مزیت ها و نحوه برگزاری آزمون آزمایشی تافل ® و آیلتس ®

آزمون‌های آزمایشی تافل و آیلتس

اگر قصد شرکت در آزمون تافل (®) یا آیلتس (®) را دارید حتما باید با آزمون های آزمایشی یا آزمون ماک نیز آشنا باشید. متاسفانه به دلیل هزینه بالای این دو آزمون قبل از شرکت در آن‌ها باید حتما از آمادگی خود مطمئن شوید. آزمون آزماشی یا آزمون ماک یک آزمون شبیه سازی شده است که هر فرد با شرکت در آن‌ها می‌تواند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد. در این مقاله همراه ما باشید و با مزیت ها و بهترین زمان های آزمون آزمایشی آشنا شوید.

ساختار محتوای این مقاله به شکل زیر است:

مزیت های آزمون آزمایشی تافل(®) و آیلتس (®)

آزمون‌های آزمایشی تافل (®) و آیلتس (®) که با نام ماک (Mock) هم آن‌ها را می‌شناسیم، برای آشنایی هر چه بیش‌تر داوطلبان دریافت مدارک آیلتس (®) و تافل (®) با نحوه آزمون، شرایط برگزاری آزمون، سنجیدن مهارت و دانش خود است. واژه ماک نیز به معنای تقلید است، یعنی شرایط آزمون‌های آیلتس (®) و تافل (®) را عینا تقلید می‌کند و مشابه همان روز را برای شما پیاده‌سازی خواهند کرد.

 

آزمون های آزمایشی آیلتس و تافل

اگر شما برای اخذ مدرک TOEFL (®) یا (®) IELTS در حال درس خواندن هستید و می‌خواهید قبل از آزمون اصلی آمادگی خود را بسنجید و نسبت به نمره‌ای که احتمالا کسب خواهید کرد، آگاه شوید، آزمون ماک راه‌حل مطمئنی برای شماست. این آزمون به شما نشان خواهد داد که چه زمانی برای آزمون اصلی و کسب نمره‌ دلخواه‌تان آماده هستید. با توجه به هزینه کم‌تر این آزمون آزمایشی به نسبت آزمون اصلی، می‌توانید تا زمان آماده شدن کامل خود برای آزمون اصلی، هزینه زیادی را متحمل نشوید. هر آزمون آزمایشی با توجه به آموزشگاه یا نوع برگزاری آن، برای شما هزینه‌ای بین 100 تا 200 هزار تومان را به دنبال خواهد داشت که در برابر هزینه آزمون اصلی واقعا ناچیز است.
شما با حضور در چالشی که کاملا مشابه چالش روز اصلی امتحان است، سطح آمادگی و تکنیک خود را می‌سنجید و بعد از آماده شدن جواب آزمون می‌توانید بدانید که چقدر برای روز اصلی آماده‌اید. شما با شرکت در آزمون‌های تستی و ماک با ساختار کلی آزمون اصلی آشنا می‌شوید و می‌توانید بدانید برای آزمون اصلی باید روی چه مهارت‌هایی از زبان انگلیسی خود بیش‌تر تمرکز کنید و آن‌ها را تقویت کنید.

مزیت های اصلی آزمون های ماک تافل (®) و آیلتس (®)

  • هزینه کمتر نسبت به آزمون اصلی
  • آشنایی با نوع سوالات آزمون اصلی
  • آشنایی با محیط و نحوه برگزاری آزمون
  • مدیریت زمان بخش های مختلف آزمون
  • سنجش سطح آمادگی و توانایی خود

سوالات آزمون‌های آزمایشی به شما یاد خواهد داد که در زمان آزمون با چه سوالاتی روبه‌رو هستید و برای پاسخ به آن‌ها چه باید بکنید و چه وظیفه‌ای دارید و همچنین در شرایط زمانی و مکانی مشابه‌ای خود را بسنجید. شما در یک روز به هر چهار بخش اصلی آزمون آیلتس (®) و تافل (®) یعنی Reading، Listening، Writing و Speaking خواهید پرداخت و مانند روز امتحان اصلی بدون هیچ وقفه‌ای بین این بخش‌ها باید همه سوالات را پاسخ دهید.
یکی از مزیت‌هایی که آزمون ماک یا آزمایشی برای شما دارد این است که محیط، نوع سوالات، نوع تصحیح سوالات و حتی مصحح‌های آزمون آزمایشی، همه و همه مانند آزمون اصلی هستند. در بعضی موسسات و آزمون‌های آزمایشی حتی مصحح‌ها همان مصحح‌های آزمون‌های اصلی هستند.

همچنین بخوانید:

موفقیت در بخش listening تافل (®)

نکات اساسی در مورد قسمت writing تافل (®)

اگر متقاضی آزمون آیلتس (®) هستید، حتی می‌توانید در آزمون آزمایشی این مدرک، جنرال یا آکادمیک بودن آزمون را نیز انتخاب کنید و دقیقا همان آزمونی که می‌خواهید درآن شرکت نمایید را تجربه کنید. شما با یک یا چند بار شرکت در آزمون Mock این مهارت را به دست خواهید آورد که چگونه به سوالات خود پاسخ دهید، چه مدل سوال و چه نوع پاسخی برای هر سوال و هر بخش از آزمون شما را به نمره دلخواه‌تان می‌رساند.

آمادگی برای آزمون اصلی با آزمون های ماک

مدیریت زمان نیز یکی دیگر از مزیت‌های مهمی است که شما با شرکت در این آزمون‌های آزمایشی به دست می‌آورید. این‌که شما بدانید مثلا در بخشی Listening چگونه باید در آزمون آیلتس (®) هم‌زمان هم به صدا گوش کنید و هم به سوالات پاسخ دهید، یا این‌که در آزمون تافل (®) بدانید از چه نکاتی در فایل صوتی که برایتان پخش می‌شود، یادداشت برداری کنید تا در پاسخ به سوال‌ها به کارتان بیاید و زمان نیز کم نیاورید، هم به شما زمان‌بندی صحیح یاد خواهد داد و هم اعتماد به نفس برای شرکت در آزمون اصلی.

زمان مناسب برای شرکت در آزمون ماک تافل (®) و آیلتس (®)

تقریبا تمامی آموزشگاه‌های زبان معتبر در سطح کشور، آزمون ماک را به صورت منظم و هفته‌ای برگزار می‌کنند و شما می‌توانید برای آمادگی آزمون اصلی، در این آزمون‌ها شرکت کنید، پس نگران نباشید و روز دلخواه خود را انتخاب کنید. بعد از آماده شدن جواب اولین آزمون آزمایشی، می‌توانید سطح آمادگی خود را بسنجید و تعداد دفعات مورد نیاز برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی دیگر را خودتان به دست بیاورید. در همان آموزشگاهی که امتحان داده‌اید نیز می‌توانید با مراجعه به مشاور، با او مشورت کنید و هم دانشی که باید برای نمره بهتر و نتیجه مطلوب کسب کنید را دقیق‌تر بدانید و هم تعداد دفعاتی که باید در این آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید را تخمین بزنید.

آزمون تافل یا آیلتس

هر زمان که فکر می‌کنید دیگر برای آزمون اصلی آماده شده‌اید و می‌توانید هم با سطح دانش و مهارت عالی و هم با اعتماد به نفس و خیالی راحت، در این آزمون‌ شرکت کنید. آزمون ماک به شما کمک کرده تا در محیطی استاندارد و مشابه و امکانات موجود در روز آزمون مثل میکروفن و گوشی بی‌سیم برای Listening و … شرایط آزمون اصلی را تجربه کنید تا در روز آزمون اصلی دچار سردرگمی و استرس نشوید.

زمان‌بندی بخش‌های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن در آزمون‌های Mock دقیقا مشابه آزمون تافل (®) و آیلتس (®) است و شما به همین دلیل با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی صحیح باید جلو بروید تا نتیجه درست را بگیرید. به همین خاطر کاملا برای روز آزمون از نظر زمانی آماده خواهید شد. کل زمان برگزاری این آزمون سه ساعت است.

شما می توانید با شرکت در آزمون های آزمایشی اساتید آنلاین مهارت و آمادگی خود را بسنجید و در آزمون اصلی بهتر عمل کنید. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
manage time to learn language

نکات مؤثر مدیریت زمان برای زبان آموزان پرمشغله

در دنیای پرمشغله امروز، تسلط بر زبان انگلیسی به مثابه کلیدی طلایی برای گشودن درهای موفقیت در عرصه های مختلف…

بیشتر بخوانید
cultural immersion

غوطه وری فرهنگی: سفری لذت بخش به دنیای زبان و فرهنگ

در دنیای کنونی تسلط بر زبان های خارجی دیگر یک مزیت نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پیشرفت تحصیلی، شغلی…

بیشتر بخوانید
mistake in english learning

۱۰ اشتباه رایج در آزمون های مهارت زبان انگلیسی که باید از آنها اجتناب کرد

آزمون های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و PTE برای بسیاری از افراد که قصد مهاجرت، تحصیل یا کار…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question