همه چیز درباره ی آزمون زبان کنکور ارشد

آزمون زبان کنکور ارشد

همه چیز درباره ی آزمون زبان کنکور ارشد

آزمون زبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری به دو قسمت زبان عمومی و زبان تخصصی تقسیم بندی می شود. تعداد سوالات آزمون زبان ارشد (اکثر رشته های کارشناسی ارشد) 30 سوال می باشد که از این تعداد 15 سوال مربوط به لغت و گرامر می باشد و درچند سال اخیر سوالات گرامر زبان ارشد در قالب  Cloze Tests پنج تست را به خود اختصاص می دهد و 10 سوال مربوط به سوالات واژگان میباشد. سوالات زبان تخصصی کارشناسی ارشد در قالب درک مطلب (Reading Comprehension) بیان می شوند که حدود 15 سوال را در قالب 3 متن تخصصی شامل می شود.

البته نکته قابل ذکر آنست که درمتن های درک مطلب آزمون زبان ارشد نمی توان 100 درصد متن ها را در مورد زبان تخصصی همان رشته به دست آورد  بطور مثال می توان اینگونه گفت که در یکی از نمونه سوالات زبان ارشد سالهای پیش رشته مدیریت متنی را می توان دید که در مورد ماهواره است و هیچ ربطی به مدیریت ندارد پس می توان این گونه نتیجه گرفت عمده تمرکز دانشجو در آزمون زبان ارشد باید بر زبان عمومی ارشد باشد (دانش عمومی از زبان)، و در کنار آن واژگان تخصصی رشته مربوطه خود را نیز از یاد نبرد و آن را به خاطر داشته باشد.

پیشنهاد می شود برای شروع قبل ازهر کاری برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد در بخش زبان کتاب Absolutely Essential Words 504 و کتاب  Essential Words for the ® TOEFL  مطالعه شود به دلیل آنکه بررسی ها نشان می دهد درصد قابل توجهی از گزینه های سوالات لغت آموزشی زبان ارشد در دوره های گذشته از آن استخراج شده است. این کتاب 42 درس است که در هر یک 12 لغت مهم مطرح شده و هر یک در سه جمله استفاده شده است سپس درگام دوم می توان در مورد گرامر از کتاب  (English Grammar in use)   استفاده کرد.

 

ساختار سوالات آزمون زبان کنکور ارشد

    • Vocabulary یا واژگان
    • گرامر (GRAMMAR) که البته این بخشی از سوالات در قالب کلوز تست ارائه می شود.
    • درک مطلب (READING COMPREHENSION) یا ریدینگ

بخش لغت آزمون زبان کنکور ارشد

برای کسب آمادگی بهتر و آموزش زبان انگلیسی اصولی جهت پاسخگویی به  بخش لغت زبان ارشد بایستی داوطلب دارای منبعی از واژگان زبان عمومی باشد. در رابطه با آموزش لغت کتابهای متعددی نوشته شده است اما بهترین کتاب برای شروع کتاب 504  واژه  و پس از آن کتاب لغات ضروری برای  ® تافل ® Essential words for TOEFL می باشد.

 البته باید توجه داشت که کتاب 1100 واژه نیز میتواند مناسب باشد و مطالعه شود اما بخاطر داشته باشیم که ترتیب و اولویت کتاب هایی  که گفته شده باید رعایت شود. از آنجایی که این کتاب ها برحسب آموزش لغت به شکل پایه طراحی شده اند این کتاب ها به همراه تست های مربوطه ارائه گردیده است. در این کتاب ها ابتدا لغات مربوطه ذکر شده پس از آن جمله نمونه که آن لغت در آن بکار رفته و در انتهای هر درس و تست های مربوط به آن درس آمده است. از آنجایی که در چیدمان سوالات زبان ارشد بخش لغت تعداد 10 سوال را به خود اختصاص داده است این بخش دارای اهمیت زیادی است.

 در بررسی های انجام شده و مقایسه سوالات زبان ارشد در سال های اخیر می توان به این نتیجه رسید که بعضی سوالات زبان  ارشد در سالهای مختلف تکرار شده است. بنابراین در انتهای تمامی بخشهای این کتاب ها نمونه سوالات بخشهای مختلف زبان از جمله لغت گرامر و درک مطلب رشته های مختلف آورده شده است که برای تمرین و تکرار حتما از آنها استفاده نمایید.

 

بخش گرامر آزمون زبان کنکور ارشد

باید توجه داشته باشیم که گرامر زبان ارشد در حقیقت یادگیری قوانین زبان است به همین دلیل یادگیری آن به نسبت از بقیه بخش ها راحت تر و شیرین ترمی باشد. اما متاسفانه دید کلی داوطلبان نسبت به مبحث گرامر زبان ارشد دید خوبی نیست چون در دوران تحصیلی از دبیرستان و حتی دانشگاه گرامر را با شیوه ای نادرست آموزش داده اند و همین باعث تاثیر گذاری منفی بر روی دانشجویان شده است. برای یاد گیری گرامر زبان ارشد داوطلب بایستی در ابتدا دید کلی نسبت به گرامر داشته باشد و بداند که اساسا منظور از سوالات گرامر زبان ارشد چیست؟

بعنوان مثال وقتی گفته می شود “زمان حال استمراری” منظور چیست؟ وقتی گفته می شود “فعل کمکی یا فعل مدال” منظور چیست؟ یا داوطلب با زمان مجهول آشنایی نداشته باشد چگونه می تواند نکات مربوط به صفات مفعولی را درک کند؟ در سالهای قبل سوالات گرامر زبان ارشد تقلیدی از تستهای تافل ® بود که در چند سال اخیر این گونه تستها جای خود را به تستهای متنی داده که با توجه به استفاده از تکنیک هایی متن را برای داوطلب راحت تر کرده اند.

 

بخش درک مطلب آزمون زبان کنکور ارشد

 مهمترین و امتیاز آورترین بخش آزمون زبان ارشد بخش درک مطلب آن به حساب می آید. با دانستن این مطلب که 50 درصد سوالات آزمون زبان ارشد در مورد درک مطلب می باشند درک اهمیت این موضوع راحت تر خواهد بود. بر خلاف آنچه که مورد تصور اکثر داوطلبان زبان ارشد است برای پاسخ دادن به سوالات درک مطلب فقط دانستن زبان تخصصی شرط لازم و کافی نیست. ممکن است داوطلب لغات تخصصی رشته مورد تحصیل خود را بخوبی بداند اما اگر بر تکنیک های پاسخگویی به درک مطلب آشنایی نداشته باشد به راحتی نمی تواند از عهده این سوالات برآید. سوالات زبان ارشد در این بخش به این  ترتیب بیان می شود که چند متن کوتاه در آزمون ذکر گردیده و در مورد هر متن سوالاتی مطرح می شود. سوالات مطرح شده در این بخش در یک قالب خاصی طراحی شده که درپایین به برخی از این قالب ها ها اشاره می گردد :

با زدن تست های مکرر در قسمت درک مطلب حتما می توانید به سرعت عمل بالا دست پیدا کنید. در زمان تست زنی شیوه مناسب خود را بیابید. برای مثال این را تشخیص دهید که آیا در حل سوالات درک مطلب بهتر است اول سوالات را بخوانید و به متن مراجعه کنید و یا اینکه در مرتبه اول متن را سطحی بخوانید یا به قولی skimming انجام دهید و بعد سراغ سوالات بروید. حتما شیوه مناسب خود را در حل سوالات درک مطلب زبان ارشد پیدا کنید.

 

سبک و تعداد سوالات آزمون زبان کنکور ارشد چگونه است؟

سوالات زبان عمومی کنکور ارشد، در برگیرنده 30 سوال برای هر رشته و گرایش می باشد.

    • سوال 1 تا 10 سوالات زبان عمومی و مربوط به مباحث واژگان است.
    • سوال 11 تا 15 سوالات زبان عمومی و از بخش گرامر است که این بخش از سوالات به صورت کلوزتست داده می شود.
    • سوال 16 تا 30 سوال زبان تخصصی هر رشته است که معمولا داوطلبان در این قسمت با سه متن تخصصی روبه رو هستند که از آن ها سوالات تخصصی رشته مورد نظر پرسیده می شود.

کدام منابع بیشتر مورد تاکید طراحان آزمون زبان کنکور ارشد است؟

معمولا طراحان زبان ارشد، بر روی منابع خاصی توجه ندارند. سوالات ازبخش گسترده ای از منابع مطرح می شود. به همین جهت اصلا نمی توان منبع خاصی را برای سوالات در نظر گرفت.

خواندن معنی و لغات فارسی به تنهایی نمی تواند کمک زیادی به شما کند. حتما  باید کاربرد لغت در جمله را نیزدر نظر بگیرید بسیاری از لغات معنی خود را در جمله به شما نشان خواهند داد. باید بیاموزید که معنی لغات را در قالب جمله حدس بزنید.

برای افرادی که دامنه ی لغات خوبی ندارند توصیه می شود که در قدم اول به افزایش دامنه لغات بپردازند و می توانید از کتاب 504 کمک بگیرید و اگر مدت زیادی است که از زبان دور بوده اید راه دیگر آن است که از کتاب ضروری تافل ® استفاده کنید تا کمی سطح خود را بالا ببرید

اگر با معنا کردن جملات و یا معنا کردن تک تک لغات مشکل دارید حتما از نظر گرامری زبان مشکل دارید و باید به تقویت گرامر زبان بپردازید تا بتوانید به راحتی جملات را ترجمه کنید

داشتن علم زبان عمومی و درک ساختار جمله کمک بسیاری به فهم مطالب تخصصی خواهد کرد. بیش از 90 درصد لغات مطالب تخصصی، لغات عمومی هستند و بدون افزایش دامنه لغات و درک صحیح گرامر و ساختار جمله، دستیابی به دانش زبان تخصصی بسیار سخت می شود.

سوالات متداول در مورد آزمون زبان کنکور ارشد

 

1- سبک و تعداد سوالات زبان عمومی ارشد چگونه است؟

سوالات زبان عمومی کنکور ارشد، مشتمل بر 30 سوال برای هر رشته و گرایش می باشد. این 30 سوال به دو گروه 15 سوالی تقسیم می شود: زبان عمومی و زبان تخصصی.

    • سوال 1 تا 10 سوالات زبان عمومی و مرتبط با مبحث واژگان است.
    • سوال 11 تا 15 سوالات زبان عمومی و از بخش گرامر آن است. این بخش از سوالات در قالب کلوزتست مطرح می شود.
    • سوال 16 تا 30 سوال زبان تخصصی هر رشته است. معمولا در این بخش، داوطلبان با سه متن تخصصی روبرو هستند که از آنها سوالات تخصصی رشته مورد نظر پرسیده می شود. گاها دیده شده که یکی از این متنها حذف شده و به جای آن 5 تک سوال تخصصی پرسیده می شود. (یعنی با دو حالت روبرو هستیم: 3 متن تخصصی و هر متن 5 سوال؛ یا دو متن تخصصی هر متن 5 سوال به همراه 5 سوال جای خالی)

2- کدام منابع بیشتر مورد تاکید طراحان کنکور دکتری و ارشد است؟

معمولا طراحان زبان عمومی، بر روی منبع خاصی نظر ندارند. سوالات از طیف گسترده ای از منابع مطرح می شود. به همین جهت اصلا نمی توان منبع خاصی را برای سوالات در نظر گرفت.

3- آیا مطالعه کتاب های 504 و لغات ضروری تافل برای کنکور کافی است؟

بر مبنای سوالات سالهای اخیر، می توان گفت که مطالعه کتابهای 504 و تافل ® تنها به بخش کوچکی از نیاز شما برای کنکور ارشد پاسخ خواهد داد.

هر دوی این کتابها، کتابهای بسیار خوبی هستند و از نظر زبانی سطح بسیار خوبی دارند اما نمی توان آنها را برای کنکور جامع دانست، بدین معنی که پس از مطالعه هردوی آنها حتی هنوز به نیمه راه نرسیده اید و مطالب زیادی هستند که می بایست مطالعه نمایید.

4- تکنیک مطالعه به روش لایتنر چگونه است؟

جعبه لایتنر یک قوطی در باز است که از پنج قسمت تشکیل می شود.

عرض قسمت های مختلف به ترتیب 1،2،4،8،15 واحد است. این جعبه را می توانید خودتان با مقوا، جعبه یا قوطی های پودر لباسشویی ، کفش و… درست کنید، یا اینکه از بازار تهیه نمائید. این روش را می توانید برای یادگیری لغات زبان انگلیسی، فارسی و یا هر فرمول یا مطالب درسی فراری که می خواهید به خاطر بسپارید به کار گیرید.

هر موضوع یادگرفتنی را روی یک برگ کاغذ (فیش) بنویسید. دقت کنید که روی هر فیش تنها یک موضوع یادگرفتنی نوشته شود. یعنی لغت را در یک روی کاغذ و جواب آن را در روی دیگر برگه می نویسید.

مراحل کار با لایتنر:

۱. روز اول: تعدادی از برگه ها را تکمیل می کنید و پس از اینکه هر دو روی برگه را یکی دو بار مرور کردید، برگه ها را در خانه اول جعبه قرار دهید. می توانید هر روز، ده پانزده یا تعداد بیشتری برگه آماده نمائید. شاید در بعضی روزها هم برگه ای تهیه نکنید.

۲. روز دوم: ابتدا برگه هایی را که دیروز تهیه کرده بودید از خانه اول بردارید. سؤالات را از روی برگه بخوانید و سعی کنید جواب ها را به خاطر بیاورید. آنهایی را که بلد نبودید، مجدداً در خانه اول قرار دهید و آنهایی را که بلد بودید، به خانه دوم منتقل کنید. پشت این برگه های خانه دوم یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار دهید. در پایان، برگه هایی را که در روز دوم برای اولین بار تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.

۳. روز سوم: به برگه های خانه دوم دست نمی زنید زیرا خانه دوم هنوز تکمیل نشده است و ظرفیت دو گروه برگه را دارد. پس باز هم از برگه های خانه اول شروع می کنید و برگه هایی را که جواب سؤالاتشان را بلد هستید به خانه دوم منتقل می نمائید و در پشت کاغذ رنگی قرار می دهید تا این برگه ها با برگه های روز گذشته مخلوط نشود. برگه هایی که پاسخشان را بلد نیستید به همراه برگه های جدیدی که امروز تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.

۴. روز چهارم: الف) ابتدا از خانه دوم شروع کنید، زیرا خانه دوم ظرفیت دو گروه برگه را دارد و ظرفیت آن روز قبل تکمیل شده است. ولی فقط برگه های ردیف جلوتر را برمی دارید (یعنی برگه هایی که جلو کاغذ رنگی قرار دارند). سؤالات روی این برگه ها را مطالعه می کنید و اگر جواب درست دادید برگه ها را در داخل خانه سوم و در ابتدای آن قرار می دهید و پشت این برگه ها یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار می دهید تا فاصله گذاری مشخص شود. ضمناً برگه های باقی مانده در خانه دوم را جلوتر می برید و کاغذ رنگی را در پشت این برگه ها می گذارید.

ب) سپس به خانه اول برگردید و برگه های آن را بردارید و آنهایی را که بلد هستید در خانه دوم و پشت کاغذ رنگی قرار دهید.

ج) برگه هایی که پاسخ آنها را بلد نیستید و همچنین برگه های جدیدی را که تهیه کرده اید در خانه اول می گذارید.

۵. خانه سوم برای چهار گروه برگه در نظر گرفته شده و باید چهار روز صبر کنید تا این قسمت تکمیل شود. البته هر روز پس از ورود برگه ها از خانه دوم به خانه سوم پشت این برگه ها یک کاغذ رنگی می گذارید تا قسمت سوم هم به تدریج و پس از چهار روز تکمیل شود.

۶. خانه چهارم جای هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولین برگه ها پر خواهد شد. خانه پنجم جای پانزده گروه برگه را دارد و شانزده روز پس از ورود اولین برگه ها، این قسمت تکمیل می شود. یعنی اگر شما در کارتان وقفه ای نیندازید سی روز طول خواهد کشید تا هر پنج قسمت جعبه لایتنر تکمیل شود. توجه دارید که بین هر دو گروه برگه یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار می دهید تا برگه های مربوط به روزهای مختلف با یکدیگر مخلوط نشوند. از روز سی و یکم به تدریج برگه ها از داخل جعبه خارج می شوند و شما می توانید این برگه ها را بایگانی نمائید. زیرا پس از پنج بار تکرار موفقیت آمیز هر برگه در زمان های متفاوت، می توانید مطمئن باشید که آن موضوع را برای همیشه فرا گرفته اید و هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد.

به این ترتیب شما با روشی که شبیه بازی انفرادی است، در اوقات فراغت می توانید با کمترین میزان اتلاف وقت آنچه را که یادگیری اش برایتان مشکل تر است بیشتر تکرار کنید و زودتر و برای همیشه به خاطر بسپارید و آنچه را که زودتر یاد می گیرید فقط با پنج بار تکرار برای همیشه فرا بگیرید.

نکته مهم: در هر مرحله که به سؤال یک برگه نتوانستید جواب دهید باید آن را به اولین خانه برگردانید.

5- آیا خواندن معنی و لغت فارسی به تنهایی کافی است؟

خواندن معنی و لغات فارسی به تنهایی نمی تواند کمک شایانی به شما کند. حتما می بایست کاربرد لغت در جمله را نیز مدنظر قرار دهید. بسیاری از لغات معنی خود را در جمله به شما نشان خواهند داد. باید بیاموزید که معنی لغات را در قالب جمله حدس بزنید.

خواندن متون زبان بهترین راه افزایش دامنه لغات است. اینکه شما یک دیکشنری انگلیسی به فارسی متحرک باشید! نمی تواند به بسیاری از نیازهای زبانی شما پاسخ دهد. باید بتوانید ساختار جمله را درک کنید، معنای لغات را در کاربردهای مختلفشان شناسایی کنید و در نهایت بهترین معنا را برای جمله برگزینید.

پس حتما علاوه بر معنی فارسی، از مثالهایی که لغات مورد نظر را در بر دارند، بهره ببرید. جلد اول زیر ذره بین بر این مبنا، علاوه بر معنای فارسی، 5000 مثال ترجمه شده از هر لغت ذکر نموده است که در این نوع، اولین کتاب کنکور دکتری و ارشد به شمار می آید.گرچه بعد ها کتابهایی از این ایده رونویسی کرده‌اند.

6- روند مطالعه برای آزمون زبان کنکور ارشد چگونه باید باشد؟

برای مطالعه زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد حتما می بایست بر حسب سطح زبانی خود، تصمیم منحصر به فرد اتخاذ نمایید.

بدین منظور می بایست در نظر بگیرید که دامنه لغات شما تا چد حد وسیع است؟ آشنایی شما با ساختار جمله تا چه اندازه است؟ درک شما از معنای جملات و متون به چه میزان است؟

7- آیا رفتن به کلاس کنکور برای زبان می تواند مفید باشد؟

بدون شک صرف حضور در کلاس نه تنها برای زبان بلکه برای سایر دروس نیز نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در کنکور باشد. بالطبع، اگر اننتخاب صحیحی برای کلاس داشته باشید، کلاس کمک حال شما در درک بهتر مفاهیم خواهد داشت.

چنانچه در کلاسی حاضر هستید، حتما و همزمان با کلاس پیش رفته و در روزهای حد فاصل بین جلسات کلاس به خواندن مباحث مطرح شده و افزایش دامنه لغات خود بپردازید. اگر به دلایلی همچون عدم تمکن مالی، عدم دسترسی به کلاسهای اساتید مطرح قادر به شرکت در کلاسها نیستید، می توانید با تکیه بر دانش کتابها به موفقیت کاملی دست پیدا کنید و یا از کلاسهای آنلاین و غیرحضوری کنکور ارشد استفاده نمایید.

در حقیقت کلاسها می توانند همانند کاتالیزور عمل کنند و راه شما را به شرط همراه شدن با کلاسها برای رسیدن به موفقیت کوتاه نمایند اما هرگز اینگونه نیست که بدون شرکت در کلاس نتوان به موفقیتی دست یافت. در نهایت پاسخ پرسش بالا مثبت است. حتما کلاسها مفید هستند اما باز همه چیز به تلاش شما باز می گردد.

8- آیا لغاتی که تعداد تکرار پایینی دارند، اولویت پایین تری دارند؟

هرگز بدین صورت نیست. لغات با تکرار پایین تا حدود زیادی هم ارزش با لغات با تکرار بالا هستند. این لغات پیش بینی ما از روند کنکور است و در سالهای گذشته از لغات با تعداد تکرار صفر نیز سوال مطرح شده است.  پس اگر زمان به مقدار کافی دارید از هیچ لغتی به راحتی نگذرید. تنها در صورتی که زمان اندکی دارید می توانید از برخی از این لغات صرف نظر نمایید.

9- برای هرکلمه چند معنی ذکر شده است. آیا باید تمامی معانی را حفظ کنم؟

در هر زبانی، کلمات غالبا بیش از یک معنی دارند. (مثلا شیر در زبان فارسی!)

در این میان برخی از معانی پرکاربردتر و برخی دیگر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. تا جای ممکن کلیه معانی را به خاطر سپارید.

نکته بسیار مهم: برخی لغات در ظاهر چند معنی دارند اما کلیه معانی آنها یکسان است. نیاز نیست در حفظ کردن، کار را سخت نماییم! در هر جمله ممکن است یکی از کلمات بالا، بتواند به معنی کردن آن کمک کند اما هریک بیانی دیگر از آن لغت هستند و الزاما چیزی متفاوت و عجیب و غریب نیست! پس سخت نگیرید و در ظاهر کلمات قضاوت نکنید و نگویید باید برای هر کلمه 10 تا معنی حفظ کنم!!

10- آیا مهم است که سوالات رشته های دیگر را نیز پاسخ بدهم؟

بله حتما. شما نباید تنها به سوالات گروه و رشته خود پاسخ دهید. فلسفه این کار در این است که شما باید در نظر داشته باشید، هر سال 6 نمونه (اخیرا 3 نمونه) تست زبان عمومی طراحی شده و به صورت تصادفی بین 6 گروه امتحانی صبح و عصر چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه تقسیم می شود. پس به طور مثال سوالات زبان عمومی کلیه دانشجویان صبح پنج شنبه از هر رشته ای که باشند یکسان است! همچنین این تقسیم شدن کاملا تصادفی است و سطح سوالات تقریبا برابر است و شانس اینکه سوالات عصر جمعه به دانشجویان صبح چهارشنبه برسد کاملا وجود دارد.

پس به تمام این 6 گروه سوال (در سالهای 87 به قبل، 7 گروه بوده است) به یک دید نگاه نمایید. این شانس بزرگی برای شماست که این تعداد نمونه سوال و تست را با پاسخ تشریحی یکجا در اختیار داشته باشید.

سؤالات تمامی گروهها و تمامی نوبتهای آزمونی کامل همگن بوده و از مشابهت بسیاری برخوردار اند. با پاسخگویی به سؤالات درخواهید یافت که برای مثال گزینه و کلمه‌ای که در سال مشخصی برای گروه مدیریت طرح شده بود، دو سال بعد مورد سؤال گروه مهندسی عمران بود. حتی در سالهایی بوده که کلمه‌ای خاص در تمام نوبت ‌های آزمونی آن سال با معانی مختلف تکرار شده است. اینها اهمیت مطالعه سؤالات سایر گروه ها را نشان می دهد و این مرور مکرر سبب ارتقای دامنه لغات شما برای پاسخگویی به سؤالات کنکور سالهای آتی خواهد بود. در کنکور دکتری نیز وضع به همین قرار است. یک نفر طراح، تمامی سوالات دو گروه آزمونی دکتری را طرح می‌کند پس برای درک دید طراح، باید به سوالات هر دو گروه آزمونی پاسخ داد.

11- معنی تمام کلمات را می فهمم، اما نمی توانم جمله را ترجمه کنم! مشکل از کجاست؟

مشکل از عدم تسلط شما به گرامر است. شما قصد ساخت خانه ای دارید، آجر آن واژگان است، آیا بدون سیمان می‌توان این آجرها را تبدیل به خانه نمود؟ طبیعتا گرامر حکم سیمان را برای آجر دارد و منطق شکل گرفتن یک جمله به دانش گرامر وابسته است.

پس برای شما توصیه می شود اول گرامر را بخوانید و پس از تسلط به ساختار آن سراغ ترجمه بروید. این بدین دلیل است که شما هنوز صفت را از قید، اسم را از فعل و حروف ربط و اضافه را از هم تشخیص نمی دهید و بدون این درک قادر به ترجمه صحیح نخواهید بود.

12- آیا آمار دقیقی از تعداد تکرارهای کتاب وجود دارد؟ مثلا چند لغت 2 بار در کنکور تکرار شده است؟

بر مبنای کتابی که اقدام به انتشار لغات کنکور به همراه تعداد تکرار آن در 8 سال گذشته نموده است، اعداد دقیق زیر از نتایج تحلیل واژگان حاصل می شود:

657 لغت کتاب بدون تکرار هستند و پیش بینی می شود در کنکورهای آتی مطرح شوند. 929 لغت با یک بار تکرار، 287 لغت با دو بار تکرار، 122 لغت با سه بار تکرار، 60 لغت با چهار بار تکرار، 42 لغت با 5 بار تکرار و 56 لغت بیش از 5 بار در ادوار مختلف تکرار شده اند.

 

موفق باشید

سیدمسیح موسوی زاده

اساتید آنلاین

شرکت در دوره

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question