اعتبار مدرک آیلتس در سال ۲۰۲۳

اعتبار مدرک آیلتس

آزمون آیلتس IELTS یکی از معتبرترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا و استرالیا برگزار می شود. یکی از سوالاتی که اکثر داوطلبان و متقاضیان آزمون زبان آیلتس از کارشناسان و متخصصان می پرسند، اعتبار مدرک آیلتس است. بسیاری از داوطلبان با اهداف مختلفی از جمله مهاجرت یا ادامه تحصیل قصد شرکت در این آزمون را دارند و به همین خاطر ترجیح می دهند از مدت زمان اعتبار مدرک آزمون آیلتس مطلع شوند. اگر شما هم برای دریافت پاسخ این سوال این مقاله را انتخاب کرده اید، باید بگوییم که در جای درستی قرار گرفته اید. در مقاله پیش رو اعتبار مدرک آیلتس در سال 2023 را مورد بررسی قرار می دهیم و سوالات پیرامون این موضوع را بیان می کنیم.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از 100 کشور جهان برگزار می شود. آزمون آیلتس ielts یکی از معتبرترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی است و مدرک این آزمون در بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان از جمله کمبریج و آکسفورد اعتبار دارد. افرادی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی زبان را دارند لازم است در آزمون آیلتس شرکت کنند.

آزمون آیلتس از 4 بخش Listening (شنیداری)، Reading (خواندن)، Writing (نوشتاری) و Speaking ( گفتاری) تشکیل شده است که بخش Speaking آیلتس یک هفته پیش از آزمون یا روز پس از آزمون آیلتس برگزار می شود. مدت زمان آزمون آیلتس حدود 3 ساعت است. جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلبان نمره ای بین 0 تا 9 در نظر گرفته شده است.

آزمون آیلتس شامل 2 نوع آکادمیک و جنرال است. آزمون آکادمیک برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند مهم و ضروری است و آزمون عمومی یا جنرال برای افرادی که با هدف مهاجرت شغلی یا دائمی به کشورهای انگلیسی زبان مسافرت می کنند کاربرد بیشتری دارد.

اعتبار مدرک آیلتس در سال 2023

مدرک آیلتس 2 سال اعتبار دارد. اگر شما در آزمون آیلتس شرکت کردید و توانستید نمره قبولی دانشگاه یا محل کار مورد نظر خود را بدست آورید، تا 2 سال فرصت دارید که مدرک آزمون آیلتس را ارائه دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که پس از 2 سال هم می توانید از مدرک آزمون آیلتس جهت نشان دادن مهارت و توانایی های زبان انگلیسی خود در موقعیت های غیر رسمی استفاده کنید. اما چنانچه قصد دارید به صورت رسمی در دانشگاه یا شرکت مورد نظر خود فعالیت داشته باشید، تنها به مدت 2 سال می توانید از اعتبار مدرک زبان آیلتس استفاده نمایید.

ممکن است با این سوال مواجه شوید که به چه دلیل مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس که شامل دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا هستند، مدت اعتبار آیلتس را 2 سال در نظر گرفته اند؟ در پاسخ باید گفت مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس این عقیده را دارند که زبان انگلیسی فرار است بنابراین ممکن است بسیاری از افراد پس از مدت 2 سال بخشی از مطالب زبان انگلیسی را فراموش کنند. در این راستا 2 سال اعتبار برای آزمون آیلتس در نظر گرفته شده است.

آزمون آیلتس

تمدید مدرک آیلتس

از آنجایی که مدت اعتبار آزمون آیلتس 2 سال است، متاسفانه امکان تمدید مدرک آیلتس وجود ندارد و مدرک این آزمون پس از 2 سال اعتبار قانونی خود را از دست می دهد. پس از اتمام اعتبار مدرک لازم است مجددا در آزمون IELTS شرکت کنید.

اعتبار مدرک آیلتس در ایران

اکثر داوطلبان و متقاضیان آزمون آیلتس در ایران به این سوال می اندیشند که آیا آزمون زبان انگلیسی آیلتس در ایران مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان اعتبار دارد. در پاسخ باید گفت سازمان سنجش آموزش کشور تنها نماینده رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس در ایران است. تمامی شرایط و دستورالعمل های برگزاری آزمون آیلتس در ایران مشابه سایر کشورهای معتبر جهان است بنابراین اعتبار آزمون IELTS در ایران تفاوتی با سایر کشورها نخواهد داشت.

خرید مدرک آیلتس 

ممکن است در برخی از سایت های اینترنتی با کلمه “خرید مدرک آیلتس” برخورد کرده باشید. ممکن است تصمیم بگیرید به جای شرکت در آزمون آیلتس با پرداخت هزینه ای بیشتر مدرک این آزمون را بدست آورید اما توصیه می کنیم که از انجام این کار منصرف شوید.

اغلب موسسات و افرادی که در زمینه فروش مدارک جعلی آیلتس فعالیت دارند با وعده استعلام نمره ایلتس، شما را ترغیب می کنند که نصف هزینه خرید مدرک را واریز کنید و مابقی هزینه را پس از استعلام نمره پرداخت نمایید. این ترفند یکی از شیوه های کلاهبرداری این دسته از افراد به شمار می آید و شما پس از واریز مبلغ به هیچ وجه نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید به این خاطر که پاسخ گوی تماس های شما نیستند.

از طرف دیگر خرید و فروش مدرک آیلتس غیر قانونی به شمار می آید. حتی اگر تصمیم بگیرید از آن فرد یا موسسه شکایت کنید، خودتان هم باید به عنوان خریدار مدرک جعلی پاسخ گوی مراجع قانونی و ذیربط باشید.

اعتبار آیلتس برای کار

 مدرک آزمون آیلتس یکی از معتبرترین مدارک سنجش زبان انگلیسی در بسیاری از سازمان ها، شرکت های دولتی، مراکز کاریابی و شرکت های خصوصی جهان است. اگر با هدف موقعیت شغلی بهتر قصد مهاجرت دارید، می توانید با ارائه مدرک آزمون آیلتس بهترین شرایط کاری را مهیا کنید. البته کسب نمره قبولی در هر سازمان متفاوت خواهد بود. برای مثال، کشور بریتانیا نمره 6.5 را به عنوان نمره قبولی برای متقاضیان کار در این کشور مناسب می داند در حالی که در کشور استرالیا نمره 5 در سطح vocational کافی و ضروری است.

اعتبار آزمون آیلتس برای تحصیل

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، افرادی که می خواهند در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنند می توانند با ارائه مدرک آزمون آیلتس شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را بدست آورند. البته مدرک آزمون آیلتس در مصاحبه دکتری بهترین دانشگاه های ایران نیز دارای اعتبار است.

آزمون آیلتس

مدرک آزمون آیلتس برای مهاجرت

مدرک آزمون IELTS برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نیز دارای اعتبار است. کشورهای انگلستان، استرالیا، نیوزلند و کانادا از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت به شمار می آید. البته برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود حتما مدت زمان اعتبار مدرک و نمره قبولی را مورد بررسی قرار دهید.

اگر چه اعتبار مدرک آیلتس در سال 2023 به مدت دو سال است اما این مدت زمان می تواند در کشورهای مختلف متفاوت باشد. برای مثال، در کشور استرالیا اعتبار مدرک آیلتس برای افرادی که قصد مهاجرت دارند 3 سال در نظر گرفته شده است.

بهترین آزمون آزمایشی آیلتس ® در ایران

مؤسسات مختلفی در حوزه آزمون های آزمایشی زبان فعال هستند. تقریباً همه این مؤسسات ادعا می کنند که در کار خود بهترین هستند. با این حال تعداد کمی از این مؤسسات در واقعیت عملکرد قابل دفاع و برجسته ای دارند. 

اساتیدآنلاین مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی پیشرفته و وبینار های آموزشی یکی از برترین مؤسسات ایران در زمینه برگزاری انواع آزمون آزمایشی است.

آزمون آزمایشی آیلتس اساتید آنلاین

چرا اساتید آنلاین بهترین است؟

اگر می خواهید بدانید که چرا اساتیدآنلاین بهترین گزینه برای شرکت در آزمون های آزمایشی است به این نکات دقت کنید:

  • 15 سال تجربه موفق
  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا 
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سؤالات و نحوه تصحیح آزمون آیلتس ®
  • پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تعیین سطح زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

اگر به دنبال بهترین سایت ها برای تعیین سطح زبان انگلیسی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم….

بیشتر بخوانید
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question