مناسبت ها و روزهای تعطیل در کشورهای انگلیسی زبان

مناسبت ها و روزهای تعطیل

 

مناسبت ها و روزهای تعطیل در کشورهای انگلیسی زبان

چگونه به کمک مناسبت ها، انگلیسی یاد بگیرید؟

شما می توانید با یادگرفتن فرهنگ آمریکایی شروع کنید. پس یک فیلم یا برنامه تلویزیونی مرتبط با آن پیدا کنید. همچنین شما می توانید با نوشتن در مورد مناسبت ها و روزهای تعطیل در کشورهای انگلیسی زبان به یک دوست انگلیسی زبان، نوشتار خود را تمرین کنید یا در مورد این مناسبت ها متنی بنویسید و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. تصور کنید تا چه اندازه می توانید روی دوستان خود تاثیر بگذارید!

 

چرا باید این مناسبت ها آشنا باشید؟

  • با رسوم و فرهنگ کشورها آشنا شوید و بتوانید برنامه ریزی کنید که آنها را از نزدیک ببینید. این تجربه هیجان انگیزی خواهد بود!
  • هرچه بیشتر در مورد فرهنگ کسی بدانید، بیشتر می توانید به او احترام بگذارید. این مساله شامل مناسبت ها هم می شود. شما باید به رسوم و اعتقادات دیگران احترام بگذارید.
  • اگر شما در یک کشور انگلیسی زبان کار می کنید، دانستن این مناسبت ها مهم است چون شما نمی خواهید در یک روز تعطیل با درهای بسته مواجه شوید! پس این مناسبت ها را بشناسید و برنامه ریزی کنید.

 

 

January 1

New Year’s Day

این روز در اکثر نقاط جهان روزی تعطیل به شمار می رود. در ایالات متحده ی آمریکا حتی پمپ بنزین ها نیز در این روز تعطیل هستند. این روز با جشن های بزرگی همراه است و مردم تا دیروقت به جشن و پایکوبی مشغول اند.  شب عید و روز عید در آمریکا تطیلات محسوب می شوند ولی روز عید به صورت رسمی است. جشن از آخر شب عید شروع می شود. این عید به خاطر مهمانی های فانتزی، رژه های خیابانی و دیگر رویدادهایش معروف است.

Celebration: جشن

Enjoying the party: لذت بردن از مهمانی

Fancy party: مهمانی فانتزی

Parade: رژه نمایشی

Event: رویداد

January 21

(Birthday of Martin Luther King Jr. US)

روز مارتین لوتر کینگ، هر سال در سومین دوشنبه ی ژانویه قرار دارد. این روز متعلق به رهبر فقید سیاه پوستان آمریکاست که خواهان حقوق مدنی برابر بود و از تظاهرات صلح آمیز برای تغییر قوانین تبعیض آمیز در ایالات متحده ی آمریکا استفاده کرد.

Dedicate: اختصاص دادن

Civil rights: حقوق مدنی

Discriminatory: تبعیض

Reform: تغییر دادن

Advocate:  دفاع کردن

February 3

Super Bowl

این یک رویداد سالانه است که در آن مسابقه ی نهایی لیگ ملی فوتبال (آمریکایی) برگزار می شود.

Annual: سالانه

February 14

Valentine’s Day

روز ولنتاین در اقص نقاط دنیا محبوبیت دارد. این روز مبنای عاشقانه دارد و جنبه تجاری بسیاری پیدا کرده است. در این روز، زوج ها به رستوران، کافه یا خرید می روند و با هم وقت می گذرانند. این روز هر سال در 14 فوریه است.

Popular: محبوب

Commercialize: تجاری سازی

February 18

(Presidents’ Day US)

روز رئیس جمهور به مناسب گرامیداشت جورج واشینگتون اولین رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکاست. هرچند با گرامیداشت تولد آبراهام لینکلن گسترده تر شده است.

 

March 17

St. Patrick’s Day

این روز یکی از محبوب ترین تعطیلات در ایالات متحده است. در این روز، فرهنگ ایرلندی را گرامی داشته و از خانه بیرون می روند و به تفریح می پردازند. این روز از قرن 18 تا کنون جشن گرفته شده که یکی از با سابقه ترین عیدها در تاریخ آمریکاست. از آنجا که آمریکایی-ایرلندی ها تاثیر به سزای در پیشرفت آمریکا داشته اند، در این روز این فرهنگ را ارج می نهند.

Culture: فرهنگ

Fun: تفریح- خوش گذرانی

Contribute: مشارکت کردن

March 19

(March Madness US)

برای طرفداران بسکتبال، March Madness از 17 مارس شروع می شود و تا ابتدای آوریل ادامه دارد. در این مدت مسابقات بسکتبال دانشگاهی بی شماری برگزار می شود که بسیار پر طرفدار است و همه ی تیم ها برای قهرمان شدن تلاش می کنند.

Numerous: بیشمار

April 1

April Fools’ Day

این روز یکی از محبوب ترین روزها در تاریخ ایالات متحده است. طبیعت پرنشاط آن، باعث این محبوبیت شده است. در این روز افراد به دنبال موقعیتی هستند که با دوستان خود شوخی کنند و به آن ها چیزی بگویند که حقیقت ندارد. در این روز رژه، سخنرانی یا رویداد خاصی وجود ندارد. بلکه همه چیز حول شوخی و تفریح می چرخد.

Officially: رسمی

Intentionally: از قصد – عمدا

Prank: شوخی

Opportunity: فرصت – موقعیت

April 21

Easter Sunday

عید پاک یکی از تعطیلات مذهبی در ایالات متحده ی آمریکاست. حتی رویدادهای غیرمذهبی نیز حول این عید وجود دارد و در بعضی موارد خانواده ها رسوم خود را جشن می گیرند. رسومی مثل مخفی کردن تخم مرغ های عید پاک و بیرون رفتن برای پیک نیک. پیشینه ی این عید برای مسیحیان، رجعت حضرت مسیح (ع) است. در آخر هفته عید پاک، کلیساها برنامه های خاصی اجرا می کنند.

Religious: مذهبی

Secular: غیر مذهبی – دنیوی

Traditions: رسوم

Christian: مسیحی

April 22

Earth Day

روز زمین یک جشن جهانی است که از ایالات متحده آمریکا شروع شد. در سال 1970، سناتوری آمریکایی به نام برای اولین بار مراسمی تحت عنوان جشن زمین برگزار کرد. امروزه، روز زمین جهانی شده است ولی به صورت اختصاصی تر در آمریکا مهم است. در این روز مردم در مورد محیط اطراف خود اطلاعات کسب کرده و اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم اقدام برای نگهداری از آن را درک می کنند.

Worldwide: جهانی

Particularly: مخصوصا

Preserve: حفظ کردن

May 4

Star Wars Day

جنگ ستارگان یکی از نمادین ترین فیلم های تاریخ سینماست و هواداران مشتاق فراوانی دارد. لذا روز مخصو به خود را نیز دارد: 4 می!

 

May 12

(Mother’s Day US)

روز مادر دومین یکشنبه ی ماه می هرسال است.  این مناسبت بیش از 100 سال قدمت دارد و از سال 1914 به صورت رسمی درآمد. در ابتدا این مناسبت همراه با برافراشتن پرچمی بوده است که یادآور مادرانی بوده که فرزندانشان را در جنگ از دست داده اند. هرچند امروزه هیچ وابستگی به جنگ یا مسائل مربوط به آن ندارد. معمولا در این روز افراد برای مادر خود هدایای ارزشمند تهیه می کنند و حداقل با یک کارت پستال از آن ها تشکر  و قدردانی می کنند.

Originally: در اصل

Flag: پرچم

Recognize: شناختن

War: جنگ

Association: وابستگی

Common: رایج – متداول

Appreciation:  قدردانی

May 18

(Armed Forces Day US)

در واقع، این روز برای ادای احترام به افرادی است که در قسمتی از ارتش خدمت کرده اند یا در حال خدمت اند.

 

June 14

(Flag Day US)

روز پرچم در واقع شامل دو جشن است: 1- جشن گرفتن روزی که پرچم آمریکا رسمی شده است. ( 14 ژوئن 1777 میلادی). 2- جشن تاسیس نیروی نظامی آمریکا

June 16

(Father’s Day US)

روز پدر یک مناسبت نسبتا جدید در تاریخ ایالات متحده است که در سال 1972 به وجود آمد. این روز در سومین یکشنبه ژوئن هرسال برگزار می شود. هرچند به اندازه روز مادر معروف نیست. در این روز از مقام پدر سپاس گزاری می شود و نقش پدر در تربیت فرزندان ارج نهاده ی شود. این روز بهانه ای است که افراد با پدر خود وقت بگذرانند.

Acknowledging: قدردانی

Excuse: بهانه

Hang out: بیرون رفتن- گشت و گذار

July 4

(Fourth of July Independence Day)

چهارم جولای به روز استقلال معروف است. این روز بزرگداشت امضای استقلال در 4 جولای 1776 است. چیزی شبیه به تولد آمریکا! در این روز مردم اکثرا به پیک نیک می روند و از آنجا که این روز مخصوص میهن پرستان است، پرچم آمریکا و مردمی که قرمز، آبی و سفید پوشیده اند، همه جا هستند. رژه های خیابانی هم از دیگر رویدادهای رایج در این روز است.

Commemorate: بزرگداشت

Declaration: اعلام

Patriotic: میهن پرست

September 2

(Labor Day US)

روز کارگر یک روز ملی در فرهنگ آمریکایی هاست. در اولین دوشنبه ی سپتامبر. این روز از سال 1894 تا الان به صورت سالانه گرامی داشته می شود. این مناسبت از بحران های سیاسی و در واکنش به یک حمله خونین نشئت می گیرد.

 

September 19

International Talk Like a Pirate Day

این یک مناسبت پارودیک است و در سال 1995 به وجود آمده است. در این روز مردم در اقصی نقاط دنیا ترغیب می شوند که مثل یک دزد دریایی صحبت کنند.

Pirate: دزد دریایی

Encourage: ترغیب کردن

October 14

Columbus Day

روزی که کریستف کلمب برای اولین بار به آمریکا رسید. این مناسبت در برخی شهرها همراه با رژه های بزرگ و رویدادهای دیگر است. این مراسمات در شهرهای آمریکایی که جمعیت ایتالیایی تبار بیشتری دارند، رایج تر است.

 

October 31

Halloween

هالوین زمانی برای جشن و خوش گذراندن است و در طول سال های متمادی به دومین مناسبت محبوب در آمریکا تبدیل شده است. در این روز مردم لباس های مناسبتی و ترسناک می پوشند، در مهمانی هی و رویداها شرکت می کنند و به جشنواره فیلم های ترسناک می روند . مردم ایالات متحده ی آمریکا کدو تنبل ها را به صورت فانوس های ترستاک در می آورند و خانه های خود را به شکلی تزئین می کنند که ترسناک به نظر برسد.

Costumes:  لباس مناسبتی

Festivals: جشنواره

Decorate: تزئین کردن

Creepy: ترسناک

November 11

(Veterans Day US)

از سال 1919 تا کنون، در این روز از تمام مردان و زنانی که در نیروهای مسلح ایالات متحده ی آمریکا خدمت کرده اند، قدردانی می شود. در این روز برنامه هایی مثل رژه، برنامه های آموزشی و یادبود سربازان کشته شده در جنگ اجرا می شود. این مناسبت از پایان جنگ جهانی اول نشئت می گیرد.

Gatherings: گردهمایی

Memorial: یادبود

Fallen soldiers: سربازان کشته شده

شبیه به بقیه مناسبت های جهانی، روز جهانی تلویزیون روزی است که نقش تلویزیون در نوعی اتصال بین مردم، ارج نهاده می شود.

Connectedness: اتصال

November 28

(Thanksgiving Day US)

در ایالات متحده، روز شکرگزاری را با غذا خوردن همراه خانواده و دوستان جشن می گیرند. این روز از یک برداشت محصول خوب در سال 1600 میلادی نشئت می گیرد که به یک مناسبت سالانه تبدیل شده است که نشانه قدردان بودن و سپاس گزاری از چیزهای خوب در زندگی است.

Harvest: برداشت محصول

Gratitude: سپاس گزاری

December 24

Christmas Eve

شب قبل از روز کریسمس که به اندازه روز کریسمس به جشن و پایکوبی پرداخته می شود. مردم منتظر فرا رسیدن روز کریسمس هستند و اغلب رسوم مخصوصی برای این شب دارند که هر سال در این موعد انجام می دهند. رسومی مثل باز کردن یک هدیه قبل از کریسمس و یا گداشتن کفش ها که بابانوئل آن ها را پر از هدیه کند. در این شب کلیساها خدمات روشنایی با شمع ارائه می دهند.

Santa: بابانوئل

Goodies: چیزهای خوب

December 25

Christmas

روز کریسمس در 24 دسامبر در ایالات متحده آمریکا جشن گرفته می شود. با وجود اینکه یک عید مذهبی است ولی بین غیرمسیحی ها هم محبوب است. رژه، هدیه دادن، نمایش و … از برنامه های رایج است.

 

 

January 1New Year’s Dayعید سال نو
January 21Birthday of Martin Luther King Jr. (US)تولد مارتین لوترکینگ(آمریکا)
February 3Super bowlفینال مسابقات فوتبال آمریکایی
February 14Valentine’s Dayروز ولنتاین
February 18Presidents’ Day (US)روز رئیس جمهور
March 17St. Patrick’s Dayروز St. Patrick
March 19March Madness (US)مسابقات بسکتبال سالانه
April 1April Fools’ Dayدروغ اول آوریل
April 21Easter Sundayعید پاک
April 22Earth Dayروز زمین
May 4Star Wars Dayروز جنگ ستارگان
May 12Mother’s Day (US)روز مادر (آمریکا)
May 18Armed Forces Day (US)روز نیروهای مسلح (آمریکا)
June 14Flag Day (US)روز پرچم (آمریکا)
June 16Father’s Day (US)روز پدر (آمریکا)
July 4Fourth of July (Independence Day)روز استقلال
September 2Labor Day (US)روز کارگر (آمریکا)
September 19International Talk Like a Pirate Dayروز جهانی صحبت مثل دزدان دریایی
October 14Columbus Dayروز کریستف کلمب
October 31Halloweenهالوین
November 21World Television Dayروز جهانی تلویزیون
November 28Thanksgiving Day (US)روز شکر گزاری (آمریکا)
December 24Christmas Eveشب کریسمس
December 25Christmasکریسمس

 

 

مناسبت ها و روزهای تعطیل

مناسبت ها و روزهای تعطیل

پیروز باشید

سیدمسیح موسوی زاده

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

Comments closed.

آواتار کاربر کاربر مهمان س.م ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

عالی تشکر میکنم

question