تغییر زندگی با یادگیری زبان انگلیسی

تغییر زندگی با یادگیری زبان

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید پس شاید دارید زبان انگلیسی را یاد میگیرید یا حداقل یادگیری را شروع کردهاید. اما چرا میخواهید انگلیسی را یاد بگیرید؟ و چه عاملی شما را تشویق میکند تا یادگیری را ادامه دهید؟ در ادامه در مورد تغییر زندگی با یادگیری زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد

چرا زبان انگلیسی یاد بگیرم؟
در اینجا، میخواهیم چهار راهی را معرفی کنیم که انگلیسی زندگی شما تغییر میدهد. شاید برخی از اینها قبلاً هم برای ما مشوّق بودند و شاید برخی از آنها هرگز به ذهنتان خطور نکرده است:

  1. انگلیسی راهی برای موفقیت است.
  2. به کمک این زبان میتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید.
  3. به کمک این زبان میتوانید فرهنگهای جدیدی را بشناسید.
  4. به کمک این زبان میتوانید در هر جایی از دنیا مقیم شوید.
1. انگلیسی راهی برای موفقیت
بسیاری از زبانآموزان برای یکی از چهار دلیل زیر انگلیسی را یاد میگیرند:
  • برای پیشرفت؛
  • برای شغلی بهتر؛
  • برای قبولی در امتحان؛

میتوانید حدس بزنید در لیست بالا چه دلیلی بیان نشده است؟ تمایل و اشتیاق به یادگیری.
تمایل و اشتیاق به یادگیری
تعداد کمی از زبانآموزان میتوانند بگویند دلیل اصلیشان برای یادگیری اینست که زبان را واقعاً دوست دارند. اما این مورد یکی از بهترین دلایل برای یادگیری است! پس مهم است که آموزش را با اشتیاق آغاز کنید و همین باعث میشود بیوقفه پیش بروید!
در این دنیای فراگیر توانایی برقراری ارتباط با مردم سایر کشورها بیش از پیش مهم است. امروزه هم انگلیسی مهم ترین و اولین زبان ارتباطی در دنیاست.
در بسیاری از شرکتهای بینالمللی کارکنانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند نسبت به سایرینی که این توانایی را ندارد، از امتیاز بیشتری برخوردارند و همین امر لازمۀ مشاغل بیشتر و بیشتر است! به علاوه، بسیاری از شرکتها به افرادی که به چند زبان مسلط هستند تا 20 درصد حقوق بیشتری پرداخت میکنند.
با تسلط به زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم میتوانید با ایدههای بیشتری در سایر کشورها و بازارها آشنا شوید و همین باعث میشود برای شرکت، عضوی باارزش باشید.
تسلط به زبان در خوداشتغالی چه تأثیری دارد؟ به واسطۀ این توانایی با بسیاری از موقعیتهای خوب روبرو میشوید مثل تدریس خصوصی زبان، مترجمی هم زمان، ترجمه، دورۀ اَنتِرنی در پزشکی و مشاغلی در خارج از کشور.
اگر میخواهید موفقتر باشید همین بهترین دلیل برای یادگیری انگلیسی است؛ با اشتیاق یاد بگیرید تا سرسخت و خستگیناپدیر شوید!

2. آشنایی با افراد و دوستان جدید به کمک زبان انگلیسی

چه دلیل بهتری برای یادگیری انگلیسی میتواند وجود داشته باشد جز اینکه میتوانید با همۀ مردم دنیا ارتباط برقرار کنید. این بهترین مشوق من است! به کمک انگلیسی میتوانید هم در شهر خود و هم به صورت آنلاین دوستانی پیدا کنید.
چگونه؟
در یک انجمن بینالمللی عضو شوید مثل LanguageTies.com . سایر زبانآموزانی که مثل شما مشتاق پیشرفت در انگلیسی هستند شما را حمایت خواهند کرد! میتوانید از طریق چت روم یا کلاسهای مجازی با دوستانتان صحبت کنید و با یکدیگر مکالمه تمرین نمایید و از همۀ منابع مناسب در یادگیری انگلیسی بهره مند شوید.
حتی میتوانید در شهر خود با افرادی ملاقات کنید که با آنها انگلیسی را تمرین کنید. میتوانید درکافه اساتید آنلاین و شبکه های مجازی اساتید آنلاین  یا در سایر انجمنهای یادگیری زبان انگلیسی اعضایی را پیدا کنید که در نزدیکی شما زندگی میکنند.

3. شناخت فرهنگهای جدید به کمک زبان انگلیسی

تقریباً هر جا که میروید با انگلیسی مواجه میشوید: موسیقی انگلیسی، تلویزیون، سینما، و اخبار که دلیلش اینست که فرهنگ آمریکایی و بریتانیایی تأثیر عمیقی بر تمام دنیا گذاشتهاست. حتماً میخواهید از موسیقیای که دوستتان از آن لذت میبرد سر درآورید و شاید هم بخواهیدترانههایش را برای دوستان و خانواده تان ترجمه کنید. متوجه خواهید شد که افراد واقعاً از این موضوع تحت تأثیر قرار میگیرند.می توانید از موزیک ویدئو های آموزشی در پیج اینستاگرام اساتید آنلاین استفاده نمایید.
کار دیگری که میتوانید انجام دهید اینست که فیلمها و برنامههای تلویزیونی را به زبان اصلی ببینید؛ در نتیجه اصلاً مجبور نیستید دوبلۀ غیرحرفهای برخی فیلمها را تحمل کنید که در آن، کلام دوبلر با حرکات دهان بازیگر هماهنگ نیست.
اگر در مسافرت بتوانید با افراد محلی آنجا صحبت کنید مسلماً خیلی بهتر میتوانید با فرهنگ محلی آنجا آشنا شوید. تصور کنید که به شهر جدیدی مسافرت کردهاید و میتوانید دربارۀ بهترین رستوران، جاذبههای دیدنی شهر و بهترین کافهها از اهالی آنجا بپرسید. اینکه خودتان جاهای جدید را تجربه کنید خیلی بهتر از اینست که فقط راهنمای آن شهر را بخوانید. اگر بخواهم به کشور جدیدی سفر کنم حتماً اصطلاحات کلیدی مربوط به زبان آنجا را یاد میگیرم!

4. شهروند همۀ کشورها به کمک زبان انگلیسی

بیاییم از معناشناسی فراتر برویم و بدانیم که یادگیری یک زبان باعث پیشرفت خودمان می04شود و در نتیجه دنیای بهتری خواهیم داشت. 
چگونه؟
یادگیری زبان دوم باعث میشود که زبان سوم را هم آسان تر یاد بگیریم چون به واسطۀ یادگیری زبان دوم بخشهای خاصی از مغز خوب رشد کردهاند و راهکارهای مربوط به یادگیری زبان را هم آموخته اید. هر کسی فرآیند یادگیری مختص به خودش را دارد و شما فرآیند خودتان را میشناسید و همین، شما را در سایر جوانب زندگی یاری میکند. مثلاً با مطالعه کردن میفهمید که یادگیری یک زبان دوم باعث میشود باهوش تر و سالم تر شوید.
برقراری ارتباط با سایر مردم دنیا باعث میشود تا موانعی از قبیل تفاوتهای فرهنگی، کلیشهها، تبعیض نژادی و تعصب از بین برود. هر روز افراد آموزههای خود را در اختیار یکدیگر قرار میدهند و دربارۀ فرهنگ افراد دیگر میآموزند.
عمیقاً باور دارم که هر کسی در این دنیا یک زبان مشترک دارد که ماهیت درونی آن را یاد میگیریم و متوجه میشویم که چقدر به زبان درونی ما شبیه است. همۀ ما انسان هستیم و افراد کمی پیدا میشوند که بخواهند همنوعان خود را در جنگ بکشند.
آیا میخواهید پیامآور صلح در دنیا باشید؟ پس انگلیسی را یاد بگیرید و شهروند همۀ کشورها باشید!

زبان انگلیسی، گذرنامهای رو به دنیا

زبان انگلیسی گذرنامۀ شما به روی دنیاست. به کمک این زبان، موفقتر خواهید بود، میتوانید با افراد خوب آشنا و دوست شوید، فرهنگهای جدیدی را بشناسید و شهروند همۀ کشورها باشید.
مجموعه آموزشی اساتید آنلاین برآن است که روند آموزش و توانمند سازی افراد و دانش پژوهان را آسان نماید.می توانید با مراجعه به وب سایت ها و شبکه های مجازی “اساتید آنلاین” از این آموزه ها استفاده نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question