نکات اساسی در مورد قسمت writing تافل ®

نکات اساسی در مورد قسمت writing تافل

نکات اساسی در مورد قسمت writing تافل ®

قسمت writing تافل ® طراحی شده تا توانایی شما را برای ایجاد ارتباط از طریق نوشتار در محیط آکادمیک بسنجد. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا با موفقیت این قسمت را پشت سر بگذارید.

نکات اختصاصی در مورد writing تافل ®

 

  • بدانید که باید منتظر چه نوع موضوعاتی در روز امتحان باشید. خود را با ساختار قسمت writing آزمون تافل ® وفق دهید.

 

  • از غافلگیر شدن اجتناب کنید: از آنجا که قالب ها اکثرا شبیه به هم هستند همه ی آن ها را عمیقا یاد بگیرید تا با اعتماد به نفس بیشتر بدانید که دقیقا در روز امتحان چه کار باید کرد.

 

 

  • کار کردن با صفحه کلید QWERTY را یاد بگیرید چرا که از آن در آزمون استفاده خواهید کرد. اگر شما از نوع دیگری از صفحه کلید مثل “AZERTY” استفاده می کنید، آن را به “QWERTY” تغییر دهید تا شرایط مشابه آزمون اصلی را تجربه کنید و زمان خود را از دست ندهید چرا که زمان کافی برای نگاه کردن روی صفحه کلید را نخواهید داشت.

 

  • زمان برای آزمون و خطا نخواهید داشت: تنها از لغاتی که خوب بر آن ها تسلط دارید استفاده کنید. زمان آزمون موقعیت مناسبی برای استفاده از کلمات جدید نیست. هرچند برای لغات گوناگون و متنوع نمره اضافی دریافت خواهید کرد اما ممکن است بابت استفاده از لغات نادرست نمره از دست بدهید. پس ساده فکر کنید!

 

 

  • به ایده های خود ساختار بدهید، تفکرات خود را در دسته بندی های گوناگون نظم بدهید: نقطه نظر خود را شرح دهید، مثال بزنید، با ظرافت موضوعات را بشکافید و… . این مساله به شما کمک می کند که یک متن واضح و پیوسته بنویسید.

 

  • تمرکز کنید: شما تنها 1 بار می توانید به کلیپ صوتی اول گوش دهید. این کلیپ کوتاه تر از قسمت های listening است هرچند باز هم تا 2 دقیقه ممکن است طول بکشد. اطلاعات زیادی را دریافت خواهید کرد. مهم است که در این قسمت تمرکز خود را حفظ کنید مخصوصا به این دلیل که ممکن است در انتهای آزمون تافل احساس خستگی کنید.

 

 

  • پیش نویسی کنید: برای کلیپ صوتی اول، شما باید از یک دفترچه یادداشت برای مشخص کردن ساختار جواب خود استفاده کنید و کلمات کلیدی و لغاتی که قرار است از آن ها استفاده کنید را در آن بنویسید.

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

 

  • با حفظ تمرکز، زمان خود را مدیریت کنید: پس از قسمت speaking تمرکز خود را حفظ کنید چرا که ممکن است خسته شده باشید و باید برای بررسی کردن علت و معلول ها در آخر قسمت writing وقت بگذارید.

 

  • نوشتن متن هایی که به اندازه متن امتحان و یا حتی طولانی تر هستند را تمرین کنید. سرعت شما بالا و بالاتر خواهد رفت. در حالت ایده آل شما باید writing خود را 3 الی 4 دقیقه زودتر از زمان مقرر به اتمام برسانید تا بتوانید آن را مرور کنید. برای مثال سعی کنید متن اول خود را در 17 دقیقه و متن دوم را در 25-26 دقیقه بنویسید.

 

  • از بیشترین زمان ممکن استفاده کنید: تمام کردن تمرین اول در زمانی کمتر از 20 دقیقه بی معناست. از زمان خود برای بررسی کردن متنی که نوشتید، استفاده کنید. همچنین برای تمرین دوم نیز این کار را تکرار کنید، حتی اگر خسته باشید. همیشه غلط و یا عبارتی هست که نیاز به تصحیح داشته باشد.

 

  • قبل از این که شروع به نوشتن کنید، ساختار متن خود را پیش نویس کنید و نمودار درختی برای آن بکشید. این امر برای طبقه بندی متن شما بسیار ضروری است. برای مثال، قسمت ها، جزئیات، لغات و مثال هایی که استفاده خواهید کرد را یپیش نویس کنید. متن هایی که تعادل دارند و به خوبی برنامه ریزی شده اند، مورد ستایش قرار خواهند گرفت. حداقل 2-3 دقیقه بر روی پیش نویس خود زمان بگذارید. این زمان با جریان پیدا کردن نوشتار شما، به شما باز خواهد گشت.

 

  • اگر تنها 2 دقیقه باقی مانده بود و شما هنوز متن خود را به اتمام نرسانده بودید، بهتر است که یک متن کوتاه ولی واضح و طبقه بندی شده داشته باشید تا این که نوشتن را برای افزایش کمیت متن خود ادامه دهید. ممتحن ها همیشه قادر خواهند بود، متنی که با عجله نوشته شده را تشخیص دهند.

 

 

موفق باشید

سیدمسیح موسوی زاده

اساتید آنلاین

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

Comments closed.

آواتار کاربر کاربر مهمان علی شفيعي ۱۳ مهر ۱۳۹۸

این مقالعه واقعا به بنده کمک کرد
ممنون از نویسنده

question