هرآنچه باید درباره لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ و شرایط آن بدانید

لاتاری آمریکا چیست

برنامه قرعه کشی لاتاری آمریکا ساده‌ ترین و ارزان ترین روش برای مهاجرت به آمریکا است. دولت ایالت متحده آمریکا سالانه 55 هزار گرین کارت را از طریق قرعه کشی به متقاضیان خود اختصاص می دهد. برای اینکه بدانید لاتاری آمریکا چیست و در سال 2025 چه شرایطی دارد در این مقاله همراه ما باشید.

همه چیز درباره لاتاری آمریکا

تاریخچه لاتاری گرین کارت آمریکا

برنامه ویزای مهاجرت تنوع نژادی که به عنوان قرعه کشی گرین کارت شناخته شده است، یک برنامه قرعه کشی دولتی آمریکا برای دریافت کارت مقیم دائمی آمریکا است. این برنامه بر اساس قانون مهاجرت سال 1990 برپا شد.

برنامه اولیه این قرعه کشی در سال 1986 شروع شد با چندین برنامه موقت برای ویزای مهاجرت خارج از دسته بندی های معمول مهاجرت (اعضای خانواده یا اشتغال). این برنامه ها به ترتیب NP-5 (از سال 1987 تا 1989), OP-1 (از سال 1989 تا 1991), و AA-1 (از سال 1992 تا 1994) بودند. این برنامه ها به افرادی که از کشورهایی با سطح پایین مهاجرت اخیر به آمریکا بودند، فرصت می دادند تا به این کشور مهاجرت کنند.

قانون مهاجرت سال 1990، که با حمایت دو حزبی و امضای رئیس جمهور جورج H. W. بوش تصویب شد، برنامه دائمی و فعلی ویزای تنوع (DV) را برپا کرد، که در آن 55,000 ویزای مهاجرت در یک قرعه کشی سالانه ارائه می کرد. این قرعه کشی با هدف تنوع جمعیت مهاجر در ایالات متحده، بیشتر از کشورهایی که تعداد کمی از مهاجران به آمریکا در پنج سال گذشته داشتند، را انتخاب می کند.

از سال 1999 تا 2020، 5,000 ویزا از برنامه DV برای استفاده توسط برنامه NACARA رزرو شد، بنابراین تعداد ویزاهای مهاجرت در قرعه کشی به 50,000 کاهش یافت.

از سال 2005، تلاش هایی برای پایان دادن به این برنامه انجام شده است. اما همچنان این برنامه در حال اجرا است و هر ساله تعدادی از مهاجران را از طریق قرعه کشی به آمریکا می فرستد.

لاتاری آمریکا چیست ؟

کلمه lottery به معنای قرعه کشی یا به عبارت بهتر بخت آزمایی است. معمولاً هدف از برگزاری لاتاری‌ ها این است که افراد شانس خود را امتحان کنند و بتوانند با برنده شدن به سرعت به رویاهای خود برسند. از طرف دیگر برخی لاتاری ها هم وجود دارد که به منظور توزیع عادلانه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لاتاری گرین کارت آمریکا یکی از انواع توزیع عادلانه خدمات است.

دولت آمریکا به منظور بالا بردن تنوع فرهنگی این کشور و ایجاد تعادل نسبی در تعداد مهاجران کشورهای مختلف، هر سال اقدام به برگزاری یک قرعه‌کشی تحت عنوان لاتاری کرده و به برندگان این قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا را اهدا می‌کند. از طریق این گرین کارت افراد این امکان را دارند که مقیم دائم کشور آمریکا شوند.

برنامه لاتاری آمریکا هر سال برگزار می‌شود و در هر برنامه تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی یا DV برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر گرفته می‌شود. پس از ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا فقط به شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نیاز دارید و احتیاج به داشتن شرایط خاص و ویژه نخواهید داشت.

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا

نحوه تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشورها

هر کشور حداکثر 7% از کل سهمیه ویزاهای لاتاری را دریافت می‌کند و البته عموماً هیچ کشوری به این حد نصاب نمی‌رسد. ایران یکی از کشورهایی است که تقریباً بیش از 6% از این ویزاها را دریافت می‌کند؛ یعنی در هر سال بیش از 3000 ویزای لاتاری برای ایرانیان صادر می‌شود.

همچنین گفتی است اتباع کشورهایی که در پنج سال گذشته بیش از پنجاه هزار نفر به آمریکا مهاجرت کرده باشند، نمی‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنند.

مجری و چگونگی برگزاری لاتاری گرین کارت آمریکا

مجری برگزاری و ثبت نام برنامه لاتاری آمریکا مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC است. برگزاری لاتاری آمریکا در هر سال سه مرحله دارد که مرحله شامل مرحله ثبت نام لاتاری ، مرحله اعلام نتایج لاتاری و مرحله انجام امور اداری و اعطای ویزا به برندگان لاتاری است. مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا وظیفه دریافت اطلاعات ثبت نام کننده لاتاری ، انجام قرعه کشی و اعلام نتایج لاتاری را بر عهده دارد و پس از آن، مصاحبه ویزای لاتاری و اعطای ویزا به وزارت امور خارجه و سفارت‌های آمریکا واگذار می‌شود.

با ثبت نام لاتاری آمریکا ، اطلاعات شما در یک پایگاه داده یا POOL ذخیره می‌شود، سپس در موعد مقرر میان افراد ثبت نام شده در لاتاری یک قرعه‌ کشی صورت می‌گیرد و کامپیوتر تعدادی از این افراد را به صورت تصادفی به عنوان برندگان لاتاری انتخاب می‌کند.

برندگان لاتاری می‌توانند پس از انجام دادن امور اداری و دریافت ویزا، به کشور آمریکا مهاجرت کنند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

 

مهاجرت به آمریکا

برنده شدن در لاتاری چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد با برنده شدن در قرعه کشی لاتاری می‌توانید گرین کارت آمریکا را بگیرید. داشتن گرین کارت آمریکا به شما امکان کار و زندگی در آمریکا را به طور قانونی خواهد داد. علاوه بر این می‌‎توانید از خدمات تحصیلی و بهداشتی آمریکا استفاده کرده و اقدام به خرید ملک در این کشور نمایید. ضمن این که بعد از مدتی امکان این را خواهید داشت تا برای تبدیل شدن به شهروند کشور آمریکا اقدام کنید. امکان درخواست ویزا برای خانواده نیز از دیگر مزایای گرفتن گرین کارت آمریکا است. به طور کلی مزایای برنده شدن در لاتاری در زیر لیست شده است:

  • در هر نقطه از ایالات متحده آمریکا به صورت دائمی سکونت داشته باشید.
  • در آمریکا کار کنید.
  • ملک بخرید.
  • در مدارس دولتی و عمومی ثبت نام کنید.
  • گواهینامه رانندگی را در ایالت محل سکونت خود اخذ کنید.
  • به نیروهای مسلح ایالات متحده ملحق شوید.
  • از بیمه تأمین اجتماعی، بیمه بیکاری و خدمات درمانی در صورت واجد شرایط بودن برخوردار شوید.
  • زمانی که واجد شرایط بودید، برای شهروندی اقدام کنید. این پروسه در آمریکا Naturalization نام دارد.
  • برای همسر یا فرزندان مجردتان درخواست ویزا و اقامت در آمریکا بدهید.
  • تحت شرایط معینی آزادانه آمریکا را ترک یا به آمریکا بازگردید.

داشتن مدرک زبان انگلیسی تاثیری در شانس برنده شدن لاتاری دارد؟

پاسخ این سوال یک نه بزرگ است. برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، هیچ نیازی به داشتن مدرک زبان یا حتی بلد بودن زبان انگلیسی ندارید. مصاحبه برندگان لاتاری در سفارت آمریکا نیز به زبان فارسی انجام خواهد شد. بنابراین داشتن مدرک زبان هیچ تاثیری در شانس برنده شدن لاتاری ندارد. ولی برای زندگی در آمریکا و ارتباط با مردم، توصیه می‌کنیم که حتماً زبان انگلیسی را بیاموزید.

راهکاری برای افزایش شانس لاتاری وجود دارد؟

اجازه دهید بدون هیچ مقدمه‌ای بگوییم که شانس همه افراد برای انتخاب شدن در برنامه لاتاری یکسان است. یعنی یک شخص نمی‌تواند کاری انجام دهد که مورد توجه‌تر باشد و سیستم قرعه‌کشی نسبت به او ارفاق قائل شود.

اولین چیزی که برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا باید رعایت کنید، ثبت نام صحیح در لاتاری امریکا است. برخی افراد به دلیل عکس نامناسب یا ورود اطلاعات اشتباه در فرم لاتاری، در قرعه کشی لاتاری آمریکا شرکت داده نمی‌شوند و به همین دلیل شانس خود در لاتاری را از دست می‌دهند. متأسفانه سایت اصلی لاتاری به افرادی که اطلاعات خود را اشتباه ثبت می‌کنند، هیچ اخطاری نمی‌دهد و سالانه افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح ثبت نام لاتاری شانس خود را از دست می‌دهند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که به عنوان اولین قدم برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری، ثبت نام خود را با مشورت افراد با تجربه و دقت زیاد انجام دهید. کارشناسان ما در اساتیدآنلاین می تواند بهترین راهنمای شما باشند.

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا چیست؟

دستورالعمل ثبت نام در هر برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا، هر سال معمولاً چند روز قبل از شروع رسمی زمان ثبت نام منتشر می‌شود. با این حال شرایط عمومی وجود دارد که در طی سال ها تغییری نکرده است.

برای این که بتوانید در قرعه‌کشی ویزای لاتاری آمریکا شرکت کنید باید این شرایط را داشته باشید:

  • محل تولد شما یکی از کشورهای مجاز برای حضور در لاتاری باشد.
  • مدرک دیپلم معادل ۱۲ سال تحصیل را داشته باشید یا این که دو سال سابقه کار حرفه‌ای در طی ۵ سال اخیر داشته باشید.
  • محل تولد

محل تولد شما باید در کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد. اتباع کشورهایی که در 5 سال گذشته بیش از 50000 مهاجرت به آمریکا داشتند مجاز به شرکت در لاتاری نیستند. بنابراین اشخاصی که در کشورهایی همچون هند متولد شده‌اند، اجازه ثبت نام در لاتاری آمریکا را ندارند. خوشبختانه ایران و افغانستان جز کشورهایی است که متولدین آن می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

توجه کنید که ملاک برای ثبت نام در لاتاری، محل تولد متقاضی است. بنابراین چنانچه شخصی در کشورهای مجاز همچون ایران متولد شده باشد، اما اقامت یا حتی پاسپورت کشور دیگر را داشته باشد ، مشکلی برای ثبت نام در لاتاری نخواهد داشت. البته استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • شرط حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری آمریکا

حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام در لاتاری آمریکا ، مدرک دیپلم دوازده ساله است. به دلیل اینکه دانش آموزان در آمریکا برای اخذ مدرک دیپلم باید 12 سال تحصیل کنند، حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول برای ثبت نام لاتاری آمریکا، مدرک دیپلم 12 ساله است، یعنی متقاضی باید برای اخذ مدرک دیپلم خود دوازده سال درس خوانده باشد.

بنابراین کسانی که دیپلم فنی و حرفه ای، دیپلم بزرگسالان یا دیپلم تحصیل از راه دور دریافت کرده باشند، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری آمریکا را ندارند و باید از طریق شرط سابقه کار برای ثبت نام در لاتاری آمریکا اقدام کنند. توجه کنید که در فرم ثبت نام لاتاری فقط باید نوع مدرک خود را انتخاب کنید و اصلاً نیازی به ارسال تصویر اسکن مدرک یا وارد کردن ریز نمرات، معدل و یا سایر جزییات مدرک تحصیلی نیست. فقط باید مشخص کنید که آخرین مدرک تحصیلی شما چیست.

  • شرط سابقه کار برای ثبت نام لاتاری (شرط جایگزین مدرک تحصیلی)

افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم 12 ساله دارند یا مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و هنرستان دارند، می‌توانند به شرط داشتن 2 سال سابقه کار در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

 

زمان ثبت نام لاتاری

کشورهای مجاز برای لاتاری کدام ها هستند؟

به جز افرادی که در کشورهای زیر متولد شده اند متولدین سایر کشورها مجاز به شرکت در لاتاری خواهند بود:

بنگلاش، برزیل، کانادا، کلمبیا، چین، جمهوری دومنیکن، ال‌سالوادور، هائیتی، هند، جامایکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، ویتنام و بریتانیای کبیر به جز ایرلند شمالی.

نکته مهم :

اگر شما در یک کشور غیر واجد شرایط متولد شده اید، اما همسر شما در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده، شما می توانید از سهمیه کشور همسرتان برای ثبت نام استفاده نمائید. با این شرایط شما می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کنید.

مثال: بیایید فرض کنیم که شما در کشور هند متولد شده اید، جایی که بومیان آن برای ورود به قرعه کشی لاتاری واجد شرایط نیستند. اجازه دهید فرض کنیم که همسر شما در ایران متولد شده است، کشوری که بومیان آن‌ها واجد شرایط ثبت نام لاتاری هستند. پس شما می توانید زمان ثبت نام، ایران را به عنوان کشور تولد خود اعلام کنید، به این شرط که اطلاعات همسرتان نیز در فرم ثبت نام شما وارد شود.

همچنین امکان دارد شما در کشور دیگری به دنیا آمده باشید که جز کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری نباشد؛ اما پدر و مادر شما در هنگام تولدتان شهروند کشور دیگری بوده باشند که مجاز برای ثبت نام لاتاری است. در این صورت می‌توانید از این شرایط استفاده کنید و در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.

شرایط سنی ثبت نام لاتاری چگونه است؟

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای شرکت در ویزای لاتاری آمریکا در نظر گرفته نشده است. اما با توجه به این موضوع که باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید به طور معمول افراد زیر ۱۸ سال امکان شرکت در لاتاری را ندارند مگر این که قبل از ۱۸ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم شده باشند.

نحوه ثبت نام لاتاری به چه شکل است؟

ثبت نام اولیه ویزای لاتاری آمریکا به صورت آنلاین و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای در سایت رسمی لاتاری انجام خواهد شد. در ثبت نام لاتاری باید فیلدهای مختلف که شامل اطلاعات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد، مشخصات اعضای خانواده، آدرس ایمیل، شماره تلفن و موارد دیگر می‌شود را پر کنید. دقت داشته باشید که برای ثبت نام در سایت مذکور باید در زمان تعیین شده اقدام کنید. در غیر این صورت گزینه ثبت نام فعال نخواهد بود.

زمان ثبت نام در لاتاری چه موقع است؟

مهلت ثبت نام لاتاری، عموماً از اوایل سال مالی آمریکا، مصادف با اوایل ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز و در اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) پایان می یابد. سال گذشته ثبت نام لاتاری آمریکا از تاریخ ۵ اکتبر یعنی ۱۳ مهرماه آغاز شد. افراد متقاضی تا روز ۸ نوامبر یعنی ۱۷ آبان‌ماه فرصت داشتند که ثبت نام خود را انجام دهند. احتمالاً ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ نیز همین حدود آغاز خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری لاتاری گرین کارت آمریکا به سایت سایت dvprogram.state.govمراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری چیست؟

برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا تنها کافی است که فرم های ثبت نام را تکمیل نمایید. همان طور که گفته شد، این فرم ها حاوی اطلاعات شخصی و تحصیلی شما خواهد بود. علاوه بر این باید یک قطعه عکس را نیز ارسال نمایید. دقت کنید که برای هر یک از اعضای خانواده باید یک عکس جداگانه را ارسال نمایید.

نکته مهم: ثبت نام لاتاری آمریکا 2025 برخلاف سال های قبل بدون نیاز به پاسپورت انجام می شود و همه می توانند در آن ثبت نام کنند.

عکس لاتاری باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

عکس لاتاری باید دارای ویژگی های استاندارد باشد تا مورد تأیید اداره مهاجرت قرار گیرد. موارد زیادی بوده که عدم رعایت استاندارد های عکس موجب رد شدن درخواست شرکت در لاتاری شده است، بنابراین در تهیه عکس مناسب دقت زیادی را داشته باشید. عکس لاتاری باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مربعی ۵ سانت در ۵ سانت یا همان ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل
  • رزولوشن ۳۰۰DPI
  • رنگی (عکس سیاه و سفید تأیید نخواهد شد)
  • فرمت فایل JPEG
  • حداکثر حجم ۲۴۰ کیلوبایت

عکس لاتاری می‌تواند با حجاب اسلامی گرفته شود به شرطی که گردی صورت کاملاً مشخص باشد. دقت داشته باشید که عکس یا باید بدون حجاب باشد یا با حجاب کامل باشد. منظور از حجاب کامل این است که موی سر اصلاً مشخص نباشد. در تصویر زیر نمونه‌هایی از عکس لاتاری مورد تأیید را مشاهده می‌کنید.

در هنگام گرفتن عکس لاتاری باید نکات مربوط به حالت نشستن و قرارگیری سر و گردن رعایت شود. برای اطلاع از جزئیات این موضوع می‌توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

 

مهاجرت

از کجا بفهمیم در لاتاری برنده شدیم؟

هر سال نتایج قرعه‌کشی لاتاری در ماه May اعلام خواهد شد. برای اطلاع از نتایج می توانید به سایت مراجعه کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد صفحه اعلام نتیجه شوید. اگر در این صفحه با تصویر زیر مواجه شدید به این معنی است که برنده لاتاری شده اید.

آیا برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری به معنی دریافت گرین کارت است؟

خیر! برنده شدن در ویزای لاتاری آمریکا در واقع شروع فرآیند اخذ گرین کارت آمریکا است و بارها اتفاق افتاده که برندگان قرعه‌کشی لاتاری موفق به دریافت گرین کارت آمریکا نشده‌ اند.

در مصاحبه لاتاری گرین کارت آمریکا چه سوالاتی پرسیده می شود؟

مصاحبه لاتاری گرین کارت یکی از مراحل نهایی در فرآیند دریافت گرین کارت است و در آن به بررسی اطلاعات شما و احراز شرایط لازم برای دریافت گرین کارت پرداخته می‌شود. سؤالات ممکن است بسته به شرایط شخصی شما متفاوت باشد، اما در کل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات شخصی: نام، تاریخ تولد، محل تولد، وضعیت تأهّل، اطلاعات خانوادگی و غیره.
  • تحصیلات و تجربه کاری: سوابق تحصیلی و شغلی شما، مهارت‌ها و تجربیات کاری.
  • سوابق جنایی: اگر سابقه جنایی دارید، ممکن است از شما درباره جزئیات آن سوال شود.
  • سوابق مالی: ممکن است از شما درباره وضعیت مالی خود و توانایی خود برای حمایت از خود و خانواده‌تان در ایالات متحده سوال شود.
  • اطلاعات درباره پیشینه مهاجرتی: اگر قبلاً به ایالات متحده سفر کرده‌اید یا اقامت داشته‌اید، ممکن است از شما درباره این موضوعات سوال شود.
  • سؤالات درباره نیت شما برای زندگی در ایالات متحده: ممکن است از شما بپرسند که چرا می‌خواهید در ایالات متحده زندگی کنید و چه برنامه‌هایی برای آینده دارید.

لطفاً توجه داشته باشید که این فهرست کامل نیست و سؤالات ممکن است بسته به شرایط شخصی شما متفاوت باشد. همچنین، در طول مصاحبه، ممکن است از شما خواسته شود که مدارکی را برای تأیید اطلاعاتی که ارائه داده‌اید، ارائه کنید.

سؤالات متداول

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا یک برنامه سالانه است که توسط دولت آمریکا برگزار می‌شود. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا برای دریافت کارت سبز یا گرین کارت، که اجازه دائمی اقامت و کار در آمریکا را می‌دهد، در قرعه‌کشی شرکت کنند.

زمان ثبت نام در لاتاری گرین کارت چه زمانی است؟

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا معمولاً از ابتدای اکتبر (۹مهر) آغاز شده و تا سوم نوامبر (۱۲ آبان) ادامه خواهد داشت.

چه اتفاقی پس از برنده شدن در لاتاری می‌افتد؟

پس از برنده شدن در لاتاری، نوبت به انجام امور برای مصاحبه لاتاری می‌رسد. در این مرحله، شما باید به یکی از سفارتخانه های آمریکا در کشورهای اطراف مراجعه کنید و مدارک خود را ارائه و به سؤالات پاسخ دهید.

مراحل بعد از برنده شدن لاتاری شامل چه مواردی می‌شود؟

بعد از حصول اطمینان از برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری ویزای آمریکا باید مراحل مختلفی را طی کنید. این فرآیند از پرکردن فرم درخواست ویزای آمریکا شروع شده و با جمع‌آوری مدارک و انجام معاینات پزشکی ادامه پیدا خواهد کرد. در نهایت برای مصاحبه گرین کارت آمریکا دعوت خواهید شد و در صورت تأیید مدارک و واجد شرایط بودن ویزای شما برای آمریکا صادر خواهد شد.

چگونه می‌توانم بفهمم که در لاتاری گرین کارت برنده شده‌ام؟

وقتی درخواست شما به لاتاری گرین کارت ارسال می‌شود، شما یک شماره تأیید و دستورالعمل‌هایی برای بررسی وضعیت برنده شدن خود در لاتاری آنلاین دریافت می‌کنید. بررسی وضعیت برنده شدن در لاتاری بر عهده خود شما است.

آیا می‌توانم بیش از یک درخواست ارسال کنم؟

خیر، قانون مربوط به برنامه لاتاری گرین کارت فقط اجازه یک درخواست برای هر فرد در هر سال را می‌دهد. افرادی که بیش از یک درخواست ارسال می‌کنند، بدون اخطار از لاتاری محروم می‌شوند.

آیا برای شرکت در لاتاری گرین کارت هزینه‌ای باید پرداخت کرد؟

برای شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما اگر برنده شوید، برای ادامه فرآیند و دریافت گرین کارت هزینه‌هایی وجود دارد.

چه تعداد از برندگان لاتاری گرین کارت واقعاً می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند؟

تعداد برندگان لاتاری گرین کارت بیشتر از تعداد پذیرفته شدگان است. بنابراین، برنده شدن در لاتاری گرین کارت تضمینی برای دریافت گرین کارت نیست.

آیا اگر برنده لاتاری گرین کارت شوم، بلافاصله می‌توانم به آمریکا بروم؟

خیر، برنده شدن در لاتاری گرین کارت فقط اولین گام است. برندگان باید یک درخواست اقامت دائم (گرین کارت) ارائه دهند و سپس منتظر تأیید این درخواست باشند. این فرآیند ممکن است چند ماه یا حتی چند سال طول بکشد.

آیا برنده شدن در لاتاری گرین کارت به معنای این است که بلافاصله می‌توانم کار کنم یا به مدرسه بروم؟

خیر، تا زمانی که گرین کارت دریافت نکرده اید، نمی‌توانید به عنوان یک شهروند دائمی کار کنید یا به مدرسه بروید.

آیا برنده شدن در لاتاری گرین کارت به معنای این است که من به طور خودکار شهروند آمریکا می‌شوم؟

خیر، برنده شدن در لاتاری گرین کارت به معنای این است که شما اجازه دارید برای دریافت گرین کارت (یا اقامت دائم) درخواست کنید. اگر گرین کارت شما تأیید شود، شما یک مقیم دائمی خواهید بود، نه یک شهروند. شهروندی آمریکا یک فرآیند جداگانه است که می‌تواند بعد از چند سال اقامت دائم در آمریکا می توانید برای آن اقدام کنید.

آیا می‌توانم بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت، خانواده‌ام را هم به آمریکا بیاورم؟

بله، اگر شما برنده لاتاری گرین کارت شوید، همسر و فرزندان زیر 21 سال شما (که هنوز ازدواج نکرده‌اند) هم می‌توانند برای دریافت گرین کارت اقدام کنند.

آیا می‌توانم بیش از یک بار در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنم؟

بله، شما می‌توانید هر سال در لاتاری گرین کارت شرکت کنید. اما در هر دوره لاتاری، فقط یک بار می‌توانید درخواست ارسال کنید. ارسال بیش از یک درخواست می‌تواند منجر به حذف شما از لاتاری شود.

آیا برای شرکت در لاتاری گرین کارت نیاز به مدرک تحصیلی خاصی است؟

بله، برای شرکت در لاتاری گرین کارت، شما باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشید یا در طی پنج سال گذشته، حداقل دو سال تجربه کاری در یک شغل مرتبط داشته باشید که برای انجام آن حداقل دو سال آموزش یا تجربه لازم است.

چرا برخی کشورها از شرکت در لاتاری گرین کارت محروم هستند؟

هدف از برنامه لاتاری گرین کارت، تنوع جمعیت آمریکا و فراهم کردن فرصت مهاجرت برای افرادی است که در پنج سال گذشته تعداد کمی مهاجر به آمریکا فرستاده‌اند. هیچ گرین کارتی به افرادی که در کشورهایی با نرخ “مهاجرت بالا” به آمریکا متولد شده‌اند، داده نمی‌شود.

آیا اگر در یک کشور غیرمجاز متولد شده باشم، هنوز هم می‌توانم درخواست کنم؟

بله، در برخی موارد ممکن است شما هنوز هم بتوانید درخواست کنید. اگر در یک کشور غیرمجاز متولد شده باشید، ممکن است بتوانید از کشور تولد همسر خود استفاده کنید اگر همسر شما در یک کشور مجاز متولد شده باشد.

ثبت نام لاتاری افراد متأهّل چگونه است؟

افراد متأهّل می بایست حتماً به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود در لاتاری ثبت نام کنند. در غیر اینصورت، شانس خود را برای گرفتن ویزای آمریکا از دست می دهند.

ثبت نام لاتاری دو شانسه چیست ؟

افراد متأهّل می توانند به صورت دو شانسه در لاتاری ثبت نام کنند. یعنی یک بار شوهر به عنوان نفر اصلی و باقی اعضای خانواده زیر مجموعه قرار گیرند و یک بار بالعکس همسر به عنوان نفر اصلی و بقیه زیر مجموعه.

ثبت نام لاتاری سه شانسه چیست ؟

افراد مجرد بین 18 تا 21 سال علاوه بر آنکه امکان ثبت نام مستقل را دارند، باید زیر مجموعه والدین نیز ثبت نام شوند. در این صورت این افراد از سه شانس برای برنده شدن برخوردارند.

 

موفق باشید

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تغییرات آزمون تافل

اطلاعات کامل درباره تغییرات آزمون تافل

آزمون تافل که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Languag است. یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question