرانسه tef  به ۳ دسته تقسیم بندی شده است که عبارت اند از:

TEFAQ  :در کشور کانادا شهری به نام کبک وجود دارد که ۷ دانشگاه معتبر در این شهر می باشند .حال افرادی که قصد  تحصیل در کشور کانادا را دارند باید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانند زیرا مردم محلی این شهر بیشتر به زبان فرانسوی سخن می گویند.

آزمون آزمایشی TEF

TEC Canada: افرادی که می خواهند شانس خود را برای تحصیل در کشور کانادا بالا ببرند در این آزمون باید شرکت کنند علاوه بر این برخی افراد بعد از تحصیل تصمیم می گیرند در این کشور اقامت داشته باشند بنابراین آزمون TEF Canada را شرکت می کنند.

TEF: این آزمون برای سنجش مهارت زبان در کشورهای فرانسوی می باشد. افرادی که می خواهند در کشورهای فرانسوی زبان تحصیل، مهاجرت و کار کنند مناسب است.

نکاتی درباره آزمون TEF

ساختار آزمون TEF

آزمون زبان فرانسه TEF  به صورت آنلاین برگزار می شود که شامل ۳ بخش اجباری است. آزمون دارای ۸۰ سوال چهار گزینه ای می باشد سطح سوالات از راحت به سخت چیده شده است. این سوالات از سطحA1 چیده شده و در نهایت در سطح C2 ختم می شود.

درک مطلب: در این بخش متقاضی باید ۵۰ سوال را در زماند۶۰ دقیقه پاسخ دهد. در این قسمت توانای زبان اموز را در مکالمه هر روزه ارز یابی می کند.

گرامر: این قسمت ۴۰ سوال دارد که در مدت ۳۰ دقیقه باید جواب داده شود. این سوالات چهار گزینه ای است و بیشتر درباره مسایل روزمرگی فرانسوی ها می باشد.

درک شنیداری:

این قسمت آزمون زبان فرانسه TEF چهل دقیقه می باشد که در این زمان ۶۰ سوال چهار گزینه ای گرفته شده است. در این آزمون یک متن صوتی در مورد تحصیل یا کار گذاشته می شود و متقاضی باید موضوع را تشخیص دهد.

بخش اختیاری: این آزمون ۲ سوال دارد که در زمان ۶۰ دقیقه به صورت نوشتاری داوطلب را ارزیابی می کند.

آزمون نوشتاری: در این آزمون متقاضی باید از تمام زمان‌های حال، آینده مخصوصا گذشته استفاده کند. به طور کلی در این بخش ۵ موضوع داده می شود که باید برای دو موضوع متنی نوشت. متنهای داده شده با موضوع نوشتن پیام، نامه شخصی، گزارش، متن توصیفی و توضیحی و بیان نقطه نظر می باشد.

تست شفاهی

در آزمون زبان فرانسه TEF  یک قسمت آزمون به صورت شفاهی است به این صورت که شما با یک نفر ۲ مصاحبه انجام می دهید. زمان این آزمون ۳۵ دقیقه است. یک موضوع به شما داده می شود و شما باید با زبان فرانسوی نظر خود را بیان کنید. در این آزمون صدای شما ضبط می شود و بر اساس سرعت، توانایی و عکس العمل شما به سوالات ارزیابی می شود.

سخن پایانی

 آزمون زبان فرانسه TEF  به مدت یکسال اعتبار دارد. برای شرکت در این آزمون باید شرایط لازم را داشت. اول اینکه باید سن ۱۶ سال را داشته باشید. مهارت لازم را در زبان فرانسه کسب کرده باشید. فاصله مناسب برای شرکت در آزمون دو ماه می باشد. قبل از شرکت دوباره در آزمون مهارت خود را بالا ببرید. این آزمون برای افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشورهای فرانسه زبان مانند کانادا و فرانسه را دارند ضروری است. همچنین برای افرادی که به دنبال موقعیت شغلی مناسب و یا قصد اقامت در شهر کبک کانادا را دارند الزامی است. نتیجه این آزمون به ایمیل فرد فرستاده می شود و نمره حاصله آن نتیجه همه بخش ها می باشد. هزینه این آزمون نسبت به آزمون تافل و ایلتس متفاوت است. قیمت ان بستگی به تعداد تستی دارد که انتخاب می کند. نرخ این آزمون توسط مرکز برگزار کننده تایین می شود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

هزینه آزمون DELF در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

زبان فرانسه یکی از رایج ترین زبان ها در سرتاسر جهان است. می‌توان گفت حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا…

بیشتر بخوانید

چرا باید در آزمون آزمایشی DELF شرکت کنیم؟

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسوی زبان را دارند یا به دنبال مهاجرت شغلی و اقامت دائم…

بیشتر بخوانید
هزینه آزمون DELF 1402

هزینه آزمون DELF در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

زبان فرانسه یکی از رایج ترین زبان ها در سرتاسر جهان است. می‌توان گفت حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question