تفاوت بین آیلتس ® و تافل ® چیست؟ کدام مناسب من است؟

تفاوت بین آیلتس و تافل

تفاوت بین آیلتس ® و تافل ®

آیلتس ® و تافل ® نام‌هایی آشنا هستند خصوصا برای آن‌ها که برای ادامه تحصیل یا شغل خود در آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی شرکت می‌کنند. در ادامه به تفاوت بین آیلتس ® و تافل ® خواهیم پرداخت.

آیلتس ® بهتر است یا تافل ®؟

تفاوت بین آیلتس و تافل

تفاوت بین آیلتس ® و تافل ®

پاسخ به این سوال دشوار است اما می‌توان این دو آزمون را با هم مقایسه کرد. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید، بی برو برگشت باید در یکی از آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید و هر دانشگاهی از شما چنین مدرکی را می‌خواهد. معمولا دانشگاه‌های دنیا نمره‌ی یکی از این دو آزمون را از شما می‌خواهند چرا که امروزه به عنوان بهترین و قابل استنادترین آزمون‌ها شناخته می‌شوند. با اینکه ممکن است برای دانشگاه‌ها نمره‌ی هر دو آزمون قابل پذیرش باشد اما تافل ® و آیلتس ® تفاوت‌های زیادی چه در بخش سوالات چه در ارزیابی دارند.

آیلتس چیست؟®

آیلتس ®( ® IELTS) مخفف سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی(International English Language Testing System)

تفاوت بین آیلتس و تافل

تفاوت بین آیلتس ® و تافل ®

است که به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌ها در روند تقاضای مهاجرت، تحصیل و یا اشتغال شناخته می‌شود. این آزمون بریتانیایی در کشورهای انگلستان، استرالیا و نیوزلند مقبولیت زیادی دارد. آیلتس در سه فرمت آکادمیک(Academic)، عمومی(General) و مهارت‌های زندگی(Life Skills) در بیش از 9000 مرکز آن در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

تافل چیست؟®

این آزمون که متعلق به سازمان آمریکایی ETS است مهارت شما را در برقرار کردن ارتباط به زبان انگلیسی می‌آزماید و نمره‌ی آن برای بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی مورد پذیرش است. تافل ® نیز مانند آیلتس ® مراکز زیادی در سراسر دنیا دارد که به صورت اینترنتی آزمون‌های خود را برگزار می‌کند. پیشتر تافل ® در فرمت کاغذی نیز برگزار می‌شد که جای خود را کاملا به فرمت اینترنتی داده است.

تافل ® بهتر است یا آیلتس ®؟

آیلتس ® و تافل ® از نظر بخش‌های امتحانی مشابه و شامل بخش‌های مهارت‌های شنیداری، مکالمه، نوشتن و خواندن می باشند، اما از نظر ساختار و ارزیابی کاملا متفاوت هستند. سوالات تافل ® همه به صورت چند گزینه‌ای ولی سوالات آیلتس ® به صورت تشریحی و نوشتاری هستند. مدت زمان آیلتس ® در برابر تافل کمتر است. زمان آزمون آیلتس ® 2 ساعت و 40 دقیقه و زمان آزمون تافل 3 ساعت است. همانطور که گفته شد آیلتس ® در سه فرمت انجام می‌شود اما تافل ® در یک فرمت واحد و به صورت اینترنتی.
نگرش این دو آزمون به سطح مهارت‌های زبان شما نیز کاملا متفاوت است. سوالات تافل ® چند گزینه‌ای هستند و تمرکز آن بر روی سنجش توانایی شما برای تشخیص پاسخ صحیح است در حالی که آزمون آیلتس ® با سوالات تشریحی توانایی حافظه و درک مطلب شما را محک می‌زند.

فرق آیلتس ® با تافل ® در مهارت های  چهارگانه

  • مهارت گفتاری

مهم‌ترین تفاوت آیلتس ® با تافل ® در این زمینه به نوع مکالمه بر می‌گردد. در آزمون آیلتس ® این بخش شامل یک مکالمه‌ی رو در روست که لزوما در روز آزمون انجام نمی‌شود. آزمون تافل ® اینترنتی است و شما باید بخش مکالمه را در همان روز آزمون انجام دهید. این بخش شامل مکالمه‌ی رو در رو نمی‌شود؛ شما بایستی به 4 سوالی که در اختیارتان قرار داده می‌شود پاسخ دهید و برای این کار 20 دقیقه زمان دارید. در آزمون آیلتس این زمان بین 11 تا 14 دقیقه است.

تافل ® آزمونی اینترنتی است که آن را پای دستگاه‌های کامپیوتر انجام می‌دهید بنابراین در بخش مهارت‌های نوشتن نیازی به قلم دست گرفتن ندارید و می‌توانید تایپ کنید. مهارت‌های نوشتاری در آزمون تافل ® دو بخش دارد، در قسمت نخست یک متن گزارش و یک سخنرانی در مورد همان موضوع در اختیار شما قرار می‌گیرد که بایستی برای جواب بین 150 تا 225 کلمه درمورد موضوع بازنویسی کنید و گزارشی ارائه نمایید. در قسمت دوم باید یک مقاله‌ی بین 300 تا 350 کلمه در مورد یک موضوع نظرات خود را بنویسید. در آیلتس ® باید دست به قلم شوید و با نوشتار آکادمیک در یک بخش باید برای نمودار یا جدول داده شده توضیحات بنویسید، و در بخش دیگر نظرات خود را درمورد موضوع مطرح شده در 200 تا 250 کلمه بیان کنید.

  • مهارت‌های خواندن

مهارت‌های خواندن در آیلتس ® و تافل ® مشابه هم است در هرکدام از این آزمون‌ها متن‌هایی داده می‌شود که برای هرکدام 20 دقیقه زمان خواهید داشت. در آیلتس ® 3 متن داده می‌شود که برای تافل ® می‌تواند 3 یا 4 متن باشد. ساختار سوالات در تافل ® ساده‌تر و در آیلتس متنوع‌تر وپیچیده تر است. در این بخش آیلتس ® با سوالات صحیح و غلط، پرکردن جای خالی و یا انتخاب موضوع برای پاراگراف رو به رو می‌شوید.

  • مهارت‌های شنیداری

    این بخش از سنجش مهارت شنیداری در دو آزمون مشابه هم است صرفا آیلتس ® تنوع بیشتری در نوع سوالات دارد و لهجه بریتانیایی ایلتس ممکن است تا حدی برای شما نا آشنا باشد و در برخی مواقع ایجاد مشکل کند. در تافل ® شما بایستی به یک مکالمه یا سخنرانی گوش کنید و در صورت نیاز یادداشت برداری داشته باشید. پس از اتمام مکالمه می‌توانید به سوالات چندگزینه‌ای پاسخ دهید. لهجه مورد استفاده در آزمون تافل ® آمریکایی میباشد که از این لحاظ میتواند ساده تر باشد.

  • سیستم نمره‌دهی و ارزیابی

این بخش از سنجش مهارت شنیداری در دو آزمون مشابه هم است صرفا آیلتس ® تنوع بیشتری در نوع سوالات دارد و لهجه بریتانیایی ایلتس ® ممکن است تا حدی برای شما نا آشنا باشد و در برخی مواقع ایجاد مشکل کند. در تافل ® شما بایستی به یک مکالمه یا سخنرانی گوش کنید و در صورت نیاز یادداشت برداری داشته باشید. پس از اتمام مکالمه می‌توانید به سوالات چندگزینه‌ای پاسخ دهید. لهجه مورد استفاده در آزمون تافل ® آمریکایی میباشد که از این لحاظ میتواند ساده تر باشد.

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question