روش ساده برای یادگیری زبان در ۵ مرحله

روش ساده برای یادگیری زبان

5 روش ساده برای یادگیری موثر زبان انگلیسی

یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم می تواند کار چالش برانگیزی باشد اما زمانی که شما موفق شدید، می فهمید همه زمانی که برای این کار گذاشتید، ارزشش را داشته است. با تسلط بر زبان انگلیسی، در مسافرت بیشتر به شما خوش می گذرد! همچنین نیازی نیست شما صبر کنید تا کتاب یا فیلمی که به تازگی منتشر شده است، به زبان مادری شما ترجمه یا دوبله شود. برای کمک به شما در این مورد، اساتیدآنلاین چند نکته کاربردی و مهم برای یادگیری موثر زبان انگلیسی را ارائه می کند.

 

1- به جای واژگان، عبارت ها را مطالعه کنید.

زمانی که شما انگلیسی تمرین می کنید، نباید واژه ها را به صورت تک یاد بگیرید چون حفظ کردن آنها بدون متنی مرتبط با آن کار بیهوده ایست. در عوض شما باید کل عبارت را مطالعه کنید. یاد گرفتن معنای واژگان وقتی بفهمید که چگونه در جمله استفاده می شوند و چه معنایی دارند، بسیار ساده تر است.

 

2- از طریق شنیدن یاد بگیرید.

هرچند خواندن کتاب به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند، شما نباید تنها به آن اتکا کنید. کتاب ها برای یادگیری واژگان و دستور زبان مناسب هستند اما اگر شما بخواهید مکالمه ای داشته باشید، نمی توانند کمک زیادی به شما بدهند. اگر شما می خواهید انگلیسی صحبت کنید به جای خواندن با شنیدن یاد بگیرید. با شنیدن بیشتر شما قادر خواهید بود که لغات و دستور زبان مفیدی را حتی بدون نیاز به تشخیص دادن یا حفظ کردن، یاد بگیرید.

 

3- کیفیت را بر کمیت ارجح بدانید.

زمانی که موضوع یادگیری زبان است، همه چیز حول کمیت و کیفیت است. به جای یادگیری ده ها لغت در زمان کم، روی یاد گرفتن یک لغت تمرکز کنید و آن را ده ها بار تکرار کنید. این استراتژی به شما اجازه می دهد که لغات و عبارات را به صورت عمیق در ذهن خود حفظ کنید و به راحتی از ذهن شما بیرون نخواهند رفت.

 

4- گرامر را با داستان یاد بگیرید.

یکی از بهترین راه های یادگیری گرامر گوش دادن به داستان های کوتاهی است که زمان فعلی گوناگونی دارند. این مساله به شما کمک می کند گرامر زبان انگلیسی را به صورت خودکار و طبیعی یاد بگیرید. برای مثال اگر یک داستان با جمله ی ” I don’t like banana but I want to eat one” آغاز شد، داستان بعدی باید ” I didn’t like bananas but I wanted to eat one” باشد.

 

5- به جای شنیدن و تکرار کردن، بشنوید و پاسخ دهید.

اگر می خواهید مهارت خود در زبان انگلیسی را ارتقا دهید، از استراتژی مورد استفاده کتاب های آموزشی که می گوید “بعد از گوینده تکرار کنید”، پیروی نکنید. در عوض به جای تکرار طوطی وار کلمات باید به سوالات پاسخ دهید. برای مثال اگر دارید به یک پادکست گوش می کنید یا فیلم می بینید، هر 20 یا 30 ثانیه توقف کنید و خلاصه ای از آن چه شنیدید را بیان کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. برای تشکیل این دانشگاه چهار آموزشگاه مهندسی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
question